Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы





















    Шет тілі пәнінен «Hobbit. Passive voice» тақырыбы бойынша

    сабақтың қысқа мерзімді жоспары.











    Module 3 Lessons 18

    Hobbit. Passive voice

    Zhambyl Higher Medical College

    Date: 08.12.2022

    Teacher’s name:

    Course: І

    Group: 121 ЕФ -9/22

    Number present: 25

    Number absent: -

    The theme of the lesson

    Hobbit. Passive voice

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.1.6-organize and present information clearly to others

    10.2.1-understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    10.3.1-use formal and informal language registers in talk on a wide range of general and curricular topics

    10.4.3 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of general and curricular topics.

    10.5.2-use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately

    10.6.9-use appropriately a wide variety of active and passive simple present and past forms.


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    read the text independently demonstrate understanding the features of words

    Most learners will be able to:

    predict the content of a listening, to learn the language for giving an opinion. Understand the main idea of the text by answering the questions.

    demonstrate understanding the meaning of words


    Some learners will be able to:

    talk about the text “Hobbit” discuss main ideas mentioned in the text discuss the speaking questions in pairs.

    Assessment criteria

    • apply the idioms from the text, explain the meanings

    • use the main information of the text

    • discuss about the fantastic novel

    • make the definitions to the word connected to the text

    Language objectives

    Learners can:

    • talk about the characters of the film

    • use specific idioms and vocabulary according to the text.

    • use passive simple present and past forms.

    Value links

    The Present and Past Simple Tenses.

    Cross - curricular links

    Kazakh and Russian languages


    Use of ICT

    Using video, presentation, pictures, working with URLs


    Previous theme

    “Countries of the Future”

    Plan of the lesson

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources


    Beginning the lesson

    3 min.












    3 min.


















    7 min.













    8 min.
















































    Middle of the lesson




    5 min.

























    6 min.


































    3 min.







    10 min.








    5 min.

















































    5 min.





















    10 min.


































    5 min.




























    7 min.




















    6 min.























































    2 min.

























    3 min.






    2 min.



    1.1. Greeting. Introduction of the lesson objectives.

    The aim: To develop Ss speaking, thinking skills and create friendly atmosphere

    “Name ten” - T asks students to think of 10 items that fit particular criteria.

    For example:

    • Jobs where you have to wear a uniform

    • Sports that are played with a ball

    • Three letter parts of the body

    • Name of bestselling films


    1.2. “Brainstorming”

    Aim: To refresh Ss mind before starting new theme.

    T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    1. What genre of movies do you usually watch?

    2. Do you know J.R.R.Tolkien?

    3. What works of J.R.R. Tolkien do you know?

    4. Name the best selling novel by J.R.R. Tolkien?


    Descriptor: A learner:

    -understands the questions

    - answers the questions



    You are on your way! That’s correct! Today’s theme is “The Hobbit”.


    II. Checking up the homework

    2.1. Creative work: «My future country»

    Ss create their own fantasy country, draw picture and present it.

    Aim: develop imagination and correctly compose sentences in the Future Tenses


    Descriptor:

    T tries to award active Ss, T evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”


    2.2. Grammar task.

    Put the verbs in the Future Continuous or in the Future Perfect tense.

    Aim: Revise the previous lessons material and correctly determine the Future Tenses.

    1. I……… a Londoner for five and a half years by next September. (be)

    2. By Tuesday Aiman ……. these novels by Abai. (finish)

    3. Arman …. to Astana tomorrow at this time. (fly)

    4. … you …. the shopping by 3 ’clock? (do)

    5. Don’t make noise after midnight – I …. _soundly, I hope. (sleep)

    6. The boys of our team …. football tomorrow morning. (not/ play)

    7. By 9 o’clock we ….. our homework. (not/finish)

    8. This time on Tuesday, Mary …. on a beach in Italy. (sunbathe)

    9. This time next Monday, I in a huge office in New York. (work)

    10. Don’t ring Greg up at 10am. He ….. his music lesson. (have)


    Answer Key

    1. will have been

    2. will have finished

    3. will be flying

    4. will/ have done

    5. will be sleeping

    6. won’t

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Қырықбаева Балжан Ашибекқызы
    15 Маусым 2023
    363
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    The Hobbit. Passive voice

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    The Hobbit. Passive voice

    Материал туралы қысқаша түсінік
    The Hobbit. Passive voice тақырыбындағы қысқа мерзімді сабақ жоспары. І курс оқитын гуманитарлық бағыттағы колледж студенттеріне арналған
    Материалдың қысқаша нұсқасы





















    Шет тілі пәнінен «Hobbit. Passive voice» тақырыбы бойынша

    сабақтың қысқа мерзімді жоспары.











    Module 3 Lessons 18

    Hobbit. Passive voice

    Zhambyl Higher Medical College

    Date: 08.12.2022

    Teacher’s name:

    Course: І

    Group: 121 ЕФ -9/22

    Number present: 25

    Number absent: -

    The theme of the lesson

    Hobbit. Passive voice

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.1.6-organize and present information clearly to others

    10.2.1-understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    10.3.1-use formal and informal language registers in talk on a wide range of general and curricular topics

    10.4.3 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of general and curricular topics.

    10.5.2-use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately

    10.6.9-use appropriately a wide variety of active and passive simple present and past forms.


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    read the text independently demonstrate understanding the features of words

    Most learners will be able to:

    predict the content of a listening, to learn the language for giving an opinion. Understand the main idea of the text by answering the questions.

    demonstrate understanding the meaning of words


    Some learners will be able to:

    talk about the text “Hobbit” discuss main ideas mentioned in the text discuss the speaking questions in pairs.

    Assessment criteria

    • apply the idioms from the text, explain the meanings

    • use the main information of the text

    • discuss about the fantastic novel

    • make the definitions to the word connected to the text

    Language objectives

    Learners can:

    • talk about the characters of the film

    • use specific idioms and vocabulary according to the text.

    • use passive simple present and past forms.

    Value links

    The Present and Past Simple Tenses.

    Cross - curricular links

    Kazakh and Russian languages


    Use of ICT

    Using video, presentation, pictures, working with URLs


    Previous theme

    “Countries of the Future”

    Plan of the lesson

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources


    Beginning the lesson

    3 min.












    3 min.


















    7 min.













    8 min.
















































    Middle of the lesson




    5 min.

























    6 min.


































    3 min.







    10 min.








    5 min.

















































    5 min.





















    10 min.


































    5 min.




























    7 min.




















    6 min.























































    2 min.

























    3 min.






    2 min.



    1.1. Greeting. Introduction of the lesson objectives.

    The aim: To develop Ss speaking, thinking skills and create friendly atmosphere

    “Name ten” - T asks students to think of 10 items that fit particular criteria.

    For example:

    • Jobs where you have to wear a uniform

    • Sports that are played with a ball

    • Three letter parts of the body

    • Name of bestselling films


    1.2. “Brainstorming”

    Aim: To refresh Ss mind before starting new theme.

    T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    1. What genre of movies do you usually watch?

    2. Do you know J.R.R.Tolkien?

    3. What works of J.R.R. Tolkien do you know?

    4. Name the best selling novel by J.R.R. Tolkien?


    Descriptor: A learner:

    -understands the questions

    - answers the questions



    You are on your way! That’s correct! Today’s theme is “The Hobbit”.


    II. Checking up the homework

    2.1. Creative work: «My future country»

    Ss create their own fantasy country, draw picture and present it.

    Aim: develop imagination and correctly compose sentences in the Future Tenses


    Descriptor:

    T tries to award active Ss, T evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”


    2.2. Grammar task.

    Put the verbs in the Future Continuous or in the Future Perfect tense.

    Aim: Revise the previous lessons material and correctly determine the Future Tenses.

    1. I……… a Londoner for five and a half years by next September. (be)

    2. By Tuesday Aiman ……. these novels by Abai. (finish)

    3. Arman …. to Astana tomorrow at this time. (fly)

    4. … you …. the shopping by 3 ’clock? (do)

    5. Don’t make noise after midnight – I …. _soundly, I hope. (sleep)

    6. The boys of our team …. football tomorrow morning. (not/ play)

    7. By 9 o’clock we ….. our homework. (not/finish)

    8. This time on Tuesday, Mary …. on a beach in Italy. (sunbathe)

    9. This time next Monday, I in a huge office in New York. (work)

    10. Don’t ring Greg up at 10am. He ….. his music lesson. (have)


    Answer Key

    1. will have been

    2. will have finished

    3. will be flying

    4. will/ have done

    5. will be sleeping

    6. won’t

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ Басқа
    15.06.2023
    363
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Қырықбаева Балжан Ашибекқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации