Материалдар / 7-сынып "Көсемшенің жасалуы"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

7-сынып "Көсемшенің жасалуы"

Материал туралы қысқаша түсінік
Көсемше туралы жалпы түсінік бере отырып , жасалу ,түрлену , қолдану жолдарын үйрету.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Қараша 2024
107
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Қазақ тілім – өз тілім , ана тілім, Абай , Мұхтар сөйлеген дана тілім . Қастерлейді ұл-қызың мәңгі сені . Болашағым

1 слайд
Қазақ тілім – өз тілім , ана тілім, Абай , Мұхтар сөйлеген дана тілім . Қастерлейді ұл-қызың мәңгі сені . Болашағым , бақытым дара тілім. Психологиялық дайындық

1 слайд

Қазақ тілім – өз тілім , ана тілім, Абай , Мұхтар сөйлеген дана тілім . Қастерлейді ұл-қызың мәңгі сені . Болашағым , бақытым дара тілім. Психологиялық дайындық

Үй тапсырмасын тексеру Көсемшенің жасалуы мен түрлері

2 слайд
Үй тапсырмасын тексеру Көсемшенің жасалуы мен түрлері

2 слайд

Үй тапсырмасын тексеру Көсемшенің жасалуы мен түрлері

Етістік дегеніміз не? Етістіктің өзіне тән белгілері қандай?

3 слайд
Етістік дегеніміз не? Етістіктің өзіне тән белгілері қандай?

3 слайд

Етістік дегеніміз не? Етістіктің өзіне тән белгілері қандай?

Етістік құрамына қарай қалай бөлінеді?

4 слайд
Етістік құрамына қарай қалай бөлінеді?

4 слайд

Етістік құрамына қарай қалай бөлінеді?

Етістіктің болымды, болымсыз түрінің ерекшелігі неде? Болымсыз етістік қалай жасалады?

5 слайд
Етістіктің болымды, болымсыз түрінің ерекшелігі неде? Болымсыз етістік қалай жасалады?

5 слайд

Етістіктің болымды, болымсыз түрінің ерекшелігі неде? Болымсыз етістік қалай жасалады?

Салт етістік пен сабақты етістіктің мағыналық ерекшеліктері неде?

6 слайд
Салт етістік пен сабақты етістіктің мағыналық ерекшеліктері неде?

6 слайд

Салт етістік пен сабақты етістіктің мағыналық ерекшеліктері неде?

Етістіктің есімше түріне анықтама бер?

7 слайд
Етістіктің есімше түріне анықтама бер?

7 слайд

Етістіктің есімше түріне анықтама бер?

Не себепті есімше етістіктің ерекше түрі деп аталады? Есімшенің жасалу жолдары қандай?

8 слайд
Не себепті есімше етістіктің ерекше түрі деп аталады? Есімшенің жасалу жолдары қандай?

8 слайд

Не себепті есімше етістіктің ерекше түрі деп аталады? Есімшенің жасалу жолдары қандай?

Етіс нені білдіреді?Етістің қандай түрлері бар және олар қалай жасалады ?.

9 слайд
Етіс нені білдіреді?Етістің қандай түрлері бар және олар қалай жасалады ?.

9 слайд

Етіс нені білдіреді?Етістің қандай түрлері бар және олар қалай жасалады ?.

Барша заттың бір өзімде қимылы, Сөз табының күрделісі, қиыны Сабақты, салт, есімше мен көсемше Шақ пен рай, етіс те боп жиылд

10 слайд
Барша заттың бір өзімде қимылы, Сөз табының күрделісі, қиыны Сабақты, салт, есімше мен көсемше Шақ пен рай, етіс те боп жиылдым.

10 слайд

Барша заттың бір өзімде қимылы, Сөз табының күрделісі, қиыны Сабақты, салт, есімше мен көсемше Шақ пен рай, етіс те боп жиылдым.

Көсемшенің жасалуы мен түрлері

11 слайд
Көсемшенің жасалуы мен түрлері

11 слайд

Көсемшенің жасалуы мен түрлері

Сабақтың мақсаты: Білімділік:оқушыларға көсемше туралы жалпы түсінік бере отырып , жасалу ,түрлену , қолдану жолдарын үйрет

12 слайд
Сабақтың мақсаты: Білімділік:оқушыларға көсемше туралы жалпы түсінік бере отырып , жасалу ,түрлену , қолдану жолдарын үйрету. Дамытушылық: теориялық материалдарды жүйелі, тиянақты орындауға дағдыландыру, өз бетінше жұмыс істеуге, еркін сөйлеуге баулу. Тәрбиелік: әдеби тілде сөйлей білуге үйрету , ұқыптылыққа,жинақылыққа,әдептілікке тәрбиелеу.

12 слайд

Сабақтың мақсаты: Білімділік:оқушыларға көсемше туралы жалпы түсінік бере отырып , жасалу ,түрлену , қолдану жолдарын үйрету. Дамытушылық: теориялық материалдарды жүйелі, тиянақты орындауға дағдыландыру, өз бетінше жұмыс істеуге, еркін сөйлеуге баулу. Тәрбиелік: әдеби тілде сөйлей білуге үйрету , ұқыптылыққа,жинақылыққа,әдептілікке тәрбиелеу.

Негізгі қимыл, амалды білдіретін немесе оны айқындай түсіп, қосымша қимыл, амалды білдіру қызметінде жұмсалатын етістіктің

13 слайд
Негізгі қимыл, амалды білдіретін немесе оны айқындай түсіп, қосымша қимыл, амалды білдіру қызметінде жұмсалатын етістіктің түрі көсемше деп аталады. Көсемше де етістіктің ерекше түрі. Есімше сияқты көсемше де екі түрлі мәнде, екі түрлі қызметте қолданылады. Іс-әрекеттің жай күйін білдіріп, пысықтауыш болады (Айқын жолдасына таңдана қарады), жіктеліп немесе көмекші етістікпен тіркесіп, баяндауыш болады (Бүгін сыныбымызда ашық сабақ өтіп жатыр).

13 слайд

Негізгі қимыл, амалды білдіретін немесе оны айқындай түсіп, қосымша қимыл, амалды білдіру қызметінде жұмсалатын етістіктің түрі көсемше деп аталады. Көсемше де етістіктің ерекше түрі. Есімше сияқты көсемше де екі түрлі мәнде, екі түрлі қызметте қолданылады. Іс-әрекеттің жай күйін білдіріп, пысықтауыш болады (Айқын жолдасына таңдана қарады), жіктеліп немесе көмекші етістікпен тіркесіп, баяндауыш болады (Бүгін сыныбымызда ашық сабақ өтіп жатыр).

Көсемшенің түрлері: а) Етістік + - ып, - іп, - п. Кітапты жат-ып оқыма. ә) етістік + - а, - е, - й.

14 слайд
Көсемшенің түрлері: а) Етістік + - ып, - іп, - п. Кітапты жат-ып оқыма.  ә) етістік + - а, - е, - й. Еділ әңгімесін айт – а бастады.  б) Етістік + - ғалы, - гелі, - қалы, - келі. Көсемше етістік түрлеріне немесе етіс, болымсыз етістік тұлғаларына төмендегі жұрнақтар жалғану арқылы жасалады.

14 слайд

Көсемшенің түрлері: а) Етістік + - ып, - іп, - п. Кітапты жат-ып оқыма.  ә) етістік + - а, - е, - й. Еділ әңгімесін айт – а бастады.  б) Етістік + - ғалы, - гелі, - қалы, - келі. Көсемше етістік түрлеріне немесе етіс, болымсыз етістік тұлғаларына төмендегі жұрнақтар жалғану арқылы жасалады.

1-тапсырма. Берілген етістік- терден көсемше жасау . Қалану, жаз , айт, кел , жүр. Үлгі: қалан-ып, қалан-ғалы, қалан-а.

15 слайд
1-тапсырма. Берілген етістік- терден көсемше жасау . Қалану, жаз , айт, кел , жүр. Үлгі: қалан-ып, қалан-ғалы, қалан-а.

15 слайд

1-тапсырма. Берілген етістік- терден көсемше жасау . Қалану, жаз , айт, кел , жүр. Үлгі: қалан-ып, қалан-ғалы, қалан-а.

Деңгейлік тапсырмалар. І топ . Көсемше жұрнақтарын қатыстыра отырып, мағынасы сәйкес сөзбен тіркестір. (Дәптерге орындайды) 1.

16 слайд
Деңгейлік тапсырмалар. І топ . Көсемше жұрнақтарын қатыстыра отырып, мағынасы сәйкес сөзбен тіркестір. (Дәптерге орындайды) 1. Таң----------------------жымыңда+п тұр 2. Жұлдыз----------------ағар+ып атты 3. Ай------------------------жау+ғалы тұр 4. Боран-------------------сыңғырла+й соғылды 5. Қоңырау---------------жарқыра+й+ды 6. Жаңбыр----------------гуілде+й соқты

16 слайд

Деңгейлік тапсырмалар. І топ . Көсемше жұрнақтарын қатыстыра отырып, мағынасы сәйкес сөзбен тіркестір. (Дәптерге орындайды) 1. Таң----------------------жымыңда+п тұр 2. Жұлдыз----------------ағар+ып атты 3. Ай------------------------жау+ғалы тұр 4. Боран-------------------сыңғырла+й соғылды 5. Қоңырау---------------жарқыра+й+ды 6. Жаңбыр----------------гуілде+й соқты

II топ. Жақшадағы етістіктерді көсемшеге айналдырып жазыңдар. Мен саған(бару) жатырмын.Самат маған (айту) отыр.Ләззат х

17 слайд
II топ. Жақшадағы етістіктерді көсемшеге айналдырып жазыңдар. Мен саған(бару) жатырмын.Самат маған (айту) отыр.Ләззат хат (жазып)отыр.Сені (көрмеу)көп болды.Бала кереуетте(ұйықтау)жатыр.Мен мына кітапты (оқу)отырмын.Меруерт әжесіне көйлек (алу)жатыр. Мұғалім бізбен (сөйлесу)келеді.

17 слайд

II топ. Жақшадағы етістіктерді көсемшеге айналдырып жазыңдар. Мен саған(бару) жатырмын.Самат маған (айту) отыр.Ләззат хат (жазып)отыр.Сені (көрмеу)көп болды.Бала кереуетте(ұйықтау)жатыр.Мен мына кітапты (оқу)отырмын.Меруерт әжесіне көйлек (алу)жатыр. Мұғалім бізбен (сөйлесу)келеді.

ІІI топ. Тапсырма. Төмендегі көсемшелерге морфологиялық талдау жасау (Алдымен дәптерге сосын тақтаға орындау) . Түседі, барады

18 слайд
ІІI топ. Тапсырма. Төмендегі көсемшелерге морфологиялық талдау жасау (Алдымен дәптерге сосын тақтаға орындау) . Түседі, барады, сөйлеппін, бұрылғалы, тартып, салынғалы. Түс-е-ді Түс-етістік, -е-көсемше, -ді-жіктік жалғау ІІІ жақ.

18 слайд

ІІI топ. Тапсырма. Төмендегі көсемшелерге морфологиялық талдау жасау (Алдымен дәптерге сосын тақтаға орындау) . Түседі, барады, сөйлеппін, бұрылғалы, тартып, салынғалы. Түс-е-ді Түс-етістік, -е-көсемше, -ді-жіктік жалғау ІІІ жақ.

“Кім жылдам?” Есімше,көсемше,етіс тұлғалы сөздерді ажыратып жазу. I топ есімше тұлғалы сөздерді табу . II топ көсемше тұ

19 слайд
“Кім жылдам?” Есімше,көсемше,етіс тұлғалы сөздерді ажыратып жазу. I топ есімше тұлғалы сөздерді табу . II топ көсемше тұлғалы сөздерді табу. III топ етіс жұрнақтары жалғанған сөздерді табу.

19 слайд

“Кім жылдам?” Есімше,көсемше,етіс тұлғалы сөздерді ажыратып жазу. I топ есімше тұлғалы сөздерді табу . II топ көсемше тұлғалы сөздерді табу. III топ етіс жұрнақтары жалғанған сөздерді табу.

Семантикалық картамен жұмыс. Р\ с Сөйлемдер Есімше Көсемш е 1Тұрар есікті ашып қойды. 2Сірә,бүгін күннің көзі көрінбес. 3

20 слайд
Семантикалық картамен жұмыс. Р\ с Сөйлемдер Есімше Көсемш е 1Тұрар есікті ашып қойды. 2Сірә,бүгін күннің көзі көрінбес. 3Қар жапалақтары басына қона бастады. 4Отанын сүйген отқа жанбайды 5Ауылдың бар баласы маған қарайтын. 6Жаз шыға еліне қайтқалы жүр. 7Жолдасын тастаған жолда қалар.

20 слайд

Семантикалық картамен жұмыс. Р\ с Сөйлемдер Есімше Көсемш е 1Тұрар есікті ашып қойды. 2Сірә,бүгін күннің көзі көрінбес. 3Қар жапалақтары басына қона бастады. 4Отанын сүйген отқа жанбайды 5Ауылдың бар баласы маған қарайтын. 6Жаз шыға еліне қайтқалы жүр. 7Жолдасын тастаған жолда қалар.

“Талдау - табыс кілті” I топ көсемше,жұрнақ сөздеріне фонетикалық талдау. II топ “Асыл бұйым тозбайды”морфологиялық талдау.

21 слайд
“Талдау - табыс кілті” I топ көсемше,жұрнақ сөздеріне фонетикалық талдау. II топ “Асыл бұйым тозбайды”морфологиялық талдау. III топ Үндемеген үйдей пәледен құтылады.Сөйлемге синтаксистік талдау .

21 слайд

“Талдау - табыс кілті” I топ көсемше,жұрнақ сөздеріне фонетикалық талдау. II топ “Асыл бұйым тозбайды”морфологиялық талдау. III топ Үндемеген үйдей пәледен құтылады.Сөйлемге синтаксистік талдау .

Қорыту: II топ. Есімше мен көсемшенің ұқсастығы мен айырмашылығы қандай? I топ. Көсемше туралы не білдік? III топ. Етістік

22 слайд
Қорыту: II топ. Есімше мен көсемшенің ұқсастығы мен айырмашылығы қандай? I топ. Көсемше туралы не білдік? III топ. Етістік ағашына етістік туралы не білеміз?

22 слайд

Қорыту: II топ. Есімше мен көсемшенің ұқсастығы мен айырмашылығы қандай? I топ. Көсемше туралы не білдік? III топ. Етістік ағашына етістік туралы не білеміз?

Тест тапсырмалары 1.Б 2.Б 3.Ә 4.Б 5.Б 6.Б 1-3 - “3” 7.А 4-6 - “4” 8.Б 6-8 - “5”

23 слайд
Тест тапсырмалары 1.Б 2.Б 3.Ә 4.Б 5.Б 6.Б 1-3 - “3” 7.А 4-6 - “4” 8.Б 6-8 - “5”

23 слайд

Тест тапсырмалары 1.Б 2.Б 3.Ә 4.Б 5.Б 6.Б 1-3 - “3” 7.А 4-6 - “4” 8.Б 6-8 - “5”

Етістіктің бір түрі Көсемше -ғалы,-гелі -қалы,-келі, -ып, -іп, -п, -а, -е,-й, Есімше -ған,-ген, -қан,-кен, -ар,-ер, -с, -р, -

24 слайд
Етістіктің бір түрі Көсемше -ғалы,-гелі -қалы,-келі, -ып, -іп, -п, -а, -е,-й, Есімше   -ған,-ген, -қан,-кен, -ар,-ер, -с, -р, -мақ, -мек, -пақ, -пек -бақ, -бек, -атын, -етін Үйге тапсырма: 258-жаттығу сөйлем мүшесіне талдау , 132 бет .Білім , өнер тақырыбындағы көсемшесі бар мақал- мәтел теріп жазу.

24 слайд

Етістіктің бір түрі Көсемше -ғалы,-гелі -қалы,-келі, -ып, -іп, -п, -а, -е,-й, Есімше   -ған,-ген, -қан,-кен, -ар,-ер, -с, -р, -мақ, -мек, -пақ, -пек -бақ, -бек, -атын, -етін Үйге тапсырма: 258-жаттығу сөйлем мүшесіне талдау , 132 бет .Білім , өнер тақырыбындағы көсемшесі бар мақал- мәтел теріп жазу.