Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласының

    Жалпы орта білім беретін «Білім» мектеп-гимназиясы

    Жұбаева Гүлмира Кенжеқарақызы

    Ағылшын тілі пәні мұғалімі


    Lesson Plan 2

    Unit:5

    Reading for pleasure

    Teacher’s name:

    Zhubaeyeva Gulmira Kenzhekarakuzu

    Date:

    10.01.2023

    Grade:10 “A”

    Number present: 14 absent: 0

    Theme of the lesson:

    The War of the Worlds

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    10.3.1 - use formal and informal language registers in talk on a wide range of general and curricular topics;

    10.3.2 - ask and respond to complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics

    10.4.4 - read a wide range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and unfamiliar general and curricular topics;

    10.4.9 –recognise inconsistencies in argument in extended texts on a wide range of general and curricular topics;

    10.6.5 - use a wide variety of question types on a wide range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives:

    All learners will be able to: read the biography

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: vocabulary, answer, say their opinion about this writer and his works.

    Value links:

    Respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation:

    “Verbal support”

    T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    Questions:

    1.What kind of books do you know?

    2. Are you reading a book at this time/ if so which one?


    Aim: Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -answer the 1st-question

    - answer the 2 nd-question.



    Total: 2point


    Encourage Ss who answer the questions

    Whiteboard


    Cards


    Students Book


    11 min



    Ask Ss to read words from Check these words box, try to find the definition of these words

    Aim: to enrich Ss vocabulary

    Efficiency:

    To develop reading skills

    Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

    Read the words and say their definitions

    Descriptor:

    -Give right answers

    theme -2 point


    Whiteboard

    Students Book


    Middle of the lesson

    Presentation part.


    8 min.


    “Reading time” Give Ss time to read the text and answer the question. Elicit an answer from the class.

    Aim: To read for specific information

    Exercise 3. Read about H.G. Wells. What kind of novels did he write?

    Descriptor:

    -pronounce words correctly

    -give right answers

    Total: 2point


    Whiteboard

    Students Book

    Poster





    8 min


    Have Ss ask and answer questions in pairs about H.G. Wells following the example. Monitor activity around the class.

    Aim: To consolidate information in a text.

    Efficiency:

    Develop speaking skills.

    Differentiation: Verbal support

    Exercise 4 Ask and answer questions as an example.

    -Where was H.G.Wells born?

    - He was born in Bromley.

    -make sentences correctly , pronouncing the words correctly

    2 point

    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    8 min.

    Explain the task and ask Ss to read the statements and then read the text and mark them according to what they read.

    Aim: to read for specific information (T/F/DS statements)

    Efficiency:

    Develop their reading skills.

    Differentiation: read, understand, mark sentences

    Exercise 5

    Read the text and decide if statements are T(true), F or Ds.

    Descriptor:

    - give right answer

    - read words correctly


    Total: 2point


    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    End of the lesson.


    Reflection



    Individual work:

    5 min.

    “Finger” method is used to find out was the lesson clear or not.


    Ss show their knowledge according to the lesson

    5 fingers- I understood

    4 fingers -I have some questions

    2 fingers-I need a help.


    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use our fingers to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.

    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Students Book

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check
    ICT links

    By individual support, peer support and tasks

    Success criteria for reading task

    Feedback on language

    ICT links

    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO?

    If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.



    Lesson Plan 3


    Unit:5

    Reading for pleasure

    Teacher’s name:

    Zhubaeyeva Gulmira Kenzhekarakuzu

    Date:

    16.01.2023

    Grade:10 “A”

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Жұбаева Гүлмира Кенжеқарақызы
    29 Қаңтар 2023
    385
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    The War of the Worlds ҚМЖ 5 сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    The War of the Worlds ҚМЖ 5 сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ағылшын тілінен ҚМЖ
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласының

    Жалпы орта білім беретін «Білім» мектеп-гимназиясы

    Жұбаева Гүлмира Кенжеқарақызы

    Ағылшын тілі пәні мұғалімі


    Lesson Plan 2

    Unit:5

    Reading for pleasure

    Teacher’s name:

    Zhubaeyeva Gulmira Kenzhekarakuzu

    Date:

    10.01.2023

    Grade:10 “A”

    Number present: 14 absent: 0

    Theme of the lesson:

    The War of the Worlds

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    10.3.1 - use formal and informal language registers in talk on a wide range of general and curricular topics;

    10.3.2 - ask and respond to complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics

    10.4.4 - read a wide range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and unfamiliar general and curricular topics;

    10.4.9 –recognise inconsistencies in argument in extended texts on a wide range of general and curricular topics;

    10.6.5 - use a wide variety of question types on a wide range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives:

    All learners will be able to: read the biography

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: vocabulary, answer, say their opinion about this writer and his works.

    Value links:

    Respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation:

    “Verbal support”

    T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    Questions:

    1.What kind of books do you know?

    2. Are you reading a book at this time/ if so which one?


    Aim: Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -answer the 1st-question

    - answer the 2 nd-question.



    Total: 2point


    Encourage Ss who answer the questions

    Whiteboard


    Cards


    Students Book


    11 min



    Ask Ss to read words from Check these words box, try to find the definition of these words

    Aim: to enrich Ss vocabulary

    Efficiency:

    To develop reading skills

    Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

    Read the words and say their definitions

    Descriptor:

    -Give right answers

    theme -2 point


    Whiteboard

    Students Book


    Middle of the lesson

    Presentation part.


    8 min.


    “Reading time” Give Ss time to read the text and answer the question. Elicit an answer from the class.

    Aim: To read for specific information

    Exercise 3. Read about H.G. Wells. What kind of novels did he write?

    Descriptor:

    -pronounce words correctly

    -give right answers

    Total: 2point


    Whiteboard

    Students Book

    Poster





    8 min


    Have Ss ask and answer questions in pairs about H.G. Wells following the example. Monitor activity around the class.

    Aim: To consolidate information in a text.

    Efficiency:

    Develop speaking skills.

    Differentiation: Verbal support

    Exercise 4 Ask and answer questions as an example.

    -Where was H.G.Wells born?

    - He was born in Bromley.

    -make sentences correctly , pronouncing the words correctly

    2 point

    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    8 min.

    Explain the task and ask Ss to read the statements and then read the text and mark them according to what they read.

    Aim: to read for specific information (T/F/DS statements)

    Efficiency:

    Develop their reading skills.

    Differentiation: read, understand, mark sentences

    Exercise 5

    Read the text and decide if statements are T(true), F or Ds.

    Descriptor:

    - give right answer

    - read words correctly


    Total: 2point


    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    End of the lesson.


    Reflection



    Individual work:

    5 min.

    “Finger” method is used to find out was the lesson clear or not.


    Ss show their knowledge according to the lesson

    5 fingers- I understood

    4 fingers -I have some questions

    2 fingers-I need a help.


    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use our fingers to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.

    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Students Book

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check
    ICT links

    By individual support, peer support and tasks

    Success criteria for reading task

    Feedback on language

    ICT links

    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO?

    If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.



    Lesson Plan 3


    Unit:5

    Reading for pleasure

    Teacher’s name:

    Zhubaeyeva Gulmira Kenzhekarakuzu

    Date:

    16.01.2023

    Grade:10 “A”

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Тест 6 сынып
    29.01.2023
    385
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Жұбаева Гүлмира Кенжеқарақызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации