1 слайд
Шымкент қаласы
№ 131 жалпы орта мектептің қазақ тілі мен әдебиеті
пәні мұғалімі :
Жубаева Гулзахира Жолдасқызы
Сабақтың тақырыбы :
Құрманғазы Сағырбайұлының өмірі
мен шығармашы лығы
2 слайд
Сабақтың мақсаты: Ұлы күйшінің өмірі және
шығармашылығымен танысу ойларын еркін
жеткізуге үйрету.
Сабақ міндеті:
1. Құрманғазы өмірі мен шығармашылығы жайлы
ақпарат алады, жаңа сөздермен танысады;
2. Өз пікірлерін еркін, жүйелі жеткізе алады,
ауызекі сөйлеу тілдерін дамытады;
3. Бірлесіп жұмыс істеу арқылы
ұйымдастырушылыққа, жауапкершілікке, бірін -
бірі тыңдауға, сыйлауға және тұлғалық
қабілеттерін дамытуға талпынады.
3 слайд
Шаттық шеңбері
4 слайд
Үй тапсырмасын сұрау
«Блумның сұрақ қою өлшемі» стратегиясы
I топ - II топқа, II - топ III топқа, III топ - 1 топқа
сұрақ қояды:
І топ Күй деген не?
Күйде не туралы айтылады?
ІІ топ Күйлер осы заманға дейін қалай сақталған?
ІІІ топ Күйді шығарған кімдер?
Қандай күйшілерді білесіңдер?
5 слайд
ӨМІРБАЯНЫ
Туып-өскен жері Бөкей
хандығы, қазіргі Батыс
Қазақстан облысының
Жаңақала ауданына
қарасты Жиделі деген жер.
Топырақ бұйырған орны –
Астрахан облысының
бұрынғы «Шайтани
батага», қазіргі
«Құрманғазы төбе» деп
аталатын жер.
6 слайд
Шыққан тегі – Кіші жүз, он екі ата Байұлынан
өрбіген Сұлтансиықтың Қызылқұрт бұтағы.
Құрманғазының жетінші атасы Ерші деген кісі
от тілді, орақ ауызды, сөз дарыған адам болыпты.
Ал, нағашы жұрты – Беріш руы. Қалмақ
шапқыншылығы кезінде асқан ерлігімен көзге
түскен Ағатай батырдың есімі исі Берішке ұран
болған. Одан берідегі Өтеміс би, Махамбет ақын,
Исатай батыр бір ғана Беріш руының емес, исі
қазақтың ардақты ұлдары. Құрманғазының әкесі
Сағырбай (шын аты Дүйсенбай деген сөз бар)
өнерге мойын бұра алмаған, шаруа адамы
болыпты.
7 слайд
. «Сұрақ сенен, жауап менен» әдісі
8 слайд
Ал Құрманғазының ұстазы -
Ұзақ болатын. 1830 жылы
Беріштен шыққан Исатай
Тайманұлы және оның жан
досы, дауылпаз ақын,
дәулескер күйші Махамбет
Өтемісұлы бастаған Жәңгір-
ханға шаруалар көтерілісінде
Құрманғазы да болады. Сол
жылдарында «Кішкентай»
деген күй шығарады.
9 слайд
1857 жылы Құрманғазыны
түрмеге отырғызады.
Сібірге айдатайын деп
жатқан жерден ол қашып
құтылады. Екінші рет оны
Орынбор түрмесіне
қамайды, бірақ генерал-
губернатор Перовскийдің
қолдауымен құтқарылады.
10 слайд
ШЫҒАРМАЛАРЫҚұрманғазының ғұмыр
кешкен уақыты, әсіресе оң
солын танып, өмір-тіршілікке
белсене араласа бастаған кезі
мейлінше күрделі еді. Бұл
кезең патшалық Ресей
жүргізген отаршыл саясаттың
ең бір қарқын алған, әбден
құныққан, шектен шыға
басынған кезі болатын.
11 слайд
12 слайд
Қашанда ел басына келген нәубеттің ауырлық тауқыметі
ең алдымен еңсесі биік ерлердің иығына түсетін әдеті.
Замана зобалаңы Құрманғазыны да от-жалынымен шарпып
бағады. Оның «Түрмеден қашқан», «Кісен ашқан», «Ертең
кетем», «Бозқаңғыр», «Пәбескі», «Терезеден-есіктен»,
«Бозшолақ», «Бұқтым-бұқтым», «Не кричи, не шуми»,
«Арба соққан», «Аман бол, шешем, аман бол», «Қайран
шешем» сияқты күйлері замана басқа салған зобалаңның
бір-бір бекеті сияқты. Ол қатал тағдырдың кез келген
талқысына өнерімен жауап беріп, өнерімен белгі қалдырып
отырған.
Құрманғазы өмірге ғашық күйші. Тіршіліктің нұрлы
сәттеріне ол балаша қуанып, қалтқысыз сезімге бөлене
алады. «Сен білесің бе ? » айдары
13 слайд
Үйге тапсырма
Құрманғазы туралы қосымша
мәлімет тауып дәптерге жазу,
күйлері туралы оқу
14 слайд
Сабақты бағалау
15 слайд
16 слайд
Назарларыңызға
рақмет!!!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз