Материалдар / Тренердің рефлексия жазбалары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Тренердің рефлексия жазбалары

Материал туралы қысқаша түсінік
Тренерлерге көмек ретінде
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қазан 2018
437
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Мерзімі: 21.09.16 ж. 1 сабақКүн тақырыбы : Кіріспе: оқыту және оқу әдістемесіне өзгеріс енгізудің қажеттігін негіздеу. Бүгін- мен үшін ерекше күн. Себебі іріптестеріме тренерлік жұмысымды бастадым. Бүгінгі күнге дейін де әріптестермен жұмыс жүргізіп келгеніммен, осы жолы жауапкершілігі үлкен істі бастағанымды сезінгендеймін.Сондықтан барынша дайындықпен келдім.Сабақтың басында шеңбер құра отырып, тыңдаушылар естіген жақсы жаңалықтарын айтып бір-бірімен ынтымақтастық қарым-қатынас орнатуға тырысты. Тыңдаушыларға осы курстың маңыздылығын түсіндіре отырып, жауапкершілікпен қарауларына өтініш білдірдім. Тыңдаушыларға қажетті ресурстар таратып бердім. Барлығы дерлік «Мұғлімге арналған нұсқаулық»-пен қамтамасыз етілді.Бірінші сабақта топта жұмыс істеудің әдістемесі туралы болды.Өз тәжірибелерінде топтық жұмысты қалай қолданғаны туралы ой қозғай отырып, топтық тапсырма берілді. Тыңдаушылар топта жұмыс істеу ережесін ортаға сала отырып, постер қорғады. Топтық жұмыстың артықшылықтарымен, топтық жұмыстың түрлерімен танысты.2-ші сабақ басталмас бұрын бір-бірінің жақсы қасиеттерімен билей жүріп танысу арқылы сергіту сәтін жүргіздім.2-ші сабақты «Мұғалім не үшін өзгеру керек ?» деген сұрақ қою арқылы миға шабуыл жасай отырып бастадым. Мұғалімдер ХХI ғасыр дағдыларын меңгеру керектігін ашып көрсетуге тырыстым. Тыңдаушылардың басым бөлігінің бұрынғы үйреншікті сабақ беру жүйесімен сабақ өткісі келетінін айтып жатты.Оқушыладың өз бетінше ізденуіне алған білімдерін өз беттерінше өмірде қолдана алу керктігіне бірден-бір ықпал ете алатын адам-ол ұстаз екендігі туралы әңгімелер өрбіді.Сабақ соңында нұсқаулықтың «1-8» беттері аралығын оқып келулеріне тапсырмалар берілді.Кері байланыс алу барысында мұғалімдер топтық жұмысты ұйымдастыру жолдары мен оның артықшылықтарын түсінгендігін жазды. Біраз бөлігі «Өзгеріске ілесу үшін көп жұмыс қажет,оған біз дайын емеспіз» деген сияқты өз ойларын жазыпты.Түйінді ой: Мұғалімдермен жұмыс барысында тиімді оқыту мен оқу әдістемесін енгізу үшін біршама кедергілерді жою қажеттілігін ұғындым. Мұғалімдерге тапсырмаларды түрлендіре дайындау арқылы осы идеяны терең ұғынуына көмектесуім керек деп ойлаймын.

Мерзімі: 21.09.16 ж. 1 сабақКүн тақырыбы : Кіріспе: оқыту және оқу әдістемесіне өзгеріс енгізудің қажеттігін негіздеу. Бүгін- мен үшін ерекше күн. Себебі іріптестеріме тренерлік жұмысымды бастадым. Бүгінгі күнге дейін де әріптестермен жұмыс жүргізіп келгеніммен, осы жолы жауапкершілігі үлкен істі бастағанымды сезінгендеймін.Сондықтан барынша дайындықпен келдім.Сабақтың басында шеңбер құра отырып, тыңдаушылар естіген жақсы жаңалықтарын айтып бір-бірімен ынтымақтастық қарым-қатынас орнатуға тырысты. Тыңдаушыларға осы курстың маңыздылығын түсіндіре отырып, жауапкершілікпен қарауларына өтініш білдірдім. Тыңдаушыларға қажетті ресурстар таратып бердім. Барлығы дерлік «Мұғлімге арналған нұсқаулық»-пен қамтамасыз етілді.Бірінші сабақта топта жұмыс істеудің әдістемесі туралы болды.Өз тәжірибелерінде топтық жұмысты қалай қолданғаны туралы ой қозғай отырып, топтық тапсырма берілді. Тыңдаушылар топта жұмыс істеу ережесін ортаға сала отырып, постер қорғады. Топтық жұмыстың артықшылықтарымен, топтық жұмыстың түрлерімен танысты.2-ші сабақ басталмас бұрын бір-бірінің жақсы қасиеттерімен билей жүріп танысу арқылы сергіту сәтін жүргіздім.2-ші сабақты «Мұғалім не үшін өзгеру керек ?» деген сұрақ қою арқылы миға шабуыл жасай отырып бастадым. Мұғалімдер ХХI ғасыр дағдыларын меңгеру керектігін ашып көрсетуге тырыстым. Тыңдаушылардың басым бөлігінің бұрынғы үйреншікті сабақ беру жүйесімен сабақ өткісі келетінін айтып жатты.Оқушыладың өз бетінше ізденуіне алған білімдерін өз беттерінше өмірде қолдана алу керктігіне бірден-бір ықпал ете алатын адам-ол ұстаз екендігі туралы әңгімелер өрбіді.Сабақ соңында нұсқаулықтың «1-8» беттері аралығын оқып келулеріне тапсырмалар берілді.Кері байланыс алу барысында мұғалімдер топтық жұмысты ұйымдастыру жолдары мен оның артықшылықтарын түсінгендігін жазды. Біраз бөлігі «Өзгеріске ілесу үшін көп жұмыс қажет,оған біз дайын емеспіз» деген сияқты өз ойларын жазыпты.Түйінді ой: Мұғалімдермен жұмыс барысында тиімді оқыту мен оқу әдістемесін енгізу үшін біршама кедергілерді жою қажеттілігін ұғындым. Мұғалімдерге тапсырмаларды түрлендіре дайындау арқылы осы идеяны терең ұғынуына көмектесуім керек деп ойлаймын.

























Мерзімі: 28.09.16 ж. 2 сабақ. Күн тақырыбы: Сыныпты қадағалау әдістемесі. Мұғалімдерге нені білу қажет.Мақсаты: Мұғалімдер сыныпта қадағалау жүргізу әдістемесіне талдау жасайды және ғаламдық мәдени айырмашылықтар, қоршаған орта факторларының сынып мәдениетіне әсері туралы қорытынды шығарады.Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу мен сергіту сәтін «Бастаушы кім? »деген әдіс арқылы түсіндірдім. Айгүл апай сыртқа шығып кетті,ал көшбасшы Фарида апай болды Кір жаю қимылдары арқылы би көрсетті. Сырттан келген Айгүл біраз ойланып, көшбасшыны таба білді.Мұғалімдер өздерінің сыныпта қадағалау жүргізу дағдылары туралы ойларын ортаға салды.Қадағалаудың құрылымдалған және құрылымдалмаған сабақ түрлерін салыстырды. Сонымен қатар мәдениет санатына анықтама беріп,аталған термин оқу ортасымен қалай байланысатынын түсіндіру үшін мәдениет түрлері тақырыбы бойынша топқа бөліне отырып постер жасады. Тыңдаушыларды сабақ беретін сыныптардың біркелкілігіне қарай топтастырып,топтасқан топтарғаSwod талдаудың кестесін ұсынып,сол сыныпқаSwod талдау жасауды тапсырдым.Сергіту сәтін«Жұбыңды тап» әдісі бойынша жүргіздім.Жануарлар суреттерін ала отырып,қимыл-қозғалыс арқылы жұптарын табу керек.Бұл сәтте мұғалімдер барынша белсенділік танытып, өте қызықты жаттығу орындадық деп қуаныштарын жасырмады.Өзіңмен қатарлы әріптесіңнің алдында жаңалықпен таныстыру, олардың тәжірибесіне өзгерістер енгізу кәсіби шеберлікті  қажет етеді. Өйткені, барлығы жоғары білімді, өз саласының мамандары. Олармен жұмыс жасағанда теориялық және әдістемелік жағынан өзіңе сендіре білуің керек. Сол үшін өзімді сенімді ұстадым, бағдарлама идеясын түсіндіруге тырыстым.Коучинг сабағын жүргізу сәтін бейнежазбадан көріп отырып өзімнің кемшіліктерімді көрдім. Сұрақты өзім бағыттап өз сұрағыма көбіне өзімнің жауап беруім, ойлануға уақыт бермеуім, дерек жинауда жұмыстың аздығы болды. Алдағы уақытта осы жіберілген кемшіліктерімді ескере отырып келесі әріптестеріммен кездесуімде жұмыс барысын нақты белгілеп мұқият зерделеуімді көздеймін.





































Мерзімі: 5.10.16 ж. 3 сабақ.

Күн тақырыбы: Мұғалімнің мінсіз мұғалім туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу.Оқушылардың пікірі бойынша құзырлы мұғалімнің сипаттамасы қандай? Мұғалімнің оқушылардың жеке ерекшеліктері туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу.Мұғалімдер мінсіз оқушы мен мінсіз мұғалімнің анықтамасын береді және сапалы оқыту мен оқудың нақты критерийлерін әзірлейді.Ынтымақтастық ахуал «сіздің осы қасиетіңіз...» жаттығуы орындалды.Әріптестер бір-бірінің қасиеттерін айтып бөлісе білді.1.«Мінсіз оқушыға» сипаттама 2.Әр түрлі бес елдегі мінсіз оқушының сипаттамасы. 3.«Оқу және ынталандыру» таныстырылымын көрсетуМұғалімдер өздерінің тәжірибесі негізінде сапалы оқыту мен оқудың үлгісіне талдау жасады.Мұғалімдер тұтастай алғанда оқу үдерісінің мәнін , жекелеген оқушыларды ынталандыру жолдарын , олардың эмоциялық ахуалын және сыныптан тыс өмірін терең түсіне ала ма? Менің бір қуанғаным: мектепте жас ұстаздардың қызығушылығының жоғары деңгейде екендігі.Қатысушылардың 10-нан астамы жастар.21 ғасыр оқушысы қандай болу керек?Оқушыны қанағаттандыру үшін мұғалім қандай болу керек?21 ғасыр мұғалімі қандай болу керек?Мінсіз оқушы қандай болу керек?Әр топтан шығып қорғалды.Білім беру барысында кездесетін кедергілер:1.Кездесетін кедергілер2.Әлеуметтік жағдайы төмен- 3.Мектептің әлеум - педагогымен байланыста болу4.Шығу жолдары Талқылауда мұғалімдер пікірлерін жазып. әр топтың жұмысына жабыстырды. Әр берілген тапсырманы топтағылар өздері жеке оқып танысып алды, сосын түсінгенін жұппен жұмыс жүргізу үшін қасындағыға айтды, сосын топпен жұмыс жүргізіліп, талқыға салды.Сабақ қызықты және тартысты өтті.Мұғалімдер таратпа материалдармен, слайд-шоумен танысып болғаннан соң, өзара талқылап, өз беттерінше топпен жоспардағы жаттығуларды орындауын сұрадым. Осы сәтте тек мінсіз оқушының емес, мінсіз мұғалімнің де қасиеттерін жазбаша баяндауын жөн көріп. Мынадай тапсырмалар бердім: бірінші «мінсіз мұғалімнің» қасиеттерін жазуды, соңынан «мінсіз оқушы» қасиеттерін жазуды сұрадым. Ол үшін, мұғалімдерге үлкен ватманның ортасынан екіге бүктеп, сол жақ бөлігіне мұғалімнің, оң жақ бөлігіне оқушының қасиеттерін жазуды өтіндім. Өте белсенділікпен мұғалімдер тапсырманы 35 минут ішінде орындап шықты.Сапалы оқытуды анықтау үшін сыни тұрғыдан ойластыру мақсатында мұғалімдерге ватманды тұтастай ашып мұғаліммен оқушының бойындағы қасиеттерін салыстыруды сұрадым. Сол сәтте мұғалімдердің тарапынан мынадай пікірлер айтылды: «Біз өзіміздің бойымызда қандай қасиеттер болса, оқушының да бойына сондай қасиеттерді қалыптастырады екенбіз»,- деп айтқан сәтте, мен мұғалімдердің санасында сыни ойлауының орын алғандарын байқадым.Сол талқылаудан соң карточкаларды талдау бойынша жаттығуларды сәтті, жылдам орындады. Мұнда мұғалімдердің уақыт өте өз беттерінше білім алуға деген ынталары артып, қалыптаса бастағанын байқадым. Қорыта келе, «тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні» - көшбасшының демеуімен кез келген адам баласы ұдайы даму үстінде, өз қатесін өзі түзете отырып еңбек етсе, онда ілгері жылжып, сапалы нәтижеге жетері анық.















Мерзімі: 12.10.16 ж. 4 сабақ

Күн тақырыбы: 1-сабақ: Бұдан әрі даму бағыттары мен басымдықтарын анықтау үшін жеке тұлғаның құндылықтары мен көзқарастарын нақтылау.2-сабақ: Оқыту және оқу әдістемесін жетілдіру мақсатында зерттеу жүргізу қажеттігін негіздеу және мойындау. Сыныптағы психологиялық ахуал.Мұғалімдер зерттеулер мен жетілдіру арқылы кәсіби дамудың қажеттілі туралы қорытынды жасайды деп жоспарладым.Күнде сабақ сергіту сәті арқылы бастадым. Мұғалімдердің барлығы шеңбер жасай отырып,қол мен қол деп тапсырма берілгенде алақандарын, аяқ пен аяқ,мұрын мен мұрын, арқа мен арқа,шынтақ пен шынтақ дегенде шеңбер болып жүрген мұғалімдер бір- біріне тигізе жүріп,тапсырманы орындады.Кешегі күнгі жазылған кері байланыстан түйген ойымды ортаға салып,қайта талдауларына мүмкіндікк бердім. Сосын біз оқушыларды қалай оқытамыз? Ойлануға уақыт бере отырып,топта талқыланды.Слайд көрсетілім ін көрсеттім. «Шульман ілімі»Мұғалімге беттерін топтарға бөле отырып,«Шульман үш көмекшісі» бойынша постер жасап,оны қорғады.«Микрофон» әдісі арқылы тыңдаушыларды өз сабақтары туралы ойларын айтқыздым. Жабық , ашық сұрақтар қою арқылы.Мысалы: -Күнделікті сабағыңызды жоспарлағанда ең алдымен неге, не үшін, қандай тәсілдерге сүйенесіз?-Сіз үшін жеке тұлғаны қалыптастыруда қандай құндылықтар маңызды деп санайсыз?-Көзқарастарды нақтылау барысында қандай зерттеулер жүргізе аласыз? 1-топқа сұрақ: Оқу мәдениеті сіздің сыныптағы оқушыларға қалай әсер етеді? 2-топқа сұрақ: Оқушыға өзінің түсінбегендігін мойындауы маңызды екенін түсінуге қалай көмектесе аламыз? Мұғалім мен оқушы арасындағы қарым- қатынасты кеңейту мүмкіндіктерін атап бер? 3-топқа мынандай сұрақ қою: Мұғалім-оқушы өзара әрекеттестігі ?Сосын «Менің арманымдағы мектеп» қиялындағы мектепті әр топ суретін салу арқылы көрсетіп, қорғады. Коучинг өткізгеннен соң мұғалімдермен болған пікір алмасу кезінде олар бұрын оқушылармен сабақ өткізу барысында зерттеушілік жұмыс жүргізбейтіндіктерін айтты.Шындығында зерттеушілік жұмыс жүргізу мұғалімдер арасында қызығушылық тудырды. Оқушыларды деңгейлерге бөлу болғанымен олармен топтық, жұптық жұмыстардың жүргізілмейтіндігі айтылды. Ашық немесе жабық, түрткі сұрақтарын бір-бірінен ажыратылмайтындықтары, мұғалімдер өз жұмыстарына талдау жасағанымен атүсті жүргізілетіндігін, өз- өздерін бағалау жасамайтындықтарын мойындай отырып, алдағы уақытта осы жұмыстарды жүргізуге кірісетіндіктерін білдірді.























Мерзімі: 19.10.16 ж. 5 сабақ

Күн тақырыбы: 1-сабақ: Оқудағы кедергілерді анықтау. Оқудың аффекттік теориясы.2-сабақ: Оқушыларды ынталандыру.Оқушылардың оқу туралы пікірінанықтау (оқушыдан кеңес алу). Мұғалімдер оқушының оқуында туындауы мүмкін кедергілерді анықтайды және олардың оқуға деген ынтасын сақтап қалу мақсатында оқушыларға қолдау көрсету әдістеріне талдау жасайды. Мұғалімдер оқудағы кедергілердің алуан түрлі сипаттамаларын (зияткерлік, әлеуметтік және эмоциялық), оқытудың ынталандыру теорияларын, «қиын» оқушылармен жұмыс істеу әдістерін талдайды. Сонымен қатар оқушылардан кеңес алу рәсіміне қатысты тәсілдерді әзірлейді.Бүгінгі сабақ «Сағат» ойынымен басталды. Бүгінгі сабақта Жания барлығымызға ақ қағаз таратып, сағаттың суретін салыңыздар деп тапсырды. Барлығымыз сағаттың суретін салып 1-ден бастап 12-ге дейін топтағылардың атын жазып шықтық. Тақтада ойынның ережесі жазулы тұрды, соған қарап ойын ойналды. Оқушылар оқуында туындауы мүмкін болған қандай кедергілер бар?
  • Орта
  • Әлеуметтік жағдай
  • Сыныптың қолайсыздығы, жағдайы
  • Үйдің, мектептің материалдық жағдайы
Тыңдаушылар оқушылардың оқуында туындауы мүмкін болған факторларды кинолента әдісі арқылы көрсеттім.«Елші әдісі» бойынша топтар бір-біріне елші жіберіп, елшілер келесі топқа барып оқушылар үшін оқу үдерісін қиындататын факторлар туралы өз тобының пікірін айтты, келесі топ пікірін тыңдады. Модерация әдісі бойынша оқушылардың оқуына оқуына оң әсер ететін және оқу үдерісін айтарлықтай қиындататын факторларды талдау жасадым.Жалпы алғанда, мұғалімдермен өткізілген сабақтар нәтижесінде олардың арасында оқу мен оқытудағы соңғы жаңалықтарға қызығушылығы басым,жаңалыққа жаны құмар мұғалімдердің бар екендігін байқадым.













































Мерзімі: 26.10.16 ж 6 сабақ

Күн тақырыбы :Оқудағы әлеуметтік өзара іс-қимыл, әлеуметтік өзара іс-қимыл ауқымын кеңейту. Сабақтың интербелсенді және инклюзивті болуын қамтамасыз ету.

Мұғалімдер оқудағы әлеуметтік өзара іс-қимылдың және оқу үдерісіндегі инклюзивтілік қағидаты маңыздылығының себептерін анықтайды деп жоспарладым.Оқуда инклюзивтің маңыздылығы жайлы жазылған пікірлер бойынша тізім жасалынып, тізім бойынша 4 топқа бөлдім.«Қаздар сабағы» туралы видеороликті көрсету арқылы видеороликтегі түйінді идеялар туралы ойларын айтуды тапсырдым.Топтарға сұрақтар бердім. «оқудағы әлеуметтік іс-қимыл дегеніміз не?» «Сабақта топтасып, жұптасып оқудың мағыздылығы қандай деп ойлайсыз?» «Сабақта әлеуметтік іс-қимыл үдерісінің берері қанша?» «Интербелсенді және инклюзивті мағыналарын ашып берсеңіз?»«Үлкен шеңбер мен кіші шеңбер» әдісімен шеңберге тұрып тиімді оқыту мен тиісті орта қалыптастыру жайлы және барлық оқушыны сабаққа қатыстыру жолдары туралы бір-біріне пікірлерін айтты. Мұғалімдерді социограмма әдісімен таныстырдым үгінгі өткен сабақ бойынша «Социограмма» әдісі негізгі қорытынды жасауды тапсырдым.ИНКЛЮЗИВТІ (гипер активный) – ерекше оқушыға назар аудару және Мотивация дегеніміз- қызығушылық дегенді білдіретіндігін бірлесе талқыладық. Әлеуметтік өзара іс-қимыл мәні және оның маңызын негіздеу өзекті болып табылатындығына және олар барлық оқушылар үшін тиісті орта қалыптастыруға ықпал ететіндігіне мұғлімдер көзіміз жетті деген ойлар айтты.











































Мерзімі: 2.11.16 ж 7 сабақ

Күн тақырыбы : 1 сабақ: Оқудағы кедергілерді анықтау. Оқудағы кедергілерді, соның ішінде жас ерекшеліктері проблемаларын жеңу мақсатындағы педагогикалық тәсілдерді таңдау және нақтылау. 2-сабақ: Оқушылардың қабілеттері және оқуға жағымды көзқарастары.Мұғалімдер оқуда туындауы мүмкін барлық кедергілерге талдау жасайды және оларды шешу жолдарын ұсынады деп жоспарланды.Сабақ күндегідей сергіту сәтінен бастадым.Бүгін әр елдің амандасуы бойынша жүргізілді.Мұғалімдерге ғаламтордан елдердің қалай амандасатынын табу ұсынылды.Садан кейін амандасу түрлерін жұпта орындаттым. Жағымды ахуал құру үшін « Қос шеңбердегі комплименттер» жаттығуын орындады.Мұғалімдер екі шеңберге (ішкі және сыртқы) бөлініп, бір-біріне жүзін қаратып тұрады. Ішкі және сыртқы шеңберде бір-біріне бет қаратып тұрған мұғалімдер кезектесіп бір-біріне комплимент айтуы керек. Содан кейін ішкі шеңбердегілер оң жаққа бір адым жасап, алдында алмасып тұрған басқа мұғаліммен комплименттермен алмасады.Екі шеңбер бір -бірінің арасынан өтеді.Сол кезде қандай кедергілер болы мүмкін?-Қол -Дене -т.б Оқудағы кедергілер тақырыбын осылайша аштым. «Оқудағы кедергілерді анықтау» слайд көрсете отырып,топтарға«Оқудағы қиындықтарды анықтау» бойынша тапсырма бердім. «Көбелек» таныстырылымын» талдау жасады. Талдау арқылы кедергінің мәнін түсінді. Сабақ соңында Модерация әдісін қолдандым. Сабақ барысындағы бөлімдерге ойды тұжырымдау жүргіздім. Рефлексия «Бес саусақ» әдісі арқылы мұғалімдердің өз бойындағы және оқудағы кедергілерді болдырмау қажеттілігін түсінгенін байқадым және қуандым десе де болады.















































Мерзімі: 09.11.2016ж 8 сабақ

Күн тақырыбы : 1-2-сабақтар: Қалай оқу керектігін үйренудің мәні. Мұғалімнің оқушылардың қалай оқу керектігін үйрену қабілеттерін дамыту жөніндегі әрекеттері.Мұғалімдер балалар өз оқуы туралы білетін және өзінің эмоцияларын, ынтасы мен әлеуметтік қарым-қатынасын басқару үшін көбірек мүмкіндік алатын, өзін-өзі реттейтін оқушы ретінде дамуына ықпал ететін шарттар мен факторларды зерделейді деп жоспарланды.Серіктестік, ынтымақтастық орта құру мақсатымен «Шар үрлеу», «Шар жару» жаттығуларын мұғалім
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!