|
Unit: |
The natural environment |
|
|
Teacher name: |
Kurmasheva Gulnur Altaevna |
|
|
Date: |
9.04.2021 |
|
|
Grade: 2 |
Number present: 16 |
Number absent: |
|
Theme of the lesson: |
Weather |
|
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
2.1.3 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words 2.2.3 pronounce familiar words and expressions intelligibly |
|
|
Lesson objectives
|
All learners will be able to: Name kinds of weather; write weather words; |
|
|
Most learners will be able to: Describe the weather using the pictures; |
||
|
Some learners will be able to: Speak about the seasons’ weather |
||
|
Level of thinking skills |
Knowledge. Understanding. Application |
|
|
Assessment criteria |
Recognise short classroom commands with support. Talk about objects ,activities and classroom routines using topic words ,phrases and short sentences. |
|
|
Language objective |
Learners can: Learners can understand the information about weather. Subject- specific vocabulary and terminology: It’s cold, It’s hot, It’s sunny, It’s raining, It’s snowing |
|
|
Values links |
Universal Labor Society |
|
|
Cross curricular links |
Geography, Physical culture. |
|
|
Previous learning |
Learners have information about weather |
|
|
Planned timings |
Teacher's actions |
Pupils` actions |
Assessment |
Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Start 5 min
|
I. Organization moment -Good morning children. Sit down, please. -How are you? -Who is on duty today? -What date is it today? -What day is it today? -What season is it now? -What is the weather like today? - Open your copy-books, write the date and day II. Checking-up the homework - Children come to me and take these cards. I’ll divide you into 4 groups using these pictures - Who takes cards of sun ,please sit here in summer season - Who takes cards of snowman, please sit here in winter season Who takes cards of leave, please sit here in autumn season - Who takes cards of butterfly, please sit here in spring season - Ok pupils, I’ll check up your home task Look at the interactive board - Look at this picture, read the sentence and say what season is it? Descriptor: A learner: * reads the sentence and says what season is it |
Learners respond to greeting Learners take their places |
Assessment (by points and comments): 1-4 – Bad 5-6 Satisfactory 7-8 – Good 9-10 - Excellent |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Middle 20 minutes
End 5 min.
|
III. Brainstorming Teacher shows a video about the weather. -Please watch the video and guess today’s theme. -Yes, todays’ our new theme “Weather” - Open your book, page 104 IV.Get acquainted with new words It’s hot-ыстық It’s cold-суық It’s sunny-күн шуақты It’s raining-жаңбырлы It’s snowing-қарлы
V.Differentiation task. 1. Teacher offers learners to work with worksheet What the words?
Descriptor: A learner: * matches the weather and the words correctly 2. Teacher asks learners to look at the picture and describe the weather to each other.
.
Descriptor: A learner: * describes the weather * writes the words correctly Ph. training: Learners listen and do “How is the weather?” VI. Speaking skills Teacher gives a picture of seasons in each groups Learners colour the pictures, then name kinds of season and weather -Very good pupils. And I’ll give a picture to each group and you’ll colour the picture, then say :
Descriptor: A learner: * Colours the picture * names kinds of weather
VII. Feedback Tell the pupils they are going to play a game called “Chinese Whispers”. Explain the rules. Approach a pupil at the front desk and whisper a food item. Ask him/her to whisper the same word to his/her partner, who then whispers it to the next pupil, etc. Ask the last pupil to call out the word. Check if it is correct Giving home task: -Write your favourite season Sing a “ Good bye” song |
Weather
Listen and repeat new words
Learners match the weather and the words
Learners to look at the picture and describe the weather to each other. Ex: It is sunny. It is rainy. Etc.
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: КУРМАШЕВА ГУЛЬНУР АЛТАЕВНА Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз "Weather" тақырыбына ашық сабақ
Тақырып бойынша 11 материал табылды
"Weather" тақырыбына ашық сабақМатериал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ "Ауа райы" тақырыбына арналған ашық сабақтың жоспары 2- сынып
Жоспарда барлығы жақсы түсіндірілген Мақсаты жоспарға сәйкес жасақталған Оқушыларды топқа бөлеміз Слайдпен жұмыс жасақталған
Материалдың қысқаша нұсқасы
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


















