Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Sample Plan


    Module 1. Kazakhstan in the world of sport

    LESSON: 1

    Theme: Children’s games 1

    School:

    Date:

    Teacher’s name:

    CLASS: 4

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;

    4.5.17.1 use me, too and I don’t to give short answers, use when clauses to describe simple present and past actions on personal and familiar topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to: understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    Most learners will be able to: understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write without support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information; find some funny sport stories using adverbs of time and frequency

    Some learners will be able to: understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write without support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information; find and tell some funny sport stories using adverbs of time and frequency


    Assessment criteria

    Learners can talk about sport and games; express preferences; describe your daily routine; make suggestions

    Language focus

    Adverbs of time, Present Simple, interrogative pronouns, possessive adjectives

    Target vocabulary

    Types of Sport, children’s game

    Cross - curricular

    links

    PE

    ICT skills

    Using videos& pictures, working with URLs (Internet)

    Plan


    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Smiles Resources

    BEGINNING THE LESSON



    4.1.2.1

    4.2.4.1






    (Activities to present and activate the new language. )

    Ex 1 p 5. T: Look at the pictures. Which is a team sport? Which is an individual sport? Is there a sport you can play really well?

    Pupils’ book open. Explain, in L1 if necessary what is a team sport and what is an individual sport. Ask the pupils to look at the picture on p.4 and elicit the names of the sports (football, tennis). Ask the pupils: What type of sport is tennis? Elicit: It is an individual sport. Then ask: What type of sport is football? Elicit: It is a team sport. Ask the pupils to name other individual and team sports they know. Then ask the pupils to tell the class if there is a sport they can play really well.

    P1: I can play bandy really well.

    Interactive Whiteboard Software














    Middle





    4.1.2.1











    4.5.12.1

    4.5.17.1















    4.5.12.1

    POSTER

    Ex.2 p. 5 Pupils’ book closed. Put the Children’s games poster up on the board.

    Point to the children’s games, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/ or individually. Point to the games in random order and ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.

    Pupils’ book open. Point to children’s games. Play the CD. The pupils listen, point and repeat the words. If you wish, play the recording again with pauses for the pupils to repeat chorally or individually.

    Ex 3 p 5 Refer the pupils to the picture and the dialogue. First, read out the dialogue and then act out a similar dialogue with one of the pupils. Ask the pupils to act out, in pairs, similar dialogues about themselves. Go around the classroom monitoring the activity and providing any necessary help. Ask some pairs to come to the front of the classroom and act out the dialogue.

    Answer key:

    Dana: I sometimes play hide-and-seek with my friends.

    Aidar: I don’t. I play leap frog with my friends.

    Ex 4 p 5 Refer the pupils to the Funny Sports Facts box and read aloud the first fact. Initiate a discussion, in L1 if necessary, about it. If you wish, you can show the pupils a picture of Alan Shephard playing golf on the moon. (Background information: Alan Shephard was the Commander of Apollo 14, a space mission that landed on the moon in 1971.) Then read aloud the second fact.

    Ask the pupils to use the internet or other sources and find some more funny sports facts. They can include a drawing or a picture. Have the pupils, one at a time, come to the front of the classroom and present their funny fact. Alternatively, you can assign the activity for home work and have the pupils present their assignment to the class during the next lesson.

    Answer: A chef won the first Olympic Games in Ancient Greece.

    Note: Once you have collected their assignments, guide your pupils on how to file them in their Language Portfolios.

    Present Simple ex 1, 2

    Adverbs of frequency ex 3

    Track 2 CD 1















































    Vocabulary and grammar practice p.39-42



    End

    4.4.4.1


    (An activity to consolidate the language of the lesson)

    Divide the class into two teams, A and B. Invite a pupil from each team to the board. The pupils think of a sport or children’s game and draw clues on the board for their team to guess the sport/game. They are not allowed to speak, write words or use gestures. Each correct answer wins a point. The team with the most points wins the game.

    ACTIVITY BOOK (Optional)

    If you wish, you can assign some or all of the corresponding activities from the Activity Book for homework. If this is the case, make sure you explain them first in class.


    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Cross-curricular links Health and safety check ICT links

    Values links

    

    

    

    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?





    Did I stick to timings?





    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson






    Module 1: Kazakhstan in the world of sport

    LESSON: 2

    Theme: Children’s games 1

    School:


    Date:

    Teacher’s name:


    CLASS: 4

    Number present:

    absent:


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;


    Lessono bjectives

    All learners will be able to: respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics; write with support short sentences which describe people, places and objects;


    Most learners will be able to: use imperative forms [positive and negative] to give short instructions on a growing range of familiar topics; use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics


    Some learners will be able to: : use imperative forms [positive and negative] to give short instructions on a growing range of familiar topics; use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics; ask questions to find out about present and possibly past experiences on an increasing range of general and some curricular topics;


    Assessment criteria

    Learners can talk about children’s games


    Language focus

    Present Simple; interrogative pronouns


    Target vocabulary

    Play board games, juggle, do a jigsaw puzzle, play video games, go bowling, play chess


    Cross - curricular

    links

    PE


    ICT skills

    CD


    Previous learning

    adverbs of time and frequency, adverbs of manner


    Plan



    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Smiles Resources


    BEGINNING THE LESSON


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Джанабаева Гульнар Кубегеновна
    22 Қазан 2020
    546
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Weather and climate

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Weather and climate

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Weather and climate
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Sample Plan


    Module 1. Kazakhstan in the world of sport

    LESSON: 1

    Theme: Children’s games 1

    School:

    Date:

    Teacher’s name:

    CLASS: 4

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;

    4.5.17.1 use me, too and I don’t to give short answers, use when clauses to describe simple present and past actions on personal and familiar topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to: understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    Most learners will be able to: understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write without support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information; find some funny sport stories using adverbs of time and frequency

    Some learners will be able to: understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write without support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information; find and tell some funny sport stories using adverbs of time and frequency


    Assessment criteria

    Learners can talk about sport and games; express preferences; describe your daily routine; make suggestions

    Language focus

    Adverbs of time, Present Simple, interrogative pronouns, possessive adjectives

    Target vocabulary

    Types of Sport, children’s game

    Cross - curricular

    links

    PE

    ICT skills

    Using videos& pictures, working with URLs (Internet)

    Plan


    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Smiles Resources

    BEGINNING THE LESSON



    4.1.2.1

    4.2.4.1






    (Activities to present and activate the new language. )

    Ex 1 p 5. T: Look at the pictures. Which is a team sport? Which is an individual sport? Is there a sport you can play really well?

    Pupils’ book open. Explain, in L1 if necessary what is a team sport and what is an individual sport. Ask the pupils to look at the picture on p.4 and elicit the names of the sports (football, tennis). Ask the pupils: What type of sport is tennis? Elicit: It is an individual sport. Then ask: What type of sport is football? Elicit: It is a team sport. Ask the pupils to name other individual and team sports they know. Then ask the pupils to tell the class if there is a sport they can play really well.

    P1: I can play bandy really well.

    Interactive Whiteboard Software














    Middle





    4.1.2.1











    4.5.12.1

    4.5.17.1















    4.5.12.1

    POSTER

    Ex.2 p. 5 Pupils’ book closed. Put the Children’s games poster up on the board.

    Point to the children’s games, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/ or individually. Point to the games in random order and ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.

    Pupils’ book open. Point to children’s games. Play the CD. The pupils listen, point and repeat the words. If you wish, play the recording again with pauses for the pupils to repeat chorally or individually.

    Ex 3 p 5 Refer the pupils to the picture and the dialogue. First, read out the dialogue and then act out a similar dialogue with one of the pupils. Ask the pupils to act out, in pairs, similar dialogues about themselves. Go around the classroom monitoring the activity and providing any necessary help. Ask some pairs to come to the front of the classroom and act out the dialogue.

    Answer key:

    Dana: I sometimes play hide-and-seek with my friends.

    Aidar: I don’t. I play leap frog with my friends.

    Ex 4 p 5 Refer the pupils to the Funny Sports Facts box and read aloud the first fact. Initiate a discussion, in L1 if necessary, about it. If you wish, you can show the pupils a picture of Alan Shephard playing golf on the moon. (Background information: Alan Shephard was the Commander of Apollo 14, a space mission that landed on the moon in 1971.) Then read aloud the second fact.

    Ask the pupils to use the internet or other sources and find some more funny sports facts. They can include a drawing or a picture. Have the pupils, one at a time, come to the front of the classroom and present their funny fact. Alternatively, you can assign the activity for home work and have the pupils present their assignment to the class during the next lesson.

    Answer: A chef won the first Olympic Games in Ancient Greece.

    Note: Once you have collected their assignments, guide your pupils on how to file them in their Language Portfolios.

    Present Simple ex 1, 2

    Adverbs of frequency ex 3

    Track 2 CD 1















































    Vocabulary and grammar practice p.39-42



    End

    4.4.4.1


    (An activity to consolidate the language of the lesson)

    Divide the class into two teams, A and B. Invite a pupil from each team to the board. The pupils think of a sport or children’s game and draw clues on the board for their team to guess the sport/game. They are not allowed to speak, write words or use gestures. Each correct answer wins a point. The team with the most points wins the game.

    ACTIVITY BOOK (Optional)

    If you wish, you can assign some or all of the corresponding activities from the Activity Book for homework. If this is the case, make sure you explain them first in class.


    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Cross-curricular links Health and safety check ICT links

    Values links

    

    

    

    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?





    Did I stick to timings?





    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson






    Module 1: Kazakhstan in the world of sport

    LESSON: 2

    Theme: Children’s games 1

    School:


    Date:

    Teacher’s name:


    CLASS: 4

    Number present:

    absent:


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;


    Lessono bjectives

    All learners will be able to: respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics; write with support short sentences which describe people, places and objects;


    Most learners will be able to: use imperative forms [positive and negative] to give short instructions on a growing range of familiar topics; use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics


    Some learners will be able to: : use imperative forms [positive and negative] to give short instructions on a growing range of familiar topics; use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics; ask questions to find out about present and possibly past experiences on an increasing range of general and some curricular topics;


    Assessment criteria

    Learners can talk about children’s games


    Language focus

    Present Simple; interrogative pronouns


    Target vocabulary

    Play board games, juggle, do a jigsaw puzzle, play video games, go bowling, play chess


    Cross - curricular

    links

    PE


    ICT skills

    CD


    Previous learning

    adverbs of time and frequency, adverbs of manner


    Plan



    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Smiles Resources


    BEGINNING THE LESSON


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 5 сынып
    22.10.2020
    546
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Джанабаева Гульнар Кубегеновна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации