Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit:

    The natural environment

    Teacher name:

    Kurmasheva Gulnur Altaevna

    Date:

    9.04.2021

    Grade: 2

    Number present: 16

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Weather

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    2.1.3 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words


    2.2.3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

    Lesson objectives




    All learners will be able to:

    Name kinds of weather; write weather words;

    Most learners will be able to:

    Describe the weather using the pictures;

    Some learners will be able to:

    Speak about the seasons’ weather

    Level of thinking skills

    Knowledge. Understanding. Application

    Assessment criteria

    Recognise short classroom commands with support.

    Talk about objects ,activities and classroom routines using topic words ,phrases and short sentences.

    Language objective

    Learners can: Learners can understand the information about weather.

    Subject- specific vocabulary and terminology: It’s cold, It’s hot, It’s sunny, It’s raining, It’s snowing

    Values links

    Universal Labor Society

    Cross curricular links

    Geography, Physical culture.

    Previous learning

    Learners have information about weather

    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources



    Start

    5 min




    I. Organization moment

    -Good morning children. Sit down, please.

    -How are you?

    -Who is on duty today?

    -What date is it today?

    -What day is it today?

    -What season is it now?

    -What is the weather like today?

    - Open your copy-books, write the date and day

    II. Checking-up the homework

    - Children come to me and take these cards.

    I’ll divide you into 4 groups using these pictures


    - Who takes cards of sun ,please sit here in summer season

    - Who takes cards of snowman, please sit here in winter season

    Who takes cards of leave, please sit here in autumn season

    - Who takes cards of butterfly, please sit here in spring season

    - Ok pupils, I’ll check up your home task Look at the interactive board

    - Look at this picture, read the sentence and say what season is it?

    Descriptor: A learner:

    * reads the sentence and says what season is it


    Learners respond to greeting






    Learners take their places






















    Assessment (by points and comments):

    1-4 – Bad

    5-6 Satisfactory

    7-8 – Good

    9-10 - Excellent

















    Middle

    20

    minutes























































































































    End

    5 min.






    III. Brainstorming

    Teacher shows a video about the weather.

    -Please watch the video and guess today’s theme.

    -Yes, todays’ our new theme “Weather”

    - Open your book, page 104


    IV.Get acquainted with new words

    It’s hot-ыстық

    It’s cold-суық

    It’s sunny-күн шуақты

    It’s raining-жаңбырлы

    It’s snowing-қарлы


    WhatsApp Image 2021-04-06 at 23.53.49.jpeg


    V.Differentiation task.

    1. Teacher offers learners to work with worksheet

    What the words?

    • I’ll give you a paper with pictures of weather and you’ll match the weather and the words

    Descriptor: A learner:

    * matches the weather and the words correctly


    2. Teacher asks learners to look at the picture and describe the weather to each other.

    • Ok pupils, let’s do exercise 5 page 104 First listen and look at the picture of the weather. You’ll describe the weather and write at the board what is the weather like?

    .



    • Open your copy books and write down.

    Descriptor: A learner:

    * describes the weather

    * writes the words correctly


    Ph. training: Learners listen and do “How is the weather?”

    VI. Speaking skills

    Teacher gives a picture of seasons in each groups Learners colour the pictures, then name kinds of season and weather

    -Very good pupils. And I’ll give a picture to each group and you’ll colour the picture, then say :

    • What season is it?

    • What’ s the weather like ?


    Descriptor: A learner:

    * Colours the picture

    * names kinds of weather



    VII. Feedback

    Tell the pupils they are going to play a game

    called “Chinese Whispers”. Explain the rules. Approach a pupil at the front desk and whisper a food item. Ask him/her to whisper the same word to his/her partner, who then whispers it to the next pupil, etc. Ask the last pupil to call out the word. Check if it is correct


    Giving home task:

    -Write your favourite season

    Sing a “ Good bye” song



    Weather









    Listen and repeat new words













    Learners match the weather and the words





























    Learners to look at the picture and describe the weather to each other. Ex: It is sunny. It is rainy. Etc.



















    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    КУРМАШЕВА ГУЛЬНУР АЛТАЕВНА
    27 Қаңтар 2022
    755
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    "Weather" тақырыбына ашық сабақ

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    "Weather" тақырыбына ашық сабақ

    Материал туралы қысқаша түсінік
    ҚМЖ "Ауа райы" тақырыбына арналған ашық сабақтың жоспары 2- сынып Жоспарда барлығы жақсы түсіндірілген Мақсаты жоспарға сәйкес жасақталған Оқушыларды топқа бөлеміз Слайдпен жұмыс жасақталған
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit:

    The natural environment

    Teacher name:

    Kurmasheva Gulnur Altaevna

    Date:

    9.04.2021

    Grade: 2

    Number present: 16

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Weather

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    2.1.3 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words


    2.2.3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

    Lesson objectives




    All learners will be able to:

    Name kinds of weather; write weather words;

    Most learners will be able to:

    Describe the weather using the pictures;

    Some learners will be able to:

    Speak about the seasons’ weather

    Level of thinking skills

    Knowledge. Understanding. Application

    Assessment criteria

    Recognise short classroom commands with support.

    Talk about objects ,activities and classroom routines using topic words ,phrases and short sentences.

    Language objective

    Learners can: Learners can understand the information about weather.

    Subject- specific vocabulary and terminology: It’s cold, It’s hot, It’s sunny, It’s raining, It’s snowing

    Values links

    Universal Labor Society

    Cross curricular links

    Geography, Physical culture.

    Previous learning

    Learners have information about weather

    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources



    Start

    5 min




    I. Organization moment

    -Good morning children. Sit down, please.

    -How are you?

    -Who is on duty today?

    -What date is it today?

    -What day is it today?

    -What season is it now?

    -What is the weather like today?

    - Open your copy-books, write the date and day

    II. Checking-up the homework

    - Children come to me and take these cards.

    I’ll divide you into 4 groups using these pictures


    - Who takes cards of sun ,please sit here in summer season

    - Who takes cards of snowman, please sit here in winter season

    Who takes cards of leave, please sit here in autumn season

    - Who takes cards of butterfly, please sit here in spring season

    - Ok pupils, I’ll check up your home task Look at the interactive board

    - Look at this picture, read the sentence and say what season is it?

    Descriptor: A learner:

    * reads the sentence and says what season is it


    Learners respond to greeting






    Learners take their places






















    Assessment (by points and comments):

    1-4 – Bad

    5-6 Satisfactory

    7-8 – Good

    9-10 - Excellent

















    Middle

    20

    minutes























































































































    End

    5 min.






    III. Brainstorming

    Teacher shows a video about the weather.

    -Please watch the video and guess today’s theme.

    -Yes, todays’ our new theme “Weather”

    - Open your book, page 104


    IV.Get acquainted with new words

    It’s hot-ыстық

    It’s cold-суық

    It’s sunny-күн шуақты

    It’s raining-жаңбырлы

    It’s snowing-қарлы


    WhatsApp Image 2021-04-06 at 23.53.49.jpeg


    V.Differentiation task.

    1. Teacher offers learners to work with worksheet

    What the words?

    • I’ll give you a paper with pictures of weather and you’ll match the weather and the words

    Descriptor: A learner:

    * matches the weather and the words correctly


    2. Teacher asks learners to look at the picture and describe the weather to each other.

    • Ok pupils, let’s do exercise 5 page 104 First listen and look at the picture of the weather. You’ll describe the weather and write at the board what is the weather like?

    .



    • Open your copy books and write down.

    Descriptor: A learner:

    * describes the weather

    * writes the words correctly


    Ph. training: Learners listen and do “How is the weather?”

    VI. Speaking skills

    Teacher gives a picture of seasons in each groups Learners colour the pictures, then name kinds of season and weather

    -Very good pupils. And I’ll give a picture to each group and you’ll colour the picture, then say :

    • What season is it?

    • What’ s the weather like ?


    Descriptor: A learner:

    * Colours the picture

    * names kinds of weather



    VII. Feedback

    Tell the pupils they are going to play a game

    called “Chinese Whispers”. Explain the rules. Approach a pupil at the front desk and whisper a food item. Ask him/her to whisper the same word to his/her partner, who then whispers it to the next pupil, etc. Ask the last pupil to call out the word. Check if it is correct


    Giving home task:

    -Write your favourite season

    Sing a “ Good bye” song



    Weather









    Listen and repeat new words













    Learners match the weather and the words





























    Learners to look at the picture and describe the weather to each other. Ex: It is sunny. It is rainy. Etc.



















    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 2 сынып
    27.01.2022
    755
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    КУРМАШЕВА ГУЛЬНУР АЛТАЕВНА
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации