Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Туынды табу ережелері
Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтың тақырыбы: Туынды анықтамасы. Туынды табу ережелері.
Сабақтың мақсаты:
а) білімділік: оқушыларға туынды табу ережелерін таныстыру, ережелерді қолдану тәртібін меңгерту, дәрежелік функцияның туындысын табуды,
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ«№24 КОЛЛЕДЖ» МКҚК
«Бекітемін »«№24 колледж» директорыныңоқу ісі жөніндегі орынбасары _________________І.Бейсен
Сабақтың тақырыбы:Туынды анықтамасы. Туынды табу ережелері.
Математика пәнінің оқытушысы: М.Т.Жандарбекова
Таукент Сабақ жоспары
Сабақтың №
38
Күні:
31.01.2017
Оқу тобы
БҚМ-316
Сабақтың тақырыбы:Туынды анықтамасы. Туынды табу ережелері.Сабақтың мақсаты:а) білімділік: оқушыларға туынды табу ережелерін таныстыру, ережелерді қолдану тәртібін меңгерту, дәрежелік функцияның туындысын табуды, функциялардың туындыларын табу есептерін шешуді үйрету.ә) дамытушылық: оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, ой өрістерін кеңейту;б) тәрбиелік: оқушыларды таза жазуға, ұқыптылыққа, көп еңбектенуге тәрбиелеу.Оқыту нәтижелері: - Туындыны табу ережелерін жазып бере алады;- Дәрежелік функцияның формуласын қолдана біледі;- функциялардың туындыларын таба алады;- есептер шығару кезінде осы жоғарыда айтылған білімдерді сабақтастырады;Негізгі идеялар: -туынды табу ережелерін қолдана отырып қарапайым дәрежелік функциялардың туындыларын анықтау;-уәжді ынталандыру, бірлесе отырып орындалатын жұмыстар негізінде материалды меңгеру, бір-біріне көмек беру;- өзіндік ойын айта білуге дағдыландыру.Сабақ типі: Жаңа білімді игертуСабақ түрі: Аралас сабақ Сабақтың әдісі: Блум таксономиясы, деңгейлеп оқытуСабақтың көрнекілігі: презентация, маркер, үлестірмелер, плакат (туынды табу ережелері)Сабақтың кезеңдері:І.Ұйымдастыру кезеңі:а) оқушылармен сәлемдесу, тізім бойынша түгендеуә) оқушылардың сабаққа дайындықтарын тексеру;
Мұғалім сөзі.Мен бүгінгі сабағымызды М. В. Ломоносовтың “Ақыл ойды тәртіпке келтіретін математика, сондықтан да оны оқу керек” деген нақыл сөзімен бастағым келіп отыр және де бүгінгі сабағымызды Блум таксиномиясы бойынша жүргіземіз. Блум таксиномиясының авторы – американдық оқыту әдістемесінің психологы Бенджамин Блум.ІІ.Өткен сабақты қайталау сұрақтарыБілу.
Тригонометрия сөзінің мағынасы?
Тригонометрияның кім тапқан?
Тригонометриялық функцияларды ата.
sin1800 мәні нешеге тең?
соs00 мәні нешеге тең?
tg 900 мәні нешеге тең?
ctg 450 мәні нешеге тең?
у=sinx функциясының анықталу облысы
у=cosx функциясының графигін қалай атайды
cosx функциясының мәндерінің жиыны
tgx функциясы жұп алде тақ фукнция ма?
Оқушылардан тригонометриялық функциялардың күнделікті өмірмен қандай байланысы бар екенін сұрау.ІІІ. Жаңа сабақ материалын меңгертуТүсіну.Функцияны табу ережелерімен таныстыру.Анықтама.х1-х айырымын аргументтің х нүктесіндегіөсімшесідеп атайды.Өсімшені ∆х таңбасымен белгілеп, «дельта икс» деп оқиды, яғни ∆х=х1-х.Аргумент х-ке ∆х өсімшесін берейік. ∆х өсімшесін қабылдағаннан кейін аргументтің мәні х+∆х болады. Өсімшенің таңбасы оң да, теріс те болуы мүмкін.Сонымен, аргумент өсімшесін ∆х=(x+∆х)-x (1)Аргумент х-ке ∆х өсімшесін бергенде у=f(x)функциясы да өсімше қабылдайды. Бұл функцияның өсімшесі ∆у деп белгіленіп, ∆у=(y+∆y)-y немесе ∆у=f(x+∆x)-f(x) (2) теңдігімен анықталады.Анықтама.=қатынасының аргумент өсімшесі∆х-тің нөлге ұмтылғандағышегібарболса, ондаолшектіу=f(x) функциясыныңхнүктесіндегітуындысыдепатайды.y=f(x) функциясының х туындысы деп белгіленіп, х-тен эф штрих деп оқылады.==f’(x) (3)Функцияның туындысын табу амалын функцияныдифференциалдаудеп атайды.х нүктесінде функцияның туындысы бар болса, онда f(x) функциясын осы нүктеде дифференциалданатын функция деп атайды. Егер функция аралықтың барлық нүктелерінде дифференциалданатын болса, онда оны осы аралықта дифференциалданатын функция деп атайды.Туындыны есептеудің бірнеше ережелерін қорытып шығарайық.1-ереже.Егер u және v функцияларының х нүктесінде u’, v’ туындылары бар болса, онда u+v функциясының х нүктесіндегі туындысыбар және ол(u+v)’=u’+v’формуласымен анықталады.
2-ереже.Егер u және v функцияларының х нүктесінде туындылары бар болса, онда берілген функциялардың көбейтіндісі u∙v функциясының осы х нүктесінде туындысы бар және ол(u∙v)’= u’v+uv’формуласымен анықталады.Салдар.Егер f(x) функциясының х нүктесінде туындысы бар болып,ал С тұрақты сан болса, онда Сf(x) функциясының осы х нүктесінде туындысы бар және ол(Сf(x))’=C∙f’(x)формуласымен анықталады немесе тұрақты көбейткішті туынды белгісінің алдына шығаруға болады.
3-ереже.Егер х нүктесінде u және v функцияларының х нүктесінде туындылары бар және v≠0 болса, ондафункциясының да х нүктесінде туындысы бар және ол туынды()’=формуласы арқылы анықталады.IV. Қолдану. Туынды табу ережелерін қолану арқылы есептер шығару.Оқулықпен жұмыс. №175 а,б №176 а,б
V. Талдау. Тақтамен жұмыс. Деңгейлік тапсырма. Оқушыларға деңгей бойынша тапсырмалардың шығарылу жолдарын түсіндіріп беремін.1- деңгей.
Екі функцияның қосындысының формуласы
Екі функцияның көбейтндісінің формуласы
Екі функцияның бөліндісінің туындысы
2-деңгей
f(x)=
3-деңгей теңдеуін шешіңдер.
VI.Жинақтау.Сабақты қорытындылау мақсатында сәйестендіру тестін орындау.Бағалау. Сабаққа қатысымына қарай, деңгейлік тапсырмаларды орындаулары, формулаларды қолдана алулары бойынша бағалау..Үйге тапсырма беру. Өтілген тақырыптағы негізгі формуланы қолданып, өз алдынша есептер құрастырып келу.
Әдіскер З.Исаева
Щшлщгшзхщз59966958699983638/9*9
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз