Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Тігін машинасының ине механизмі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Тобы:185
Пәні: Тігін өндірісінің жабдықтары
Сабақтын тақырыбы: Тігін машинасының ине механизмі
Сабақтын мақсаты: Машина инесінің құрылысы мен сапасы туралы мәлімет беру.
1) Білімгерлерге машина инесінің құрылысын және орнатылуын,сапасын түсіндіру;
2) Білімгерлердің ойлау қабілетін дамыта отырып,көргендерін есте сақтап,оны қайта жаңғыртуға үйрету;
3) Ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке,табандылыққа, өзара бірлесіп жұмыс жасауға тәрбиелеу.
Сабақ түрі:ашық сабақ
Әдісі: көрсету,түсіндіру, сұрақ-жауап,жұмбақ шешу.
Пәнаралық байланыс: тігін бұйымдарына арналған материалдар,тігін өндірісінің технологиясы
Қажетті құрал-жабдықтар: тігін машинасы, ине құрылысы.
Міңдеттері:
1. Ұйымдастыру кезеңі (Жүректен жүрекке)
2. Бірге талқылайық (Үй тапсырмасы)
3. Тақырыпқа жол ашу(Жұмбақ шешу)
4.Мағынаны тану(Жаңа сабақ)
5. Постер қорғау. (Тігін машинасының ине механизмі)
6. «Өрмекші торы» әдісі.(Сабақты бекіту)
7.Үйге тапсырма.
7. Бағалау.
Сабақтын барысы.
І.Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу.
а)Жағымды психологиялық ахуал туғызу үшін «Жүректен -жүрекке» ойыны арқылы көңіл-күйлерін көтеру
- Сәлеметсіздер ме?
- Мынадай сөз бар күнді қандай көңіл күймен бастасаң, солай өтеді. Олай болса бүгінгі күнімізді бір-бірімізге қарап жақсы тілегімізді айтып, жымиып,сабақ барысында көтеріңкі көңіл күйде болайық.
- Қыздар келіңдер,ортаға шығып,шеңбер құрып тұра қалайық.
- Қыздар бір -бірімізге «Жүректен -жүрекке» ойыны арқылы жақсы тілек тілеп сабағымызды бастайық.
ә)Ине,Жіп,Қайшы суреттері арқылы қыздарды 3-топқа бөлу.
1-топ «Ине» тобы , 2-топ «Жіп» тобы, 3-топ «Қайшы» тобы.
Бүгінгі сабақ барысында сіздер мұқият, тапқыр болып, ең бастысы өз білімдеріңізді, қабілеттеріңізді көрсетеді деп сенемін. Ендеше сәттілік тілеймін.
Қыздарды белгіленген жұмыс орнына отырғызу.
ІІ. Үй тапсырмасы. Бірге талқылайық .
Тұрмыстық тігін машиналарының жетектері:
●Тұрмыстық тігін машинасының шығу тарихы?
- Машина жасау тарихында көптеген ұлы ғалымдар мен конструкторлар үлкен жаңалықтар ашып, көптеген адамдардың машина жасаушы кәсібімен айналысуына жол ашып берді.
Ең алғаш рет тігін машинасының жобасын ХҮ ғасырда – Леонардо да Винчи ұсынды.
- 1844-1845 жылы – Элиос Хоу бір қалыпты жұмыс істейтін тігін машинасын ұсынды.
- 1850-1851 жылы- Аиен Уилсон мен Исаак Зингердің қазіргі заманғы машина түрлерінің негізі дүниеге келді.
- 1900 жылы Ресейде Подольск қаласында «Зингер » зауытын ашты.
- 1917 жылы – Кеңес елінде Подольск қаласында тұңғыш механикалық зауыт іске қосылды. Машинаның сыртқы дизайындары жасалып, фирманың белгісін жазатын болды.
- Тігін машинасы өзінің құрылымы, техникалық мүмкіндігі және сыртқы көрінісі бойынша түрліше болып келеді. Бірақ олардың құрылысы, реттеуі және пайдалану ережелерінің көпшілігі ортақ.
●Тігін машинасының қандай жетектері бар?
- Тігін машинасы қол жетегіндегі, аяқ жетегіндегі және электр жетегіндегі машина болып бөлінеді.
● Жетек дегеніміз не?
- Жетек – бұл машинаның жұмысшы бөлігін қозғалысқа келтіру қондырғысы.
Мұғалім сөзі:
- Жарайсыңдар!!! Үй тапсырмасына жақсы жауап бердіңдер.
ІІІ.Тақырыпқа жол ашу
Мұғалім сөзі:
- Білімгерлердің ойларын тиянақтай келе жұмбақтар шешіп көрейік.
1.
Дүниеде бар екен жалғыз
көзді,
Киімін үйіп тастап, күдер
үзді.. (
ине)
2.
Жүгіріп кетсе жүйрік
бір,
Лып-лып етіп
ойнаған.
Кереметі құйрық
бір,
Құтаймай-ақ қойды
оған. (
ине)
3.Басқаға киін дейді,
Ал өзі киінбейді. ( тігін машинасы)
4.Кигізіп ап ұзын жіпті көзіне,
Киім тігіп береді ол өзіңе. ( ине)
5.
Тамыр-тамыр
тамаша,
Тұрған бойы
аласа.
Дүниенің жүгін
бітіреді,
Адамға барып
жанаса. ( тігін
машинасы)
- Жұмбағымыздың шешуі не туралы?
- Тігін машинасы, ине
- Өте дұрыс айтасыңдар!
Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: "Тігін машинасының ине механизмі"
IV.Жаңа сабақ. Мағынаны тану.
Машина инесі-машинаның ең маңызды жұмыс органдарының бірі.Иненің негізгі қызметі-тігім жүргізу.Орындалатын жұмыс түріне байланысты түрлі машиналарда ұзындығы мен формасы әртүрлі инелер қолданылады.Машина инесінің де қол инесі сияқты әр түрлі нөмірі бар.1-ине басы;2-жалпақ жоны;3-ұзын науашасы;4-жүзі;5-көзі;6-ұшы;7-ойығы;8-қысқа науаша.
Ине неғұрлым жуан болған сайын оның нөмірі де өсе түседі.Ине жылтыр болат темірден жасалады,оның жуандығы біркелкі болмайды.Ұшы жіңішке,үшкір де,жоғарғы жағы жуан,бір беті тегіс келеді.Иненің жуан бөлігін колба деп атайды. Колбадан төменұшы үшкір стержень жалғасқан. Стерженьнің ең үшкір ұшында иненің көзі орналасқан. Стержень ұзын және қысқа ойықтардан тұрады. Ұзын ойықта жіп тұрады,ол иненің жүрісі кезінде жіпті үйкелеуден сақтайды. Жіпті ұзын ойық жағынан сабақтайды. Инелер ұзын және қысқа,жуан және жіңішке,тік және иілген болып бөлінеді.Ине колбасының бір жағы жазық,тегіс,екінші жағы дөңес болады(оған иненің нөмірі жазылады) Иненің үшкір ұшы матаны тесу үшін арналған. Бұл-иненің жұмыс атқару бөлігі.Иненің ұшында жіп өткізілетін көз орналасады.Инені таңдағанда,оның сапасына көңіл аударған жөн.Иненің науашықтары мен көзі тегіс болуы маңызды,себебі сапасыз ине жіптің беріктігін төмендетеді,оның үзілуіне және матадан жіптерінің ілініп шығуына әкеледі. Сапасыз ине тігін машинасы жұмысында ақау туғызуы мүмкін.Ине мен жіп нөмірлері бұйым тігілетін матаның қалыңдығы мен тығыздығына байланысты таңдап алынады.Иненің конструкциясын Америкада ХІХ ғасырдың 30 жылдарында ойлап тапқан.Иненің нөмірін мата түріне қарай таңдайды.Жұқа маталар жіңішке инемен,яғни 70-80-90 нөмірлі,ал қалың маталарды жуан,100-120 нөмірлі инелермен тігеді.
Матаның түрі |
Иненің нөмірі |
Мақта жіптің нөмірі |
Жібек жіптің нөмірі |
Жұқа бәтес,жібек |
70 |
80 |
75 |
Сәтен,шыт,жібек |
80-90 |
60-80 |
65 |
Қалың мақта мата,бөз,жұқа және қалың жүн маталар |
90-100 |
50-60 |
65 |
Костюмдік жүн маталар,тик. |
100 |
40 |
65 |
Қалың жүн маталар,драп |
110-120 |
30 |
33 |
V.Постер қорғау:
I. Машина инесінің құрылысы:
Машина инесі-машинаның ең маңызды жұмыс органдарының бірі.Иненің негізгі қызметі-тігім жүргізу.Орындалатын жұмыс түріне байланысты түрлі машиналарда ұзындығы мен формасы әртүрлі инелер қолданылады.Машина инесінің де қол инесі сияқты әр түрлі нөмірі бар.
1 -ине басы;
2-жалпақ жоны;
3-ұзын науашасы;
4-жүзі;
5-көзі;
6-ұшы;
7-ойығы;
8-қысқа науаша.
II. Машина инесінің сапасы:
Инені таңдағанда,оның сапасына көңіл аударған жөн .Ине жылтыр болат темірден жасалады,оның жуандығы біркелкі болмайды.Ұшы жіңішке,үшкір де,жоғарғы жағы жуан,бір беті тегіс келеді.Иненің науашықтары мен көзі тегіс болуы маңызды,себебі сапасыз ине жіптің беріктігін төмендетеді,оның үзілуіне және матадан жіптерінің ілініп шығуына әкеледі. Сапасыз ине тігін машинасы жұмысында ақау туғызуы мүмкін
III. Машина инесін орнату:
Иненің жуан бөлігін колба деп атайды. Колбадан төменұшы үшкір стержень жалғасқан. Стерженьнің ең үшкір ұшында иненің көзі орналасқан. Стержень ұзын және қысқа ойықтардан тұрады. Ұзын ойықта жіп тұрады,ол иненің жүрісі кезінде жіпті үйкелеуден сақтайды. Жіпті ұзын ойық жағынан сабақтайды.
VІ."Өрмекші торы"әдісі.Сабақты бекіту.
-
Тігін машинасының ең алғаш жобасын кім ұсынды? (Леонардо да Винчи)
-
Иненің қай бөлігі жұмыс бөлігі.? ( Иненің ұшы)
-
Ине қандай материалдан жасайды? ( Болаттан)
-
Тігін машинасының атасы кім? (Элиос Хоу)
-
Тігін машина жібінің қай нөмірлісі өтімді? (№40 жіп)
-
Ине конструкциясын қай елде, қай ғасырда ойлап тапты? (ХІХ ғасырда Америкада)
-
Тігін машина инесінің құрылысын айт? (ине басы;жалпақ жоны;ұзын науашасы; жүзі; көзі; ұшы; ойығы; қысқа науаша.
-
Машина инесі қандай қызмет атқарады? Машина инесі-машинаның ең маңызды жұмыс органдарының бірі.Иненің негізгі қызметі-тігім жүргізу.
-
Жіпті машина инесіне қай жағынан сабақтайды? (Жіпті ұзын ойық жағынан сабақтайды)
-
Тігін машинасын не үшін тазалау және майлау қажет? (Тазалау және майлау машинаның бөлшектерін мезгілінен бұрын тозудан сақтайды)
VІІ.Үйге тапсырма. Кестені сызып келу.
VІІІ.Бағалау. Сабаққа белсеніп қатысқан білімгерлерді бағалау
№ |
Білімгердің аты-жөні |
"Бірге талқылайық" (Үй тапсырмасы) |
«Тақырыпқа жол ашу» (Жұмбақ шешу) |
"Мағынаны тану" (Жаңа сабақ) |
"Постер қорғау" (Машина инесінің құрылысы,сапасы, орнатылуы) |
"Өрмекші торы" әдісі (Сабақты бекіту) |
Жалпы ұпайы |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |