Материалдар / Үйден оқыту, 5 сынып.Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау, 1 тоқсан

Үйден оқыту, 5 сынып.Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау, 1 тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
Үйден оқыту, 5 сынып.Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау, 1 тоқсан
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қырқүйек 2024
110
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 1

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Киім және аяқ киім

Сабақтың тақырыбы:

2.1Киімдер, аяқ киімдер және бас киімдер түрлері

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.2.1.1 киім және бас киімдер түрлерін, олардың мерзім бойынша қолданысын білу;

5.2.1.2 киімдерді қолданысқа байланысты ажырату және саралай білу;

5.2.1.3өз киіміне ұқыпты қарайды;

Сабақтың мақсаты:

  • Киім түрлерін, оның қажеттілігін біледі;

  • Киімдерді қолданысқа байланысты ажырату және саралай біледі, ұқыпты ұстай біледі.

Құндылықтарды дарыту

ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК

  • өзін-өзі ұйымдастыру, міндеттерге басымдық беру, жұмыс уақытын жоспарлау;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Оқушымен амандасып аламын.

«Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» тақырыбында ой қозғау.

«Миға шабуыл»

- Балалар, жеке бас тазалығы дегеніміз не еді?

Жеке бас гигиенасы – дегеніміз ол күнделікті денсаулықты сақтап, оны нығайтуға бағытталған шаралар. Бұл тән күтімі, ауыз қуысын тазалау, үй ішін тазалау, киімді және аяқ киімді тазалығын сақтау

Алма жемісі арқылы бағалау. Қызыл алма – ұқыпты, кішіпейілділік қасиеті бар.

Сары алма – сабырлы, мейірімділік қасиеті бар.

Жасыл алма – еңбекқор, адамгершілік қасиеті бар.

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Сұрақтарға оқушы өз ойымен бөліседі.


Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

  • Балалар, бүгінгі сабақтың тақырыбын ашу үшін мын ребусты шешуіміз керек.

Тапсырма.

-Алдымен біз 2 топқа бөлінеміз.

-«Білгірлер», және «Тапқырлар» тобы.

-Сендерге әртүрлі тапсырмалар беріледі. Дұрыс тапқан топтар жұлдызшалармен марапатталады.

2.Маусымға сай аяқ киімдерді атаңдар.

Күз Қыс                         Көктем           Жаз

Плащ                                  тон                           жемпір           көйлек

Су етік                                қолғап                      плащ             футболка

Жемпір                               байпақ                      суетік            майка  т.б.

Ойын «Артығын тап».

Сарамандық жұмыс.

Аяқ киім түрлерін атау.

Оқушыларға аяқ-киім түрлерін көрсету, атай білу. Жыл мезгілдерінің аяқ киімін айтқызу. Мысалы күзде жаңбырда етік, жазда күн ыстық болғанда киетін аяқ киімді атау, қыста киетін аяқ киім қалай аталады.т.с.с.

Аяқ киімдердің құрамы: тері, резинка, шүберек…….. атау.

 

Мадақтау.

Бағалау.

Дескрипторлар:

- Шешімін табады.

- Маусымға сай аяқ киімдерді атайды.

-тест сұрақтарына жауап береді.

Менің көңіл күйім............................................................

Сабақтың қорытындысы: оқу мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылау

Оқушы отбасы туралы сұрақтарға жауап береді.










Оқушы әңгімелей бастайды.


Жауабын нақтылап, ой түйіп дәптерге сурет арқылы түсіреді.



Ұқыпты салады

Түрлі-түсті бояйды.









Оқушы ойын жинақтайды.

Дискриптор

Сән саладағы стильдік бағыттарын зерттейді

Белгілі бір стильде шығармашылық жұмысты орындайды

https://bilimger.kz/58730/

https://ust.kz/word/asyq_sabaq_kiim_jane_ayaq_kiim_kutimi_6_synyp-262206.html


Аяқталуы




Кері байланыс

Оқушы рефлекциясы :

Мен не білдім ?

Не үйрендім ?

Маған бүгінгі сабақта түсініксіз болды ?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.













Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 2

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Киім және аяқ киім

Сабақтың тақырыбы:

2.1Киімдер, аяқ киімдер және бас киімдер түрлері

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.2.1.1 киім және бас киімдер түрлерін, олардың мерзім бойынша қолданысын білу;

5.2.1.2 киімдерді қолданысқа байланысты ажырату және саралай білу;

5.2.1.3өз киіміне ұқыпты қарайды;

Сабақтың мақсаты:

  • Киім түрлерін, оның қажеттілігін біледі;

  • Киімдерді қолданысқа байланысты ажырату және саралай біледі, ұқыпты ұстай біледі.

Құндылықтарды дарыту

ЖАСАМПАЗДЫҚ ЖӘНЕ ЖАҢАШЫЛДЫҚ

  • жаңа идеяларды ұсыну;

  • заманауи цифрлық құралдар мен технологияларды меңгеру;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. Оқушылармен аманадасып,сыныпты түгендеп аламын.

«Жасампаздық және жаңашылдық» тақырыбында ой қозғау.

Бағалау критерийлері:

«Миға шабуыл»

Сұрақтарға оқушы өз ойымен бөліседі.

  • Сурет бойынша әңгімелеу.

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Оқушы өз пікірімен бөліседі.

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Киім-кешек және аяқ киім тазалығы. Адамның барлық денесі, киім-кешегі, аяқ киімі өте келісімді болуы тиіс.

Киім күтімі туралы презентация

Киім – адамның денесіне киюге арналған бұйым, жасанды жамылғы түрлері. Киім адамды қоршаған ортаның, табиғаттың түрлі әсерлерінен қорғайды. Оның тұтыну мәнімен бірге ғұрыптық және белгілі бір мақсатқа қызмет ететін маңызы бар. Жақсы киінуге ұмтылатын кісіге жинақылық, тазалық қасиеттер тән болу керек.
Үтіктелмеген, дақ түскен, кей жерлері майланып кеткен киімдерді, жағасы мен жеңі кірлеп, қыртыстанған жейдені киюге болмайды. Түймелердің дұрыс және берік қадалуын, киімдегі тесілген, жыртылған жерлерді жамап, тігіп отыруды ұмытпау қажет. Маусым ауысқан кезде бұйымдарды жуып, тазалап, үтіктеп, күйеден сақтайтын препараттарды сеуіп, келесі маусымға дейін сақтап қояды.Алдымен аяқ киімге көңіл бөлу қажет. Аяқ киімнің әдемі жаңа, киюге өте қолайлы болып, аяқты қыспау керек. Киім жыл мезгіліне және ауа райына сай киілуі керек.

-Балалар, жалпы оқушы қалай жүруі керек деп ойлайсыңдар?

-Таза жүретін баланы қалай атайды? 

-Балалар менің қолымда қандай заттар бар? (Киімдер,ілгіш , киім тазалайтын щетка, )

-Бұл құралдар не ішін қажет?

Алма жемісі арқылы бағалау. Қызыл алма – ұқыпты, кішіпейілділік қасиеті бар.

Сары алма – сабырлы, мейірімділік қасиеті бар.

Жасыл алма – еңбекқор, адамгершілік қасиеті бар.

-Дұрыс,балалар,бұл киімдер, киімді тазалауға арналған құралдар.

Аяқ киім күтімі туралы презентация.


Приктикалық кезең.

Қыздарға бантиктерін жуғызу.

Ұлдарға бет орамалдарын жуғызу.

Ұлдарға аяқ киімді тазалатып үйрету.

Қыздарға формаларын үтіктетіп үйрету.

Алма жемісі арқылы бағалау.

Қызыл алма – ұқыпты, кішіпейілділік қасиеті бар.

Сары алма – сабырлы, мейірімділік қасиеті бар.

Жасыл алма – еңбекқор, адамгершілік қасиеті бар.


3. Рефлексия:

Сабақта мен .....................жұмыс істедім, өйткені......

...........................................................................................

Мен .................................... ..............идеяны ұсындым

Мен мақсатқа жеттім...................өйткені.....................

Сабақ мен үшін................................................... болды

Менің көңіл күйім............................................................

Сабақтың қорытындысы: оқу мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылау

Оқушы отбасы туралы сұрақтарға жауап береді.










Оқушы әңгімелей бастайды.


Жауабын нақтылап, ой түйіп дәптерге сурет арқылы түсіреді.













Оқушы ойын жинақтайды.

Дискриптор

Сән саладағы стильдік бағыттарын зерттейді

Белгілі бір стильде шығармашылық жұмысты орындайды








Алма жемісі арқылы бағалау.



Алма жемісі арқылы бағалау.


https://bilimger.kz/58730/

https://ust.kz/word/asyq_sabaq_kiim_jane_ayaq_kiim_kutimi_6_synyp-262206.html


Аяқталуы




Кері байланыс

Оқушы рефлекциясы :

Мен не білдім ?

Не үйрендім ?

Маған бүгінгі сабақта түсініксіз болды ?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.






Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 3

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Киім және аяқ киім

Сабақтың тақырыбы:

Киімді, аяқ киімді күту

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.2.2.1.киімді және аяқ киімді күте білу;

5.2.2.2киімгеұсақ жөндеу түрлерін жүргізу (түймелерді тігу);;

Сабақтың мақсаты:

  • Аяқ киімді тазалауды, формаларын тазалауды біледі

  • Аяқ киімді тазалаудың, кептірудің, күтудің ерекшеліктерін анықтай біледі.

Құндылықтарды дарыту

БІРЛІК ЖӘНЕ ЫНТЫМАҚ

  • тапсырмаларды тиімді орындау үшін қажетті академиялық және техникалық, заманауи технологиялар мен әдістер туралы білімінің болуы;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. «Бірлік және ынтымақ» тақырыбында ой қозғау.
Оқушымен шағын әңгіме айту.

- Өткен сабақта біз киімді күтудің ережелерімен таныстық.

Мезгілдік киімдерді күтудің қосымша ережелері қажет деп ойлайсыздар ма? Неліктен?

Сабақ мақсаттары мен бағалау критерийлерін анықтау

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Оқушы өз пікірімен бөліседі.

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

Ой ашу: блиц-турнир сұрағы
а) Тіс тазартатын құралдар (щетка, паста)
ә) Ол судан қорқады, одан кір қорқады. (сабын)
б) Денені шынықтыратын, денсаулыққа әсері мол сабақ (дене тәрбие)
в) Жалқаудың досы (еріншектік, ұйқы)
г) Адам өміріне ең қажет (ауа, су, жылу, жарық, тамақ)
ғ) тазалық кепілі (денсаулық)
Денсаулық---- тамақ 
----------------- күш 
----------------- тазалық

Киімді, аяқ киімді күту

Аяқ киіміңіз жылтыр болсын десеңіз, оған май жағудың қажеті жоқ. Ол көзге өрескел көрінеді. Жалтыратқыңыз келсе, жай ғана лимонмен сүртіңіз.

Аяқ киімде жуып кетіруге келмейтін ақ дақ пайда болса, оны тіс жуатын пастаның көмегімен щеткалап кетіруге болады.

Жасыл шөптен пайда болған дақтарды ақ өшіргішпен кетіруге болады. Ал басқа дақтарды сүтке салынған шүберекпен сүртіп, одан соң түссіз крем жағу арқылы тазартыңыз.

Ақ аяқ киімдегі дақтарды керосин немесе бензинмен кетіруге болады.

Аяқ киімдегі жағымсыз иісті кетіру

Көбінесе жағымсыз иіс спорттық аяқ киімдерде болады. Ал балаларға арналған сеппе ұнтақ жағымсыз иіспен күресетін бірден бір құрал. Ұнтақты түнде сеуіп қойып, жаттығуға барарда қағып тастауға болады.

Қарапайым қалташадағы шәйдың да жағымсыз иісті өзіне сіңіріп алатын ерекше қасиеті бар. Аяқ киімнің ішіне шай қалташасының бір данасын салып қойсаңыз, оны құрғақ және иіссіз етуге көмектеседі.

Аяқ киімдегі жағымсыз иісті кетіру үшін сірке суын пайдаланыңыз. Ол үшін мақтаны 6% не 9%-дық сірке суымен дымқылдап, аяқ киіміңіздің ішін сүрту керек. Артынша далаға шығарып, біраз уақыт таза ауада ұстаған абзал.

Қыста және көктемде аяқ киімді қалай күту керек?

Сәнді болса да, қыста лакталған аяқ киімнен аулақ болыңыз. Олсуықтаншытынап, майдаторларпайдаболады. Егерлакталған туфли мұндайжағдайға тап болса, сүткебатырылғанмақтамен, артыншапиязбенсүртіңіз. Сондай-ақ, вазелинменмайлап, жұмыртқаағыменжалтырағаншатазалауғаболады.

Қыс пен көктемде лай-батпаққаеңыңғайлысы — резіңкеетік. Резіңкеетік пен бәтіңкегеміндеттітүрдеұлтарақ салу керек екенінұмытпаңыз. Ұлтарақтыңбылғарыданнемесеқалыңматаданжасалғаныабзал. Резіңкеетікоттаншытынапкетуімүмкін, сондықтанжақынқоймаңыз.

Сабақтың қорытындысы: оқу мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылау

Оқушы отбасы туралы сұрақтарға жауап береді.



Оқушы жауаптары тыңдалады.







Оқушы әңгімелей бастайды.


Жауабын нақтылап, ой түйіп дәптерге сурет арқылы түсіреді.





Оқушы ойын жинақтайды.

Дискриптор

Аяқ киім күту бағыттарын зерттейді

Белгілі бір шамамен тапсырмаларын орындайды

https://ustaz.kz/materials/word/asyq_sabaqkiim_ayaq_kiim_kutimi_men_olardy_saqtay_saqtay_erejeleri-287282.html



Аяқталуы




Кері байланыс

- Топ мүшелерінің ішінде белсенді сыныптасыңды анықта.

- Өз таңдауыңды түсіндір.

- Сен үшін сабақта қандай ақпарат жаңа болды?

- Өз киіміңді қалай күтер едің?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.








Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 4

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Киім және аяқ киім

Сабақтың тақырыбы:

Киімді, аяқ киімді күту

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.2.2.1.киімді және аяқ киімді күте білу;

5.2.2.2киімгеұсақ жөндеу түрлерін жүргізу (түймелерді тігу);;

Сабақтың мақсаты:

  • Жеке бас гигиенесы туралы, киім және аяқ киім күтімі туралы біледі

  • Аяқ киімді тазалаудың, кептірудің, күтудің ерекшеліктерін анықтай біледі.

Құндылықтарды дарыту

ТӘУЕЛСІЗДІК ЖӘНЕ ОТАНШЫЛДЫҚ

  • халықпен/ мемлекетпен бірлікті және өз мемлекетінің дамуы үшін жеке жауапкершілікті түсіну;

  • ұлттық және мәдени бірегейлікті түсіну;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. Мұғалім оқушымен «тәуелсіздік және отаншылдық» тақырыбында ой қозғау.

- Өткен сабақта біз киімді күтудің ережелерімен таныстық.

Мезгілдік киімдерді күтудің қосымша ережелері қажет деп ойлайсыздар ма? Неліктен?

Сабақ мақсаттары мен бағалау критерийлерін анықтау

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Оқушы ой қозғайды, ойларын айтады,

сұрақтарға жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

Сұрақтарға жауап бер:

Киім және аяқкиім табиғаттың әртүрлі қолайсыз жағдайларынан қорғайды. Адам ағзасын қалыпты температурада ұстауға септігін тигізеді, әдемі де әсерлі көрінуге көмектеседі. Жас ағзаның ересек ағзадан ерекшелігі үнемі өсіп отыруында, сондықтан дұрыс киім таңдап кию ағзаның қалыптасуына зор септігін тигізеді. Ең негізгісі - киім өлшемі жағынан бойға, денеге сай болуы қажет. Соның ішінде балалар киіміне аса зор мән беріледі. Егер баланың киімі ауыр болса, ол тез шаршайды. Сондықтан жұмсақ, жылы, оңай жуылатын, шаң - қоңы тез кететін маталардан тігілуі қажет.
Жылы күндері - ашық түсті, себебі күннің көзін шағылыстырады, ал суық күндері - күңгірт түсті киімдер киген жөн.
Аяқкиім - негізгі киім-кешектің бірі болып саналады. Аяқкиімді күні бойы киіп жүргендіктен, ол аяққа ыңғайлы болуы қажет.
Топпен жұмыс үшін интерактивті тақтада көрсетілген тақырып бойынша әр топ тапсырмаларын берілген флипчартта қорғайды.

І топ: «Киімнің гигиеналық талаптары»
Балаларға арналған киімдер ауа өткізетін материалдардан жасалады. Себебі бала ағзасының дұрыс демалуына әсер етеді. Егер киімді ұзақ уақыт жумайтын болса, онда оған тердер бөлінген тұз және басқа заттар сіңіп, терінің демалуына кері әсерін тигізеді. Нәтижесінде тер бөліну қызметі нашарлайды. Бұл ауру тудыратын микробтардың пайда болуына, көбеюіне алып келеді. Ауруды болдырмаудың ең жақсы тәсілі – жеке бастың гигиенасын сақтау. Сондықтан киім жыл мезгілдеріне, ауа райына, жас ерекшеліктеріне, ортасына сай таңдалуы қажет.

Сабақтың қорытындысы: оқу мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылау

Оқушы отбасы туралы сұрақтарға жауап береді.



Оқушы жауаптары тыңдалады.







Оқушы әңгімелей бастайды.


Жауабын нақтылап, ой түйіп дәптерге сурет арқылы түсіреді.





Оқушы ойын жинақтайды.

Дискриптор

Аяқ киім күту бағыттарын зерттейді

Белгілі бір шамамен тапсырмаларын орындайды

https://ustaz.kz/materials/word/asyq_sabaqkiim_ayaq_kiim_kutimi_men_olardy_saqtay_saqtay_erejeleri-287282.html



Аяқталуы




Кері байланыс

- Топ мүшелерінің ішінде белсенді сыныптасыңды анықта.

- Өз таңдауыңды түсіндір.

- Сен үшін сабақта қандай ақпарат жаңа болды?

- Өз киіміңді қалай күтер едің?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.
























Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Тұрғын үй

Сабақтың тақырыбы:

Тұрғын үй түрлері

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.4.1.1 баспана түрлері: жатахана, пәтерлер,жеке үйлер,пәтердегі тәртіп ережелерін білу;

5.4.1.2 баспана және қосымша ғимараттарды ажырату,

5.4.1.3 баспанадағы және қосымша ғимараттағы заттардың функцияналды қолданысынанықтау.

Сабақтың мақсаты:

  • Баспана және қосымша ғимараттарды ажыратады;

  • Жатын бөлме, жатын бөлме жиһаздарын біледі.

Құндылықтарды дарыту

ӘДІЛДІК ЖӘНЕ ЖАУАПКЕРШІЛІК

  • мемлекеттің тарихи және мәдени мұрасын, дәстүрлерін, мерекелерін құндылық ретінде бағалау;

  • мемлекеттік тілді жетік меңгеруге және оны белсенді қолдануға ұмтылу;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. «Әділдік және жауапкершілік» тақырыбында ой қозғау.

Бағалау критерийлері:

  • Тұрғын үй түрлерін бағдарлай білуге үйренеді;

Есте сақтау қабілетін арттырады.

Мынау менің жүрегім – бәрін осы бастаған,

Мынау басым ақылды – бәрін осы басқарған,

Мынау менің қолдарым – бәр жұмысты атқарған.

Саусақ жаттығуын орындау

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Ойлану арқылы оқушы пікірталас сұрақтарына жауап береді.

«Жүзік», «Саусақтар амандасады», «Солдаттар», «Шынжыр», «Шам».

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

Жаңа тақырыпты түсіндіру: Бүгін біз тұрғын үй тұрмысындағы заттардың сақталу ерекшеліктері туралы үйренеміз

Тұрғын үй түрлері

Үй – бұл адамның демалып, өмір сүретін орны. Пәтерді жабдықтау өте күрделі, жауапты жұмыс. Бұл арнайы біліммен қоса талғамды, әдемілікті сезінуді, анық аналитикалық ақылды талап етеді. Үйді отбасындағы әрбір адам бір-біріне кедергі келтірмей, өз жұмысымен еркін айналыса алатындай етіп жабдықтау керек.

Киіз үй жиналмалы және жазылмалы ағаш қаңқадан, киіз жабындардан және үйдің барлық бөлігін бекітетін таңғыш шалмалар мен бау-басқұрлардан, арқандардан құралады. Ағаш қаңқасы төрт бөліктен тұрады: кереге - киіз үйдің шеңберлі қабырғасын түзейтін ажырамалы буындар, уық - күмбез сырғауылдары, шаңырақ — күмбез төбесіндегі шеңбер; қос жармалы есік. Мақсатына, мөлшері мен құрылымына қарай қазақтар киіз үйді үш топқа бөледі: түрғын жай, салтанатты жай және көш кезінде пайдаланылатын киіз үй. Мұның өз қисыны бар: олар сыртқы түрі мен мөлшері жағынан бір-бірінен едәуір өзгеше.

Практикалық жұмыс:

  1. Берілген суретке қарап алдымызда тұрған суреттерді ретімен қоямыз. 

2. Тапсырма;(Т) Оқушы көрген бейнелеу материалдарын пайдаланып, альбом ішіне нобай салады.


Дескрипторлар:

  • Берілген суретке қарап алдымызда тұрған суреттерді ретімен қояды.

  • альбом ішіне нобай салады.

-Бүгінгі сабағымыз не туралы өтті?

-Ненің маңызын үйрендік?

-Үйлер қалай аталады?

-Тағы не істедік?

Оқушы тұрғыг үй туралы сұрақтарға жауап береді.








Оқушы әңгімелей бастайды.




Оқушы ойын жинақтайды.

1,2,3 топ: Қадам 1.Берілген суретке қарап алдарында тұрған суреттерді ретімен қояды.









Оқушы көрген бейнелеу материалдарын пайдаланып, альбом ішіне нобай салады.






Дискриптор

Баспана және қосымша ғимараттарды ажыратады;

Жатын бөлме, жатын бөлме жиһаздарын біледі.

Ақпарат дереккөзі: https://massaget.kz/arnayyi_jobalar/22_nauryiz_2015/26617/



Аяқталуы




Кері байланыс

Оқушы рефлекциясы :

Мен не білдім ?

Не үйрендім ?

Маған бүгінгі сабақта түсініксіз болды ?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.














Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 6

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Тұрғын үй

Сабақтың тақырыбы:

Тұрғын үй түрлері

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.4.1.1 баспана түрлері: жатахана, пәтерлер,жеке үйлер,пәтердегі тәртіп ережелерін білу;

5.4.1.2 баспана және қосымша ғимараттарды ажырату,

5.4.1.3 баспанадағы және қосымша ғимараттағы заттардың функцияналды қолданысынанықтау.

Сабақтың мақсаты:

  • Баспана және қосымша ғимараттарды ажыратады;

  • Жатын бөлме, жатын бөлме жиһаздарын біледі.

Құндылықтарды дарыту

ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК

  • өзін-өзі ұйымдастыру, міндеттерге басымдық беру, жұмыс уақытын жоспарлау;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. «Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» тақырыбында ой қозғау. Оқушы мақал-мәтел, өлең шумақтарын айту.

Бағалау критерийлері:

  • Тұрғын үй түрлерін бағдарлай білуге үйренеді;

Есте сақтау қабілетін арттырады.

Мынау менің жүрегім – бәрін осы бастаған,

Мынау басым ақылды – бәрін осы басқарған,

Мынау менің қолдарым – бәр жұмысты атқарған.

Саусақ жаттығуын орындау

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Ойлану арқылы оқушы қайталау сұрақтарына жауап береді.

«Жүзік», «Саусақтар амандасады», «Солдаттар», «Шынжыр», «Шам».

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

Жаңа тақырыпты түсіндіру: Бүгін біз тұрғын үй тұрмысындағы заттардың сақталу ерекшеліктері туралы үйренеміз

Тұрғын үй түрлері

Үй – бұл адамның демалып, өмір сүретін орны. Пәтерді жабдықтау өте күрделі, жауапты жұмыс. Бұл арнайы біліммен қоса талғамды, әдемілікті сезінуді, анық аналитикалық ақылды талап етеді. Үйді отбасындағы әрбір адам бір-біріне кедергі келтірмей, өз жұмысымен еркін айналыса алатындай етіп жабдықтау керек.

Киіз үй жиналмалы және жазылмалы ағаш қаңқадан, киіз жабындардан және үйдің барлық бөлігін бекітетін таңғыш шалмалар мен бау-басқұрлардан, арқандардан құралады. Ағаш қаңқасы төрт бөліктен тұрады: кереге - киіз үйдің шеңберлі қабырғасын түзейтін ажырамалы буындар, уық - күмбез сырғауылдары, шаңырақ — күмбез төбесіндегі шеңбер; қос жармалы есік. Мақсатына, мөлшері мен құрылымына қарай қазақтар киіз үйді үш топқа бөледі: түрғын жай, салтанатты жай және көш кезінде пайдаланылатын киіз үй. Мұның өз қисыны бар: олар сыртқы түрі мен мөлшері жағынан бір-бірінен едәуір өзгеше.

Практикалық жұмыс:

  1. Берілген суретке қарап алдымызда тұрған суреттерді ретімен қоямыз. 

2. Тапсырма;(Т) Оқушы көрген бейнелеу материалдарын пайдаланып, альбом ішіне нобай салады.


Дескрипторлар:

  • Берілген суретке қарап алдымызда тұрған суреттерді ретімен қояды.

  • альбом ішіне нобай салады.

-Бүгінгі сабағымыз не туралы өтті?

-Ненің маңызын үйрендік?

-Үйлер қалай аталады?

-Тағы не істедік?


Оқушы тұрғыг үй туралы сұрақтарға жауап береді.








Оқушы әңгімелей бастайды.




Оқушы ойын жинақтайды.

1,2,3 топ: Қадам 1.Берілген суретке қарап алдарында тұрған суреттерді ретімен қояды.









Оқушы көрген бейнелеу материалдарын пайдаланып, альбом ішіне нобай салады.


Дискриптор

Баспана және қосымша ғимараттарды ажыратады;

Жатын бөлме, жатын бөлме жиһаздарын біледі.

Ақпарат дереккөзі: Тұрғын үй түрлері (uchsvet.ru)



Аяқталуы




Кері байланыс

Оқушы рефлекциясы :

Мен не білдім ?

Не үйрендім ?

Маған бүгінгі сабақта түсініксіз болды ?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.














Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 7

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Тұрғын үй

Сабақтың тақырыбы:

Тұрғын үйді тазарту

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.4.2.1 кілемді шаңсорғышпен тазалау; еденді жуу

Сабақтың мақсаты:

  • кілемді шаңсорғышпен тазалай біледі;

  • тұрғын үй- жайды мезгілдік жинай біледі.

Құндылықтарды дарыту

ЖАСАМПАЗДЫҚ ЖӘНЕ ЖАҢАШЫЛДЫҚ

  • жаңа идеяларды ұсыну;

  • заманауи цифрлық құралдар мен технологияларды меңгеру;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. «Жасампаздық және жаңашылдық» тақырыбында ой қозғау.

Бағалау критерийлері:

  • Тұрғын үй түрлерін атай білу, оларды тазалай білуге үйренеді;

Есте сақтау қабілетін арттырады.

Өткен сабақты қайталау.

«Миға шабуыл»

Сұрақтарға оқушы өз ойымен бөліседі.

  • Сурет бойынша әңгімелеу.

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Ойлану арқылы оқушы қайталау сұрақтарына жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

БҮҮ стратегиясы:
Білемін Білгім келеді? Үйренгенім
Мен үйді тазалаймын. Сондықтан, күту кезінде қандай құралдар керек екендігін білемін Үйді аптасына неше рет жинайды? Жұма күні үйді неге тазалауға болмайды? (Сабақтың соңына қарай оқушы өз ойын жазады)
2. Оқушы ойын жинақтаудағы өзі тұратын үйдің бейнесін бейнелейміз. Сонымен бірге үйді күтудегі тазалық ұнтақтарын бейнелеп, сипаттама береміз.
3. Үйді күту кезінде қауіпсіздік сақтау ережесін еске түсіреміз.
- Ашық тұрған токтың айналасына жақындамау;
- Терезе, есіктерді ашық тастамау;
- Токқа қосылатын заттар (тоңазытқыш, теледидар, т. б.) су сүрткішпен сүртпеу.

Ой қозғау:
«Менің аулам», «Менің үйім», «Менің бөлмем», т. б. тақырыптар бойынша оқушы біреуін таңдайды.
- Ой пікірімізді жазамыз;
- Сыныппен жұмыс алмасамыз;
- Ойымызбен бөлісеміз;
- Сыныппен бірлесе отырып, ойымызды жинақтаймыз.
зерттеу:
Мәтін алынады. Осы мәтінге байланысты зерттеулер жүргіземіз.
Өзінің әрбір бұрыштарына тақырыптық ат қоя білуі.
Зерттеу жоспарын жасақтаймыз.
Зерттелген жұмыстарды оқушылармен бірігіп талқылаймыз.

Мағынаны тану:
1. Үй мәдениеті.
2. Өзі тұратын үйді күту әдісі.
(тарауларына қысқаша мағлұмат береміз)
Қызығушылығын ояту: 1. - Үйдің әдемілігі, тазалық пен өзара қатынастық, сыйластығы, мейрімділігі көтеріңкі көңіл - күйді жақсартатын не екендігін анықтаймыз.
- Оқушылармен бірлесе ойымызды бір бағытқа бағыштау, бұл - үй өсімдіктерімен, гүлдермен көмкеру. Үй өсімдіктері хош иісі мен түрінің әдемілігімен, түсімен табиғатпен етене біріге септігі бар екендігін дәлелдеу.
- Теңіз жағасында тауып алынған заттардың бәрі - ұлутастар, майда тастар, ағаш бөлшектері шебер қолдарда интерьерге арналған әсем әшекейлерге айналдыруға болатындығын көрсетеміз.
2. Үйге тазалық - гигиенасына байланысты жарнама жасаймыз.

«Ойды сыртқа шығару арқылы ойлау» стратегиясы:
Ойларым
Түсініктеме
Болжау
Сұрақ

Қорытынды
(Мағынаны танығаннан кейін оқушы ойының өзгеруін немесе ой туындау арқылы кестені толтыруын қадағалаймыз).
Ой қорыту: Соңғы сөзді маған қалдырыңыз стратегиясы бойынша оқушылардың ойларын тыңдай отырып, сабақты бекітеміз.
Бағалау: Оқушының түсінігін, стратегиямен жұмыстана білуін қадағалай отырып, бағалаймыз.
Үйге тапсырма: Суреттер жинақтау.
Жұмыс орнын жинастырамыз.

3. Рефлексия:

Сабақта мен .....................жұмыс істедім, өйткені......

...........................................................................................

Мен .................................... ..............идеяны ұсындым

Мен мақсатқа жеттім...................өйткені.....................

Сабақ мен үшін................................................... болды

Менің көңіл күйім............................................................

Сабақтың қорытындысы: оқу мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылау

Үйге тапсырма

Өз бөлмелерінің суретін салып келу.

Оқушы үй тазалығы туралы сұрақтарға жауап береді.










Оқушы әңгімелей бастайды.


Жауабын нақтылап, ой түйіп дәптерге сурет арқылы түсіреді.



Ұқыпты салады

Түрлі-түсті бояйды









Оқушы ойын жинақтайды.

Дискриптор

- кілемді шаңсорғышпен тазалай біледі;

тұрғын үй- жайды мезгілдік жинай біледі.

Источник: Сабақ жоспары технология, үй мәдениеті, үй күту (bilimdiler.kz)


Аяқталуы




Кері байланыс

Оқушы рефлекциясы :

Мен не білдім ?

Не үйрендім ?

Маған бүгінгі сабақта түсініксіз болды ?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.


















Әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау

Мектеп:

Күні: .

Оқытушының аты-жөні:

Сынып: 5 сабақ 8

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Тұрғын үй

Сабақтың тақырыбы:

Тұрғын үйді тазарту

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

5.4.2.1 кілемді шаңсорғышпен тазалау; еденді жуу

Сабақтың мақсаты:

  • кілемді шаңсорғышпен тазалай біледі;

  • тұрғын үй- жайды мезгілдік жинай біледі.

Құндылықтарды дарыту

БІРЛІК ЖӘНЕ ЫНТЫМАҚ

  • тапсырмаларды тиімді орындау үшін қажетті академиялық және техникалық, заманауи технологиялар мен әдістер туралы білімінің болуы;

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы




Сәлемдесу. «Бірлік және ынтымақ» тақырыбында ой қозғау.

Психологиялық дайындық«Жүректен - жүрекке» шеңбері– Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Топқа бөлу: Гүлдер үлестіріледі. Ресурстармен таныстыруЖоба жасау Қорғау

Оқушымен амандасып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Ойлану арқылы оқушылар қайталау сұрақтарына жауап береді.

Қалыптастырушы бағалау: Бірін – бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер





Ортасы





Оқушының зейінін сабаққа шоғырландыру

Ластанған жерді дереу тазалаңыз. Біраз уақыттан кейін сіз бұл әдетке айналдырдыңыз.Бір рет сіз тәртіпсіздіктен алшақ болғаннан кейін, тазалауға қайта келмеуіңіз мүмкін.

Үстелдің үстіңгі жағын таза шүберекпен сүртіңіз, үгінділерді, іздерді немесе қытырлақтарды кетіріңіз. Бұл қадамда 1 минутты пайдалану мұқият тазалау уақыты келгенде жүкті жеңілдетуге кепілдік береді.

Едендегі немесе кілемдердегі кірді, тағамды немесе басқа кірді сору үшін қолмен ұсталатын шаңсорғышты пайдаланыңыз. 1-2 минут уақыт бөліңіз және қажет болса, дивандардың немесе орындықтардың үстінен жүруді ұмытпаңыз.

Еденді қоқыстан тазалаңыз. Ойыншықтарды, кітаптарды, ойындарды немесе оларға тиесілі емес басқа заттарды қоюға 4-5 минут жұмсаңыз. Осы соңғы қадаммен сіздің үйіңіз күні бойы жақсы күйде болуы керек.

Кеңестер

  • Барлық орындалатын жұмыстардың тізімін жасаңыз және оларды мезгіл-мезгіл тексеріп отырыңыз. Бұл сізге ештеңені ұмытпауға және басқалардың не істеу керектігін көруіне көмектеседі. Көмектесу үшін шатасу жоқ.

  • Әркім әртүрлі және әртүрлі қарқынмен жұмыс істегенімен, ол мүмкін сайын Мұны істе!

  • Кешке қоқыс жинамас бұрын тоңазытқыштан өтіңіз. Ескі тағамдардан немесе жеуге болмайтын дәмдеуіштерден арылыңыз. Егер зәйтүн контейнері 2 жыл бойы болса, оларды тастау уақыты келді. Таңғыштар мен басқа да дәмдеуіштер үшін ең жақсы күндерді тексеріңіз. Мүмкіндігінше бос орындар. Сіздің қоқысыңыз келесі күні алынатындықтан, қоқысыңыз сасып кете бастайды деп уайымдаудың қажеті жоқ.

  • Қалдықтарды қоқысқа тастаған кезде сыртқа қоқыс жәшігіне ағартқышты себіңіз де, оны бақша түтігімен шайыңыз. Иіс азаяды және оған зиянкестер мен жәндіктер тартылмайды. Оларды күнде кептіріңіз. Алғашқы қоқыс дорбасына лақтырмас бұрын, ішкі жағы мен қақпағын рейдпен немесе басқа іш спрейімен себуге болады. Ауа-райы салқындаған кезде бұл үлкен мәселе емес, бірақ ол сізді жағымсыз иісті апаттан құтқара алады.

  • Тоңазытқышқа қараған сайын ескі немесе пайдаланылмаған нәрсені алып тастауға тырысыңыз. Жағымсыз тосын сыйларды кейін іздеп, сақтап қалуды әдетке айналдырасыз.

  • барлық Палата мүшелері өз үлестерін қосуы керек. Физикалық немесе ақыл-ой қабілетсіздігі болмаса, біреудің көмектеспеуін ақтау мүмкін емес. Тіпті 6 айдан кейін жорғалайтын нәрестені де ойыншығын ойыншық қорабына салуды үйретуге болады. Барлығын жұмылдырыңыз және ұйымшыл болыңыз!

  • Перделерді мезгіл-мезгіл ауыстырып, тазалап, пайдалануға дайын сақтау керек.

  • Тазалап болғаннан кейін үйіңізді суретке түсіріп, тазалау керек кезде оны алып тастаңыз, сонда оның қайда тиесілі екенін біліп, уақытты үнемдеңіз!

Үй ішінің тазалығы, жайлылығы, табиғатпен үйлесімділігі кіреберістен басталсын.
Түс таңдасаңыз: оңтүстік – қою қызыл; оңтүстік шығыс – қызыл, сары; шығыс – қою жасыл; солтүстік шығыс – жасыл, солтүстік – көк, қара; солтүстік батыс – ақшыл сары; батыс – ақ; оңтүстік батыс – қоңыр сарғыш.


3. Рефлексия:

Сабақта мен .....................жұмыс істедім, өйткені......

...........................................................................................

Мен .................................... ..............идеяны ұсындым

Мен мақсатқа жеттім...................өйткені.....................

Сабақ мен үшін................................................... болды

Менің көңіл күйім............................................................

Сабақтың қорытындысы: оқу мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылау

Үйге тапсырма

Өз бөлмелерінің суретін салып келу.

Оқушы үй тазалығы туралы сұрақтарға жауап береді.










Оқушы әңгімелей бастайды.


Жауабын нақтылап, ой түйіп дәптерге сурет арқылы түсіреді.



Ұқыпты салады

Түрлі-түсті бояйды









Оқушы ойын жинақтайды.

Дискриптор

- кілемді шаңсорғышпен тазалай біледі;

тұрғын үй- жайды мезгілдік жинай біледі.

Источник: Тұрғын үй гигиенасы | МедКеңес (medkenes.kz)


Аяқталуы




Кері байланыс

Оқушы рефлекциясы :

Мен не білдім ?

Не үйрендім ?

Маған бүгінгі сабақта түсініксіз болды ?

Оқушы бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады

Оқушының айтқан жауабына пікір қалдыру.






Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!