Бекітемін
«Арнайы
пәндер»
бірлестігінің
жетекшісі
___________
Ш.Е.Назарова
«___» ________ 2020
ж.
Күні: 26.10.2020 ж
Оқу
тобы: АНЖ-191
Сабақтың
тақырыбы: Түйіндесулер
Сабақтың
мақсаттары: Түйіндесулер туралы білім
беру. Әр түрлі бұрыштарды, шеңберлерді және шеңбермен түзулерді
түйіндестіруге үйрету. Оқушыны ұқыптылыққа және дербестікке
тәрбиелеу.
Білімділігі: Екі түзуді, шеңбер мен
түзуді және екі шеңберді түйіндесуді жаттығу арқылы сызып
үйренеді.
Дамытушылығы: Жаңа білімді қолдану дағдысын
дамыту, ақылға салу дағдысын қалыптастыру.
Тәрбиелігі: Жауапкершілікті сезіне отырып
жұмыс жасауға, өз жолдасының пікірін тыңдауға
тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:
Жаңа сабақ
Сабақта қолданылатын
әдіс-тәсілдер: Жаңа сабақты түсіндіру
.
Сабақта қолданылатын
көрнекі құралдар: Сызғыш, қарындаш, циркуль, А4
форматы, транспортир, лекало,өшіргіш т.б
Сабақ/оқу
барысы
Реттік
№
|
Сабақ/оқу
кезеңі
|
Мазмұны
|
1
|
Ұйымдастыру
кезеңі
|
Білім алушылардың сабаққа
дайындығын тексеру. Журналға белгі қою. Назарларын сабаққа
аудару.
|
2
|
Өткен сабақтар бойынша
деңгейлерін тексеру (үй тапсырмасын
сұрау)
|
Тақырыпты оқу, төрт шеңберді әр түрлі
бөліктерге бөлу.
|
3
|
Жаңа сабақты меңгерту
(материалды) түсіндіру
|
Түйіндесулер туралы білім
беру. Әр түрлі бұрыштарды, шеңберлерді және шеңбермен түзулерді
түйіндестіруге үйрету. Оқушыны ұқыптылыққа және дербестікке
тәрбиелеу.
|
4
|
Өтілген сабақты (материалды)
бекіту
|
Білімгерлердің алған білімін
қысқаша түсіндіру арқылы
қорытындылау
|
5
|
Үйге
тапсырма
|
Тақырыпты оқу, түйіндесулерді А4 форматына
сызу.
|
6
|
Сабақ/оқу қорытындысын жасау,
бағалау
|
Жаңа сабақты
пысықтау
|
Арнайы пәндер оқытушысы:
А.Т.Таласбай
Сабақтың өту
барысы
І
Ұйымдастыру.
-
Сабаққа дайындықтарын
тексеру
-
Мұғалімнің кіріспе
сөзі:
Маңызды сөздер(шарты:
сөздердің мәнін ашу)
Сабақтың құрылымы мен
мазмұны.
I.Ұйымдастыру
кезеңі:
Сәлемдесу, түгелдеу,
студенттердің сабаққа дайындығын тексеру
II .Оқушылардың өткен
тақырып бойынша білімін тексеру:
Үй тапсырмасын сұрап,
білімдерін қосымша сұрақтар арқылы тексеру
III. Жаңа тақырыпты
меңгерту.
1. Түйіндесулер туралы білім
беру. Әр түрлі бұрыштарды, шеңберлерді және шеңбермен түзулерді
түйіндестіруге үйрету. Оқушыны ұқыптылыққа және дербестікке
тәрбиелеу.
2.Оқушы алған білімі өз дамуына әсер ету
өмірде алған білімін қолдана алу қабілетін
арттыру
Түйіндесулер
Бір түзу сызықтың екінші түзу
сызыққа біртіндеп көшуі – түйіндесу деп
аталады.
Түйіндесулерді салу үшін
түйіндесу центрі мен нүктелерін табу
керек.
1. Екі түзуді радиусы берілген
доғамен түйіндестіру ( тікбұрышты, сүйірбұрышты және доғалбұрышты)
Түйіндесу R – 10 мм
2. Шеңбер мен түзуді радиусы
берілген доғамен түйіндестіру
а) түйіндесу центрін табу үшін
шеңбердің О нүктесінен радиусы R + r болатын көмекші доға
жүргізеді.
б) АВ түзуінен r қашықтықта
радиусы R + r доғасымен қиылысқанша, АВ түзуге параллель түзу
жүргізеді. Шыққан О1 нүкте түйіндесу
центрі.
в) О О1 қосқанда М нүктесі
пайда болады. О1 нүктеден перпендикуляр жібереміз, Н нүктесі пайда
болады.
г) М,Н түйіндесу нүктелерін r
доғасымен қосып сызық жүргіземіз
3. 3. Екі шеңберді
түйіндестіру
А) І- шеңбердің диам. r1-30
мм, ІІ- шеңбердің диам. r2 –20 мм, түйіндесу радиусы R – 10
мм.
Б) шеңбер ø r2 + R екі шеңбер
сызу, центрі О1 және О2
ø r1 —
R
в) қиылысқан нүкте О, О1О, О2О
– қосамыз.Қиылысқан нүктелер А және В.
Сырттай
түйіндесу
4.Шеңберлер доғаларын
түйіндестіру нәтижесінде алынған тұйық сызықты – сопақша (овал) деп
атайды. Сопақшаларды біросьті және екіосьті деп ажыратады. Екіосьті
сопақша осьтерінің ұзындықтарымен анықталады. Сопақша салу әдісі
түсіндіріледі және оқушылар мұғаліммен бірге
сызады.
Қорытындылау:
1.Жаңа сабақты
пысықтау
Үй
тапсырмасы:
1.Тақырыпты оқу, түйіндесулерді А4 форматына
сызу.