Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:3
Treasure and
Herritage
Teacher
name:
Date:
Grade:4a
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson:
Treasure and
number
Learning objectives(s) that this lesson is contributing
to
4.3.3.1 recognise
basic opinions in short, simple texts on an increasing range of
general range of general and some curricular
topics;
4.4.1.1 plan, write
and check sentences with support on a range of basic personal,
general and some curricular
topics;
4.5.2.1 use cardinal numbers 1
– 1000 and ordinal numbers 1 – 100
Lesson
objectives
Learners
can:count and use prepositions of
place.
Subject-specific
vocabulary and terminology:on the left, on the right,
between, near, above, useful classroom language for
dialogue.
Useful sets of
phrases for dialogue and
writing:
-Where’s the
treasure?
-Can you guess what
is inside?
-Where is
the pencil?
Lesson plan
Planned
timings
Teacher'sactions
Learner”s
activities
Assessment
Resources
7
min
4min
I.ORGANISATION
MOMENT:
Greeting/Warm
Up
Greet the
learners.
"Hello!"/"Good
morning!"
“How are
you?”
“What day is it
today?”
“What date is it
today?”
Are you ready for
lesson?
Ok. Let s
begin.
Make a circle. Divide the
class into 2groups:Teacher
divides learners into groups using color
stickers.
1stgroup“ Numbers
”
2ndgroup“ Times
”
Asking home task.
Ex.2
II.Warm-up
.
This is a treasure
box. Can you guess what is inside? Inside of the box are
numbers.Look at the numbers. I’ll say
them in English, and you’ll repeat after
me.
900-nine
hundred
455-four hundred and fifty
five
640-six hundred and
forty
700-seven
hundred
456-four hundred and fifty
six
105-one hundred and
five
1000-one
thousand
300-three
hundred
Students respond to greeting
and take their places
Sing a
songs
Students check their
homework
Verbal
assessment
Verbal
assessment
PPT
Slide
Box
Activity book
Ex.2
7
Minutes
5min
3min
10min
4min
I’ll give you
flashcards, match it with the numbers. Work in groups. If you
finish, clap your hands
twice.
As you see our numbers in the
box like a treasure. Can you guess today’s theme? Today’s theme is
“Treasure and Numbers 1”.
New
words
III
.Task. Group work. Listen ,point
and match
IV. Task Group
work.Find Captain Jack Parrot’s
treasure! Do the sums and cross off the places on the map. The last
place is where the treasure?
500+250=750 seven hundred and
fifty
150*4=600 six
hundred
920-380=540 five hundred and
forty
370+460=830 eight hundred and
thirty
230*3=690six hundred and
ninty
210+790= 1000 one
thousand
V. Active
vocabulary.
“Use the method
”
New words for
today. Listen and repeat after
me.
On the
left-сол
жақта
On the
right-оң
жақта
Between-арасында
Near-жанында
Above-үстінде
Write down new words
on your copybook.
Teacher shows pencil to the
class and ask: Where is the pencil? Learners will answer the
questions. Teacher follows the some procedure and presents the rest
of the prepositions
VI . Task 2 Look,
read and underline.
Look at the flags in
the book. Read the sentences and underline correct word. Write down
it on your copybook. Work in a
group.
The parrot ON the
tree.
Liam is climbing
DOWN the tree.
The sun is ABOVE the
tree.
Lilly is BETWEEN the
big tree and the dog
Have you finished?
Who will read it?
Teacher gives feedback for
students ask and show cards using the colors treasure
box
Feedback.
The lesson was
interesting
The lesson was not
bad
The lesson was
uninteresting
Listen to
teacher
Learners simply repeat words
after teacher.
Students can
complete the task.
Students find Captain Jack
Parrot’s treasure and do the sums and cross off the places on the
map
Students are repeat and write
new words
Color
stickers
Students use their stickers to
puts their knowledge according to the
lesson
Green- I
understood
Yellow- I have some
questions
Red- I need
help
Verbal
assessment
Descriptor
-Sticks
correctly
-Names sticking
numbers
Total:/2
point/
Descriptor:
A
learner:
-listens and
repeats new words.
700 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз