1822-1824 жылғы жарғылар 10 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Т.Амандосов атындағы орта мектебінің тарих пәні мұғалімі
Зулхашева Замзагул
Оқу мақсаты:
1822-1824 жылдардағы
әкімшілік –
саяси реформалардың
нәтижесіндегі
өзгерістердің
мәнін түсіну.
Құндылықтарға баулу
Тақырыпты оқи отырып,
өздігінен жұмыс істеу
және салыстырмалы талдау
жасау дағдыларын дамыту,
көзқарастарын дәлелдей
алуға машықтандыру . 3. Деректермен жұмыс кезінде
логикалық ойлауды,
еске сақтау қабілетін
жетілдіру және
деректерді салыстыра отырып,
қорытынды шығарады
Жалпы 1822-1824 жылғы
жарғылар туралы
түсініктері қалыптасқан. 1822-1824
жылғы
жарғыларБарлық оқушылар : 1822-1824 жылғы
жарғылар туралы оқып-біліп танысады.
Оқушылардың басым көпшілігі: Жарғының»
ерекшеліктері, жүргізілген реформаның қазақ
қоғамына әсері туралы айта отырып,
Қазақстандағы хан билігі жойылуының
себептерін түсіндіреді
Кейбірі: Хандық биліктің жойылуының
алғышарттарын айқындайды, шаруашылық,
саяси және қоғамдық дамудағы жаңа
бағыттарды сипаттай алады
Пәнаралық байланыс
Дүние жүзі тарихы –
(«Ресей» тақырыбы )
География-( картадан
көрсету)
Алдыңғы білім:
Бағалау кретерийі
1. 1822-1824 жылғы жарғылар
туралы деректер келтіреді
2. Қазақстандағы хан билігі
жойылуының алғышарттары мен
себептерін түсіндіреді
Тілдік лексика және терминология :
хан билігі, империялық басқару жүйесі,
заң, бағыныштылардың құқ мен
міндеттері , халықтың жаңа тәртіпке
көзқарасы, «Жарғының» отаршылдық
сипаты, сыртқы және ішкі округтар,
дистанциялар, Орынбор комиссиясы.
1 слайд
Т.Амандосов атындағы орта мектебінің тарих пәні мұғалімі Зулхашева Замзагул Оқу мақсаты: 1822-1824 жылдардағы әкімшілік – саяси реформалардың нәтижесіндегі өзгерістердің мәнін түсіну. Құндылықтарға баулу Тақырыпты оқи отырып, өздігінен жұмыс істеу және салыстырмалы талдау жасау дағдыларын дамыту, көзқарастарын дәлелдей алуға машықтандыру . 3. Деректермен жұмыс кезінде логикалық ойлауды, еске сақтау қабілетін жетілдіру және деректерді салыстыра отырып, қорытынды шығарады Жалпы 1822-1824 жылғы жарғылар туралы түсініктері қалыптасқан. 1822-1824 жылғы жарғыларБарлық оқушылар : 1822-1824 жылғы жарғылар туралы оқып-біліп танысады. Оқушылардың басым көпшілігі: Жарғының» ерекшеліктері, жүргізілген реформаның қазақ қоғамына әсері туралы айта отырып, Қазақстандағы хан билігі жойылуының себептерін түсіндіреді Кейбірі: Хандық биліктің жойылуының алғышарттарын айқындайды, шаруашылық, саяси және қоғамдық дамудағы жаңа бағыттарды сипаттай алады Пәнаралық байланыс Дүние жүзі тарихы – («Ресей» тақырыбы ) География-( картадан көрсету) Алдыңғы білім: Бағалау кретерийі 1. 1822-1824 жылғы жарғылар туралы деректер келтіреді 2. Қазақстандағы хан билігі жойылуының алғышарттары мен себептерін түсіндіреді Тілдік лексика және терминология : хан билігі, империялық басқару жүйесі, заң, бағыныштылардың құқ мен міндеттері , халықтың жаңа тәртіпке көзқарасы, «Жарғының» отаршылдық сипаты, сыртқы және ішкі округтар, дистанциялар, Орынбор комиссиясы.
2 слайд
Сабақтың басы
Қызығушылықты ояту
кезеңі І. Ұйымдастыру. Сыныпта
жағымды ахуал
қалыптастыру. Ширату жаттығуы.
БЫМ. Бастапқы
ынталандырушы
материал
«ВЕЕР» әдісі қажеттілікті анықтау мақсатында
жүреді. Қағазды веер пішінінде бүктеп, өткен сабаққа
қатысты маңызды ақпарат туралы ой бөлісіп,
жазылым, оқылым, тыңдалым мен айтылым
дағдылары қалыптасады.Топқа бөлу. Бұрыш бойынша
бөлу
1- топ «Отар»
2-топ «Реформа»
3-топ «Империя»
4-топ «Жарғы» Оқушылар
қысқаша сөз тарқатады. 1822-1824 жылдардағы әкімшілік – саяси
реформалардың қалыптасуы барысында
елде қандай жағдайдың орын алғандығы
туралы түсіну үшін мынадай
карточкалық сұрақтар беріледі.
2 слайд
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту кезеңі І. Ұйымдастыру. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру. Ширату жаттығуы. БЫМ. Бастапқы ынталандырушы материал «ВЕЕР» әдісі қажеттілікті анықтау мақсатында жүреді. Қағазды веер пішінінде бүктеп, өткен сабаққа қатысты маңызды ақпарат туралы ой бөлісіп, жазылым, оқылым, тыңдалым мен айтылым дағдылары қалыптасады.Топқа бөлу. Бұрыш бойынша бөлу 1- топ «Отар» 2-топ «Реформа» 3-топ «Империя» 4-топ «Жарғы» Оқушылар қысқаша сөз тарқатады. 1822-1824 жылдардағы әкімшілік – саяси реформалардың қалыптасуы барысында елде қандай жағдайдың орын алғандығы туралы түсіну үшін мынадай карточкалық сұрақтар беріледі.
3 слайд
САБАҚТЫҢ ЖӘНЕ ОҚУ МАҚСАТЫМЕН, БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІМЕН
ТАНЫСТЫРУ.
ІІ. Жаңа сабақ. «1822-1824 жылғы жарғылар»
«Ақпараттық органайзер» әдісі арқылы
тірек –сызба, суреттер слайдтан көрсетіледі.
Хан билігін жоюдың себептері мен алғышарттары:
Хандық билік жүйесінің әлсірей бастауы.
Қазақ хандарының жергілікті халықтардың арасында беделінің төмендеуі.
Патша өкіметінің отаршылдық саясаты, бекіністердің салынуы.
Орта жүздің әкімшілік құрылымы
1. 1822 жыл «Сібір қазақтары туралы жарғы»
Мақсаты: Орта жүзде хан билігін жою.
Авторы: Сібір генерал –губернаторы М.М.Сперанский
ОКРУГ
(15-20 болыс)Басқарушысы - округтік приказ және аға сұлтан
БОЛЫС
(10-12 ауыл)Басқарушысы –болыс сұлтаны. 3 жылға сайланды
АУЫЛ
(50-70 шаңырақ)Басқарушысы-ауыл старшыны. 3 жылға
сайланды
Реформаның салдары:
Орта жүзде хандық билік жойылды.
Ресейдің отаршыл саясатын кеңейтуге жол ашты.
Сот жүйесі де өзгеріске ұшырады.
3 слайд
САБАҚТЫҢ ЖӘНЕ ОҚУ МАҚСАТЫМЕН, БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІМЕН ТАНЫСТЫРУ. ІІ. Жаңа сабақ. «1822-1824 жылғы жарғылар» «Ақпараттық органайзер» әдісі арқылы тірек –сызба, суреттер слайдтан көрсетіледі. Хан билігін жоюдың себептері мен алғышарттары: Хандық билік жүйесінің әлсірей бастауы. Қазақ хандарының жергілікті халықтардың арасында беделінің төмендеуі. Патша өкіметінің отаршылдық саясаты, бекіністердің салынуы. Орта жүздің әкімшілік құрылымы 1. 1822 жыл «Сібір қазақтары туралы жарғы» Мақсаты: Орта жүзде хан билігін жою. Авторы: Сібір генерал –губернаторы М.М.Сперанский ОКРУГ (15-20 болыс)Басқарушысы - округтік приказ және аға сұлтан БОЛЫС (10-12 ауыл)Басқарушысы –болыс сұлтаны. 3 жылға сайланды АУЫЛ (50-70 шаңырақ)Басқарушысы-ауыл старшыны. 3 жылға сайланды Реформаның салдары: Орта жүзде хандық билік жойылды. Ресейдің отаршыл саясатын кеңейтуге жол ашты. Сот жүйесі де өзгеріске ұшырады.
4 слайд
4-топ.1822-
1824
жылдардағы
жарғыларды
енгізудің
салдары.3-топ.
Кіші Жүзде хан билігінің жойылуы.
2-топ «Сібір қырғыздары
туралы жарғы».Басқарудың
жаңа жүйесін енгіз
1-топ.
Хандық
биліктің
жойылуын
ың алғы
шарттары
. 1 – тапсырма. Берілген тапсырманы топтар
постерге түсіріп «Галереяны шарлау» әдісі (Саймон
Браунхилл ) арқылы топтар өз қабырға газеттеріне
жазылған сыныптастарының пікірін сараптайды,
талқылайды, сұрақтарға жауап береді және
қорытынды жасайды.Сабақтың ортасы
Мағынаны тану кезеңі Оқу мақсаты:1822-1824 жылдардағы әкімшілік –
саяси реформалардың нәтижесіндегі
өзгерістердің мәнін түсіну.
Барлық оқушылар : 1822-1824 жылғы жарғылар туралы оқып-біліп танысады.
Оқушылардың басым көпшілігі: Жарғының» ерекшеліктері, жүргізілген реформаның қазақ қоғамына әсері туралы
айта отырып, Қазақстандағы хан билігі жойылуының себептерін түсіндіреді
Кейбірі: Хандық биліктің жойылуының алғышарттарын айқындайды, шаруашылық, саяси және қоғамдық
дамудағы жаңа бағыттарды сипаттай алады
4 слайд
4-топ.1822- 1824 жылдардағы жарғыларды енгізудің салдары.3-топ. Кіші Жүзде хан билігінің жойылуы. 2-топ «Сібір қырғыздары туралы жарғы».Басқарудың жаңа жүйесін енгіз 1-топ. Хандық биліктің жойылуын ың алғы шарттары . 1 – тапсырма. Берілген тапсырманы топтар постерге түсіріп «Галереяны шарлау» әдісі (Саймон Браунхилл ) арқылы топтар өз қабырға газеттеріне жазылған сыныптастарының пікірін сараптайды, талқылайды, сұрақтарға жауап береді және қорытынды жасайды.Сабақтың ортасы Мағынаны тану кезеңі Оқу мақсаты:1822-1824 жылдардағы әкімшілік – саяси реформалардың нәтижесіндегі өзгерістердің мәнін түсіну. Барлық оқушылар : 1822-1824 жылғы жарғылар туралы оқып-біліп танысады. Оқушылардың басым көпшілігі: Жарғының» ерекшеліктері, жүргізілген реформаның қазақ қоғамына әсері туралы айта отырып, Қазақстандағы хан билігі жойылуының себептерін түсіндіреді Кейбірі: Хандық биліктің жойылуының алғышарттарын айқындайды, шаруашылық, саяси және қоғамдық дамудағы жаңа бағыттарды сипаттай алады
5 слайд
2-тапсырма. «Блум түймедағы» «Топтық кері байланыс»
Сыныптастардың жұмысын бағалауға қатысты топтық кері
байланыс. Егер топ кері байланыс ұсынатын болса, бұл мәселеге
назар аудартып, жүйелендірілген, талқыланған тапсырмаларға
қатысты ақпарат береді (сонда мұғалім қайталауға арналған
жаттығуларды азырақ бере алады).
5 слайд
2-тапсырма. «Блум түймедағы» «Топтық кері байланыс» Сыныптастардың жұмысын бағалауға қатысты топтық кері байланыс. Егер топ кері байланыс ұсынатын болса, бұл мәселеге назар аудартып, жүйелендірілген, талқыланған тапсырмаларға қатысты ақпарат береді (сонда мұғалім қайталауға арналған жаттығуларды азырақ бере алады).
6 слайд
III Сабақты бекіту
кезеңі: Кері байланыс. «Бір сөйлеммен
түйіндеу»
Оқушылар олардың тақырып бойынша білімдерін түйіндейтін бір
сөйлем жазады. Сөйлемдер кім, не, қашан, неліктен, қалай, қай жерде
және т.б. сөздерден тұруы мүмкін. Содан кейін сөйлемдерді
сыныптастар бағалай алады, немесе көшіріп жазады, т.б.
ІҮ. Қорытындылау:
Қазақстанда хандық биліктің жойылуы кездейсоқ оқиға болған жоқ.
Ресей империясы басынан бастап алдына осындай мақсат қойды. Ол
мемлекет ішінде мемлекеттің өмір сүруіне жол бер ме уге тырысты. ХІХ
ғасырдың басында жүргізілген патша үкіметі реформаның басты
мақсаты қазақтың дәстүрлі саяси жүйесін жою болды. Өйткені ол қазақ
қоғамын шаруашылық жағынан отарлауға бөгет жасады.
6 слайд
III Сабақты бекіту кезеңі: Кері байланыс. «Бір сөйлеммен түйіндеу» Оқушылар олардың тақырып бойынша білімдерін түйіндейтін бір сөйлем жазады. Сөйлемдер кім, не, қашан, неліктен, қалай, қай жерде және т.б. сөздерден тұруы мүмкін. Содан кейін сөйлемдерді сыныптастар бағалай алады, немесе көшіріп жазады, т.б. ІҮ. Қорытындылау: Қазақстанда хандық биліктің жойылуы кездейсоқ оқиға болған жоқ. Ресей империясы басынан бастап алдына осындай мақсат қойды. Ол мемлекет ішінде мемлекеттің өмір сүруіне жол бер ме уге тырысты. ХІХ ғасырдың басында жүргізілген патша үкіметі реформаның басты мақсаты қазақтың дәстүрлі саяси жүйесін жою болды. Өйткені ол қазақ қоғамын шаруашылық жағынан отарлауға бөгет жасады.
7 слайд
Бағалау парақшасы мен бағалау шкаласын тарату
Ұпай арқылы бағалау
Өзін-өзі бағалау парақшасы.
Р/с Оқушы Дискрипторлар Ұпай Нәтижесі
1822-1824
жылғы
жарғылар
туралы
деректер
келтіре алуы
1-3ұпай Қазақстан
дағы хан билігі
жойылуының
алғышарттары
мен себептерін
түсіндіре алуы;
3-5 ұпай Деректермен жұмыс
кезінде логикалық
ойлауды, еске сақтау
қабілетін жетілдіру
және деректерді
салыстыра отырып,
қорытынды шығара
білуі; 4-5 ұпай
7 слайд
Бағалау парақшасы мен бағалау шкаласын тарату Ұпай арқылы бағалау Өзін-өзі бағалау парақшасы. Р/с Оқушы Дискрипторлар Ұпай Нәтижесі 1822-1824 жылғы жарғылар туралы деректер келтіре алуы 1-3ұпай Қазақстан дағы хан билігі жойылуының алғышарттары мен себептерін түсіндіре алуы; 3-5 ұпай Деректермен жұмыс кезінде логикалық ойлауды, еске сақтау қабілетін жетілдіру және деректерді салыстыра отырып, қорытынды шығара білуі; 4-5 ұпай
8 слайд
Рефлексия мен кері
байланыс3-минут
Бүгінгі сабақтан мен не
білдім? “БББ”
Сабақ бары сы нда
қандай қиы нды ққа
кездест ің?
С абақ бары сы нда
қандай сұрақ
т уы ндады ?
С Е Р ІК Т Е С ІҢ ІЗБ Е Н
ТА Л Қ Ы Л А Ң Ы З
8 слайд
Рефлексия мен кері байланыс3-минут Бүгінгі сабақтан мен не білдім? “БББ” Сабақ бары сы нда қандай қиы нды ққа кездест ің? С абақ бары сы нда қандай сұрақ т уы ндады ? С Е Р ІК Т Е С ІҢ ІЗБ Е Н ТА Л Қ Ы Л А Ң Ы З