Материалдар / «Үздік әдіс-тәсілдер»
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

«Үздік әдіс-тәсілдер»

Материал туралы қысқаша түсінік
«Үздік әдіс-тәсілдер» әдістемелік құрал.«Мұғалім білімін үздіксіз көтеріп отырғанда ғана мұғалім, ал оқуды, іздеуді тоқтатса, мұғалімдігі де жойылады» Ушинский
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Қараша 2021
511
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





 

. 

































Қараөткел негізгі орта мектебі







Үздік әдіс-тәсілдер





Picture 5

2019-2020 оқу жылы

Жүйрік ой (Шыбын ұрғыш)

Мақсаты:Баланышапшаңдыққа,байқампаз- дыққа, алғанбілімінорындыпайдаланабілугеүйретеді. 
Тақырыпқасәйкестерминсөздержазылғанпарақтардысыныпбөлмеқабырға-ларына,орындықтардыңарқасына,шкафтар- дыңжақтауларынаскочпенілеміз. Парақтың әр жерлеріне ұшып жүрген маса,ара,шыбын, суреттері салынады. Қатысушыларды екі топқа бөліп екі қатарға тұрғызамын. Алдыңғы екі қатысушының қолындарына шыбын ұрғыш беріп, терминдердің ережесін оқимын. Осы кезде алдыңғы саптағы екі қатысушы барып, сол термин сөзі жазылған парақтағы маса немесе араны шыбын ұрғышпен өлтіруі тиіс. Дұрыс тапқан қатысушыға бағдаршам әдісі бойынша қызыл ,сары, жасыл фишкаларды үлестіріп бағаланады.

(Түрлендіре беругеде болады )

«Қанша білсең, ізден тағы, тағы да, білікті адам жетер тілек, бағына» Баласағұн





«Мұғалім білімін үздіксіз көтеріп отырғанда ғана мұғалім, ал оқуды, іздеуді тоқтатса, мұғалімдігі де жойылады» Ушинский





Күнәніңеңүлкені - бала жаныныңнәзікпернелеріндұрыссезінеалмайтындарда. 
Ы.Алтынсарин




Кім тез?

Оқушылардың логикалық ойлауда ширақтыққа бейімдейтін мына тәсілдерді де тақырып бойынша қолдансаңыз болады. Ойын «Кім тез?»

Ай аттарын дұрыс жаз. 1.ңақарт 2.пақна 3.Уарзын 4.рымма 5.мысума 6.рқүқыйке 7.арқаша 8.зақан 9.лежсантоқ 10мазыт 11.деліш 12. Суірә

Бұл өзіңіз өткен тақырыпқа қарай сөздердіде өзгертуге болады.



«Кездейсоқ сөйлем»

Қазақ тілі сабағында қолдануға ыңғайлы әрі сергіту сәті ретінде де қолдануға болады. «Кездейсоқ сөйлем» ойыны.

Шарты: газеттен, журналдан алынған басқы тақырып-тар беріледі. Оқушы осы тақырыпша- ларды сөйлемге біріктіреді.

«Кездей- соқсөйлем» ойыны.

Олсөйлемжеңілкүлкітудыра-тындайюморғақұрылуыкерек.



«Диалог-ертегі»

Баланың шығармашылығын арттыруда және сөздік қорын байытуда пайдасы бар деп ойлаймын.

«Диалог-ертегі» ойыны.

Шарты: мұғалім не оқушы шығарып, кез келген бір әңгіме - ертегіні бастап кетеді. Ал қалған оқушылар басталған әңгіме-ертегіні

бір-бірден сөйлеммен ары қарай жалғастырады. Мысалы, мұғалім былай бастайды:

«Ертеде бір байдың шолжаң ұлы болыпты...»

1 – оқушы: «Сол ұлы ойнап жүріп адасып кетіпті...» десе,

2 – оқушы одан ары қарай жалғастырады: « Адасып көп жүріп,қарны ашып келе жатса, алдынан бір лақ кезігіпті»...

міне осылай ертегі жалғаса береді, ең соңғы оқушы ертегіні жалғаса береді, ең соңғы оқушы ертегіні ұтқыр шешіммен аяқтауы тиіс. Және кімде-кім ертегі ішіне қызғылықты оқиға кірістіре алса, соның еңбегі жоғары бағаланады.





3 оқушы,3сыншы, 3 бакылаушы

Әдебиет сабағында 3 оқушы,3 сыншы, 3 бакылаушыәдісінжиірекқолданамын.3 топтан 3 оқушыберілгенмәтіндібаяндайды, 3 сыншыолардыңқаншалықтыдұрысәрітолықайтқанынасынайтады,әрине, сынайтуүшінолмәтіндісыншылардажақсыбілукерек, бұдансоң 3 бақылаушы 3 оқушыныңжауабынсыншылардұрыссынайалдыма,олардыңөздеріқаншалықтыбілетінінбақылапбағабереді. бақылаушыдадұрысбақылаужасап,әділбағақояалдымаоныәртопмүшелеріненсұрастырыпталдаймыз.Балалардақайта -қайтаталданғансоңтақырыптыжақсымеңгеріпшығады






Қожанасырқоржыны

Ойынныңмақсаты: Оқушылардыңлогикалықойлауқабілеттеріндамыту. Қазақ тіліне деген қызығушылықтарын арттыру. Ойынның шарты: тақтаға қоржын ілінеді. Бұл қоржын Қожанасырдың қоржыны, оның іші сыйлықтармен толы екенін айтып, оқушыларға тапсырмаларды тарату. Егер оқушы тапсырманы дұрыс орындаса, қоржыннан сыйлық ұтып алады. Ойынның алдында сергіту сәтін өткізуге болады:

Кел, балалар, келіңдер,

Тамашаны көріңдер.

Бізде қызық ойын бар,

Барлығың ден қойыңдар.

Тапсырмалардың үлгілері:

Сөздерді қазақшаға аудар: Кошка, дом, школа, библиотека, наш, большой, мы, огород, овощи, рыба.

Сөзді септе: жолбарыс.

Тапсырманы түрлендіре бересіз тақырыпқа сәйкестендіріп...





Жоғалған әріптер

Ойынның мақсаты: ОқушылардысауаттыжазуғадағдыландыруҚазақ тіліне тән дыбыстарды қайталау. Ойынның шарты: Сынып екі топқа бөлінеді. Тақтаға 10 сөзжазу.

Мысалы: к... гершінбалдыр... ан ән... ран к... тап к... ктем ... же ... ңгіме о... ушы айда... ар а...

Қай топ керекті әріптерді дұрыс құрастырса, сол топ жеңіп шығады.Кейде "Жоғалған буындар "деп ойнатсаңызда болады






Соңыкім?”

Ойынныңмақсаты: Сөздердіөрбіту, толықтыруарқылыоқушылардыңсөздікқорларынмолайту.

Ойынныңшарты: Тақтағакезкелгенсөзжазылады. Мұғалімбұлсөзгебайланыстыбасқасөздерқұрғызады. Соңғысөздіқұрғаноқушыжеңімпазатанады.

Ойындыжургізутәртібі:

Жаз | ыстық | жазғыканикул | тамыз | күнгекүю | шомылу










"Дұрыс*Бұрыс"

Менүйжұмысынсұрағандауақыттыұтуүшінкөбіне "Дұрыс*Бұрыс"ойыныарқылысұраймын. Ойыншартыбойыншаөткенсабақтуралыбірнешедұрысжәнеқатемәліметтержазамын, сыныптыекітопқабөліптұрғызып, екіорындыққоямын, дұрысмәліметоқылсадұрысорындығынанемесекерісіншежылдамотырукерек, кімбіріншісоғансмайликтерберемін, соңындақайтоптыңсмайликтерікөпсанаймыз












"Үшеуіне бір мысал"

"Үшеуіне бір мысал" деген тәсіл де оқушыларды сын тұрғысынан ойлауы мен сөйлемді дұрыс құра білуіне ықпал етеді деп ойламын. Мысалы жалаң және жайылма сөйлемдерді өткенде оқушыға үш сөз немесе 3 сурет беріп сөйлем құратасыз .

Мысалы: қыз,кітап,отыр. оқушы,мұғалім, тақтаның суреті,сосын,екеуіне бір мысал десем қай сөзді алып тастар едің? Деп жалаң сөйлем құратасыз 
«Сөз соңындағы ұйқас»

Мына ойындарды да мен өз сабағымда қолданып жүрмін, сіздерге де ұсынамынСөзсоңындағыұйқас» ойыны. Шарты: екі команда бір-бірінекезекпендайынұйқасұсынады. Қарсыластарсолұйқастыпайдаланып, табанастындаөлеңшумақтарыншығаруғатиіс.



«Қоржынды кім тез шешеді?»

Үлкенбіртараудыаяқтағанкезденәтижесабақта «Қоржындыкімтезшешеді?» дегенойынойнаймыз. Үшқатарболса (немесе 3 топ) үшқоржындайындайсыз. Әрқоржындасөзтіркесінқұру, буынғабөлу, тарауғасәйкесграмматикалықтапсырма, мәнерлепоқу, диалог болады. Қай топ тез дайындалып, дұрысайтыпшығады (7-10 минут). Бұлойындымұғалімбелгілібіртараубойыншаоқушыныңқандайдеңгейдемеңгергенінтексереалады.











Зейінді шоғырландыру жаттығулары


1 .«Таныстыру» жаттығуы. 
Нұсқау: әр қатысушы өз есімінің бірінші әрпіне қарай бойындағы жеке қасиетін қосып айту керек. Мысалы: мен Бақытнұр бақытты қызбын.... 
2.« Суреттерді аяқтайық » жаттығуы 
Мақсаты :
Оқушылардың логикалық ойлауын , көру арқылы есте сақтауын , ойша жұмыс істей білуін дамыту . 
Алдын-ала тақтаға мысықтың және қоянның құлақтары салынған плакат ілініп дайындалады . Оқушылардың көздері шарфпен байланады да , олар кезек-кезекпен шығып , бірі денесін , бірі басын , бірі аяғын салады , осылайша жалғаса береді . 
3.«Түрлі –түсті доптар» жаттығуы 
Мақсаты
: оқушылардың есту арқылы есте сақтауын дамыту 
Қағаз бетіне екі кішкентай қызыл және жасыл доп , қызыл доп пен жасыл доптың ортасына үлкен көк доп сал , ал жасыл доптың жанына кішкентай сары доп сал . 
4.« Менің көңіл-күйім » жаттығуы 
Мақсаты : көңіл-күйін игере білуге және басқаруға , қадағалауға , дұрыс бағалай білуге тәрбиелеу 
Алдарыңдағы бланкіге өз көңіл-күйлеріңді суреттеп салыңдар . 
5.«Мен басқаның көзімен» 
Ортаға бір оқушыдан кезекпен шығып ,қалған қатысушылар ол жайлы қандай ой- пікірде екенін айтады . Оқушы өзін басқаның көзімен қандай адам екенін анықтайды . 



«Бастағы қалпақ»

Оқушылар дөңгелене тұрады. Музыка қосылады, сол уақытта оқушы басындағы қалпағын келесі оқушының басына кигізеді, ол келесі оқушының басына кигізеді т.с.с. Музыка тоқтағанда қалпақ кімнің басында сол сабақ туралы өз ойын ортаға салады.



«1 минуттағы ой»

Мұғалім сабақтың тақырыбын айтады не бір сөз айтады. Оқушылар осы сөзді естігенде ойларына не түсті, соны 1 минут ішінде жазады. Сосын сол сөзді не үшін жазды түсіндіреді. Егер оқушылар сөздерінің ішінде ерекше сөздер болса, сол сөзді не үшін жазды, бұл тақырыпқа (не айтылған сөзге қандай қатысы бар) соны айтып беруі керек







«Менің отбасым»

Жобалау әдістемесі

«Өз балаңызды қаншалықты танисыз?»

Нұсқау: Білім алушылар «менің отбасым» тақырыбына сурет салу тапсырылады. Салынып болған суреттер жинап алынады, ата – аналары өз балаларының салған суреттерін табуы қажет.

Талқылау сұрақтары: Өз балаңыздың суретін табу қиын болды ма? Өз балаңыздың суретін қандай элементтер бойынша таптыңыз?

«Мен қандаймын және кіммін» жаттығуы

Нұсқау: Ата – аналар мен мұғалімдерге алдын ала дайындалған бүктелген қағаздар таратылып беріледі. Берілген қағаздың бірінші бетіне «Кіммін», екінші бетіне «қандаймын» сұрақтарына жауап жазып, жазылған жауаптарды сәйкестендіріп оқимыз. 

Ата –аналармен өткізілетін жиналыстарда қолдансаңыз болады.





Сіз сыныбыңызды басқаларға қарағанда өте жақсы білесіз. Оқытудың миллиондаған әдістерін тиімді оқыту үшін қолданады , бірақта нақты сынып үшін қайсысын қолдану керек екенін әрбір мұғалімнің өзі шешім

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!