Ашық сабақ "Абай - дара, Абай - дана" 6-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Қазағымның данышпаны,
данасы
Ұлы тұлға Құнанбайдың
баласы.
«Абай» атты бір періште
келгенде
Тербеліпті ұлы қазақ
даласы.
2 слайд
Қазағымның данышпаны, данасы Ұлы тұлға Құнанбайдың баласы. «Абай» атты бір періште келгенде Тербеліпті ұлы қазақ даласы.
3 слайд
•Абай- қазақ халқының маңдайына
біткен дара тұлға. Ол туралы Елбасы
Н.Ә.Назарбаев «Абай- қазақ халқының
рухани қазынасына өлшеусіз үлес
қосқан ғұлама ғана емес, сонымен қатар
ол қазақ халқының ел болуына ұлан-
ғайыр еңбек еткен данагөй. Абай-
әлемдік деңгейдегі ойшылдардың
қатарындағы ғажайып тұлға» -деді.
3 слайд
•Абай- қазақ халқының маңдайына біткен дара тұлға. Ол туралы Елбасы Н.Ә.Назарбаев «Абай- қазақ халқының рухани қазынасына өлшеусіз үлес қосқан ғұлама ғана емес, сонымен қатар ол қазақ халқының ел болуына ұлан- ғайыр еңбек еткен данагөй. Абай- әлемдік деңгейдегі ойшылдардың қатарындағы ғажайып тұлға» -деді.
4 слайд
Қызығушылықты ояту:
Абай ақынның айтпақ ойынан не түюге болады?
«Күллі адам баласын қор қылатын үш нәрсе бар.
Содан қашпақ керек: әуелі – надандық, екінші – еріншектік,
үшінші – залымдық. Надандық – ғылым-білімнің жоқтығы;
надандық – білімсіздік хайуандық болады. Еріншектік – күллі
дүниедегі өнердің дұшпаны. Талапсыздық, ұятсыздық, кедейлік
– бәрі осы еріншектіктен шығады. Ал залымдық – адам
баласының жауы.
Бұлардың емі – халқына деген махаббат, күллі
ғаламға деген шафқат, әділеттілік іс және ғылым-білім»
Абай
«Дүние де өзі, мал да өзі
Ғылымға көңіл бөлсеңіз...»
Абай
4 слайд
Қызығушылықты ояту: Абай ақынның айтпақ ойынан не түюге болады? «Күллі адам баласын қор қылатын үш нәрсе бар. Содан қашпақ керек: әуелі – надандық, екінші – еріншектік, үшінші – залымдық. Надандық – ғылым-білімнің жоқтығы; надандық – білімсіздік хайуандық болады. Еріншектік – күллі дүниедегі өнердің дұшпаны. Талапсыздық, ұятсыздық, кедейлік – бәрі осы еріншектіктен шығады. Ал залымдық – адам баласының жауы. Бұлардың емі – халқына деген махаббат, күллі ғаламға деген шафқат, әділеттілік іс және ғылым-білім» Абай «Дүние де өзі, мал да өзі Ғылымға көңіл бөлсеңіз...» Абай
5 слайд
АбайҚұнанбайұлы «Ғылым
таппай мақтанба» өлеңі
5 слайд
АбайҚұнанбайұлы «Ғылым таппай мақтанба» өлеңі
6 слайд
*Бағалы дерек
Абайдың «Ғылым таппай мақтанба»
өлеңі 1886 жылы жазылған. Алғаш 1909
жылы Санкт-Петербургте жарық көрген.
«Қазақ ақыны Ибраһим Құнанбайұлының
өлеңі» атты жинақта жарияланды. Өлең
ағылшын, араб, әзірбайжан, қарақалпақ,
қырғыз, орыс, өзбек, тәжік, түркімен, ұйғыр
т.б. Тілдерге аударылған.
«Абай» энциклопедиясынан
6 слайд
*Бағалы дерек Абайдың «Ғылым таппай мақтанба» өлеңі 1886 жылы жазылған. Алғаш 1909 жылы Санкт-Петербургте жарық көрген. «Қазақ ақыны Ибраһим Құнанбайұлының өлеңі» атты жинақта жарияланды. Өлең ағылшын, араб, әзірбайжан, қарақалпақ, қырғыз, орыс, өзбек, тәжік, түркімен, ұйғыр т.б. Тілдерге аударылған. «Абай» энциклопедиясынан
7 слайд
Тапсырма
1-топқа:
1. Ғылымсыз неге мақтана алмаймыз?
2. Мақтаншақтық қасиет адамның дұшпаны ма?
3. Тағы нені адамның дұшпаны дер едіңіз?
2-топқа:
1.Адам болу дегенді қалай түсінесіздер?
2.Автордың түйінді ойы қандай?
3.Рақымшылық жасауға қандай мысал келтіруге
болады?
Дескриптор:
•ақынның шығармасына талдау жасайды;
•тақырып бойынша мазмұнды пікірлер айтады:
•өлеңнің ерекшелігіне талдау жасайды
7 слайд
Тапсырма 1-топқа: 1. Ғылымсыз неге мақтана алмаймыз? 2. Мақтаншақтық қасиет адамның дұшпаны ма? 3. Тағы нені адамның дұшпаны дер едіңіз? 2-топқа: 1.Адам болу дегенді қалай түсінесіздер? 2.Автордың түйінді ойы қандай? 3.Рақымшылық жасауға қандай мысал келтіруге болады? Дескриптор: •ақынның шығармасына талдау жасайды; •тақырып бойынша мазмұнды пікірлер айтады: •өлеңнің ерекшелігіне талдау жасайды
8 слайд
ТапсырмаТапсырма
«Талдап білу» әдісі«Талдап білу» әдісі
(оқушылар өлең жолдарын кезекпен бірінен соң бірі дауыстап оқиды (оқушылар өлең жолдарын кезекпен бірінен соң бірі дауыстап оқиды
және бір-бірінің оқылымдарына қысқаша сипаттама береді)және бір-бірінің оқылымдарына қысқаша сипаттама береді)
Талқылаушы: өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын айтады.
Белгілеуші: өлең мазмұны бойынша сұрақ дайындайды.
Байланыстырушы: өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады.
Топ шешені: өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы
мақал-мәтелдерді айтады.
Қорытындылаушы: өлеңнің құндылығын айтып баға береді.
Дескриптор:Дескриптор:
•өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын ашады;өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын ашады;
•өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады;өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады;
* өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы мақал-мәтелдерді айтады;* өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы мақал-мәтелдерді айтады;
* өлеңнің құндылығын айтып баға береді.* өлеңнің құндылығын айтып баға береді.
8 слайд
ТапсырмаТапсырма «Талдап білу» әдісі«Талдап білу» әдісі (оқушылар өлең жолдарын кезекпен бірінен соң бірі дауыстап оқиды (оқушылар өлең жолдарын кезекпен бірінен соң бірі дауыстап оқиды және бір-бірінің оқылымдарына қысқаша сипаттама береді)және бір-бірінің оқылымдарына қысқаша сипаттама береді) Талқылаушы: өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын айтады. Белгілеуші: өлең мазмұны бойынша сұрақ дайындайды. Байланыстырушы: өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады. Топ шешені: өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы мақал-мәтелдерді айтады. Қорытындылаушы: өлеңнің құндылығын айтып баға береді. Дескриптор:Дескриптор: •өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын ашады;өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын ашады; •өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады;өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады; * өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы мақал-мәтелдерді айтады;* өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы мақал-мәтелдерді айтады; * өлеңнің құндылығын айтып баға береді.* өлеңнің құндылығын айтып баға береді.
9 слайд
Көзімнің
қарасы
Көзімнің қарасы,
Көңлімнің санасы.
Бітпейді іштегі,
Ғашықтық жарасы
Жылайын жырлайын,
Ағызып көз майын.
Айтуға келгенде,
Қалқама сөз дайын
9 слайд
Көзімнің қарасы Көзімнің қарасы, Көңлімнің санасы. Бітпейді іштегі, Ғашықтық жарасы Жылайын жырлайын, Ағызып көз майын. Айтуға келгенде, Қалқама сөз дайын
10 слайд
Бекіту:Бекіту:
(алған білімдерін сұрақ-жауап арқылы қорытындылау)(алған білімдерін сұрақ-жауап арқылы қорытындылау)
1.Неліктен Абайға осындай өсиет айту қажеттілігі туды?
2. Неге ғылымсыз адамның күні жоқ?
3. Абай айтқан бес жаман мінез неліктен дұшпандарың болып саналады?
4. Адам баласына керек қасиеттерді неге «асыл іс» деп атаған?
5. Неліктен «Болмасаң да ұқсап бақ, бір ғалымды көрсеңіз» деген?
6. Неге мал мен дүние ғылымға көңіл бөлгенде ғана келеді?
7. Абай неге:
Біреу үшін үйренсең,
Біреу білмес, сен білсең,
Білгеніңнің бәрі – тұл, – дейді?
Дескриптор:
•сұрақтарға жауап береді;
•өлеңнің ерекшелігін түсіндіреді;
•өлеңдегі көтерілген мәселені, автор идеясын анықтайды;
•ойын дәлелдейді.
10 слайд
Бекіту:Бекіту: (алған білімдерін сұрақ-жауап арқылы қорытындылау)(алған білімдерін сұрақ-жауап арқылы қорытындылау) 1.Неліктен Абайға осындай өсиет айту қажеттілігі туды? 2. Неге ғылымсыз адамның күні жоқ? 3. Абай айтқан бес жаман мінез неліктен дұшпандарың болып саналады? 4. Адам баласына керек қасиеттерді неге «асыл іс» деп атаған? 5. Неліктен «Болмасаң да ұқсап бақ, бір ғалымды көрсеңіз» деген? 6. Неге мал мен дүние ғылымға көңіл бөлгенде ғана келеді? 7. Абай неге: Біреу үшін үйренсең, Біреу білмес, сен білсең, Білгеніңнің бәрі – тұл, – дейді? Дескриптор: •сұрақтарға жауап береді; •өлеңнің ерекшелігін түсіндіреді; •өлеңдегі көтерілген мәселені, автор идеясын анықтайды; •ойын дәлелдейді.
11 слайд
Кері байланыс:Кері байланыс:
«Бес саусақ» тәсілі арқылы рефлексия алынады. Оқушылар параққа қолдарын бастырып
салады, саусақтарға төмендегі сұрақтарға жауап беріп жазады.
Бас бармақ - басты мәселе.
Бүгінгі сабақта басты мәселе не болды ?
Балан үйрек - бірлесу. Мен топта қалай жұмыс
жасадым? Кімге көмектестім ?
Ортан терек – ойлану. Мен бүгін қандай білім мен
тәжірибе алдым?
Шылдыр шүмек – шынайылық . Сабақ маған
ұнады ма? Неліктен?
Кішкене бөбек – көңіл-күй ахуалы . Мен өзімді сабақта қалай сезіндім?
11 слайд
Кері байланыс:Кері байланыс: «Бес саусақ» тәсілі арқылы рефлексия алынады. Оқушылар параққа қолдарын бастырып салады, саусақтарға төмендегі сұрақтарға жауап беріп жазады. Бас бармақ - басты мәселе. Бүгінгі сабақта басты мәселе не болды ? Балан үйрек - бірлесу. Мен топта қалай жұмыс жасадым? Кімге көмектестім ? Ортан терек – ойлану. Мен бүгін қандай білім мен тәжірибе алдым? Шылдыр шүмек – шынайылық . Сабақ маған ұнады ма? Неліктен? Кішкене бөбек – көңіл-күй ахуалы . Мен өзімді сабақта қалай сезіндім?
12 слайд
Үйге тапсырма:
•«Ғылым таппай мақтанба» өлеңін
жаттау.
•«Қанағат, рақым, құмарлану, ғибрәтлі»
сөздерінің синонимдерін табыңдар
12 слайд
Үйге тапсырма: •«Ғылым таппай мақтанба» өлеңін жаттау. •«Қанағат, рақым, құмарлану, ғибрәтлі» сөздерінің синонимдерін табыңдар
13 слайд
Назарларыңызға рахмет
13 слайд
Назарларыңызға рахмет