Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Training lesson plan 6
Lesson theme: Unbelievable bees
Name of the
module:English module:2 CLIL
Teacher:
Date:
1.General information
Course, group:
Type of lesson:Combined lesson
2. Learning objectives:
11.1.3 respect differing points of
view:
11.1.7 develop and sustain a consistent argument
when speaking or writing:
11.5.1 plan, write, edit and proofread work at
text level independently on a wide range of general and curricular
topics
Lesson objectives:
-Understand the meaning of the text, get
acquainted with the active vocabularies.
-Learn the basics about bees,еdentify unique
abilities of bees
-Writing in opinion essay
3. List of expected results and (or)
professional skills acquired by students in the training
process:
able to work with text
expanded the size of the
vocabulary
receives information about unreliable
bees
4. Necessary resources:
Aspect Grade 11
Interactive board
Websites: CastLots,
Wordwall
Placards Handout
Lesson
progress
Planned
timings
Planned
activities
Learners’ activities
Evaluation
Resources
Begining
10 min
Middle
70
min
Organization
moment
a)Greeting
Opening
conversation
Pcychological
attack
We will create a psychological
atmosphere with the method called "half of the
heart"
Think
aloud
How much wood would a
woodchuck chuck if a woodchuck could chuck
wood?
He would chuck, he would, as
much as he could, and chuck as much
wood
As a woodchuck would if a
woodchuck could chuck wood
Checking-up
homework
6thtask at page
25
Presentation
Teacher introduces the aim and
theme of the lesson.
Activity-4-Active
words
Word
Transcription
Translation
Colony
Hive
Lay
Nectar
Pollen
Life
cycle
Hexagonal
Cell
Larva
Pupa
ˈkɑːlənɪ|
|haɪv|
[leɪ]
[ˈnektə]
[ˈpɒlən]
[laɪf
saɪkl]
[hekˈsægənəl]
[sel]
[ˈlɑːvə]
[ˈpjuːpə]
Колония
Ара
ұясы
Қой
Нектар
Тозаң
Өмірлік
цикл
Алтыбұрышты
Тор
Личинка
Қуыршақ
Video
Reding-Unbelievable
bees
Task-1
-Exercise:1/p:32
Description:Listen
carefully to find out how these numbers relate to each
other
Task-2-Exercise:2/p:32
Description:read the
text and complete the
sentences
Task-3
Essay:honey
bees
Description:writing an opinion
essay
Task-4
Exercise:3/p:32
Description:inpairs,
ask and answer questions based
on the text
Task-5
Cluster:Unbelievable
bees
Learners
greet the teacher and Take
inventory
half of the heart is decorated
by students with their own ideas,desires or filled with a phrase of
good wishes
repeats after the teacher,
develops vocabulary and helps to speak English
well
get acquainted with the
purpose and objectives of today's lesson
gets acquainted with new
words
Aim:is to get to know new
words
Efficient:vocabulary expands in
size
Watch the video and understand
the topic;
Aim:
acquaintance with a new
lesson
Efficient:understands a new
lesson
Read the text and complete the
sentences
Aim:get acquainted with the text
about unbelievable bees
Efficient:got acquainted with the facts
about unbelievable bees
Listen carefully to find out
how these numbers relate to each other
Aim:correct listening
skills
Efficient:formed listening
skills
Read the text and complete
the
Aim:ability to analyze
text
Efficient:got acquainted with the text
and learned a new lesson
Writing in opinion
essay
Aim:writing an essay using the
knowledge gained in the lesson
Asks and answer questions
about the text
Efficient:can write an essay from his
own mind
Aim:master pair work, express your
thoughts clearly
Efficient:he was able to master the work
in pairs,clearly expressed his
thoughts
Writing
cluster
Aim:in today's lesson, take an
education to make a conclusion
Efficient:the results of the knowledge
gained in today's lesson were summed
up
Ss with phrases like:
“Good job!
Well done!”
Good!
Good job!
Very good!
Well done!
Very good!
Evaluation criteria:complete the
text
Total:
50-60points
Eva
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз