Материалдар / ашық сабақ: Адам генетикасы

ашық сабақ: Адам генетикасы

Материал туралы қысқаша түсінік
Материалда адам генетикасын зерттеу әдістері қарапайым түсіндірілген
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Қазан 2024
196
0 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Адам генетикасы Ашық сабақ  Биология пәнінің оқытушы: Жанысбекова М.К Шымкент-2022 «АВИМЕД» көпсалалы колледжі

1 слайд
Адам генетикасы Ашық сабақ  Биология пәнінің оқытушы: Жанысбекова М.К Шымкент-2022 «АВИМЕД» көпсалалы колледжі

1 слайд

Адам генетикасы Ашық сабақ  Биология пәнінің оқытушы: Жанысбекова М.К Шымкент-2022 «АВИМЕД» көпсалалы колледжі

Топ: МБ-22 Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Студенттердің ұжыммен жұмыс істеуге, бірін –бірі сыйлай білуге, тыңдай білуге, білім

2 слайд
Топ: МБ-22 Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Студенттердің ұжыммен жұмыс істеуге, бірін –бірі сыйлай білуге, тыңдай білуге, білімге ұмтылуға, салауатты өмір сүруге тәрбиелеу Сабақ түрі:Теориялық және тәжірибелік

2 слайд

Топ: МБ-22 Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Студенттердің ұжыммен жұмыс істеуге, бірін –бірі сыйлай білуге, тыңдай білуге, білімге ұмтылуға, салауатты өмір сүруге тәрбиелеу Сабақ түрі:Теориялық және тәжірибелік

Мейірбике ісі

3 слайд
Мейірбике ісі

3 слайд

Мейірбике ісі

Сабақтың мақсаты 1.Білімдік: Адам генетикасы жайлы ақпаратты меңгерту. Студенттердің сабаққа қызығушылығын арттыру, ойла

4 слайд
Сабақтың мақсаты 1.Білімдік: Адам генетикасы жайлы ақпаратты меңгерту. Студенттердің сабаққа қызығушылығын арттыру, ойлау қабілетін дамыту, адам генетикасынын зерттеу әдістерін түсіндіру. 2. Дамытушылық: Пәнге деген қызығушылығын арттырып, өздігімен ізденуге бағыт бере отырып, шығармашылық қабілеттерін дамыту.

4 слайд

Сабақтың мақсаты 1.Білімдік: Адам генетикасы жайлы ақпаратты меңгерту. Студенттердің сабаққа қызығушылығын арттыру, ойлау қабілетін дамыту, адам генетикасынын зерттеу әдістерін түсіндіру. 2. Дамытушылық: Пәнге деген қызығушылығын арттырып, өздігімен ізденуге бағыт бере отырып, шығармашылық қабілеттерін дамыту.

Адам генетикасы Генетика ғылымы қарастыратын тұқымы қуалаушылық пен өзгергіштіктің барлық заңдылықтары адамға да т

5 слайд
Адам генетикасы Генетика ғылымы қарастыратын тұқымы қуалаушылық пен өзгергіштіктің барлық заңдылықтары адамға да тән болып есептеледі.Себебі,ол да тіршіліктің бір түріне жатады. Тұқым қуалайтын қасиет ұрпақтан – ұрпаққа хромасома құрамында болатын гендер арқылы беріліп отырады. Адамның жетілуі, мінез – құлық қасиеттері тұқым қуалайтын гендердің бақылауында болады. Қазір ғалымдардың болжауы бойынша , адамның генотипінде 26 мыңнан 40 мыңға дейін ген бар. Олардың көрінуі сыртқы ортаға, әлеуметтік жағдайға және тәрбиеге тығыз байланысты.

5 слайд

Адам генетикасы Генетика ғылымы қарастыратын тұқымы қуалаушылық пен өзгергіштіктің барлық заңдылықтары адамға да тән болып есептеледі.Себебі,ол да тіршіліктің бір түріне жатады. Тұқым қуалайтын қасиет ұрпақтан – ұрпаққа хромасома құрамында болатын гендер арқылы беріліп отырады. Адамның жетілуі, мінез – құлық қасиеттері тұқым қуалайтын гендердің бақылауында болады. Қазір ғалымдардың болжауы бойынша , адамның генотипінде 26 мыңнан 40 мыңға дейін ген бар. Олардың көрінуі сыртқы ортаға, әлеуметтік жағдайға және тәрбиеге тығыз байланысты.

Генетиканың негізін қалаушылар Адамның генетикалық объект ретіндегі ерекшелігі – оның генетикасын зерттеуді қиындататын к

6 слайд
Генетиканың негізін қалаушылар Адамның генетикалық объект ретіндегі ерекшелігі – оның генетикасын зерттеуді қиындататын көптеген қайшылықтар бар. Олар: - жыныстық жағынан кеш пісіп жетілуі; - ұрпақ санының аз болуы - адамға тәжірибе жасауға болмайтындығы - хромасома санының көп болатындығы - барлық ұрпақтар үшін тіршілік жағдайларын теңестірудің мүмкін еместігі. Грегер Иоган Мендель 1822-1884

6 слайд

Генетиканың негізін қалаушылар Адамның генетикалық объект ретіндегі ерекшелігі – оның генетикасын зерттеуді қиындататын көптеген қайшылықтар бар. Олар: - жыныстық жағынан кеш пісіп жетілуі; - ұрпақ санының аз болуы - адамға тәжірибе жасауға болмайтындығы - хромасома санының көп болатындығы - барлық ұрпақтар үшін тіршілік жағдайларын теңестірудің мүмкін еместігі. Грегер Иоган Мендель 1822-1884

Америкалық эмбриолог, генетик. Генетикалық зерттеулерді ең алғашқы болып жеміс шыбыны -дрозофилаға жүргізген. Морган жән

7 слайд
Америкалық эмбриолог, генетик. Генетикалық зерттеулерді ең алғашқы болып жеміс шыбыны -дрозофилаға жүргізген. Морган және оның мектебі тұқым қуалаушылықтың Томас Морган хромосомалық теориясын жарыққа шығарды 1866-1945. Генетиканың негізін қалаушылар

7 слайд

Америкалық эмбриолог, генетик. Генетикалық зерттеулерді ең алғашқы болып жеміс шыбыны -дрозофилаға жүргізген. Морган және оның мектебі тұқым қуалаушылықтың Томас Морган хромосомалық теориясын жарыққа шығарды 1866-1945. Генетиканың негізін қалаушылар

Генеалогиялық әдіс. Шежіре құру әдісі. Бұл әдістің негізінде адамда болатын түрлі белгілер мен қасиеттердің немесе аурулард

8 слайд
Генеалогиялық әдіс. Шежіре құру әдісі. Бұл әдістің негізінде адамда болатын түрлі белгілер мен қасиеттердің немесе аурулардың тұқым қуалауын, оның шыққан тегіне қарай зерттеу жатады. Цитогенетикалық әдіс. Бұл әдіспен сау немесе ауру адамның кариотипіне (хромасома жиынтығына) цитогенетикалық талдау жасалады. Цитогенетикалық әдісті пайдаланып, тұңғыш рет 1956 жылы Дж.Тийо мен А. Леван қалыпты жағдайда адамның дене жасушаларында 22 жұп аутосомалар және бір жұп – жыныстық хромосомалар болатындығын анықтады. Егіздік әдіс. Егіз болып туу –адам баласында жиі кездесетін құбылыс. Олардың екі түрі болады: бір жұмыртқалық және екі жұмыртқалық. Бір жұмыртқалық егіздер дегеніміз – бір жұмыртқа жасушасының бір сперматозоидпен ұрықтануынан екі эмбрионның дамуы. Мұндай егіздер бір- біріне айнымастай ұқсас болады, себебі, олардың генотипі бір. Адамның тұқымқуалаушылығын зерттеуге мүмкіндік беретін әдістер:

8 слайд

Генеалогиялық әдіс. Шежіре құру әдісі. Бұл әдістің негізінде адамда болатын түрлі белгілер мен қасиеттердің немесе аурулардың тұқым қуалауын, оның шыққан тегіне қарай зерттеу жатады. Цитогенетикалық әдіс. Бұл әдіспен сау немесе ауру адамның кариотипіне (хромасома жиынтығына) цитогенетикалық талдау жасалады. Цитогенетикалық әдісті пайдаланып, тұңғыш рет 1956 жылы Дж.Тийо мен А. Леван қалыпты жағдайда адамның дене жасушаларында 22 жұп аутосомалар және бір жұп – жыныстық хромосомалар болатындығын анықтады. Егіздік әдіс. Егіз болып туу –адам баласында жиі кездесетін құбылыс. Олардың екі түрі болады: бір жұмыртқалық және екі жұмыртқалық. Бір жұмыртқалық егіздер дегеніміз – бір жұмыртқа жасушасының бір сперматозоидпен ұрықтануынан екі эмбрионның дамуы. Мұндай егіздер бір- біріне айнымастай ұқсас болады, себебі, олардың генотипі бір. Адамның тұқымқуалаушылығын зерттеуге мүмкіндік беретін әдістер:

 Ал әр жұмыртқа клеткаларының әр түрлі сперматозоидтармен бір мезгілде ұрықтануынан дамыған егіздер бір-біріне онша ұқсам

9 слайд
 Ал әр жұмыртқа клеткаларының әр түрлі сперматозоидтармен бір мезгілде ұрықтануынан дамыған егіздер бір-біріне онша ұқсамауы мүмкін. Себебі әр түрлі жұмыртқа клеткалары мен сперматозоидтардағы гендердің үйлесімі түрліше болып келеді.  Биохимиялық әдіс. Бұл әдіс адам генетикасын зерттеуде соңғы кездері кеңінен қолданылып жүр. Жалпы адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын өзгерістер жасушадағы зат алмасудың бұзылуына байланысты. Айталық, ДНҚ молекуласында өзгеріс болса, онда ген өзгерді деген сөз. Себебі геннің өзі сол ДНҚ – дан тұрады. Медициналық генетика адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын ауруларды, оларға диагноз қоюдың және емдеудің жолдарын зерттейді. Адамның тұқымқуалаушылығын зерттеуге мүмкіндік беретін әдістер:

9 слайд

 Ал әр жұмыртқа клеткаларының әр түрлі сперматозоидтармен бір мезгілде ұрықтануынан дамыған егіздер бір-біріне онша ұқсамауы мүмкін. Себебі әр түрлі жұмыртқа клеткалары мен сперматозоидтардағы гендердің үйлесімі түрліше болып келеді.  Биохимиялық әдіс. Бұл әдіс адам генетикасын зерттеуде соңғы кездері кеңінен қолданылып жүр. Жалпы адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын өзгерістер жасушадағы зат алмасудың бұзылуына байланысты. Айталық, ДНҚ молекуласында өзгеріс болса, онда ген өзгерді деген сөз. Себебі геннің өзі сол ДНҚ – дан тұрады. Медициналық генетика адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын ауруларды, оларға диагноз қоюдың және емдеудің жолдарын зерттейді. Адамның тұқымқуалаушылығын зерттеуге мүмкіндік беретін әдістер:

10 слайд

10 слайд

11 слайд

11 слайд

12 слайд

12 слайд

Биохимиялық зерттеу әдістері

13 слайд
Биохимиялық зерттеу әдістері

13 слайд

Биохимиялық зерттеу әдістері

Медициналық генетика адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын ауруларды, оларға диагноз қоюдың және емдеудің жолдарын зертт

14 слайд
Медициналық генетика адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын ауруларды, оларға диагноз қоюдың және емдеудің жолдарын зерттейді. Бүкіл дүниежүзілік статистика бойынша дүниеге келіп жатқан сәбилердің, шамамен 7 -8 %-ы түрлі тұқым қуалайтын аурулармен ауырады. Медициналық генетиканың негізінде хромасомалардың өзгеруіне байланыст болатын бірнеше тұқым қуалайтын аурулар анықталды. Тұқым қуалайтын аурулар

14 слайд

Медициналық генетика адамда болатын түрлі тұқым қуалайтын ауруларды, оларға диагноз қоюдың және емдеудің жолдарын зерттейді. Бүкіл дүниежүзілік статистика бойынша дүниеге келіп жатқан сәбилердің, шамамен 7 -8 %-ы түрлі тұқым қуалайтын аурулармен ауырады. Медициналық генетиканың негізінде хромасомалардың өзгеруіне байланыст болатын бірнеше тұқым қуалайтын аурулар анықталды. Тұқым қуалайтын аурулар

Ондай ауруларға : Клайнфельтер, Шершевский – Тернер Даун аурулары және т.б. жатады. Клайнфельтер ауруымен тек ер адамдар

15 слайд
Ондай ауруларға : Клайнфельтер, Шершевский – Тернер Даун аурулары және т.б. жатады. Клайнфельтер ауруымен тек ер адамдар ауырады. Оның белгісі: жыныс бездері дұрыс жетілмейді, ақыл есі кем болады және аяқ – қолы шамадан тыс ұзын болады.Бұл аурудың болу себебі, жыныстық хромосомаға бір Х – тың артық қосылуына байланысты. Ауру адамның хромосомаларының жалпы диплойдті жиынтығы – 47, жыныс хромасомасы ХХУ. Дүниежүзілік санақ бойынша, 1000 ер баланың екеуі осы аурумен ауыратындығы анықталған. хромосомалық аурулар

15 слайд

Ондай ауруларға : Клайнфельтер, Шершевский – Тернер Даун аурулары және т.б. жатады. Клайнфельтер ауруымен тек ер адамдар ауырады. Оның белгісі: жыныс бездері дұрыс жетілмейді, ақыл есі кем болады және аяқ – қолы шамадан тыс ұзын болады.Бұл аурудың болу себебі, жыныстық хромосомаға бір Х – тың артық қосылуына байланысты. Ауру адамның хромосомаларының жалпы диплойдті жиынтығы – 47, жыныс хромасомасы ХХУ. Дүниежүзілік санақ бойынша, 1000 ер баланың екеуі осы аурумен ауыратындығы анықталған. хромосомалық аурулар

Клайнфельтер ауруы

16 слайд
Клайнфельтер ауруы

16 слайд

Клайнфельтер ауруы

 Шершевский – Тернер ауруы әйелдерде кездеседі. Мұнда жыныстық жағынан пісіп – жетіуі баяулайды, сондықтан бедеу болады

17 слайд
 Шершевский – Тернер ауруы әйелдерде кездеседі. Мұнда жыныстық жағынан пісіп – жетіуі баяулайды, сондықтан бедеу болады әрі бойы тапал келеді. Ақыл – есі кем, ашуланшақ, жұмысқа қабілеттілігі төмен болады. Аурудың хромасомаларының диплойдті жиынтығы – 45, жыныс хромосомасы – ХО. Дүниежүзілік санақ бойынша ,1000 қыздың төртеуі осы аурумен ауыратындығы дәлелденді. Шершевский – Тернер

17 слайд

 Шершевский – Тернер ауруы әйелдерде кездеседі. Мұнда жыныстық жағынан пісіп – жетіуі баяулайды, сондықтан бедеу болады әрі бойы тапал келеді. Ақыл – есі кем, ашуланшақ, жұмысқа қабілеттілігі төмен болады. Аурудың хромасомаларының диплойдті жиынтығы – 45, жыныс хромосомасы – ХО. Дүниежүзілік санақ бойынша ,1000 қыздың төртеуі осы аурумен ауыратындығы дәлелденді. Шершевский – Тернер

1.Гениологиялық әдіс А)Адам баласында жиі кездесетін құбылыс егіз болып туу 2.Цитогенетикалық әдісБ) Шежерелік карта құру а

18 слайд
1.Гениологиялық әдіс А)Адам баласында жиі кездесетін құбылыс егіз болып туу 2.Цитогенетикалық әдісБ) Шежерелік карта құру арқылы зерттеу 3. Онт огенетикалық әдісВ) ДНҚ-ның құрамын зерттеу 4. Популяциялық әдіс Г) Адам онтогенезіне тұқым қуалайтын өзгерістердің бар- жоғының анықталуы 5. Биохимиялық әдіс Д) Тұқым қуалайтын ауруларға себеп болатын гендердің таралу жиілігін зерттеу 6. Егіздік әдіс Е) Адам креотипіне цитологиялық анализ жасау Сәйкестікті көрсетіңіз

18 слайд

1.Гениологиялық әдіс А)Адам баласында жиі кездесетін құбылыс егіз болып туу 2.Цитогенетикалық әдісБ) Шежерелік карта құру арқылы зерттеу 3. Онт огенетикалық әдісВ) ДНҚ-ның құрамын зерттеу 4. Популяциялық әдіс Г) Адам онтогенезіне тұқым қуалайтын өзгерістердің бар- жоғының анықталуы 5. Биохимиялық әдіс Д) Тұқым қуалайтын ауруларға себеп болатын гендердің таралу жиілігін зерттеу 6. Егіздік әдіс Е) Адам креотипіне цитологиялық анализ жасау Сәйкестікті көрсетіңіз

1. Жыныстық хромосомалар дегеніміз не? 2. Жыныспен тіркесіп тұқым қуалау дегеніміз не? 3. Адам генетикасының ерекшкліктерін

19 слайд
1. Жыныстық хромосомалар дегеніміз не? 2. Жыныспен тіркесіп тұқым қуалау дегеніміз не? 3. Адам генетикасының ерекшкліктеріне айту. 4. Адамның тұқымқуалаушылық зерттеу әдістерін түсіндіру. 5. Хромосомалық аурулар дегеніміз не? 6. Хромосомалық ауруларға жеке-жеке тоқталу. 7. Тұқым қуалайтын ауруларды емдеу жолдарын айту. 8. Туыстық некенің тиімсіздігіне тоқталу. Студенттерге үлестірмелі материал арқылы деңгейлік тапсырмалар: Назарларыңызға рақмет!

19 слайд

1. Жыныстық хромосомалар дегеніміз не? 2. Жыныспен тіркесіп тұқым қуалау дегеніміз не? 3. Адам генетикасының ерекшкліктеріне айту. 4. Адамның тұқымқуалаушылық зерттеу әдістерін түсіндіру. 5. Хромосомалық аурулар дегеніміз не? 6. Хромосомалық ауруларға жеке-жеке тоқталу. 7. Тұқым қуалайтын ауруларды емдеу жолдарын айту. 8. Туыстық некенің тиімсіздігіне тоқталу. Студенттерге үлестірмелі материал арқылы деңгейлік тапсырмалар: Назарларыңызға рақмет!

Іс-шаралар кестесі
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ