1-тапсырма. Жақшадағы етістіктерді
көсемшеге айналдырыңыз.
1.Мен саған (бару) жатырмын.
2. Сені (көрмеу) үш жыл өтті. 3. Мартина Кәрімге хат (жазу) отыр.
4. Досым туралы (білу) келдім. 5. Кітап (сатып алу) үйде ештеңе
істемейсің. 6. Оқуға (бару) жарты жыл болды. 7. Ет (пісу) қашан! 8.
Сабақ (біту) қанша болды? 9. Жиналыс (басталу) көп болды
ма?
Үлгі: Мен саған барғалы
жатырмын
2-тапсырма. Мына сұрақтарға жауап
беріңіз
Үлгі: Сіздің не істегіңіз
келіп отыр?(демалу). – Менің демалғым келіп
отыр.
1.Сіздің не істегіңіз келіп
отыр? (демалу). 2. Кеше балалардың не істегісі келді?(балмұздақ
жеу). 3. Менің не істегім келеді? (шетелге бару) 4. Маралдың не
істегісі келді? (жақсы жұмыс табу). 5. Сіздердің не істегілеріңіз
келеді?(шахмат ойнау) 6. Кеше менің не істегім келді? (билеу). 7.
Серіктің не істегісі келді? (су ішу) 8. Кеше сіздің не істегіңіз
келді? (тауға көтерілу). 9. Ләззәттың не істегісі келіп отыр? (
жаңа киім алу). 10. Гауһардың не істегісі келеді? (жақсы
оқу).
3-тапсырма. Мына сөйлемдерді өткен
шақтың екі түріне қойып аударыңыз.
Үлгі: Сен жазда ауылға сапар
шегесің. – Сен жазда ауылға сапар шектің. Сен жазда ауылға сапар
шеккенсің.
1.Сен жазда ауылға сапар
шегесің. 2. Мен Қарағандыда боламын. 3. Мен касадан билет сатып
аламын. 4. Ләззәт купелі вагонға отырады. 5. Әйгерім Мәскеуге үш
тәулік жүреді. 6. Мен жоғары орынды ұнатамын. 7. Ата-анама пойызға
билет сатып ала алмаймын. 8. Мен анықтама бюросында тұрмын. 9. Сіз
төменгі орынға орналасасыз. 10. Пойыз бірінші жолдан
жүреді.
4-
тапсырма. Көп нүктенің орнына
үстеулердің бірін қойыңыз.
1......... мен театрға
барамын. 2. ..... керемет концерт көремін. 3. Концертке досыммен
..... барамын. 4. Эстрада әншісі ............ ән айтады. 5. Джаз
...... жақсы ойнайды. 6. Театрда кісі ....... болады. 7. Біздің
орындарымыз .......... болады. 8. ......... көру үшін біз ......
жылжимыз. 9. Концерт бізге ұнайды. 10. ..... тағы да театрға
барамыз
.
5-
тапсырма. Мына сөйлемдердегі
етістіктерге –шы,-ші жұрнағын қосып, орыс тіліне
аударыңыз.
1.Ертең Медеуге барайық. 2.
Бұл жерге темекі тартпаңыз. 3. Есік аш, ауа жұтайық. 4. Дәрігерге
ертерек кірейін. 5. Менің сұрағыма жауап берсін. 6. Кофе әкел. 7.
Жұмыс істейік. 8. Машинаны сен жүргіз. 9. Балалар үй жинасын. 10.
Маған қонаққа келіңіздер.
6-тапсырма. Жақшаны
ашыңыздар.
1.Ыдыс-аяқ серванттың (внутри)
тұр. 2. Ағашщ екі үйдің (между) тұр. 3. Сөренің (на) кітап тұр. 4.
Ағаштың (у) шелек тұр. 5. Диванның (возле) екі кресло тұр. 6.
Кереуеттің (под) мысық жатыр. 7. Мектептің (перед) көп бала жүр. 8.
Шкафтың (за) сурет тұр. 9. Біздің үйіміздің (напротив) үлкен сауда
үйі тұр. 10.үйдің (возле) ойна.
7-тапсырма. Естімегендей болып, қайта
сұраңыз.
Үлгі: Менің ана тілім-өзбек
тілі. – Сіздің ана тіліңіз өзбек тілі ме?
1.Менің ана тілім- өзбек тілі.
2. Мен корей тілін кішкентай кезімнен үйрендім. 3.менің екінші ана
тілім – орыс тілі. 4. Қазақстан – көп ұлтты мемлекет. 5. Қазақ тілі
- бай тіл. 6. Қазақ халқының ана тілінде дүние жүзіне әйгілі
шығармалары өте көп. 7. Дүние жүзінде 6000-ға тарта тіл бар. 8.
Қазақстандағы көптеген ұлт өкілдері өз ана тілдерін ұмытпауға
тиіс.
8-
тапсырма. Мәтіндегі сөйлемдерді
ажыратып тыныс белгісін қойыңыз.
Қоян.
Қоянның терісі жыл
мезгілдеріне орай өзгеріп отырады күзде сары қызыл жапырақ түстес
болады қыста аппақ қарға ұқсайды бұл қояндарды жауларынан
қорғайды.
Тапсырма 1. Сөйлемді бас әріптен бастап
жазыңыз.
2.Сөйлемнің соңына тыныс
белгісін қойыңыз.
3. Мәтінде қанша сөйлем барын
жақша ішіне жазыңыз.
9-тапсырма. Төмендегі сөйлемдерді үлгі
бойынша бірте-бірте қысқартып жазыңыздар. Көптік жалғауларының
астын сызыңыздар.
Үлгі: Менің досым –жақсы
бала.
Досым – жақсы бала.
Досым –бала.
Менің досым – жақсы бала. Ол
өте әділ, қайырымды. Оның достары көп.Ол ата-анасының айтқанын
орындайды. Әр уақытта оларға көмектеседі. Достықты бағалай біледі.
Қиын жағдайларда көмек беруге дайын.
10 –
тапсырма. Көп нүктенің орнына керекті
әріптерді қойып, көшіріп жазыңдар. Етістіктің астын
сызыңдар.
Асық ойыны.
Көнге б...рлық ойыншы
бір-бірден ас...қ тігеді. Бір бала ой...ншылардың кез....ктер...н
аны..тау ...шін басқаларды.... са...ас...н жинап ал...п иіреді.
Яғни кім..ен кей...н кімнің асық ататынын аны...тайды. Иірген кезде
алшы түск...н сақ...ны.. иесі бірінш..., тәйке, бүк т..скендікі
үш...нші , шік түскендікі төрт...нші
атады.