Материалдар / Заманауи ауылшаруашылық технологиялары 9 сынып

Заманауи ауылшаруашылық технологиялары 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сыныптың сабақ жоспары
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар


Ұзақ мерзімді жоспардың бөлім/бөлімшесі: Тұқым қуалаушылық пен өзгергіштік заңдылықтары

Күні:

Сынып: 9

Мектеп: Бұлан мектеп – бөбекжай- балабақша кешені

Мұғалімнің аты-жөні: Алимбаева Индира Алибековна

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы: Заманауи ауылшаруашылығы технологиясы және өнімі жоғары ауылшаруашылығын енгізудің баламалы жолдары

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.2.4.11 Мәдени өсімдіктердің өнімділігін арттыру үшін заманауи ауылшаруашылық технологиялардың қолданылуын зерттеу

Сабақтың мақсаты

  • Селекциядағы мәдени өсімдіктердің өнімділігін арттыру үшін қолданылатын әдістерді анықтап, рөліне баға беру.

  • Селекцияның жаңа әдісі ретінде гендік инженерияның болашақта қолдану бағыттарын зерделеу.

Бағалау критерийі

  • Селекциядағы мәдени өсімдіктердің өнімділігін арттыру үшін қолданылатын әдістерді анықтайды.

  • Өсімдіктердің жоғары өнімді сорттарын алудағы гетерозис, бағытталған мутагенез, полиплоидия әдістерінің рөлін саралайды.

  • Гендік инженерияның болашақта қолдану бағытын атайды.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар қолданады:

- Селекциядағы мәдени өсімдіктердің өнімділігін арттыру үшін қолданылатын әдістерді оқулықтан топ аралық байланыста талдау арқылы ауызша сөйлеу дағдысы дамиды.

- Гетерозис, бағытталған мутагенез, полиплоидияның рөлін сипаттауға байланысты таныстырылым, электрондық оқулық арқылы мұғаліммен бірге ауызша анықтайды.

- Гендік инженерияның болашақта қолдану тиімділігіне жеке және топпен жұмыс істей білу қабілетін қалыптастырады

Пәнге қатысты терминдер мен негізгі сөз тіркестері:

Мутация, полиплоидия, гетерозис, бағытталған мутагенез, будандастыру (гибридизация), гендік инженерия және модификация

Талқылауға арналған тармақтар:

Гетерозис дегеніміз ...

Бағытталған мутагенез ...

Полиплоидия ... нәтижесі болып табылады.

Г.Д.Карпеченко ... алды.

Гендік инженерия дегеніміз ...

Құндылықтарға баулу

«Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу» құндылығы аясында заманауи ауылшаруашылық технологияларының өсімдік селекциясы үшін маңызын ұғынады.

Оқу тапсырмаларын жазбаша орындауда, бағалауда академиялық шыншылдық, нақтылық, өзін-өзі реттеу құндылықтары дамытылады Ауызша жұмыстарда өз ойын логикалық бірізділікпен ұсыну дағдылары қалыптасады. Жеке жұмыста өзіне деген сенімділік, өзін-өзі көрсету, ал жұптық, топтық жұмыстарда ортақ істі жауапкершілікпен атқару, пікір алмасу, сындарлы сын айту құндылықтары дамытылады.

Пәнаралық байланыс

География, физика, информатика

Алдыңғы білім

7-сынып белгілерді анықтаудағы гендердің рөлін түсіндіру.

8-сынып маңызды мәдени өсімдіктер іріктемелері мен үй жануарлары қолтұқымын сипаттау.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңі


Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы


0 - 7 минут






Ұйымдастыру кезеңі: амандасу, оқушыларды түгендеу, топтарға бөлу.

Сыныпты SMART бейдж арқылы топқа бөлу.


«Графикалық диктант » жұпта орындалады


Ақпарат

иә/Жоқ

1.

Алкоголь мен никотин күшті мутаген болып саналмайды.


2.

Даун гендік ауру


3.

Ф.Гальтон егіздік әдістің авторы


4.

Евгеника генетикалық аурулардың алдын алуымен айналысады.


5.

Кофеин мутаген зат.


6.

Мүшенің дамуына геннің көп мөлшері жауап береді.


7.

Генеалогия – егіздік зерттеу әдісі



Дескрипторлар:

  1. Тақырыптағы негізі түсініктермен танысады.

  2. Қойылған сұрақтарға «ия» немесе «жоқ» деп жауап береді. Өздерінің жауаптарын, графикалық сызбада көрсетілген дұрыс жауаппен тексереді.


Саралау: "Графикалық диктант" әдісі арқылы оқушылар жұптық жұмыс жасады, жауабын береді.

ЖShape1 ауаптарын тексеруде білім деңгейі әртүрлі оқушылар бір-біріне көмектеседі, тапсырмаларды бірлесіп талдайды.

Shape6 Shape5 Shape4 Shape2 Shape3





Shape7


С: тапсырманың нәтижесі оқушыларға дұрыс жауапты көрсету арқылы "+", "-" әдісімен сараланып, қарқыны жоғары оқушылар мен қарқыны төмен оқушылар жұптасып, қателікті түзету бағытында жұмыстанады.

Жалпы білім беретін мектептің 9 – сыныбына арналған оқулық / Н.Г. Асанов, А.Р. Соловьева,

Б.Т. Ибраимова.

Алматы «Атамұра» 2019 ж,

таныстырылым: «Заманауи ауылшаруашылығы технологиясы және өнімі жоғары ауылшаруашылығын енгізудің баламалы жолдары»,

«Графикалық диктант »












Сабақтың ортасы


8 - 34 минут




Қызығушылығын ояту, мақсат қою

"Т" кестесі арқылы таныс сөздер және таныс емес сөздерді бағанаға ажыратып жазу.

/жаңа материалды игеруге көпір/

Парақшаға сөздер жазылып үйлестіремін. Олар: Мутагенез, полиплоидия, генетикалық депрессия, гетерозис, транслокация, бағытталған мутагенез, евгеника, мутагендер, гендік инженерия


Т


Ішкі

СShape8 ыртқы




Саралау: «Диалог және қолдау көрсету»

«Тақырыптық түйінді сөздер» әдісі арқылы тақырыпты ашу үшін оқушылар сыни тұрғыда өздерінің жауаптарын ортаға салып, талқылайды. Оқушылар арасында және мұғалім мен оқушы арасында диалог жүреді. Нәтижесіне қол жеткізеді.

ҚБ: «Ынталандыру сөздері» - мұғалім бағалауы

  • Бәрекелді!

  • Жарайсың!

  • Жақсы жауап бердің, рахмет!

  • Қошемет көрсету.



«Ойлан, бірік, бөліс» арқылы топтық жұмыс:

1 - тапсырма


І топ «Гетерозис»

ІІ топ «Бағытталған мутагенез»

ІІІ топ «Полиплоидия»


Топта өз мәтінімен танысу (2 мин), оны талқылау(2 мин), екінші топты тыңдау (2 мин), үшінші топты тыңдау (2 мин), топтағы баяндамашыға алынған материалдарды түсіндіру (4 мин).


С: топ бойынша, жұмыс қарқыны, мазмұн бойынша саралау, ақпарат көлемі әртүрлі, сондықтан сыныпта әртүрлі пікір қалыптасады. Мұғалімнің, бір-бірінің қолдауы қажет.


ҚБ: «Жапондық әдіс» арқылы топ аралық бағалау жүргізіледі.



2- тапсырма. Оқушыларға өз мәтіндері бойынша бейнеролик ұсынылады.


1-топ. Макет құрастыру.

2-топ. Эссе жазу. (Керек сөздер: бағытталған мутагенез, микроағза, саңырауқұлақ, мутант)

3-топ. Полиплоидияның (автополиплоидия және аллополиплоидия) түрлерінің айырмашылықтары мен ұқсастықтықтарын анықтайды.



Автополиплоидия

Ұқсастықтары

Аллополиплоидия




Дескриптор:

  • Бағытталған мутагенездің маңызын анықтай алады

  • Автополиплоидия мен аллополиплоидияның айырмашылықтары мен ұқсастықтарын ажырата алады.

С:


ҚБ:


3 -тапсырма. «Барлық факторларды ескеру» әдісі

кестесін толтырады

Shape10 Shape9

Гендік инженерияның зерттеу әдістері






Shape12 Shape11

Гендік инженерияның кезеңдері




Shape14 Shape13

Гендік инженерия шешетін мәселелер





Осы жерде саралау жүреді. Қолдау, диалог құру

1 қадам. «Барлық факторларды ескеру» белсенді оқыту әдісі бойынша оқушылар кесте толтырады.Жазғандарын оқып талдайды, бірін-бірі оқытады, толықтырады, үйретеді. Содан кейін оқушылар топтар арасында ауысып, басқа топтардың кестелерін қарайды. Бір-бірінің жұмысымен танысады, оқиды, талдайды. Олар өзара бағалау тәсілі ретінде «Екі жұлдыз, бір тілек» стратегиясымен топтар бірін- бірі бағалайды.

2 қадам.

Оқушылар өз орындарына қайтып келеді.Оқушыларға басқа топтардың парақтарында жазылған кесте бойынша өздерінің парақтарындағы тапсырманы өзгерту үшін немесе толықтыру үшін 3 мин уақыт беремін.Керекті жауапты өздеріне түртіп алады.

3 қадам.

Бұдан кейін барлық топтың жауабын біріктіру мақсатында Гендік инженерияның зерттеу әдістері қандай?

Гендік инженерияның кезеңдерін ата? Генді инженерия қандай мәселелерді шешеді? тақырыбында сұрақ қойылады, сөйтіп барлық топ өзіне керекті сұрақтың жауабын алады.

Саралау: Диалогқа түсу, қолдау көрсету, дереккөз

Диалогтік саралау әдісі арқылы кері байланыс жүргіземін. Диалог пен колдау көрсету арқылы үш топтың жауабын кестедегі негізгі ұғымдарға сұрақ қою арқылы қорытындылаймын

ҚБ Топтарды өзара «Бағдаршам» әдісі арқылы бағалаймын. Тақтадан дескрипторды көрсетемін. 3 дескриптор бойынша жауап берсе – «жасыл»2

дескриптор бойынша жауап берсе - «сары»1

дескриптор бойынша немесе мүлде орындамаса «қызыл» көтереді. Бағалауларына түсінік беремін.

Дескриптор

- Гендік инженерияның зерттеу әдістерін анықтайды;

- Гендік инженерияның кезеңдерін атайды;

- Гендік инженерияның шешетін мәселелерін анықтап, атайды;

Жалпы білім беретін мектептің 9 – сыныбына арналған оқулық / Н.Г. Асанов, А.Р. Соловьева,

Б.Т. Ибраимова.

Алматы «Атамұра» 2019 ж,

таныстырылым: «Заманауи ауылшаруашылығы технологиясы және өнімі жоғары ауылшаруашылығын енгізудің баламалы жолдары»207-209б

«Тақырыптық түйінді сөз» әдісі


«Айналмалы бекет» әдісі

















































Бейнеролик

https://youtu.be/wHdyUbtj3We


https://youtu.be/T8LvManbmRY


https://youtu.be/oxDxapfl79q









«Барлық факторларды ескеру» әдісі

Сабақтың соңы


35-40 минут




«Биологиялық лото» жеке орындалады


Дескриптор

  • Тапсырманың орындау жылдамдығы

  • Тапсырма мазмұнының дұрыстылығы мен нақтылығы


Гетерозис


Бағытталған мутагенез

Қырыққабат-шомыр түраралық будандасуды еңсерген орыс генетигі



Адам білімінің жаңа саласы


Мутагенез нәтижесі

Тритикале –




Модификация

Мутация

Будандастыру





С: Диалог, жұмыс қарқыны мен нәтиже арқылы жүргізіледі. Жалпы мақсатқа сәйкес бір тапсырмамен жұмыс істейді, бірақ оқушылардың алдыңғы нәтижелерін ескере отырып, әр баладан әртүрлі нәтиже күтіледі Оқушылар жеке сабақта қолданылған жаңа терминдерді уақытқа және нақтылыққа бағытталып, анықтайды.


ҚБ: «Жұлдыз» әдісімен дескрипторды ескере отырып, бірінші орындаған оқушыға «Жұлдыз» ұсынылады.


Кері байланыс : «Рефлекция пирамидасы» арқылы оқушылардың жаңа сабақта нені түсініп, нені түсінбегенін анықтау үшін қолданылады.Оқушылар тақтада пирамида суретіне стикерлер жапсырады.

Есте сақтау керек маңызды 1 нәрсе

Көбірек білгім келетін 2 нәрсе

Бұрыннан білетін 3 нәрсе

Мен үйренген 4 нәрсе


Жалпы білім беретін мектептің 9 – сыныбына арналған оқулық / Н.Г. Асанов, А.Р. Соловьева,

Б.Т. Ибраимова.

Алматы «Атамұра» 2019 ж,

таныстырылым: «Заманауи ауылшаруашылығы технологиясы және өнімі жоғары ауылшаруашылығын енгізудің баламалы жолдары», 207-209 б

«Бинго ойыны» кестесі, кері байланыс парағы.


Саралау- Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?

Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және техника қауіпсіздік техникасын сақтау


Оқу мақсатына сәйкес, сабақ мақсаты сараланды. Оқушылар әртүрлі мазмұндағы тапсырмалар, дереккөздер, қосымша мәліметтер арқылы заманауи ауылшаруашылығы технологиясы және өнімі жоғары ауылшаруашылығын енгізудің баламалы жолдарын анықтайды. Сабақ кезеңдерінде тапсырмаларды орындауда оқушыларды жеке, жұпта, топта саралаудың диалог, мазмұн, жұмыс қарқыны мен нәтижеге бағытталған, бағалау және мұғалімнің қолдау көрсету тәсілдері арқылы жүргізіледі.


Жалпы сұрақтарға жауап берген оқушыларды барлық топтың «Қол шапалақ» әдісі арқылы бағалауы жүргізіледі.

«+,- » белгісімен жұптардың бірін -бірі кестедегі мәліметтердің дұрыс не жалғандығын анықтап, жалған ақпараттардың дұрыс жолдарын жұпта талдауы жүргізіледі.

Жаңа сабақтың түсіндірілуі, топтардың нақты материалдарды жеткізулері бойынша «Жапон» әдісімен топ аралық бағалау арқылы бағалайды.

«Бинго ойынын» оқушы жеке: тапсырманың орындау жылдамдығы мен тапсырма мазмұнының дұрыстылығы, нақтылығы бойынша барлық топтардың шешімімен «Жұлдыз» беру арқылы анықтайды.

Оқушылардың жаңа сабақта нені түсініп, нені түсінбегенін анықтау үшін «Рефлекция пирамидасы» қолданылады.Оқушылар тақтада пирамида суретіне стикерлер жабыстырып, сабақты қорытындылайды.

АКТ қолдану ережелерін сақтау және жұптық, топтық жұмыстарда қауіпсіздік техникасын ескеру.

Сабақ бойынша рефлексия:

Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы қолжетімді болдыма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме?

Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде тиімді пайдаландыңыз ба?

Сабақ жоспарыңыздан ауытқу болды ма және неліктен?


Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.


Жалпы бағалау:


Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқу мен оқытуға қатысты)?

1.

2.

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді(оқу мен оқытуға қатысты)?

1.

2.

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекеленген оқушылардың жетістіктері – қиыншылықтары туралы нені анықтадам, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?








Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!