Сабақ басы
(5мин)
Негізгі бөлім
ақпарат
|
Ұйымдастыру кезеңі
-Оқушылармен амандасу, сабаққа қатысымын
тексеру.
-Сабақ тақырыбын, мақсатын
хабарлау.
-Сергіту сәтін ұйымдастыру.
I.
Кіріспе
Анаша Анашаның Қазақстанда және басқа елдерге таралғаны
баршамызға мәлім. Анашаның тарихы – бұдан 15 жыл бұрын адам баласы
анашаны білген. ХХ-ХХІ ғасырда қатерлі, улы өсімдіктерді аузына
салып шайнап көрген, темекі түрінде тартқан. Анашаны қолданған адам
мидағы есте сақтау қабілеті тежеледі, соның салдарынан адамның тез
көріксізденуі.
Темекі
шегу – денсаулыққа
зиянды әсер ететін ең көп тараған зиянды әдеттердің бірі. Темекі
түтінінің ең зиянды бөлігі
– никотин. Никотин миға темекіні тартқаннан 8
секундтан кейін келіп түседі. Әрбір тартылған темекі өмірді 15
минутқа қысқартады. 13 секунд сайын темекі шегу салдарынан пайда
болатын аурудан бір адам қайтыс болады, ал бір жылда – 2,5 млн адам
қайтыс болады.
Ішімдік
– жан-жақты дамыған
тұлғаның қалыптасуына зор нұқсан келтіреді. Спиртті ішімдіктерді
пайдалану қоғамға, мемлекет экономикасына, отбасына және адамның
өзіне зиян келтіреді. Ішімдік адам ағзасында мынадай зиянды,
қауіпті аурулар тудырады:- Ішімдік ауыз, өңеш жұтқыншақ,
кеңірдек, асқазан ішек рактары мен тері рагына және қалқанша безі,
сүт безі рагына әкеліп
соқтырады.
- Бауырды
езеді
- Жүрек жұмысы
нашарлайды
- Ақылдан
адастырады
- Иммунитет
төмендейді
- Тамырларды тартады,
қуысын бітейді
- Астың қорытылуы
азаяды
- Кемтар ұрпақты дүниеге
келтіреді және т.б ауруларға
ұшыратады.
Зиянды заттар
дегеніміз, қауіпсіздік талаптары бұзылған жағдайда, адам ағзасымен
жанасу кезінде, бүгінгі немесе келешек ұрпақтар өмірі
мерзімінде, жұмыс үрдісінде қазіргі заман
әдістерімен анықталатын өндірістік
жарақаттарды, кәсіптік аурулар мен
денсаулықтың нашарлауын туғызатын заттар
Адам ағзасына демалу мүшелері арқылы,
асқазан-ішек тракті мен тері арқылы сіңіп, оның
тіршілігіне, іс-әрекетіне зиян келтіретін зиянды
заттар – улы немесе уытты заттар деп аталады.Зиянды заттардың жалпы
сипаттамасы. Қазіргі заманда адамзатқа белгілі 7 млн. астам
химиялық заттар бар. Міне, сондықтан адам өміріне қауіпті улы
заттар дүниеге көптеп келіп жатыр.Улы химиялық заттар, өзінің
пайдалануына байланысты төмендегідей болып жіктеледі: өнеркәсіп улы
— өндірісте қолданылатын заттар;улы химикаттар – ауыл
шаруашылығында қолданылатын заттар;дәрі-дәрмектер; тұрмыс химикаты,
т.б
|
Психологиялық ахуал
қалыптастырады.
Берілген ақпаратпен
танысып, өз ойларын білдіреді.
|
Слайд
|
Тапсырмалар
-
ин)
|
1.тапсырма.
Сұрақтар
Денсаулық дегеніміз
не?
Зиянды заттар туралы не
білесіз?
Қандай зиянды заттарды
білесіз?
Неге зиянды деп
ойлайсыз?
Денсаулықты сақтау үшін немен шұғылдану
керек? (дене шынықтыру) Тазалық сақтау туралы ғылымды
не дейді? (гигиена)
Гигиенаны
ерте кезден бастаған елді ата?
(үнді)
Адамға ең керекті тағамдардың бірі.
(су)
Адам не жетіспегенде өмір сүре алмайды?
(ауа)
Денсаулықты әлсіретуші
жағдайлардың бірі. (шылым
шегу) Адам денсаулығына ең керекті не нәрсе?
(ұйқы)
2.тапсырма.
Денсаулық туралы
мақал-мәтелдерді
жалғастырыңыз.
1.Денсаулық -(зор
байлық)
2. Жарлының байлығы -(денінің саулығы)
3. Жан ауырса тән азады,
(Қайғы басса - жан азады.)
4. Дені саудың (жаны сау.)
5. Дені сау ұрпақ -(ел болашағы)
6. Ауруын жасырған (өледі.)
7. Шынықсаң (шымыр боларсың)
|
Тақырыпқа қатысты
тапсырмалар орындайды.
|
Интербелсенді
тақта
|