Дене сымбатының бұзылуы . 8 сынып. Ашық сабақ

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Дене сымбатының бұзылуы . 8 сынып. Ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Гиподинамия (грек, hypo - төмен, астында, қалыптан төмен; dynamis — күш) — қимыл-қозғалыс белсенділігінің шектелуі нәтижесінде адамдар мен жануарлар  организмдері тірек-қимыл аппараты бұлшықеттерінің, қан айналым және тыныс алу, ас қорыту және т.б. мүшелердің етті қабықтары мен қабаттары жиырылу күшінің төмендеуі
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы: Дене сымбатының бұзылуы мен Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақтабандылықтың алдын алу.

#1 слайд
Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы: Дене сымбатының бұзылуы мен Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақтабандылықтың алдын алу. жалпақтабандылықтың алдын алу. Гиподинамияның салдары. Қаңқа мен Гиподинамияның салдары. Қаңқа мен бұлшықеттің қалыптасуына бұлшықеттің қалыптасуына жаттықтырудың әсері.жаттықтырудың әсері.

1 слайд

Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы: Дене сымбатының бұзылуы мен Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақтабандылықтың алдын алу. жалпақтабандылықтың алдын алу. Гиподинамияның салдары. Қаңқа мен Гиподинамияның салдары. Қаңқа мен бұлшықеттің қалыптасуына бұлшықеттің қалыптасуына жаттықтырудың әсері.жаттықтырудың әсері.

Үй тапсырмасын тексеру сұрақтары Адамда қанша сүйек бар? 200 ден аса Бел омыртқа саны қанша? 5 Қабырға с

#2 слайд
Үй тапсырмасын тексеру сұрақтары Адамда қанша сүйек бар? 200 ден аса Бел омыртқа саны қанша? 5 Қабырға саны қанша? 12 Құйымшақ неше омыртқадан тұрады? 4-5 Сегізкөз қанша омыртқаның бірігуінен құралған? 5 Арқа омыртқа саны қанша? 12 Омыртқа саны қанша? 33-34 Адам қаңқасы неше топқа бөлінеді? 4 Мойын омыртқа саны қанша? 7 Ми сауыты қанша сүйектен құралған? 5

2 слайд

Үй тапсырмасын тексеру сұрақтары Адамда қанша сүйек бар? 200 ден аса Бел омыртқа саны қанша? 5 Қабырға саны қанша? 12 Құйымшақ неше омыртқадан тұрады? 4-5 Сегізкөз қанша омыртқаның бірігуінен құралған? 5 Арқа омыртқа саны қанша? 12 Омыртқа саны қанша? 33-34 Адам қаңқасы неше топқа бөлінеді? 4 Мойын омыртқа саны қанша? 7 Ми сауыты қанша сүйектен құралған? 5

Қол жеткізілетін оқу мақсаты: Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу

#3 слайд
Қол жеткізілетін оқу мақсаты: Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын білу. Гиподинамияның салдарын анықтау.

3 слайд

Қол жеткізілетін оқу мақсаты: Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын білу. Гиподинамияның салдарын анықтау.

Сабақтың мақсаты: Барлығы: Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын білу. Басым бөліг

#4 слайд
Сабақтың мақсаты: Барлығы: Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын білу. Басым бөлігі: Гиподинамияның салдарын анықтау . Кейбір оқушылар: Аурудың түрін берілген белгілерге қарап анықтау.

4 слайд

Сабақтың мақсаты: Барлығы: Дене сымбатының бұзылуы мен жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын білу. Басым бөлігі: Гиподинамияның салдарын анықтау . Кейбір оқушылар: Аурудың түрін берілген белгілерге қарап анықтау.

Жетістік критерийі: 1. Дене сымбатының бұзылу жолдарын біледі . 2. Жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдары

#5 слайд
Жетістік критерийі: 1. Дене сымбатының бұзылу жолдарын біледі . 2. Жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын біледі . 3. Гиподинамияның алдын алу жолдарын анықтайды.

5 слайд

Жетістік критерийі: 1. Дене сымбатының бұзылу жолдарын біледі . 2. Жалпақ табандылық қалыптасудың алдын алу жолдарын біледі . 3. Гиподинамияның алдын алу жолдарын анықтайды.

Жалпақтабандылық - адам табанындағы ойыстың түгелдей немесе жартылай тегістеліп, жалпайып кетуі.

#6 слайд
Жалпақтабандылық - адам табанындағы ойыстың түгелдей немесе жартылай тегістеліп, жалпайып кетуі.

6 слайд

Жалпақтабандылық - адам табанындағы ойыстың түгелдей немесе жартылай тегістеліп, жалпайып кетуі.

Омыртқа жотасының қисаюы Сколиоз - омыртқаның бір бүйірге қарай қисаюы (туа және жүре пайда болады) Лордоз - омыртқа бағана

#7 слайд
Омыртқа жотасының қисаюы Сколиоз - омыртқаның бір бүйірге қарай қисаюы (туа және жүре пайда болады) Лордоз - омыртқа бағанасының алға қарай майысып, қисаюымен сипатталады Бүкірлік, кифоз — омыртқа бағанасының (әдетте кеуде бөлімінің) дөңестеніп қисаюы.

7 слайд

Омыртқа жотасының қисаюы Сколиоз - омыртқаның бір бүйірге қарай қисаюы (туа және жүре пайда болады) Лордоз - омыртқа бағанасының алға қарай майысып, қисаюымен сипатталады Бүкірлік, кифоз — омыртқа бағанасының (әдетте кеуде бөлімінің) дөңестеніп қисаюы.

#8 слайд

8 слайд

• Гиподинамия (грек, hypo - төмен, астында, қалыптан төмен; dynamis — күш) — қимыл-қозғалыс белсенділігінің шектелуі нәтижес

#9 слайд
• Гиподинамия  (грек, hypo - төмен, астында, қалыптан төмен; dynamis — күш) — қимыл-қозғалыс белсенділігінің шектелуі нәтижесінде  адамдар  мен  жануарлар   организмдері тірек-қимыл аппараты  бұлшықеттерінің , қан айналым және тыныс алу, ас қорыту және т.б. мүшелердің етті қабықтары мен қабаттары жиырылу күшінің төмендеуі.

9 слайд

• Гиподинамия  (грек, hypo - төмен, астында, қалыптан төмен; dynamis — күш) — қимыл-қозғалыс белсенділігінің шектелуі нәтижесінде  адамдар  мен  жануарлар   организмдері тірек-қимыл аппараты  бұлшықеттерінің , қан айналым және тыныс алу, ас қорыту және т.б. мүшелердің етті қабықтары мен қабаттары жиырылу күшінің төмендеуі.

Гиподинамияның пайда болу себептері — Кәсiби ерекшелiктерге байланысты бұлшық ет жұмысын шекте

#10 слайд
Гиподинамияның пайда болу себептері — Кәсiби ерекшелiктерге байланысты бұлшық ет жұмысын шектеу; — Рационалды емес күн тәртiбi; — Ұзақ уақыт бойы организмнің дұрыс функционалдық жұмысын орындамауына байланысты (жарақат, ауру) төсек режимі.

10 слайд

Гиподинамияның пайда болу себептері — Кәсiби ерекшелiктерге байланысты бұлшық ет жұмысын шектеу; — Рационалды емес күн тәртiбi; — Ұзақ уақыт бойы организмнің дұрыс функционалдық жұмысын орындамауына байланысты (жарақат, ауру) төсек режимі.

Негізгі белгілері — Әлсіреу; — Жүрек соғысының және пульстің тез соғуы; — Қан қысымының жоғары болуы; — Қажығы

#11 слайд
Негізгі белгілері — Әлсіреу; — Жүрек соғысының және пульстің тез соғуы; — Қан қысымының жоғары болуы; — Қажығыштығу, тiптi ептеген жүктемелерде; — Эмоционалдық тұрақсыздық, күйгелектік.

11 слайд

Негізгі белгілері — Әлсіреу; — Жүрек соғысының және пульстің тез соғуы; — Қан қысымының жоғары болуы; — Қажығыштығу, тiптi ептеген жүктемелерде; — Эмоционалдық тұрақсыздық, күйгелектік.

Ағзаға әсері Б ұлшық еттердiң күш беретiн көрсеткiшiнiң төмендетуi; — Сүйек ұлпасынның құрамында және минералды

#12 слайд
Ағзаға әсері Б ұлшық еттердiң күш беретiн көрсеткiшiнiң төмендетуi; — Сүйек ұлпасынның құрамында және минералды зат алмасуды кальцидiң мөлшер деңгейінiң төмендеуi; — Май iркiлген кейiнге қалдыруларын жоғарылату және артық салмақтың пайда болуы; — Капилляр жүйесiнiң жұмысын бұзады, яғни жұмыс iстейтiн капиллярларды саны, күре тамыр және тамыр бөлiмшелерi қысқарады.

12 слайд

Ағзаға әсері Б ұлшық еттердiң күш беретiн көрсеткiшiнiң төмендетуi; — Сүйек ұлпасынның құрамында және минералды зат алмасуды кальцидiң мөлшер деңгейінiң төмендеуi; — Май iркiлген кейiнге қалдыруларын жоғарылату және артық салмақтың пайда болуы; — Капилляр жүйесiнiң жұмысын бұзады, яғни жұмыс iстейтiн капиллярларды саны, күре тамыр және тамыр бөлiмшелерi қысқарады.

Сымбаттың бұзылуының алдын алу • Дұрыс бірқалыпты отыруға дағдылану Емдік массаждар қабылдау Салмақты омыртқа жотасына бірде

#13 слайд
Сымбаттың бұзылуының алдын алу • Дұрыс бірқалыпты отыруға дағдылану Емдік массаждар қабылдау Салмақты омыртқа жотасына бірдей түсіру Ауыр жүкті бір қолмен көтермеу Түзу жүру Иықтың бір деңгейде болуы Тазалықты сақтау Дұрыс тамақтану Шынығу Көңілді жүру Сәнді киіну •

13 слайд

Сымбаттың бұзылуының алдын алу • Дұрыс бірқалыпты отыруға дағдылану Емдік массаждар қабылдау Салмақты омыртқа жотасына бірдей түсіру Ауыр жүкті бір қолмен көтермеу Түзу жүру Иықтың бір деңгейде болуы Тазалықты сақтау Дұрыс тамақтану Шынығу Көңілді жүру Сәнді киіну •

Қорытынды • Дұрыс арқаны ұстаудың ережелері: • 1. Үстел, парта, теледидар немесе компьютер алдында түзу отыр, бүкірейме! • 2

#14 слайд
Қорытынды • Дұрыс арқаны ұстаудың ережелері: • 1. Үстел, парта, теледидар немесе компьютер алдында түзу отыр, бүкірейме! • 2. Орындықтың шетіне отырма-бұлай отыру қолайсыз әрі бұдан арқаң ауырады. • 3.  Арқаң ауыра бастаса , дене тұрысыңды өзгерт; • 4. Үстел басында ойнағанда, жазғанда, оқығанда арқаңды тік ұста; • 5. Сергіту сәтінде міндетті түрде: • Аяғыңның ұшында тұрып, қолыңды жоғары көтеріп, созыл; • Жүзіп жүрген сияқты қолдарыңды алға және артқа соз; • 10 рет отырып тұр; • Қабырға және орындықтан 10 рет қолыңды бүгіп, жаз; • Баяу басыңды оңға және  солға жоғары және төмен бұр ; • 10 рет көзіңді қыс. • . Бір орында отырмай үзілісте жүгір немесе жүр! • . Егер үйде отырсаң-әр-бір сағат сайын сергіту жаттығуын жаса. 

14 слайд

Қорытынды • Дұрыс арқаны ұстаудың ережелері: • 1. Үстел, парта, теледидар немесе компьютер алдында түзу отыр, бүкірейме! • 2. Орындықтың шетіне отырма-бұлай отыру қолайсыз әрі бұдан арқаң ауырады. • 3.  Арқаң ауыра бастаса , дене тұрысыңды өзгерт; • 4. Үстел басында ойнағанда, жазғанда, оқығанда арқаңды тік ұста; • 5. Сергіту сәтінде міндетті түрде: • Аяғыңның ұшында тұрып, қолыңды жоғары көтеріп, созыл; • Жүзіп жүрген сияқты қолдарыңды алға және артқа соз; • 10 рет отырып тұр; • Қабырға және орындықтан 10 рет қолыңды бүгіп, жаз; • Баяу басыңды оңға және  солға жоғары және төмен бұр ; • 10 рет көзіңді қыс. • . Бір орында отырмай үзілісте жүгір немесе жүр! • . Егер үйде отырсаң-әр-бір сағат сайын сергіту жаттығуын жаса. 

Бағалау

#15 слайд
Бағалау

15 слайд

Бағалау

Кері байланыс Бір ауыз су

#16 слайд
Кері байланыс Бір ауыз су

16 слайд

Кері байланыс Бір ауыз су

Тест: Омыртқа саулығын анықтаңыз. 1.Түнде ұйықтағанда арқаны қисайтып жатасыз ба? а) Ия, б) Жоқ 2.Мойынды қимылдатқанда м

#17 слайд
Тест: Омыртқа саулығын анықтаңыз. 1.Түнде ұйықтағанда арқаны қисайтып жатасыз ба? а) Ия, б) Жоқ 2.Мойынды қимылдатқанда мойын омырқалары кітірлейді ме? а) Ия, б) Жоқ 3. Сізде артық салмақ бар ма? а) Ия, б) Жоқ 4. Ұзақ уақыт тікесінен тұру қиынға соғады ма? а) Ия, б) Жоқ 5.Сен кешке қарағанда таңертең денеңді тік ұстайсың ба? а) Ия, б) Жоқ 6. Жамбас жүйкесі талаурап немесе белді жиі шаншу мазалайда ма? а) Ия, б) Жоқ 7. Жазу немесе асхана үстелінде бүкірейіп отырасыз ба? а) Ия, б) Жоқ 8. Өте жұмсақ төсекте ұйықтайсыз ба? а) Ия, б) Жоқ 9. Дененің әрбір бөліктерінде қабыну жағдай жиі болып тұра ма? а) Ия, б) Жоқ 10. Орныңыздан тұрған кезде бірден қозғала алмай қалған кездер болды ма? а) Ия, б) Жоқ

17 слайд

Тест: Омыртқа саулығын анықтаңыз. 1.Түнде ұйықтағанда арқаны қисайтып жатасыз ба? а) Ия, б) Жоқ 2.Мойынды қимылдатқанда мойын омырқалары кітірлейді ме? а) Ия, б) Жоқ 3. Сізде артық салмақ бар ма? а) Ия, б) Жоқ 4. Ұзақ уақыт тікесінен тұру қиынға соғады ма? а) Ия, б) Жоқ 5.Сен кешке қарағанда таңертең денеңді тік ұстайсың ба? а) Ия, б) Жоқ 6. Жамбас жүйкесі талаурап немесе белді жиі шаншу мазалайда ма? а) Ия, б) Жоқ 7. Жазу немесе асхана үстелінде бүкірейіп отырасыз ба? а) Ия, б) Жоқ 8. Өте жұмсақ төсекте ұйықтайсыз ба? а) Ия, б) Жоқ 9. Дененің әрбір бөліктерінде қабыну жағдай жиі болып тұра ма? а) Ия, б) Жоқ 10. Орныңыздан тұрған кезде бірден қозғала алмай қалған кездер болды ма? а) Ия, б) Жоқ

• Егер 10 сауалдың екеуіне ғана «ия» деп жауап берген болсаңыз: арқа мен омыртқаларыңызда ешқандай дерттің белгісі жоқ деген с

#18 слайд
• Егер 10 сауалдың екеуіне ғана «ия» деп жауап берген болсаңыз: арқа мен омыртқаларыңызда ешқандай дерттің белгісі жоқ деген сөз • Егер 3-5 рет «ия» болса, бұлшықеттердегі ішкі жасушалардың зат алмасу қызметінде бұзылыс орын алған. Омыртқалардағы дерттің дені В6, В5, В2дәрумендерін толық алмағандықтан пайда болады • Егер «ия» жауабы 6 немесе оданда көп болса, жүйкеде кінәрат бар немесе омыртқа зақым келген. Бұл да дәрумендер қорының аздығынан. Е,С дәрумені арқылы қабынудың алдын алуға болады

18 слайд

• Егер 10 сауалдың екеуіне ғана «ия» деп жауап берген болсаңыз: арқа мен омыртқаларыңызда ешқандай дерттің белгісі жоқ деген сөз • Егер 3-5 рет «ия» болса, бұлшықеттердегі ішкі жасушалардың зат алмасу қызметінде бұзылыс орын алған. Омыртқалардағы дерттің дені В6, В5, В2дәрумендерін толық алмағандықтан пайда болады • Егер «ия» жауабы 6 немесе оданда көп болса, жүйкеде кінәрат бар немесе омыртқа зақым келген. Бұл да дәрумендер қорының аздығынан. Е,С дәрумені арқылы қабынудың алдын алуға болады

Үйге тапсырма «Тірек-қимыл жүйесі» тарауын қайталау « Адам сымбатты болу үшін не істеу керек?» атты шағын эссе жазу.

#19 слайд
Үйге тапсырма «Тірек-қимыл жүйесі» тарауын қайталау « Адам сымбатты болу үшін не істеу керек?» атты шағын эссе жазу.

19 слайд

Үйге тапсырма «Тірек-қимыл жүйесі» тарауын қайталау « Адам сымбатты болу үшін не істеу керек?» атты шағын эссе жазу.

#20 слайд

20 слайд

Алматы облысы Панфилов ауданы Головацкий атындағы орта мектеп Рысбаева Гүлмира Бейсембайқызы Биология –география пәнінің мұға

#21 слайд
Алматы облысы Панфилов ауданы Головацкий атындағы орта мектеп Рысбаева Гүлмира Бейсембайқызы Биология –география пәнінің мұғалімі

21 слайд

Алматы облысы Панфилов ауданы Головацкий атындағы орта мектеп Рысбаева Гүлмира Бейсембайқызы Биология –география пәнінің мұғалімі

Файл форматы:
ppt
11.11.2020
615
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі