Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Тəрбие əдістері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Т рбие дістері
ə ə
Жоспары
1. Т рбие дістері мен т сілдері ж нінде т сінік
ə ə ə ө ү
2. Сана алыптастыру дістері
қ ə
3. Іс- рекет йымдастыру дістері
ə ұ ə
4. Ынталандыру дістері
ə
5. Педагогикалы олдау, оны м ні ж не йымдастыру жолдары
қ қ ң ə ə ұ
6. Т рбие дістерін та дау
ә ә ң
1. Т рбие дістері мен т сілдері ж нінде т сінік.
ə ə ə ө ү
Т рбие дістері
ə ə
–б л т рбие к здеген
ұ ə ө
ма сат а жетуді жолдары, т сілдері. Мектеп т жірибесіне орай дістерді ж не бір
қ қ ң ə ə ə ң ə
аны тамасы – ажетті сапаларды алыптастыру ма сатымен т рбиеленушілерді санасына,
қ қ қ қ ə ң
еркіне, сезіміне ж не ылы - рекетіне ы пал жасау т сілдері. дістер т рі сан-алуан да
ə қ қ ə қ ə Ə ү
шексіз к п. Ал оны на ты к рінуі з ш кірттеріні білімдік к ш- уаты мен жалпы
ө ң қ ө ө ə ң ү қ
м мкіндіктерін жете танып, оларды тілетін материал сипатына байланыстырып ж не бас а
ү ө ə қ
да к п о у жа даяттарын зерделі саралай білген педагог рекетіне т уелді. ай т л а,
ө қ ғ ə ə Қ ұ ғ
анша т л а араласса, діс формасы да сондай рі сонша – б л за дылы . лбетте,
қ ұ ғ ə ə ұ ң қ Ə
дістерді б рі бірдей тиімді деп айту иын. Ол шін сол дісті т зілу, олдану
ə ң ə қ ү ə ң ү қ
жа дайларын білу ажет. На ты ма сат а байланысты дайындал ан к п дістерді ішінен
ғ қ қ қ қ ғ ө ə ң
біреуі ана тиімді болуы м мкін. Т рбие т жірибесі алдымен ежелден келе жат ан д ст рлі
ғ ү ə ə қ ə ү
дістерге ар а с йегенді т уір к реді. Алайда, к птеген жа дайларда оларды да тиімсіз
ə қ ү ə ө ө ғ ң
болып алатыны бар, сонды тан да т рбиеші рдайым т рбиені на ты шарттарына сай
қ қ ə ə ə ң қ
келер к здеген ма сат а лкен нем ж не мол табыспен , жылдам жеткізетін жа а дістерді
ө қ қ ү ү ə ң ə
іздестіруге м жб р. Т рбие дістерін растыру, та дау ж не д рыс олдану –
ə ү ə ə құ ң ə ұ қ
педагогикалы шеберлік шы ы.
қ ң
Т рбие т сілі
ə ə
– жалпы діс б лігі, на ты жа сару а жеткізетін жеке рекет. К ркемдеп
ə ө қ қ ғ ə ө
айтатын болса , т сіл- т рбиешіні з ш кірттерімен бірге ма сат а тезірек жету шін
қ ə ə ң ө ə қ қ ү
таптап ткен со па ы. Егер осы т сілмен бас а да т рбиешілер пайдалана бастаса, т сілдер
ө қ ғ ə қ ə ə
уа ыт озуымен да ыл жол а - дістерге айналады. дістер мен т сілдер байланысыны
қ ңғ ғ ə Ə ə ң
ты ыз екені осыдан к рінеді.
ғ ө
Т рбие рал-жабды тары.
ə құ қ
Т рбие жеке ы палдарды бай атса, рал-жабды тар
ə қ қ құ қ
т сілдерді жиынты ынан ралады. Мысалы, е бек –т рбие ралы, ал к рсету, е бекті
ə ң ғ құ ң ə құ ө ң
ба алау, ж мыс ателігін білдіру –т сілдер. С з (ке ма ынада) – т рбие жабды ы, ал ілікпе
ғ ұ қ ə ө ң ғ ə ғ
с з, зіл ескертпе, ескертпе те еу – осы жабды рамында ы т сіл. Б л т р ыдан кейде
ө ə ң қ құ ғ ə ұ ұ ғ
т рбие дісін к зделген ма сат шін олданылатын т сілдер мен рал-жабды тар ж йесі
ə ə ө қ ү қ ə құ қ ү
деп те атайды.
Т рбие дісі-
ə ə
к п лшемді былыс, оны ж йелесуіне негіз болар белгілер сан-алуан.
ө ө құ ң ү
Солар арасында аса танымал бол андарын атап тейік. Сипаты бойынша дістер – сендіру,
ғ ө ə
жатты тыру, мада тау ж не жазалау. М нда ы «сипат» м ні – дісті ба ыт-ба дарын,
қ қ ə ұ ғ ə ə ң ғ ғ
олдану айма ын, ерекшеліктерін ж не т.б. білдіреді.
қ ғ ə
2. Сана алыптастыру дістері.
қ ə
Т рбие процесіні жалпы рылымынан
ə ң құ
бай а анымыздай, д рыс йымдастырыл ан т рбиені бірінші сатысы- о ушыларды
қ ғ ұ ұ ғ ə ң қ ң
здерінде алыптасуы ажет рекет- ылы нормалары мен ережелерін білу (т сіну). Е
ө қ қ ə қ қ ү ң
алдымен андай да сапаны туындатып, орны тыру шін, сол сапаны м н-ма ынасын жете
қ қ ү ң ə ғ
т сініп алу міндетті. Адамны к з арастарын, ымдарын, наным-сенімдерін
ү ң ө қ ұғ
кемелдендіруге ба ыттал ан дістер т л а санасын алыптастыру дістері атамасын ал ан.
ғ ғ ə ұ ғ қ ə ғ
Б л топ дістері екінші кезе де іске осылатын – сезім, к іл-к й тол аныстарын
ұ ə ң қ өң ү ғ
алыптастыруда аса ажет. Егер о ушы педагогикалы ы пал а бейтараптылы пен
қ қ қ қ қ ғ қ
нем райлылы танытатын болса, т рбие процесі шабандайды, ма сат а жете алмайды.
құ қ ə қ қ
Егер о ушы абылда ан идеясын зін тол ант ан жар ын бейнеге айналдыра алса ана,
қ қ ғ ө ғ қ қ ғ
оны бойында ізгі де жар ын сезімдер туады. ткен жылдар о улы тарында б л дістер
ң қ Ө қ қ ұ ə
тобы сендіру дістері деп атал ан, себебі оларды міндеті – т ра ты наным-сенімдер
ə ғ ң ұ қ
алыптастыру бол ан. О ушы рекет- ылы ына дем беретін оны білімі мен білігі емес, е
қ ғ қ ə қ ғ ң ң
алдымен ол к зделген адами сапаны о амды ажеттігі мен зіне пайдалылы ын танып,
ө ң қ ғ қ қ ө ғ
оны з нанымы негізінде рекет- ылы а айналдыруы, ал б л сана алыптасуымен бірге
ө ə қ ққ ұ қ
ж ретін психикалы былыс. Т рбие мазм нымен белгіленген іс- рекетке бала белсенді
ү қ құ ə ұ ə
араласу а дайын бол ан жа дайда ана олданылатын діс з н тижесін береді.
ғ ғ ғ ғ қ ə ө ə
3. Іс- рекет йымдастыру дістері.
ə ұ ə
Т рбие к зделген рекет- ылы (поведение) типін
ə ө ə қ қ
алыптастыруы міндетті. Т л а т рбиелілігі т сінік, ымнан к рінбейді, ол адамны
қ ұ ғ ə ү ұғ ө ң
на ты іс- рекетімен ба аланады. Б л т р ыдан іс- рекет йымдастыру мен ылы
қ ə ғ ұ ұ ғ ə ұ қ қ
алыптастыру т рбие процесіні зегі ретінде арастырылады. Атал ан топта ы дістерді
қ ə ң ө қ ғ ғ ə ң
б рі т рбиеленушілерді практикалы іс- рекетіне негізделген. М ндай іс- рекетті бас ару
ə ə ң қ ə ұ ə қ
шін педагог оны рамды б ліктерге – на ты істер ж не ылы тар а жіктейді. ажетті
ү құ ө қ ə қ қ ғ Қ
т л а сапаларын алыптастыруды жалпылан ан дісі – жатты тыру. Балада алыптасатын
ұ ғ қ ң ғ ə қ қ
ылы , рекетті ай- айсысы да жатты ып, да дыланудан. Бала а бас аларды алай
қ қ ə ң қ қ ғ ғ ғ қ ң қ
жазатынын гімелеп, жазу а, ата ты к йші нерін к рсетіп, домбыра тарту а йрету
əң ғ қ ү ө ө ғ ү
м мкін емес. Т рбиеленушіні ма сатты ба ыттал ан белсенді рекетке ынталандырмай,
ү ə қ ғ ғ ə
жоспарлан ан мінез бітісін де орны тыру а болмайды. Жатты тыру м ні – талап етілген
ғ қ ғ қ ə
рекеттерді к п м рте айталаумен автоматты орындалу д режесіне жеткізу. Жатты улар
ə ө ə қ ə ғ
н тижесі – т л аны бекіген сапалары: деттер мен да дылар.
ə ұ ғ ң ə ғ
4. Ынталандыру дістері .
ə
Т рбиеленушіні белгілі іс- рекетті орындату а талаптандыру
ə ə ғ
ниетімен олданылатын дістер тобында ынталандыруды орны з алдына. Б л дісті
қ ə ң ө ұ ə ң
ежелден-а мада тау мен жазалау т рі белгілі. XX асыр педагогикасы ж не бір те серлі
қ қ ү ғ ə ө ə
ынталандыру дісі – жарыстыру дісін ал а тартып отыр. Кейінгі он жылды та д ст рлі
ə ə ғ қ ə ү
ы пал дістеріне осымша субъектив-прагматикалы дісті тиімділігі жариялануда.
қ ə қ қ ə ң
ылыми зерттеулер мен практика на тыла андай, б гінгі жастарды ерекшелігі - мірге
Ғ қ ғ ү ң ө
бол ан прагматикалы (пайдак немдік) атынасы. Осыдан азіргі заман о ушысы зіне, з
ғ қ ү қ қ қ ө ө
жолдастарына т рбие ма ан не береді, неге, ай уа ытта ол ажет, одан т сер пайда андай
ə ғ қ қ қ ү қ
ж не аншалы ты деген с ра тарды стемелеп оятын болды. Осы секілді пайдак немдік –
ə қ қ ұ қ ү қ ү
прагматикалы ба ытты ескере отырып, кейбір шет ел педагогикалы ж йелері т рбие
қ ғ қ ү ə
процесін т рбиеші мен т рбиеленуші арасында ы коммерциялы атынас сипатында
ə ə ғ қ қ
ба алайды. Ал м ндай атынас зегі – пайда. діс лі алыптасып, ресми абылдан ан
ғ ұ қ ө Ə ə қ қ ғ
емес, біра т рмыста т рбиеші мен т рбиеленушілер арасында т зілетін келісім-шарттар
қ ұ ə ə ү
ж йесімен біртіндеп т ра тануда.
ү ұ қ
5. Педагогикалы олдау, оны м ні ж не йымдастыру жолдары .
қ қ ң ə ə ұ
Т рбие процесіні
ə ң
н тижелілігі к біне о ан бол ан педагогикалы олдауды д рыс йымдастырылуына
ə ө ғ ғ қ қ ң ұ ұ
т уелді. М ндай олдау б гінгі та да т мендегідей арастырылады:
ə ұ қ ү ң ө қ
- на ты адам а оны денсаулы ы мен психикалы алпына, о уына, т рмысты рі к сіби
қ ғ ң ғ қ қ қ ұ қ ə ə
бой тіктеуіне кедергілерді алдын алу ж не на ты іс- рекеттік к мек к рсету;
ң қ ө ө ə ə
- адамны жеке басы ерекшеліктеріні орны у процесін амтамасыз етуге ба ыттал ан
ң ң ғ қ ғ ғ
педагогикалы ызметтер;
қ қ
- ауыт у а бейім ылы - рекет иыншылы тарын же уге ба ыттал ан ы палдасты
қ ғ қ қ ə қ қ ң ғ ғ қ
рекеттерді ерекше т рі;
ə ң ү
- келе сіз мінез рекеттеріне бейім жас спірімге на ты жекеленген ж рдем беру;
ң ө қə ə
- баланы басшылы ты жетекке алу;
қ
- т лім-т рбие мекемесіні педагогикалы олдау проблемасын зіні мірлік принципіне
ə ə ң қ қ ө ң ө
айналдыруы;
- балаларды зін- зі тану шартына айналып, о у мен т рбие ше берін йлестіруге
ң ө ө қ ң ү ə
ба ыттал ан м алім мен о ушы ы палдасты ын к шейте т су.
ғ ғ ұғ қ қ ғ ү ү
Педагогикалы олдау – б л: а) т рбиеленуші сенімінен шы у; б) к біне педагогикалы
қ қ ұ ə ғ ө қ
олдау ажеттігін зі сезбейді, біра о ан м таж бол ан т рбиеленушілерге ол шы
қ қ ө қ ғ ұқ ғ ə қ ұ
ж рдемін беріп, олдап- уаттау.
ə қ қ
6. Т рбие дістерін та дау .
ə ə ң
Т рбие дістерін та дау – к рделі проблемаларды бірі.
ə ə ң ү ң
Т рбиешіні к сіби ызметтерін орындау барысында ы т рбие дістерін та дауы рі
ə ң ə қ ғ ə ə ң ə
оларды пайдалануы к птеген алыптас ан шарттар мен м мкіндіктерге т уелді. М ндай
ө қ қ ү ə ұ
шарттар т рі: ниеттелген т рбие ма саттары мен міндеттері; т рбиеленушілерді жас ж не
ү ə қ ə ң ə
даралы ерекшеліктері; т рбие мезеті; ш кірттерді ызы улары мен ажеттері; оларды
қ ə ə ң қ ғ қ
орша ан леуметтік жа дайлар; т рбиеленуші атыс ан топты алыптасу де гейі;
қ ғ ə ғ ə қ қ ң қ ң
к тілген н тижелер; т рбиешіні з басы м мкіндіктері.
ү ə ə ң ө ү