Мағынаны тану
кезеңі
3.Тақырыпты
болжау. Интерактивті тақтадан
суреттер көрсетіледі. Оқушылардан суретте не болып жатқанын және
түсіндіріп берулері сұралады.
Білім алушының назарын
шоғырландыру үшін қосымша жетекші сұрақтар
қойылады:
- Суреттен не
байқадыңдар?
- Бұл қандай адам?
Оның бойында қандай жақсы қасиет бар деп
ойлайсыз?
- Бүгінгі сабақтың
тақырыбы не жайлы? Болжаңыз.
4. Оқушылармен бірігіп,
бүгінгі сабақ мақсатын айқындап аламын.
«Атымтай Жомарт»
әңгімесі
Әңгіменің тақырыбына қарап «Жомарт» - адамға тән қасиет,
«Атымтай» - адамның есімі деп ойлауымыз мүмкін. Алайда Атымтай
Жомарт – түрлі халық фольклорында кездесетін, әрдайым жағымды образ
ретінде сипатталатын кейіпкер. Оның нақты қай жылдары өмір сүргені
белгісіз, алайда ғалымдар арасында VI ғасырда өмір сүрген деген
болжам бар. Аталған кейіпкер Шығыс халықтары фольклорында
хикаяттық, қиял-ғажайып ертегі, тұрмыс-салт ертегі сынды үш түрлі
сипатталады. Жоғарыда жазылған Ыбырай Алтынсарин әңгімесі оның
өмірі мен жомарт болу себебін нақты баяндайтындықтан, осының
алғашқысына жатады. Бұл әңгіме жас өрендерді еңбекке баулып, маңдай
термен табылған нанның тәтті болатындығын баяндайды. Жомарт сөзі
парсы тілінен алынған, "жуван" - жас, жігіт, "мард" - адам деген
мағынаны білдіреді.
Топтық жұмыс.
«Атымтай Жомарт» әңгімесінің мазмұнымен
танысу.
Абзацтарға бөлінген
мәтіндерді беріп, тақырыптың желісімен мазмұнын
ашу.
А
тымтай жомарт өзi
есепсiз бай бола тұрып, күн сайын бiр мезгiл үстiне ескi-құсқы киiм
киiп, отын кесiп, шөп тасып жұмыс қылады екен. Бiр күнi өзiнiң
жақын таныстары сұрады дейдi:
– Жомарт, құдай бергей
дәулетiңiз бар, ашқа – тамақ, жалаңашқа – киiм, үйсiздерге – үй
болдыңыз, сөйтiп тұрып өз басыңызды кемшiлiкке салып, жете алмаған
жарлыша отын кесiп, шөп тасығаныңыздың мағынасы не? –
деп.
Жомарт айтты дейдi:
– Төрт
түрлi себеп бар. Әуелгiсi: әдемi ат, асыл киiм, асқан дәулеттi өне
бойы әдет етсең, көңiлге жел кiргiзедi; сол желiккен көңiлмен
өзiмнен терезесi төмен бейшаралардан жиренiп, көз салмай,
кем-кетiкке жәрдем берудi ұмытармын деп қорқамын. Екiншiсi: бар
бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемшiлiк емес екенiн бiлiп,
кейiнгiлер әбiрет алсын деймiн. Үшiншiсi: күн сайын өз бейнетiммен
тапқан бiр-екi пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып
тарайды, еңбекпен табылған дәмнiң тәттiлiгi, сiңiмдiлiгi болады
екен. Төртiншiсi: құдайтағаламның берген дәулетiн өзiмсiнiп, тиiстi
орындарына жаратпай, көбiсiн өзiм iшiп-жеп, өзiм тұтынсам, мал
берген иесiне күнәлi болармын деп қорқамын, –
дедi.
Сөздікпен
жұмыс
Жаңа сөздік қорын
молайту. Тақырыпты аша отырып, жаңа сөздермен танысады,
біледі.
Дәулет – дүние мүлік,
байлық.
Көңілге жел
кіру - (ауыспалы) бір
нәрсеге елігу, желігу, еліру.
Кем - кетікке жәрдем беру -
жарлы кедей адамдарға көмек беру
Әбірет
алу - ғибрат, үлгі
алу
«Түртіп алу» әңгіме,
мінездеме терминдерінің анықтамасын жазып алады.
Білім алушы
әрекеті: Оқушылар «Атымтай Жомарт» әңгімесінің мазмұнын талдай
отырып, шығармадағы оқиғаларды
рет-ретімен «Уақыт
тізбегі» әдісі бойынша сызбаға жазады. Тапсырманы орындауда мағынаны
ұғынуға арналған оқылым мен жазылым тапсырмасы арқылы
орындатамын.Тұжырым жасайды.
Тапсырма. «Уақыт тізбегі»
әдісі.
«Атымтай Жомарт әңгімесінің мазмұнын талдай отырып,
оқиғаларды рет-ретімен сызбаға орналастырып
жазыңыз.
1.Атымтай жомарттың
еңбек етуі
2.Халыққа қолұшын беруі
3.Бай бола тұра, өзін басқалармен тең
ұстауы
4.Кейінгілерге үлгі болуы
5.Еңбекпен тапқан нанның, зейнетін
көру
6.Қолындағы барымен бөлісу
Бағалау: Топтар бірін-бірі
бағалайды. Топтар бір-біріне кері
байланыс береді.
Керемет! Жарайсың! Тамаша! Жақсы! Сен бұдан да жақсы істей
аласың! Сенің қолыңнан келеді!
Жеке жұмыс.Шығарманы сюжеттік талдау.
Сюжеттік
талдау
-
Кейіпкер Атымтай жомарт
-
Оқиға Атымтайдың қарапайымдылығы
-
Оқиға орны Ауылда
-
Себебі Жұмыс істейді, еңбек етеді, байлығын
пайдаланбайды.
-
Салдары Ауыл адамдары үлгі тұтады.
Бағалау: Дайын жауап арқылы
экраннан тексеру.
Керемет! Жарайсың! Тамаша! Жақсы! Сен бұдан да жақсы істей
аласың! Сенің қолыңнан келеді!
Жеке жұмыс. Әңгіме мазмұны
бойынша сұрақ құрастырыңдар.
|