Материалдар / Ашық сабақ 10 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ 10 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушыға қажет
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Мамыр 2020
256
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Grade:10 Theme:Module8; Human biology Grammar:Third conditional • Lesson objectives: • 10.4.3 skim a range of lenghty

1 слайд
Grade:10 Theme:Module8; Human biology Grammar:Third conditional • Lesson objectives: • 10.4.3 skim a range of lenghty texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of general and curricular topics; • 10.5.3 write with grammatical accuracy on a range of familiar general; • • (p 114-115)

New words • Pharynx- жұтқыншақ • Larynx- кіндік • Heart- жүрек • Arteries- артериялар • Muscles- бұлшық еттер • Liver- бауыр • G

2 слайд
New words • Pharynx- жұтқыншақ • Larynx- кіндік • Heart- жүрек • Arteries- артериялар • Muscles- бұлшық еттер • Liver- бауыр • Gallbladder- өт қабы • Kidneys- бүйрек • Skeleton- қаңқа • Lungs- өкпе • Spleen- көкбауыр • Stomach- асқазан • Veins- тамырлар • Pancreas- ұйқы безі

3 слайд

Reading • Ex. 2 p 114. Read and translate the title then skim the text. • What is the text about? • What does the author want

4 слайд
Reading • Ex. 2 p 114. Read and translate the title then skim the text. • What is the text about? • What does the author want us to know about the topic? • You have 5 min.

Third conditional • We make the third conditional by using the past perfect after 'if' and then 'would have' and the pas

5 слайд
Third conditional • We make the third conditional by using the past perfect after 'if' and then 'would have' and the past participle in the second part of the sentence: • if + past perfect, ...would + have + past participle • It talks about the past. It's used to describe a situation that didn't happen, and to imagine the result of this situation.

For example • If she had studied , she would have passed the exam (but, really we know she didn't study and so she didn't

6 слайд
For example • If she had studied , she would have passed the exam (but, really we know she didn't study and so she didn't pass) • If I hadn't eaten so much, I wouldn't have felt sick (but I did eat a lot, and so I did feel sick). • If we had taken a taxi, we wouldn't have missed the plane • She wouldn't have been tired if she had gone to bed earlier • She would have become a teacher if she had gone to university • He would have been on time for the interview if he had left the house at nine

Ex. 3 put the verbs in the brackets into the correct form • If the government ____________ (give) more money to the factory it

7 слайд
Ex. 3 put the verbs in the brackets into the correct form • If the government ____________ (give) more money to the factory it _____________ (not close). • If the government ___________ (build) flood barriers, we __________ (not have) the floods last year. • If Dan ___________ (know) how to swim, he ____________ (not drown). • If Molly __________ (listen) to the weather- forecast, she ______________ (know) it was going to rain. • If Greg _____________ (tell) me he was ill, I ____________ (be) more sympathetic. . • If she __________ (prepare) for the exam, she __________ (pass) it. • If Bill _________ (see) the house, he ________ ( not buy) it. • These words ___________ (roughly express) Bob’s feelings, if he __________ (be) capable of reasoning. • But what ___________ (you do), if you ________ (see) what I saw • It ___________ (be) all done though, if Jill __________ (help) at the right time.

Check your understanding: matching match the two sentence halves and write a-g next to the numbers • 1….. I wouldn’t have over

8 слайд
Check your understanding: matching match the two sentence halves and write a-g next to the numbers • 1….. I wouldn’t have overslept • 2…… If she had gone to bed earlier, • 3…… I could have lent you the money • 4….. They wouldn’t have found out • 5…… You could have been a doctor • 6…… If you’d been more organised, • 7…… If they’d taken my advice • b you wouldn’t have been so stressed at the last minute. • c she wouldn’t have been so tired. • d if you had studied medicine. • e if my alarm clock had gone off. • f they wouldn’t have had so many problems. • a if you’d asked. • g if you hadn’t told them.

Home work: Ex. 4 p 115 read the text again and answer the questions. Discuss with your partner. • The lesson is over ! • See yo

9 слайд
Home work: Ex. 4 p 115 read the text again and answer the questions. Discuss with your partner. • The lesson is over ! • See you later!