Оқу бағдарламасына сәйкес
оқыту мақсаты:
|
6.2.3.2 Әл-Фарабидің және
басқа да ғалымдардың ортағасырлық ғылымның дамуына қосқан үлесін
анықтау
6.2.2.4 түркі кезеңіндегі
қоғамды бейнелеуде М. Қашғари, Ж. Баласағұн және А. Яссауи
еңбектерінің тарихи құндылығын
түсіндіру;
|
Ұйымдастыру
Өзін-өзі
тексеру
Өткен білімді еске
түсіру
|
Ұйымдастыру
кезеңі
Талқылау сұрақтарынан
бастаңыз:
Түріктердің рухани
мәдениетінің қандай үлгілерін
білесіздер?
Түрік ғұламалары рухани
мәдениетті қалыптастыруда қандай рөл
атқарды?
Сабақтың оқу мақсаттары мен
бағалау критерийлерін
таныстырыңыз.
|
Оқушылар өз ойларын
ортаға салады.
Оқушылар жауаптары арқылы жаңа
тақырыпқа көшу
|
мадақтау
|
|
Жаңа
білім
|
Зерттеу және
талдау
1-тапсырма.Ортағасырлық
ғұламалардың еңбектерінің тарихи
маңызы
1. Әл Фарабидің
еңбектері
2. М. Қашғари
еңбегі
3. Ж. Баласағұни
еңбектері
4. А. Яссауи
еңбектері
Оқушылар ғұламалардың
еңбектерін тарихи деректер ретінде негізге алып, келесі жүйе
бойынша талдайды:
А. Деректі тарихи контекст
шеңберіне салу
В. Деректі
түсіну
С. Деректерді талдау және
топтастыру
D. Деректі тарихи ақпарат көзі
ретінде бағалау
«ЕНАРА» стратегиясы (5R)
маңыздылық кестесі
Есте қалатын (кім
үшін?)
|
|
Нәтижелі (қандай нәтижелерге
әкелді? Нәтижелері позитивті
әлде негативті
сипатқа ие ме?)
|
|
Айырықша мәнді (Сол тарихи
кезеңде ол қандай көрініс
тапты?
Ол маңызды немесе
айрықша болып есептелді ме?)
|
|
Резонансты (Оқиға/құбылыс
қазіргі өмірге әсер етті ме?
Қазіргі
қоғам дамуына әсер
етті ме? Адамдар одан сабақ алды
ма?)
|
|
Айқындайтын/ басқа да қырларын
түсінуге жол ашатын (оқиға/
құбылыс сол заманның
адамдарының өмірі мен
көзқарастары
туралы қандай
ақпарат береді?)
|
|
2-тапсырма. Орта
ғасырлардағы ғалымдардың қоғам, білім, ғылым туралы ойларын
салыстырып, ұқсастықтары мен айырмашылықтарын
талдаңыз.
Ерекшеліктері
|
Әл
Фараби
|
М.Қашқари
|
Ж.Баласағұни
|
А.Ясауи
|
|
|
|
|
Ұқсастықтары
|
|
|
Мәтінмен
жұмыс
Мәтіннен негізгі
идеяны анықтайды
Дескрипторлар
Тарихи контекст
шеңберінде дерекке сипаттама
береді;
Деректі түсіну
сұрақтары бойынша талдайды;
Деректерді талдау
және топтастыру сұрақтары бойынша
сараптайды;
Бағалау критерийі:
Ортағасырлық ғалымдардың ғылымның дамуына қосқан үлесін
талдайды
Дескрипторлар
Әл Фарабидің қоғам,
білім мен ғылым туралы ойларының екі ерекшелігін
атайды;
М.Қашқаридің қоғам,
білім мен ғылым туралы ойларының екі ерекшелігін
көрсетеді;
Ж.Баласағұнидің
қоғам, білім мен ғылым туралы ойларының екі ерекшелігін
анықтайды;
А.Ясауидің қоғам,
білім мен ғылым туралы ойларының екі ерекшелігін
атайды;
Ғалымдардың
ой-пікірлерінің үш ұқсастығын
анықтайды.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
«Алақан-жұдырық»
«Жұлдызшалар»
|
Әл
Фараби
http://bilimkozy.idhost.kz/963-bu-nasyr-l-farabi-870-950-zhzh.html
"Түркістан"
газеті. Махмұд Қашқари және «Диуан
лұғат-ит-түрік».
http://www.abai.kz/content/makhmyd-kashkari-zhene-diuan-lygat-it-t-rik
Жүсіп Баласағұн «Құтты
білік»
http://muslim.kz/kk/article/5-jusip-balasagun-jane-qutty-bilik.html
Жүсіп Баласағұн кесенесі
https://www.youtube.com/watch?v=NJppWVpTiVM
|
Бекіту
|
Сабақты
қорытындылау Әлем өркениетінің дамуына
түрік мәдениеті қандай үлес
қосты?
Үйге
тапсырма
«Сіздің ойыңызша, Түркі
халықтарының қандай мәдени жетістігі әлемдік өркениет үшін ең
маңызды болып табылады?» атты кестені
толтыру
|
Сабақтың тақырыбын
қорытындылау
|
«Ең үздік
жауап»
|
Ақпараттық
карточка
|
Кері
байланыс
|
«Тазалық» әдісі бойынша
оқушылар өздері жаңа тақырыптан алғандарын ой елегінен
өткізеді
Еттартқыш- алған білімімді
жинақтап, қорытамын, електен өткіземін.
Чемодан- алған білімім
болашақта қажет.
Қоқыс жәшігі-алған білімімді
қажет етпеймін.
|
Тақырып бойынша не
білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін
жазады
|
Оқушылар бағалай
критерийлерімен өз деңгейлерін
бағалайды
|
А4,
конспект
|