Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Тұлғаның кәсіби қалыптасуының негізгі мәселелері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Тұлғаның кәсіби қалыптасуының негізгі мәселелері
Кокенова В.Б.
Қазақстан Республикасы, Өскемен қ.
Қазақстандағы қазіргі заманғы білім беру жүйесі бүгінде белсенді түрде дамып, жаңғыртылуда және өзгерістердің негізгі факторы "алдағы реформалардың негізі"ретінде адами капитал болып табылатын қайта құруларға бағытталған.
"Адамдардың, кәсіпорындар мен салалардың технологиялық бағыттылығы: өмір сүрудің барлық кезеңдерінде креативті, когнитивті дағдыларды дамыту, барлық жерде технологиялардың енуі мен жалпыға бірдей цифрландыру" Қазақстанның қазіргі мемлекеттік саясатындағы өзгерістердің индикаторлары болып табылады".
Білім беру мемлекеттің маңызды басымдығына айналуда. Тұңғыш Президентіміз айтқандай "біздің ұзақ жолымыздың негізі – білім мен ғылым".
"Білім беру туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес "білім беру" ұғымы (01.01.2022 ж.жағдай бойынша өзгерістер мен толықтырулармен) 9-1) "адамгершілік, зияткерлік, мәдени, дене бітімін дамыту және кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру мақсатында жүзеге асырылатын тәрбиелеу мен оқытудың үздіксіз процесі" ретінде қарастырылады.
Білім беру адамды әлем, құндылықтар, алдыңғы ұрпақтар жинаған тәжірибе туралы біліммен таныстыру процесі ретінде жеке тұлғаның өсуіне жаңа мүмкіндіктер ашады. Сонымен қатар, білім жаһандық мағынада қоғамға жүктелген бірқатар функцияларды орындайды (экономикалық, әлеуметтік, мәдени).
Білім - мазмұндық тұрғыдан қарағанда әлі де адамның әлеуметтік мәртебесінің символы екеніне сенгіміз келеді.
"Жастар еңбек нарығындағы трендтер, сұранысқа ие мамандықтар туралы жеткілікті ақпаратқа ие болмағандықтан, олардың көзқарастары көбінесе бейресми мәліметтер мен жеке көзқарастарға негізделген және туыстары мен достарының пікіріне сүйенуден басқа амалы жоқ".
Сонымен қатар, орта мектепте қазіргі заманғы болашақ маманның қалыптасу шарттары көбінесе әлеуметтік желілердің адамның жеке басына әсер етуімен мамандық таңдауға дайындық ерекшелігінде өтеді. Халықты "гаджеттендіру" жаңа әлеуметтік тәжірибелерді қалыптастырады: троллинг, кибербуллинг, шындыққа деген қызығушылықты жоғалту, қоғамнан оқшаулау. Бұл, әрине, білім алушылар арасында жанжалды жағдайлардың пайда болуы мен шешілуі үшін жауапкершілікті бөлетін білім беру мекемесінің психологының міндеттерінің шекарасын кеңейтеді.
Жаңа "жеке тұлғаның виртуалды сәйкестігін" қалыптастыру мекеменің педагог-психологының ұқсас студенттермен жұмысының ерекшелігін өзгертеді, бұл болашақ маманды Softskills* деп аталатын дайындауды қиындатады, бұл лауазымға үміткерге еңбек нарығының өзекті талаптарында көрініс табады.
Softskills * - басқа адамдармен жұмыс істеуге көмектесетін кәсіби емес дағдылар.
Softskills тұжырымдамасын еңбек нарығы талаптарының жаңа бағыты және тиісінше, қазіргі заманғы білім беру үрдісі ретінде қарастыра отырып, болашақ маманның негізгі проблемалық құзыреттеріне тоқталуға болады:
- қоғамды технологияландырудың (штаттан тыс, жұмыс берушіден экономикалық тәуелсіздікті танымал ету және т. б.) нәтижесі болған дараландыруға ұмтылу аясында "командада жұмыс істей білу" дағдыларын пысықтау;
- қоғамның сол технологияландыру нәтижесінде когнитивтік қабілеттердің әлсіреуі аясында (назардың, есте сақтаудың, ойлаудың клипінің төмендеуі, жеке тұлғаның ерікті саласын қалыптастырудың жетіспеушілігі) "өз ойларын нақты айту", дәйекті, сауатты кәсіби сөйлеу дағдыларын қалыптастыру;
- тез және оңай нәтиже алу үрдісі аясында маман қалыптастыруда қозғаушы күш ретінде "табысқа жету" мотивациясын дамыту.
Пандемиядан кейінгі уақыт білім беру процесіне берік еніп, онымен бірге маманның кәсіби құзыреттілігін қалыптастыруға әсер ететін бірқатар салдарларды әкелетін қашықтықтан оқыту форматын енгізді:
- студентті әлеуметтендіру үдерісінің тежелуі,
- коммуникативтік қасиеттерді дамыту,
- компьютерлік сауаттылықты материалдық және мәдени деңгейдің төмендігі аясында тез игеруге қойылатын талап (әсіресе басқа қаладан келген студенттер туралы айтатын болсақ)
- студенттің өзін-өзі тәрбиелеуіне және оның оқу уақытын ұйымдастыруына жоғары талаптар, дамымаған оқу мотивациясы мен ерікті қасиеттерімен бірге;
- жаңа оқу тобында әлеуметтену деңгейінің төмендеуі, әсіресе ұзақ уақыт оқшауланғаннан кейін.
Көбінесе оқушының отбасылық жағдайы оқу орнында жеке тұлғаның кәсіби қалыптасуын қалыптастыруда маңызды фактор ретінде ескерілмейді, бірақ бұл фактор өзінің маңызды түзетулерін және бірқатар ықтимал мәселелерін енгізеді. Осы орайда мыналарды атап өтуге болады:
- жағдайы жақсы отбасылардан шыққан студенттердің барлығы бірдей психологиялық сауаттылық қалыптастырылып, жеке мәселелері пысықталған жоқ;
- отсутствие поддержки и понимания со стороны семьи, в кризисное для студента время, в частности с признаками акцентуаций, депрессии, суицидальными намерениями.
- Ата-аналардың мотвтері студенттің оқудағы мотивын алмастырады. әсіресе, егер әңгіме кәсіп туралы болса және бұл кәсіптік бағдар беру сәтті өтпесе;
- студент үшін дағдарыс кезінде, атап айтқанда, акцентуация, депрессия, суицидтік ниет белгілері бар отбасы тарапынан қолдау мен түсініктің болмауы.
Колледж қызметтерінің заманауи психологтары мамандық иелері ретінде қиын ауыртпалықты алады. Оқу процесінің барлық қатысушыларына сапалы психологиялық қолдау көрсету жауапкершілігі ОУ лауазымдық міндеттерінде көрсетілген. Дегенмен, психолог - бұл стандартты әрекет емес. Психологтың жұмысының ерекшелігі студент, ата-ана, мұғалім оған келетін эмоциялар теңізіне қарамастан, тұра алатын кәсіби маман ретінде қалуға дейін азаяды. Бұл ұстаным тек жеке терапия процесінде жасалады, әйтпесе психолог клиентпен бірге эмоциялар мен проекциялардың тұңғиығына түсу қаупін тудырады. Өкінішке орай, ОУ –да жұмыс істеу маманның психогигиенасын оларға көмек көрсету процесінде сақтауды қарастырмайды, өйткені көбінесе жеке терапия оның жоғары құнын өз есебінен төлеуге мүмкіндігі бар адамдардың ғана құзыреті болып табылады. Содан кейін мәселе психотерапиялық процестің элементтеріне және қадағалау дағдыларына сезімталдықты қалыптастыру тәжірибесін білмейтіндіктен, жеке шектеулер мен өзін-өзі көрсету дағдыларын дамытуға әсер етпегендіктен, жалпы алғанда көмектесе алмайтын көмекші маманның жұмысының "тазалығы" туралы мәселе туындайды., және ең бастысы, адамның ресурсының шекараларын толтыра алмайды, басқаша айтқанда, біз, әдетте, жұмыс орнында өртеніп кеткен "көмекшіден"толық және сапалы қызмет күтеміз.
Әдебиеттер тізімі:
-
https://primeminister.kz/ru/documents/gosprograms/stratplan-2025Стратегический план 2025, п.3. Опередить время. Новая модель экономического роста.
-
https://primeminister.kz/ru/documents/gosprograms/stratplan-2025 Стратегический план 2025, п.3.3. Опередить время. Новая модель экономического роста.
-
https://informburo.kz/novosti/nazarbaev-osnova-nashego-dolgogo-puti-eto-obrazovanie-i-nauka.html. Назарбаев: Основа нашего долгого пути – это образование и наука.
-
ЦРТР_Годовой_отчет_по_рынку_труда,_сентябрь_2021.pdf. Глава 4. развитие человеческого капитала:от «профессии» к «навыкам».