XIX ғасырдағы білім беру
мен ағарту ісі.
7.2.3.2 XIX ғасырдың екінші
жартысындағы білім беру мен ағарту ісінің даму ерекшеліктерін
түсіндіру;
1- тапсырма. Тұлғаны
таны
2- тапсырма. Кестені
толтыр
1
|
Діни
білім
|
1
|
Араб филологиясы, мұсылман
дінінің негізгі қағидалары, дін философиясы, араб және парсы
тілдерінің негізі оқытылды.
|
2
|
«Еуропалық оқу жүйесінде»
оқытуды көздеді.
|
3
|
И. Гаспринский көшбасшыларының
бірі болды.
|
2
|
Жәдитшілдік
|
4
|
Құран оқумен қатар, татар және
араб тілдеріндегі кітаптар бойынша ислам дінінің негізгі
қағидалары, басты ғұрыптың ережелері
оқытылды.
|
5
|
Арифметика, география,
жаратылыстану, тарих сабақтары
оқытылды.
|
6
|
Молдалар сабақ
берді.
|
3- тапсырма. Галереяға
саяхат
4 –тапсырма. Тұлғаның кім
екенін анықтап, қызметіне баға бер.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дұрыс
жауаптары:
-
Жәдиттік қозгалыстың
көшбасшыларының бірі И. Гаспринский оқу орындарында діни
сабақтармен қатар, жағрафия, математика, тарих, биология сияқты
пәндердің aca қажеттігін дәлелдей отырып, ескі қадимшілдіктен жана
жәдитшілдікке көшуді ұсынып, «Тәржіман» газеті арқылы осы жолды
насихаттады. Ол өз идеясын Ресейдегі түркі халыктарынын арасында
таратып, жәдитшілдік қозғалыстың жандануына үлес қосты. Еділ-Орал
аймағы татарлары жәдитшілдік идеялардың негізгі таратушылары болды.
Олар мектеп ашу, оқу құралдар мен жабдықтарды са- тып алу,
кедейленген шәкірттерге жәрдемақы төлеу ісіне қажет болған каржыны
аямады. Олардың негізгі мақсаты білім беруді дамыту еді. Көркем
шығармалар, газет-журнал беттері, шәкірт шығармалары бұның
айғағы.
-
1-1,4,6,
2-2,3,5
-
1) Зайырлы мектеп ашылды,2)
Қару-жарақ палатасы ашылды, 4) Аурухана және дәріхана ашылды, 5)
Мешіт ашылды.
-
Жәнгір хан орыс, парсы, араб,
татар тілдерін жақсы меңгерген білімдар адам болған. Ол неміс
тілінен де хабардар болды, сондай-ақ ортаазиялықтардың шағатай
тілін меңгерді. Петерборда І Николайды таққа отырғызу рәсіміне
қатысқан. Жәнгір хан қазақ хандарының ішінде алғашқы болып Ішкі
Ордада қазақтардың мәдени өмірінің жаңаруына бастамашы және жүзеге
асырушы болды.
XIX ғасырдағы білім беру
мен ағарту ісі.
7.2.3.2 XIX ғасырдың екінші
жартысындағы білім беру мен ағарту ісінің даму ерекшеліктерін
түсіндіру;
1- тапсырма. Тарсия
әдісі
2- тапсырма. Кестені
толтыр.
Баспасөз
атауы
|
Шыққан
жылдары
|
Мазмұны
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3- тапсырма. Суреттерді
пайдаланып, сол кезеңнің тарихына шолу
жаса
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4
– тапсырма. Семантикалық
карта.
№
|
Суретшілер
|
Т.У.
Аткинсон
|
К.
Фон-Кауфман
|
Т.
Шевченко
|
Б.
Залицкий
|
1
|
Семей, Аягөз, Қапал, Алматы
өңірлерінен қазақтардың тұрмыс-салты туралы сызба- суреттер
салған.
|
|
|
|
|
2
|
А.І. Бутаковтын Арал
экспедициясына катысып, көркем суреттері материалдық мәдениетті
саралауға дереккөз бола
алды.
|
|
|
|
|
3
|
Манғыстау, Үстірт,
Сыр-Арал өңірінін тарихи этнографиясына қатысты жазбаларымен қатар,
сызба-суреттерінің деректік маңызы
зор.
|
|
|
|
|
4
|
«Түркістан
альбомы»
|
|
|
|
|
Дұрыс
жауаптары:
-
2.
Баспасөз
атауы
|
Шыққан
жылдары
|
Мазмұны
|
«Туркестанские
ведомости»
|
1870-1917
жылдар
|
Сол кездегі қазақ халқының
тарихы, археологиясы, этнографиясы, географиясы, әдебиетіне қатысты
маңызды зерттеулер жарияланып
тұрды.
|
«Түркістан уалаятының
газеті»
|
1870-1882
жылдары
|
Газет беттерінде шаруашылық
мәселелері, өнеркәсіптің жай-күйі, этнографиялық материалдар
молынан жарық көріп отырды.
|
«Дала уалаятының
газеті»
|
1888-1902
жылдары
|
Қазақ халқының тұрмысы,
дәстүр-салты, оқу-білім және мәдениеті жөнінде маңызды
мәселелер көтерілді.
|
3. Әр оқушы суретте көргенін тақырыпты түсінгені бойынша
баяндайды.
4.
№
|
Суретшілер
|
Т.У.
Аткинсон
|
К.
Фон-Кауфман
|
Т.
Шевченко
|
Б.
Залицкий
|
1
|
Семей, Аягөз, Қапал, Алматы
өңірлерінен қазақтардың тұрмыс-салты туралы сызба- суреттер
салған.
|
+
|
|
|
|
2
|
А.І. Бутаковтын Арал
экспедициясына катысып, көркем суреттері материалдық мәдениетті
саралауға дереккөз бола
алды.
|
|
|
+
|
|
3
|
Манғыстау, Үстірт,
Сыр-Арал өңірінін тарихи этнографиясына қатысты жазбаларымен қатар,
сызба-суреттерінің деректік маңызы
зор.
|
|
|
|
+
|
4
|
«Түркістан
альбомы»
|
|
+
|
|
|