Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
The Ghost of the mountains
Материал туралы қысқаша түсінік
Өтілген сабақ бойынша қатысқандардың пікірлерін ортаға салу және сабақты талдау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
26 Маусым 2018
1349
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Рахимова Алия Аменовна, Ағылшын тілі пәні мұғалімі К.Нұрбаев атындағы Ақсуат орта мектебі Тарбағатай ауданы Шығыс Қазақстан облысы
Приложение 1. Students’ KWL chart
Приложение 2. Table FILA filling
Приложение 3. Students’ Six thinking hats
Приложение 4. Students’ KWL chart
The Subject: | English | |
Grade: | 5 | |
Theme of the lesson | The Ghost of the mountains | |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | ||
Lessonobjectives | All learners will be able to: | |
Language objectives | ||
ICT skills | PPT Six hats marker A4 format KWL | |
Previous learning | •learn the names of animals.•organize animal words into categories | |
Plan | ||
Planned timings | Teacher’s activities | Student’s activities |
I Org. moment 3 mins | - Good morning How are you?Who is on duty today? I want divide you for three groups with the colour of stickers. Choose the stickers. 1.yellow.2.red.3.orangeLook at the Golden rules and repeat at choire-Be active-Be attention-Be emotional-Don’t say I don’t-First think then speak I think they’ll great to each other. Learners work in groups of 2(mixed abilities) | Ss greet the teacher. |
II Warm up 7 mins | Activity: Sorting Animals 1. Create a diagrame on the board with the headings “Wild” and “Not Wild.” Write the name of different animals on several sticky notes—for example, lion, horse, elephant, hedgehog, lizard, turtle, chicken, cow, etc.2. Read the name of each animal and ask students to talk with a partner to decide if they think the animal is wild or not wild. Allow about half a minute for children to talk about the animals. Then discuss these questions with the class. • This sticky note says “leopard.” Should we put an leopard in the wild or not wild column? • Why do you think an leopard is wild? • Why do you think an leopard is not wild? 3. Place the sticky note in the column according to what the majority of students think. T presents the LO and the topic of the lesson Pre-reading: Learners in groups fill the KWL chart. Groups read their own answers and discuss with other groupsWhat do you know about leopard? | Ss discuss, answer the given questions and guess the topic of the lesson Ss will complete KWL table with what they KNOW about snow leopard before and what they WANT to know at this lesson. And the last column will be completed at the end of the lesson |
III While-reading:10 mins | Teacher gives students text about lion. Students read the textDifferentiation by task Less able learners | “Spiral curricular” |
IV Post-reading: 15 mins | Students in groups do FILA. Differentiation by outcome: less able students find only Facts, average students find out actions &, the most able students find out main Idea & learning issues.Assessment criteria: All learners participate in discussion. When presenting the FILA every student of the group has to speak. Students use new vocabulary form the text. Not less than 3 sentences when speaking. Speaking. Six thinking hatsThere are six different imaginary hats that you can put on. Each hat is a different colour and represents a different style of thinking:Blue hat – processWhite hat – factsRed hat – feelingsGreen hat – creativity, ideasYellow hat – positive, plus pointsBlack hat – difficulties, dangersAt first learners work in pairs, then in groups of six (mixed abilities) and represents a different style of thinking according to the text about leopard . Learners will be assessed by criteria-based assessment | Ss in groups find out in the text facts, ideas, learning issues, actions. Ss express their impression wearing the hats |
V End5 mins | Ss complete an evaluation of what they did during the lesson by completing KWL chart | |
FA. Ok Next I want take the feedback-If you like this lesson say -Yes -If you don’t like say -No-Do you like lesson? -Yes |
Приложение 1. Students’ KWL chart
What I know | What I want to know |
Приложение 2. Table FILA filling
Fact | Idea | Learning issues | Actions |
Приложение 3. Students’ Six thinking hats
Приложение 4. Students’ KWL chart
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)