Әлемдік саяси ой-пікірлер тарихы.
Әлемдік саяси ой-пікірлер тарихы.

#1 слайд
1.1. Әлемдік саяси
ой-пікірлер тарихы
ЖШС «АЛМАТЫ ҚАЛАСЫНЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ»
Дайындаған: Ертисбаева
Самалай
Бейлхановна
1 слайд
1.1. Әлемдік саяси ой-пікірлер тарихы ЖШС «АЛМАТЫ ҚАЛАСЫНЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ» Дайындаған: Ертисбаева Самалай Бейлхановна
#2 слайд
Жоспар
Қайта өрлеу замандағы зайырлы саяси ойлар (Н. Макиавелли,Томас Мор)4
Ежелгі Шығыстағы сайси ой (будда, конфуцишілдік, даозим, легизм)1
Ежелгі Грекия мен Ежелгі Римдегі саяси ойшылар (Платон, Арестотель, Полибий, Цицерон)2
Ортағасырлық еуропадағы саяси ой-пікірлер (Марк Аврелий, Фома Аквайский, Мартин Лютер)3
Еуропалық ағартушылық саяси идеялар (Томас Гоббс, Джон Локк, Шарль Луи Монтескье,
Жан-Жак Руссо)
5
6
XIX ғ. Еуропалық саяси ойлар.Утопиялық социализм саяси идеялау. Марксизм.
2 слайд
Жоспар Қайта өрлеу замандағы зайырлы саяси ойлар (Н. Макиавелли,Томас Мор)4 Ежелгі Шығыстағы сайси ой (будда, конфуцишілдік, даозим, легизм)1 Ежелгі Грекия мен Ежелгі Римдегі саяси ойшылар (Платон, Арестотель, Полибий, Цицерон)2 Ортағасырлық еуропадағы саяси ой-пікірлер (Марк Аврелий, Фома Аквайский, Мартин Лютер)3 Еуропалық ағартушылық саяси идеялар (Томас Гоббс, Джон Локк, Шарль Луи Монтескье, Жан-Жак Руссо) 5 6 XIX ғ. Еуропалық саяси ойлар.Утопиялық социализм саяси идеялау. Марксизм.
#3 слайд
1-ші Жоспар
Саяси ой тарихында орта ғасырлардағы
феодалдық қоғамның орны ерекше. Батыс
Еуропада феодализм мың жылдан артыққа
созылды (V-XVI ғ). Бұл дәуірде рухани
өмірде түгелдей дін үстемдік етті.
Христиан діні феодалдық қоғам көзқарасының өзегі,
біртұтас христиан мәдениетінің негізі болды. Бұл
заманда христиан дініне көп еңбек сіңірген
Авреллий Августин (354-430) еді. Ол христиан
философиясының негізгі қағидаларын зерттеп
жетілдірді. Оның саяси көзқарастары “Құдай қаласы
туралы” деген еңбегінде баяндалған. Христиан
дінінің саяси теориясын жасап, шыңына жеткізген
монах Фома Аквинский (1225-1274) болды.
Оның саяси көзқарастары “Билеушілердің
басқаруы туралы”, “Теологияның жиынтығы”
деген еңбектерінде қаралады. Фоманың ойынша
билік құдайдың құдіретімен орнайды.
Сондықтан патшалық билік жоғары діни
билікке бағынуы керек, оның түсіндіруінше,
аспанда құдай, жерде Рим папасы билеуі тиіс.
3 слайд
1-ші Жоспар Саяси ой тарихында орта ғасырлардағы феодалдық қоғамның орны ерекше. Батыс Еуропада феодализм мың жылдан артыққа созылды (V-XVI ғ). Бұл дәуірде рухани өмірде түгелдей дін үстемдік етті. Христиан діні феодалдық қоғам көзқарасының өзегі, біртұтас христиан мәдениетінің негізі болды. Бұл заманда христиан дініне көп еңбек сіңірген Авреллий Августин (354-430) еді. Ол христиан философиясының негізгі қағидаларын зерттеп жетілдірді. Оның саяси көзқарастары “Құдай қаласы туралы” деген еңбегінде баяндалған. Христиан дінінің саяси теориясын жасап, шыңына жеткізген монах Фома Аквинский (1225-1274) болды. Оның саяси көзқарастары “Билеушілердің басқаруы туралы”, “Теологияның жиынтығы” деген еңбектерінде қаралады. Фоманың ойынша билік құдайдың құдіретімен орнайды. Сондықтан патшалық билік жоғары діни билікке бағынуы керек, оның түсіндіруінше, аспанда құдай, жерде Рим папасы билеуі тиіс.
#4 слайд
Платон б.з.б. 427-347 жылдарда өмір сүрді. Шын
аты Аристокл. Платонның екі жүздей еңбектері
бар. Саясаттануға қатысты еңбектері “Мемлекет”,
“Саясатшы”, “Заңдар”, “Софист”, “Парменид” және
т.б. Платонның ойынша адамдар жеке дара өмір
сүре алмайды. Адамдар бірігіп қажеттіліктерін
өтейді. Осы бірігудің арқасында қоғам, мемлекет
пайда болады.
Ол қоғамдағы адамдарды үш
үлкен әлеуметтік топқа бөлді:
1) әкімдер;
2) қорғаушылар;
3) өндірушілер
Платон қоғамдық меншікті қолдап жеке меншікке қарсы тұрды. Өйткені
қоғамдағы дау-жанжал, қайшылықтарды тудыратын жеке меншік деп санады.
Платон мемлекеттік құрылысты 5 түрге бөлді: аристократия, олигархия,
демократия, тимократия, тирания.
2-ші Жоспар
4 слайд
Платон б.з.б. 427-347 жылдарда өмір сүрді. Шын аты Аристокл. Платонның екі жүздей еңбектері бар. Саясаттануға қатысты еңбектері “Мемлекет”, “Саясатшы”, “Заңдар”, “Софист”, “Парменид” және т.б. Платонның ойынша адамдар жеке дара өмір сүре алмайды. Адамдар бірігіп қажеттіліктерін өтейді. Осы бірігудің арқасында қоғам, мемлекет пайда болады. Ол қоғамдағы адамдарды үш үлкен әлеуметтік топқа бөлді: 1) әкімдер; 2) қорғаушылар; 3) өндірушілер Платон қоғамдық меншікті қолдап жеке меншікке қарсы тұрды. Өйткені қоғамдағы дау-жанжал, қайшылықтарды тудыратын жеке меншік деп санады. Платон мемлекеттік құрылысты 5 түрге бөлді: аристократия, олигархия, демократия, тимократия, тирания. 2-ші Жоспар
#5 слайд
Аристотель б.з.б. 384-322 ж.ж Саясаттануға
қатысты “Саясат”, “Афиналық полития”,
“Этика”, “Риторика” деген еңбектері бар.
Саясатты адам мен мемлекеттің жоғарғы
игілігі, оның мақсаты- адамды, мемлекетті
жақсы тұрмысқа , молшылыққа, бақытқа
жеткізу деп білді.
Аристотелдің ойынша , мемлекет –қауымның
дамыған түрі, ал қауым-отбасының дамыған
түрі. Мемлекетке адамдар белгілі бір игілікке
жету үшін бірігеді. Ол мемлекетті бұрыс және
бұрыс деп екі түрге бөлді.
2-ші Жоспар
5 слайд
Аристотель б.з.б. 384-322 ж.ж Саясаттануға қатысты “Саясат”, “Афиналық полития”, “Этика”, “Риторика” деген еңбектері бар. Саясатты адам мен мемлекеттің жоғарғы игілігі, оның мақсаты- адамды, мемлекетті жақсы тұрмысқа , молшылыққа, бақытқа жеткізу деп білді. Аристотелдің ойынша , мемлекет –қауымның дамыған түрі, ал қауым-отбасының дамыған түрі. Мемлекетке адамдар белгілі бір игілікке жету үшін бірігеді. Ол мемлекетті бұрыс және бұрыс деп екі түрге бөлді. 2-ші Жоспар
#6 слайд
Саяси ойлар және қазіргі кездегі саяси мектептердің тарихы.
Қай заманның ойшылы болмасын ойландыратын бір ғана мәселе – халықты бақытты ету жолдарын іздеу.
Оны әр ойшыл өзінше пайымдап, өзінше шешті.
3-ші Жоспар
Жалпы саяси ойдың даму кезеңдері мен ойшылдарын былай топтауға болады:
Ерте дүние:
Конфуций,
Будда, Заратустра,
Иеремия, Пифагор,
Демокрит, Платон,
Аристотель.
Қайта өрлеу:
Н. Макиавелли,
Томас Мор,
Т. Кампанелла,
Т. Гоббс,
Д. Уинстенли,
Джон Локк.
Ортағасырлық:
А. Августин,
Ф. Аквинский,
М. Лютер.
6 слайд
Саяси ойлар және қазіргі кездегі саяси мектептердің тарихы. Қай заманның ойшылы болмасын ойландыратын бір ғана мәселе – халықты бақытты ету жолдарын іздеу. Оны әр ойшыл өзінше пайымдап, өзінше шешті. 3-ші Жоспар Жалпы саяси ойдың даму кезеңдері мен ойшылдарын былай топтауға болады: Ерте дүние: Конфуций, Будда, Заратустра, Иеремия, Пифагор, Демокрит, Платон, Аристотель. Қайта өрлеу: Н. Макиавелли, Томас Мор, Т. Кампанелла, Т. Гоббс, Д. Уинстенли, Джон Локк. Ортағасырлық: А. Августин, Ф. Аквинский, М. Лютер.
#7 слайд
4-ші Жоспар
"Қайта өрлеу" және "Ағарту" дәуіріндегі саяси
ойдың ерекшеліктері
Қайта өрлеу дәуірінің төмендегідей
ерекшеліктері бар.
Саяси ғылымның теологиядан оқшаулануы,
мемлекеттің пайда болуының табиғи
идеяларын негіздеу.
"Қайта өрлеу" дәуірінің негізін салушы Николло
Макиавелли (1469-1527) болды. Оның "Патша",
"Тит Ливийдің бірінші онкүндігі жайлы ойлар",
"Флоренцияның тарихы", т.с.с. еңбектері болған.
Макиавелли дінге қарсы болды.
Тұңғыш рет мемлекет ұғымын енгізді. Макиавеллидің ойынша мемлекет
басқарушы мен бағынушының қарым-қатынасы. Ол Республикалық
мемлекеттік еркіндікті, теңдікті аңсады. Мемлекет ерікті болса ғана, қуатты,
абыройлы болады деп сенді. Мақсатқа жету үшін амал айланың қай түрін
болсын қолдануды сұрады.
7 слайд
4-ші Жоспар "Қайта өрлеу" және "Ағарту" дәуіріндегі саяси ойдың ерекшеліктері Қайта өрлеу дәуірінің төмендегідей ерекшеліктері бар. Саяси ғылымның теологиядан оқшаулануы, мемлекеттің пайда болуының табиғи идеяларын негіздеу. "Қайта өрлеу" дәуірінің негізін салушы Николло Макиавелли (1469-1527) болды. Оның "Патша", "Тит Ливийдің бірінші онкүндігі жайлы ойлар", "Флоренцияның тарихы", т.с.с. еңбектері болған. Макиавелли дінге қарсы болды. Тұңғыш рет мемлекет ұғымын енгізді. Макиавеллидің ойынша мемлекет басқарушы мен бағынушының қарым-қатынасы. Ол Республикалық мемлекеттік еркіндікті, теңдікті аңсады. Мемлекет ерікті болса ғана, қуатты, абыройлы болады деп сенді. Мақсатқа жету үшін амал айланың қай түрін болсын қолдануды сұрады.
#8 слайд
6-ші Жоспар
Утопиялық социализм - мүлік ортақтығына,
жұрттың барлығы үшін міндетті еңбекке және
игіліктердің тең бөлінуіне негізделген қоғам
туралы ілім дамуының ғылымға дейінгі
кезеңі.
"Утопия" деген терминді мінсіз қоғамды білдіру үшін
тұңғыш рет Томас Мор қолданды. Содан кейінгі жерде бұл
термин ойдан шығарылған, өмір сүрмейтін қоғамдық
тәртіптерді сипаттағанда қолданыла бастады. Жеке
меншікке негізделіп өмір сүріп отырған құрылысты сынап,
болашақ мінсіз құрылыстың көрінісін бейнелейтін,
қоғамдық меншіктің қажет екенін теориялық түрғыдан
негіздеуге тырысатын утопист-социалистер көптеген
көреген идеялар мен болжамдар айтты.
8 слайд
6-ші Жоспар Утопиялық социализм - мүлік ортақтығына, жұрттың барлығы үшін міндетті еңбекке және игіліктердің тең бөлінуіне негізделген қоғам туралы ілім дамуының ғылымға дейінгі кезеңі. "Утопия" деген терминді мінсіз қоғамды білдіру үшін тұңғыш рет Томас Мор қолданды. Содан кейінгі жерде бұл термин ойдан шығарылған, өмір сүрмейтін қоғамдық тәртіптерді сипаттағанда қолданыла бастады. Жеке меншікке негізделіп өмір сүріп отырған құрылысты сынап, болашақ мінсіз құрылыстың көрінісін бейнелейтін, қоғамдық меншіктің қажет екенін теориялық түрғыдан негіздеуге тырысатын утопист-социалистер көптеген көреген идеялар мен болжамдар айтты.
#9 слайд
6-ші Жоспар
Марксизм
— 19 ғасырдың 40-жылдары Карл
Маркс
пен Фридрих Энгельс негізін қалаған философиялық,
экономикалық және әлеуметтік-саяси көзқарастар жүйесі.
Марксизмнің теориялық қайнар көзі —
классикалық
неміс философиясы (Г. Гегель,
Л. Фейербах), классикалық ағылшын саяси
экономиясы (А. Смит
және Д. Рикардо) және
француз утопиялық социализм ілімі (Ш. Фурье,
Р.Оуэн және Сен-Симон).
Марксизмнің мақсаты, қоғамның негізгі қозғаушы күші ретінде жұмысшы
табының маңызын теориялық негіздеу болды
9 слайд
6-ші Жоспар Марксизм — 19 ғасырдың 40-жылдары Карл Маркс пен Фридрих Энгельс негізін қалаған философиялық, экономикалық және әлеуметтік-саяси көзқарастар жүйесі. Марксизмнің теориялық қайнар көзі — классикалық неміс философиясы (Г. Гегель, Л. Фейербах), классикалық ағылшын саяси экономиясы (А. Смит және Д. Рикардо) және француз утопиялық социализм ілімі (Ш. Фурье, Р.Оуэн және Сен-Симон). Марксизмнің мақсаты, қоғамның негізгі қозғаушы күші ретінде жұмысшы табының маңызын теориялық негіздеу болды
#10 слайд
10 слайд
шағым қалдыра аласыз













