Материалдар / Әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлық номенклатураны қолдану

Әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлық номенклатураны қолдану

Материал туралы қысқаша түсінік
Тірі ағзаларды алғаш рет топтастырып жүйеге келтірген швед ғалымы, жаратылыстанушы. Өсімдіктер мен жануарларды класқа, отрядқа, туысқа, түрге бөлуді де бірінші болып ұсынған. Биологияға 1000 - ға жуық терминдерді енгізген. Жүйелеуде өсімдіктер мен жануарларды латын тілінде түрі мен туысын білдіретін қос атпен атауды (бинарлы номенклатураны) ұсынды. «Табиғат жүйесі» атты еңбегі өте құнды болғандықтан 12 рет басылып шыққан
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Ақпан 2021
2915
13 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Т үр Туыс Т ұқымдас Класс Отряд Тип Қатар Бөлім

1 слайд
Т үр Туыс Т ұқымдас Класс Отряд Тип Қатар Бөлім

1 слайд

Т үр Туыс Т ұқымдас Класс Отряд Тип Қатар Бөлім

САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ: Әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлық номенклатураны қолдану ОҚУ МАҚСАТЫ: 9.1.1.1 әр түрлі түрлерді сип

2 слайд
САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ: Әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлық номенклатураны қолдану ОҚУ МАҚСАТЫ: 9.1.1.1 әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлы номенклатураны қолдану 9.1.1.2 Өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін ерекшелік белгілері бойынша танып білу (анықтағыш бойынша)

2 слайд

САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ: Әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлық номенклатураны қолдану ОҚУ МАҚСАТЫ: 9.1.1.1 әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлы номенклатураны қолдану 9.1.1.2 Өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін ерекшелік белгілері бойынша танып білу (анықтағыш бойынша)

БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙІ: - жүйелеу таксондарын біледі; - әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлы номенклатураны қолданады; - өсім

3 слайд
БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙІ: - жүйелеу таксондарын біледі; - әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлы номенклатураны қолданады; - өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін ерекшелік белгілері бойынша анықтайды;

3 слайд

БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙІ: - жүйелеу таксондарын біледі; - әр түрлі түрлерді сипаттауда бинарлы номенклатураны қолданады; - өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін ерекшелік белгілері бойынша анықтайды;

Кілт сөздер: • Бинарлы номенклатура • Түр • Тұқымдас • Класс • Отряд • Туыс • Қатар • Тип • Бөлім • Патшалық

4 слайд
Кілт сөздер: • Бинарлы номенклатура • Түр • Тұқымдас • Класс • Отряд • Туыс • Қатар • Тип • Бөлім • Патшалық

4 слайд

Кілт сөздер: • Бинарлы номенклатура • Түр • Тұқымдас • Класс • Отряд • Туыс • Қатар • Тип • Бөлім • Патшалық

БББ кестес і (оқушылардың алдыңғы білімдерін анықтау) БІЛЕМІН БІЛДІМ БІЛГІМ КЕЛЕДІ

5 слайд
БББ кестес і (оқушылардың алдыңғы білімдерін анықтау) БІЛЕМІН БІЛДІМ БІЛГІМ КЕЛЕДІ

5 слайд

БББ кестес і (оқушылардың алдыңғы білімдерін анықтау) БІЛЕМІН БІЛДІМ БІЛГІМ КЕЛЕДІ

Жеке жұмыс: 1. Түсіп қалған таксонды анықтаңыз? 2. Таксонды ретімен орналастырыңыз?

6 слайд
Жеке жұмыс: 1. Түсіп қалған таксонды анықтаңыз? 2. Таксонды ретімен орналастырыңыз?

6 слайд

Жеке жұмыс: 1. Түсіп қалған таксонды анықтаңыз? 2. Таксонды ретімен орналастырыңыз?

Тірі ағзаларды жүйелеу сызбасы : • патшалық—>тип —>класс —> отряд — >тұқымдас —> туыс —> түр • царства —> тип —> класс —

7 слайд
Тірі ағзаларды жүйелеу сызбасы : • патшалық—>тип —>класс —> отряд — >тұқымдас —> туыс —> түр • царства —> тип —> класс —> отряд —> семейство — > род —> вид • kingdom —> phylum—>class—>order —>family — >genus—> s pecies

7 слайд

Тірі ағзаларды жүйелеу сызбасы : • патшалық—>тип —>класс —> отряд — >тұқымдас —> туыс —> түр • царства —> тип —> класс —> отряд —> семейство — > род —> вид • kingdom —> phylum—>class—>order —>family — >genus—> s pecies

Тірі ағзаларды жүйелеу

8 слайд
Тірі ағзаларды жүйелеу

8 слайд

Тірі ағзаларды жүйелеу

Тірі ағзаларды алғаш рет топтастырып жүйеге келтірген швед ғалымы , жаратылыстанушы. Ө сімдіктер мен жануарларды класқа, отряд

9 слайд
Тірі ағзаларды алғаш рет топтастырып жүйеге келтірген швед ғалымы , жаратылыстанушы. Ө сімдіктер мен жануарларды класқа, отрядқа, туысқа, түрге бөлуді де бірінші болып ұсынған. Биологияға 1000 - ға жуық терминдерді енгізген. Жүйелеуде өсімдіктер мен жануарларды латын тілінде түрі мен туысын білдіретін қос атпен атауды (бинарлы номенклатураны) ұсынды. «Табиғат жүйесі» атты еңбегі өте құнды болғандықтан 12 рет басылып шыққан.

9 слайд

Тірі ағзаларды алғаш рет топтастырып жүйеге келтірген швед ғалымы , жаратылыстанушы. Ө сімдіктер мен жануарларды класқа, отрядқа, туысқа, түрге бөлуді де бірінші болып ұсынған. Биологияға 1000 - ға жуық терминдерді енгізген. Жүйелеуде өсімдіктер мен жануарларды латын тілінде түрі мен туысын білдіретін қос атпен атауды (бинарлы номенклатураны) ұсынды. «Табиғат жүйесі» атты еңбегі өте құнды болғандықтан 12 рет басылып шыққан.

Бинарлық номенклатура Бинарлық номенклатура, биноминалдық номенклатура (лат. b і nar і us — екі немесе қосарлы атау, лат. no

10 слайд
Бинарлық номенклатура Бинарлық номенклатура, биноминалдық номенклатура (лат. b і nar і us — екі немесе қосарлы атау, лат. nomenklatura — тізім, түр) — халықаралық ғылыми жіктелімде өсімдіктердің, жануарлардың және микроорганизмдердің туыстары мен түрлерін екі латын сөзімен атау. Біріншісі туысты білдіреді, бас әріппен жазылады. Ал екіншісі түрдің аталуын көрсетеді , кіші әріппен белгіленеді . Мысалы: ақ жусан ( Artem і s і a tercheana L.), Алтай ұлары ( Tetraogallus alta і cus G.). Түрдің артынан түрді анықтаған адамның аты беріледі. Кейбір жағдайда бинарлық номенклатура соңында анықталған жыл көрсетіледі [мысалы, саналы адам ( Hom о sap і ens L. 1758 )].

10 слайд

Бинарлық номенклатура Бинарлық номенклатура, биноминалдық номенклатура (лат. b і nar і us — екі немесе қосарлы атау, лат. nomenklatura — тізім, түр) — халықаралық ғылыми жіктелімде өсімдіктердің, жануарлардың және микроорганизмдердің туыстары мен түрлерін екі латын сөзімен атау. Біріншісі туысты білдіреді, бас әріппен жазылады. Ал екіншісі түрдің аталуын көрсетеді , кіші әріппен белгіленеді . Мысалы: ақ жусан ( Artem і s і a tercheana L.), Алтай ұлары ( Tetraogallus alta і cus G.). Түрдің артынан түрді анықтаған адамның аты беріледі. Кейбір жағдайда бинарлық номенклатура соңында анықталған жыл көрсетіледі [мысалы, саналы адам ( Hom о sap і ens L. 1758 )].

Бинарлы номенклатура • Қос атпен атау : Орман қазтамағы Қызғылт семізоты Ит шегіргүлі Түзу қазтабан Қызыл қарақат Қара қарақа

11 слайд
Бинарлы номенклатура • Қос атпен атау : Орман қазтамағы Қызғылт семізоты Ит шегіргүлі Түзу қазтабан Қызыл қарақат Қара қарақат Үшкір жапырақты үйеңкі Қара үйеңкі Қос атпен атау екі сөзден құрылған: 1- туыс атауы (зат есім – бас әріппен) 2 – түр атауы (сын есім – кіші әріппен) Атаудың бұл түрі – бинарлы немесе косарлы атау .

11 слайд

Бинарлы номенклатура • Қос атпен атау : Орман қазтамағы Қызғылт семізоты Ит шегіргүлі Түзу қазтабан Қызыл қарақат Қара қарақат Үшкір жапырақты үйеңкі Қара үйеңкі Қос атпен атау екі сөзден құрылған: 1- туыс атауы (зат есім – бас әріппен) 2 – түр атауы (сын есім – кіші әріппен) Атаудың бұл түрі – бинарлы немесе косарлы атау .

Улы сарғалдақ Алтын түсті сарғалдақ Түрдің атауы: Үй иті Қызылбас жоңышқа Canis familiaris

12 слайд
Улы сарғалдақ Алтын түсті сарғалдақ Түрдің атауы: Үй иті Қызылбас жоңышқа Canis familiaris

12 слайд

Улы сарғалдақ Алтын түсті сарғалдақ Түрдің атауы: Үй иті Қызылбас жоңышқа Canis familiaris

Panthera leo (арыстан)Panthera tigris ( жолбарыс ) Panthera onca (теңбілшер)Суретте берілген жануарлардың түрлерінің арасында қ

13 слайд
Panthera leo (арыстан)Panthera tigris ( жолбарыс ) Panthera onca (теңбілшер)Суретте берілген жануарлардың түрлерінің арасында қандай қандай байланыс бар? Калифорниялық қоян   Lepus californicus

13 слайд

Panthera leo (арыстан)Panthera tigris ( жолбарыс ) Panthera onca (теңбілшер)Суретте берілген жануарлардың түрлерінің арасында қандай қандай байланыс бар? Калифорниялық қоян   Lepus californicus

Жұппен жұмыс: Суретте ұсынылған түрлердің арасындағы байланысты анықтаңыздар? Бағалау критерийі: 1. Суретте ұсылған жануарла

14 слайд
Жұппен жұмыс: Суретте ұсынылған түрлердің арасындағы байланысты анықтаңыздар? Бағалау критерийі: 1. Суретте ұсылған жануарлардың жүйелеу сызбасын ұсынады. 2. Жануарлардың арасындағы ортақ байланысты анықтайды.

14 слайд

Жұппен жұмыс: Суретте ұсынылған түрлердің арасындағы байланысты анықтаңыздар? Бағалау критерийі: 1. Суретте ұсылған жануарлардың жүйелеу сызбасын ұсынады. 2. Жануарлардың арасындағы ортақ байланысты анықтайды.

Патшалығы : жануарлар Тип: омыртқалылар Класс: сүтқоректілер Отряд: жыртқыштар Тұқымдас мысық тәрізділер Туысы: пантерала

15 слайд
Патшалығы : жануарлар Тип: омыртқалылар Класс: сүтқоректілер Отряд: жыртқыштар Тұқымдас мысық тәрізділер Туысы: пантералар Түр: жолбарыс Патшалық: жануарлар Тип: омыртқалылар Класс: сүтқоректілер Отряд : кемірушілер Тұқымдас: қояндар Туыс: қоян Түр: ақ қоян

15 слайд

Патшалығы : жануарлар Тип: омыртқалылар Класс: сүтқоректілер Отряд: жыртқыштар Тұқымдас мысық тәрізділер Туысы: пантералар Түр: жолбарыс Патшалық: жануарлар Тип: омыртқалылар Класс: сүтқоректілер Отряд : кемірушілер Тұқымдас: қояндар Туыс: қоян Түр: ақ қоян

Оқушылардың жұмысын қорытындылау Жүйелеудің маңызы – бейнематериал https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/zhanuarlar-alem

16 слайд
Оқушылардың жұмысын қорытындылау Жүйелеудің маңызы – бейнематериал https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/zhanuarlar-alemi/zhanuarlardyng-klassifikacziyasy/lesson/patshalyq-patshal yq-asty-tip-klass-otryad-tuqymdas-tuqym-tur-zhane-populyacziya

16 слайд

Оқушылардың жұмысын қорытындылау Жүйелеудің маңызы – бейнематериал https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/zhanuarlar-alemi/zhanuarlardyng-klassifikacziyasy/lesson/patshalyq-patshal yq-asty-tip-klass-otryad-tuqymdas-tuqym-tur-zhane-populyacziya

Зертханалық жұмыс «Анықтағыш көмегімен өсімдіктер мен жануарлар түрлерін (жергілікті регионның) анықтау». Құрал-жабдықтар: кеп

17 слайд
Зертханалық жұмыс «Анықтағыш көмегімен өсімдіктер мен жануарлар түрлерін (жергілікті регионның) анықтау». Құрал-жабдықтар: кеппешөптер немесе суреттері, анықтағыш атластар, АКТ құралдары(ноутбук, планшет) Жұмыс барысы: 1. Берілген өсімдіктің ерекшеліктерін зерттеу(жапырағы, тамыры, гүл, жеміс) 2. Анықтағыш пайдалану арқылы түрін анықтау 1. http://www.plantarium.ru/ 2. http://www.chileflora.com/Florachilena/FloraRussian/PIC_FLO WER_PLANT.php 3. http://leafsnap.com/Өсімдіктер анықтағыштары сілтемелер  

17 слайд

Зертханалық жұмыс «Анықтағыш көмегімен өсімдіктер мен жануарлар түрлерін (жергілікті регионның) анықтау». Құрал-жабдықтар: кеппешөптер немесе суреттері, анықтағыш атластар, АКТ құралдары(ноутбук, планшет) Жұмыс барысы: 1. Берілген өсімдіктің ерекшеліктерін зерттеу(жапырағы, тамыры, гүл, жеміс) 2. Анықтағыш пайдалану арқылы түрін анықтау 1. http://www.plantarium.ru/ 2. http://www.chileflora.com/Florachilena/FloraRussian/PIC_FLO WER_PLANT.php 3. http://leafsnap.com/Өсімдіктер анықтағыштары сілтемелер  

БІЛЕМІН БІЛДІМ БІЛГІМ КЕЛЕДІ БББ кестес і (оқушылардың игерген білімдерін анықтау)

18 слайд
БІЛЕМІН БІЛДІМ БІЛГІМ КЕЛЕДІ БББ кестес і (оқушылардың игерген білімдерін анықтау)

18 слайд

БІЛЕМІН БІЛДІМ БІЛГІМ КЕЛЕДІ БББ кестес і (оқушылардың игерген білімдерін анықтау)

Үй тапсырмасы : • §3 оқу. • Жергілікті жерде кездесетін жануар түрінің жүйелеу сызбасын құру • Жануар түрін жүйелегенде басты

19 слайд
Үй тапсырмасы : • §3 оқу. • Жергілікті жерде кездесетін жануар түрінің жүйелеу сызбасын құру • Жануар түрін жүйелегенде басты назарды неге аудардыңыз? • Жүйелегенде қандай ерекшеліктерді ескердіңіз?

19 слайд

Үй тапсырмасы : • §3 оқу. • Жергілікті жерде кездесетін жануар түрінің жүйелеу сызбасын құру • Жануар түрін жүйелегенде басты назарды неге аудардыңыз? • Жүйелегенде қандай ерекшеліктерді ескердіңіз?

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ