Ұйымдастырушылық
ізденіс
|
Экранға
назар аударту.
-Балалар, біздің республикамыз
қалай
аталады?
Дұрыс, Қазақстан Респбликасында көптеген қалалар
мен ауылдар бар. Ол қалалар мен ауылдарда сендер сияқты бақытты
балалар тұрады екен. Әр адам өзінің тұратын қаласын мақтан етеді.
Ал сендер қай қалада тұрасыңдар?Өте жақсы балалар мен сендерге
қазір Арал
қаласының әдемі жерлерін көрсетемін. Мұқият қарап
алыңдар.
Слайд көрсету. Арал қаласының
тарихы
Арал ауданы 1929 жылы
құрылған. Алғашқы кезде оның құрамына Қамыстыбас және Арал
болыстары кірді. 1938 жылғы 29 наурыздан бастап жұмысшы поселкесі
қалаға айналды, яғни Арал поселкасы Арал қаласы болып аталды.
Ауданның орталығы Арал қаласы. Ауданда 2008 жылғы 1 қаңтарға 72145
адам тұрады. Оның 30622-сі Арал қаласының тұрғындары. Территориясы
52,2 км².
1921 жылы қазан төңкерісінің көсемі В. И. Ленин (В. Ульянов)
Поволжье мен Ресейдің орталық аудандарындағы құрғақшылыққа
байланысты аштықтан зардап шеккен халыққа көмек көрсету жөнінде
Арал балықшыларына әйгілі үндеу-хатын жолдап, көмек беруді сұраған.
Аралдықтар бұл Үндеуге жауап ретінде Ресейге 14 вагон балық
жіберген. Болшевиктер партиясының көсемі В.И.Ленин аралдықтардың
бұл игі ісін зор бағалап, токарлық станок Арал балықшыларына сыйға
тартқан. 1930 жылдары ауданда 17 балық колхозы, 5 балық
заводы, 20-дан астам мал колхозы ұйымдасқан. Аудан халқы Ұлы Отан
соғысы уақытында де өшпес ерлік, асқақ рухтың үлгісін көрсетті.
Ауданнан соғысқа 11 мыңнан астам адам кетіп, оның 6038 елге
оралмай, майдан даласында қалды.
Ал, қане туған жерге
арнап тақпақ айтайық. Кім айтып
береді?
Жүргізуші: Жарайсыңдар, балалар! (Осы
мезгілде есік қағылады) Сыныпқа саяхатшы
кіреді.
Саяхатшы: Сәлеметсіздер ме, балалар! Мен
өмір бойы барлық жер шарын кезіп келемін, ал сіздің қалада мүлдем
болған емеспін. Сіздің қаланың көрнекті жерлерімен танысайын деп
картамды ала келдім, маған көмектесіңдерші.
Мұғалім: Көмектесеміз бе, балалар?
Ендеше балалар саяхатшыға қаламызды
аралатайық.
Саяхатшы: «Балалар мен сендердің
қалаларыңа көтеріңкі көңіл-күймен келдім.Менің көңілімді
көтеретіндей керемет жерлерді
көрсетіңдер».
Жарайды. Балалар ендеше
саяхатшыға бірінші мәдениет үйімізді
көрсетейік
1 аялдама
«Арал ауданының тарихи-өлкетанушылық
мұражайы»
Мұражай
тарихы туралы қысқаша мәлімет
беріледі.М ұражай не үшін қажет деп
ойлайсыңдар?Жарайсыңдар,балалар ендеше саяхатымызды
жалғастырайық.
2
аялдама «Аудандық мәдениет
үйі»
‑Балалар қалай ойлайсыңдар
мәдениет үйінде адамдар өзін қалай ұстау керек?. ‑Балалар,бұл
жерде қандай өнер көрсетіледі
Жүргізуші: Балалар сендер өздерің өнер көрсеткілерің
келеме?
3 аялдама «Батыр ана»
ескерткішімен таныстыру
Ұлы отан соғысының
ардагерлеріне арналып жасалған ескерткіш. Соғысқа кеткен ұлын
сағынышпен күтіп тұрған ананың бейнесі кескінделген. Мұнда 9 мамыр
женіс күні мерекесінде парад ұйымдастырылады. Батырларға арнап гүл
шоқтары қойылады.
Соғыстан қайтпай қалған
батырларымыздың есімдері де осы жерде
жазылған.
Ал сендер батырлар туралы
қандай тақпақ білесіңдер? Жарайсыңдар!
Сергіту
сәті:
Аспанға қарап күн
көрдім,
Жерге қарап гүл
көрдім.
Оңға, солға
бұрылып,
Егеменді ел
көрдім.
Енді балалар саяхатшымен бірге
мектебімізге қайтайық.
|
Сұрақтарға жауап береді
Қазақстан Республикасы
Арал
қаласында
Бірге
қайталайды
Слайдты
тамашалайды
Балалар зейін қойып
тыңдайды
Көгінде күн нұрын төккен,
Жерінде гүл жұпар сепкен.
Неткен сұлу, неткен көркем,
Осы менің туған өлкем. (Нұраддин)
Алтын астық даласы бар,
Ақ күмістей қаласы бар.
Неткен сұлу, неткен көркем,
Осы менің туған өлкем (Ұлпан)
Туған жер сәніміз,
Мәуесі мол бағымыз. Саясында жетілер,
Балдай бала шағымыз. (Ринат)
Балалар саяхатшымен амандасады
Балалар: Иә көмектесеміз
Балалар музыка әуенімен саппен
қалаға саяхатқа шығады
Мұражайда бұрынғы өткен
замандардағы естеліктер сақталады.
Мұражайға барып өткен
тарихымыздан хабардар бола аламыз.
Бұндай мәдени орындарда
тыныштық сақтау керек,ешкімге кедергі келтіруге
болмайды.
Мәдениет үйінде түрлі
концерттер,кештер,айтыстар өткізіледі.
Балалар:
Иә.
Айтыс тан үзінді
көрсетіледі.
«Батыр ана» ескерткішімен
танысады
Маншүк апай батыр
қыз,
Ардақтаймыз атын
біз.
Ұқсап Маншүк апайға,
Өсіп келе жатырмыз(Сымбат)
Әлия,Мәншүк апамыз
Бауыржандай атамыз
Фашистерден Отанды
Қорғап,батыр атанды(Данияр)
Іс
қимылмен орындайды
Балалар мектепке
оралады
|
Рефлексия
|
Қазір балалар мен сендерге
Арал қаласы туралы не
білетіндеріңді «Кім
тапқыр?» ойыны арқылы тексеріп
жіберейін.
Дидактикалық ойын:
«Кім
тапқыр?»
Мақсаты: Арал қаласы туралы
білімдерін жетілдіру. Танымдық қабілеттерін
дамыту.
Шарты: Арал қаласының көрнекті
жерлерінің суреттерін көрсету. Балалар қай жер екенін атау
керек.
Саяхатшы:Жарайсыңдар балалар сендер өз қалаларың туралы
көп біледі екенсіңдер.Мен өзіме сендер арқылы көп мәліметтер
жинадым.Ал сендер өз туған жерлерің туралы
қандай мақал мәтел білесіңдер?
Жарайсыңдар
‑Ия саяхатшы, біздің балалар өз
туған қаласын жақсы көреді,сізге өте риза болып тұр. сондықтан
сізге жақсы бір ән айтып берсін.
Саяхатшы балаларға риза болып
қоштасып шығып кетеді
Балалар біздер не туралы
әңгімелестік?
-Біздің тұратын қала қалай
аталады?
-Қандай жерлерімен таныстық?
Рефлексия
‑Ия, дұрыс айтасыңдар балалар,
олай болса біз бәріміз қазір ойын ойнаймыз. Ойынның
аты «Туған жерге
тілегің» Ендеше,балалар осы туған
жерге арналған тілегімізді «арман ағашына» жапсыру арқылы
білдірейік (Ойынның ережесімен таныстыру балаларды) Мақсаты :
Балаларды алдын ала дайындалған тілектер жазылған түрлі түсті
жүрекшелерді әуен ырғағымен жүріп, «арман ағашына» жапсырту арқылы
туған жерге деген құрметке тәрбиелеу.
Жарайсыңдар балалар ендеше осы
тілегіміз орындалсын.
Осымен біздің
«Туған өлкем-неткен
көркем» атты ашық тәрбие сағатымыз
аяқталды .қош сау болыңыздар
|
Ойынға қызығушылықпен
қатысады
Темірхан:
Туған жердей жер
болмас
Туған елдей ел
болмас
Көркем: Өз елің – алтын
бесік. Назерке: Елің – панаң,Жерің -
анаң. Мұхтар: Өз елің өзекке
теппес. Нұржігіт: Өз елім – өлең
төсегім. Жәли: Отан- оттан да
ыстық
Ән: «Туған
жер»,
саяхатшымен
қоштасады
Өзіміздің қаламыз
туралы
Арал
қаласы
Өз жетістіктеріне
қуанады.
Балалар қуана ойнауға
кіріседі
Балалар ойынның шартымен
танысады да, қолдарындағы жазылған тілектерін
жапсырады.
Қуанышты көңіл күйде болады.
|