Дененің сапалық қасиеттері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Дененің сапалық
қасиеттерін дамыту
1 слайд
Дененің сапалық қасиеттерін дамыту
2 слайд
Балалардың бұлшық еттері жыл сайын бір қалыпты және тұрақты түрде өсіп
отырады. Алайда, әр түрлі бұлшық ет топтары күшінің жыл сайынғы өсуі бір
қалыпты болмайды. Дене жаттығуларының тоғыз жастан бастап денені тік
ұстайтын бұлшық еттердің күші елеулі түрде артады да, саусақ бұлшық
еттерінң күші біршама тежеледі. Бұлшық еттер күшінің үдемелі түрде өсуі қыз
балаларды 11–12 жаста, ал ер балаларды біршама кейінірек 12–12 жас
аралығында басталады. Балаларда күш қабілетін жетілдіретін жаттығулар
негізнен жүйелі түрде орындалып отыруы қажет. Күш қабілетін жетілдіру
кезінде денеге түсетін күш өте көп болмауы қажет. Бұл адамның жалпы өсуін
кідіртеді. Күшті арттыратын жаттығулар адамның шапшаңдық, күштілік,
төзімділік қасиет — қабілеттерін дамытудың негізгі болғандықтан, мұндай
жаттығуларды үздіксіз және жеткілікті мөлшерде орындап отыруы қажет. Өз
беттерімен жаттығу кезінде күшті молайтатын жаттығулар икемділік пен
жылдамдық қабілеттерін арттыратын жаттығулардан кейін, ал көп жағдайда
төзімділікті арттыратын жаттығуларадың алдында орындалғаны жөн.
2 слайд
Балалардың бұлшық еттері жыл сайын бір қалыпты және тұрақты түрде өсіп отырады. Алайда, әр түрлі бұлшық ет топтары күшінің жыл сайынғы өсуі бір қалыпты болмайды. Дене жаттығуларының тоғыз жастан бастап денені тік ұстайтын бұлшық еттердің күші елеулі түрде артады да, саусақ бұлшық еттерінң күші біршама тежеледі. Бұлшық еттер күшінің үдемелі түрде өсуі қыз балаларды 11–12 жаста, ал ер балаларды біршама кейінірек 12–12 жас аралығында басталады. Балаларда күш қабілетін жетілдіретін жаттығулар негізнен жүйелі түрде орындалып отыруы қажет. Күш қабілетін жетілдіру кезінде денеге түсетін күш өте көп болмауы қажет. Бұл адамның жалпы өсуін кідіртеді. Күшті арттыратын жаттығулар адамның шапшаңдық, күштілік, төзімділік қасиет — қабілеттерін дамытудың негізгі болғандықтан, мұндай жаттығуларды үздіксіз және жеткілікті мөлшерде орындап отыруы қажет. Өз беттерімен жаттығу кезінде күшті молайтатын жаттығулар икемділік пен жылдамдық қабілеттерін арттыратын жаттығулардан кейін, ал көп жағдайда төзімділікті арттыратын жаттығуларадың алдында орындалғаны жөн.
3 слайд
Күш қабілетін жетілдіру үшін жаттығулардың
төменгідей түрлерін орындау керек.
•
кермеге тартылу, биікке өрмелеу, аяқты көтеру, еденге немесе гимнастикалық
орындыққа екпетімен жатып, қолды бүгіп, жазу жаттығуларын орындау қажет.
•
басқа ауыр салмақтар көтеру (бірнеше бала болып гимнастикалық орындықты және
оны үстінде отырған оқушылармен бірге қөтеріп алып жүру) серіппелі спорт
құралдарымен, баппен (гантель) көтерумен жаттығу. Күш қабілетін жетілдіретін өзге
де жаттығу түрлері бар. Дегенмен, жоғары да аталған жаттығулардың алғашқы
тармағы жиі қолданылады. Өйткені ол мектеп жасындағы балалардың ең қолайлы
жаттығуы. 10–13 жастағы оқушыларға белгілі бір деңгейдегі күш, төзімділік
қабілеттерін жетілдіретін жаттығулар керек. Себебі 10 жасқа дейінгі балалар жиі
алаңдап, белгілі бір деңгейде күш жұмсауға қабілетсіз болса, 10 жастан кейін күш
қабілеті едәуір артады. Төзімділік қабілетін жетілдіру үшін бірінші кезекте
күрделілеу жаттығулар пайдаланылады.Бұлар: аласа кермеге тартылу, гимнастикалық
қабырғаға және орындыққа қолды тіреп, бірнеше рет бүгіп — жазу, онша ауыр емес
заттарды көтеру.
3 слайд
Күш қабілетін жетілдіру үшін жаттығулардың төменгідей түрлерін орындау керек. • кермеге тартылу, биікке өрмелеу, аяқты көтеру, еденге немесе гимнастикалық орындыққа екпетімен жатып, қолды бүгіп, жазу жаттығуларын орындау қажет. • басқа ауыр салмақтар көтеру (бірнеше бала болып гимнастикалық орындықты және оны үстінде отырған оқушылармен бірге қөтеріп алып жүру) серіппелі спорт құралдарымен, баппен (гантель) көтерумен жаттығу. Күш қабілетін жетілдіретін өзге де жаттығу түрлері бар. Дегенмен, жоғары да аталған жаттығулардың алғашқы тармағы жиі қолданылады. Өйткені ол мектеп жасындағы балалардың ең қолайлы жаттығуы. 10–13 жастағы оқушыларға белгілі бір деңгейдегі күш, төзімділік қабілеттерін жетілдіретін жаттығулар керек. Себебі 10 жасқа дейінгі балалар жиі алаңдап, белгілі бір деңгейде күш жұмсауға қабілетсіз болса, 10 жастан кейін күш қабілеті едәуір артады. Төзімділік қабілетін жетілдіру үшін бірінші кезекте күрделілеу жаттығулар пайдаланылады.Бұлар: аласа кермеге тартылу, гимнастикалық қабырғаға және орындыққа қолды тіреп, бірнеше рет бүгіп — жазу, онша ауыр емес заттарды көтеру.
4 слайд
Жылдамдық қабілетін жетілдіру үшін ,ең бірінші қозғалыс шапшаңдығын
арттыруға арналған жаттығулар пайдаланады. Қозғалыс шапшаңдығын дамытуда
қайталау тәсілі қолданылады.
Әрбір келесі қимыл — әрекет бұрын көрсетілген шапшаңдықты арттыру міндетін
алға қоюы керек. Жүгіру кезіндегі жылдамдықты бағалау үшін тест есебінен 20 м
қашықтықты бірден жүгіріп өтудің орташа көрсеткіші мынадай:
жас Ер балалар Қыз балалар
Уақыт
(сек) Шапшандық
(м / сек) Уақыт
(сек) Шапшандық
(м / сек)
12 3.0 6.7 3.3 6.0
13 3.0 6.7 3.2 6.3
4 слайд
Жылдамдық қабілетін жетілдіру үшін ,ең бірінші қозғалыс шапшаңдығын арттыруға арналған жаттығулар пайдаланады. Қозғалыс шапшаңдығын дамытуда қайталау тәсілі қолданылады. Әрбір келесі қимыл — әрекет бұрын көрсетілген шапшаңдықты арттыру міндетін алға қоюы керек. Жүгіру кезіндегі жылдамдықты бағалау үшін тест есебінен 20 м қашықтықты бірден жүгіріп өтудің орташа көрсеткіші мынадай: жас Ер балалар Қыз балалар Уақыт (сек) Шапшандық (м / сек) Уақыт (сек) Шапшандық (м / сек) 12 3.0 6.7 3.3 6.0 13 3.0 6.7 3.2 6.3
5 слайд
Жылдамдық қабілетін жетілдіруге арналған жаттығулар
шапшаңдық қашан төмнедей бастағанша қайталана беруі керек.
Оларды сабақтың басында немесе ептілікті арттыратын
жаттығуларды орындаудан кейін өтқізген жөн. Ептілік қабілетін
жетілдіру үшін гимнастикалық жаттығулармен қоса әдеттегі
қимыл — қозғалыс жаттығуларын күрделендіре қолдануға
болады. Мысалы: беткейден шаңғымен еңіске қарай жұптасып
сырғанап түсу немесе заттарды көтеріп сырғанап түсу.
Әдеттегі қозғалыстарды кездейсоқ бастапқы қалыптардан
орындау ( мысалы бір орыннан ұзындыққа секіру бір жақ
жанымен немесе теріс қарап тұрып орындау ),бір орында тұрып
180–360 қа бұрылып секіру, ал ең бастысы — акробатика мен әр
түрлі қимыл — қозғалыс ойындары ептілікті жетілдіруге
пайдалы болмақ. Ептілік қабілетін жетілдіруге арналған
жаттығулар әдетте кіріспе бөлімінен кейін, сабақтын негізгі
бөлімінің басында орындалады.
Дене тәрбиесінде пайдаланылатын жаттығулар адам
организміне белгілі бір дәрежеде әсерін тигізгді.Дұрыс
ұйымдастырылған дене жаттығулары адамға қажетті күш,
жылдамдық, ептілік, төзімділік т.б қасиет — қабілеттерінің
қалыптасуына белсенді түрде әсер етеді.
5 слайд
Жылдамдық қабілетін жетілдіруге арналған жаттығулар шапшаңдық қашан төмнедей бастағанша қайталана беруі керек. Оларды сабақтың басында немесе ептілікті арттыратын жаттығуларды орындаудан кейін өтқізген жөн. Ептілік қабілетін жетілдіру үшін гимнастикалық жаттығулармен қоса әдеттегі қимыл — қозғалыс жаттығуларын күрделендіре қолдануға болады. Мысалы: беткейден шаңғымен еңіске қарай жұптасып сырғанап түсу немесе заттарды көтеріп сырғанап түсу. Әдеттегі қозғалыстарды кездейсоқ бастапқы қалыптардан орындау ( мысалы бір орыннан ұзындыққа секіру бір жақ жанымен немесе теріс қарап тұрып орындау ),бір орында тұрып 180–360 қа бұрылып секіру, ал ең бастысы — акробатика мен әр түрлі қимыл — қозғалыс ойындары ептілікті жетілдіруге пайдалы болмақ. Ептілік қабілетін жетілдіруге арналған жаттығулар әдетте кіріспе бөлімінен кейін, сабақтын негізгі бөлімінің басында орындалады. Дене тәрбиесінде пайдаланылатын жаттығулар адам организміне белгілі бір дәрежеде әсерін тигізгді.Дұрыс ұйымдастырылған дене жаттығулары адамға қажетті күш, жылдамдық, ептілік, төзімділік т.б қасиет — қабілеттерінің қалыптасуына белсенді түрде әсер етеді.
6 слайд
Дене тәрбиесі мен әдістемесі
үш бөлімнен тұрады:
1. Дене тәрбиесінің теориясы — дене тәрбиесі
ілімі мен әдістемесінің қоғамда алаты орнын
зерттейді.
2. Дене тәрбиесінің әдістемесі — дене тәрбиесі
ерекшеліктерін, заңдылықтарын белгілеп,
талдайды.
3. Спорттық жаттықтыру — оны өткізу
әдістемесін, мерзімі мен кезеңдерін,
артықшылықтарын айқындайды. Бұл дене
тәрбиесі маманының кәсіптік деңгейін
көрсетеді. Ғылыми мәні мен тәжірибе
жинақтай отырып, бұл ілім адамның дене
тәрбиесі процесінің заңдылықтарын ашып
береді. Қазіргі дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесінің
негізгі көздері мынылар:
1. Адамдарды Отан қорғау ісіне, еңбек
етуге қабілетті, денсаулығы мықты адамдарды
тәрбиелеу.
2. Практикалық жұмыс. Теориялық,
әдістемелік жаңалықтар іс жүзіндегі тәжірибе
жұмыстарымен тексеріледі. Дене тәрбиесінің
теориясы мен әдістемесін байыту.
3. Еліміздегі дене мәдениетінің орны
және оны дамытуға байланысты “Қазақстан —
2030’’ стратегиясы жүзеге асыру шаралары.
4. “Қазақстан Республикасы
бұқаралық спортты дамыту жөніндегі шұғыл
шаралар ”.
5. Дене тәрбиесінің теориясы мен
әдістемесінің, сондай — ақ басқа ілімдер
қөлеміндегі ғылыми зерттеулердің нәтижелері.
6 слайд
Дене тәрбиесі мен әдістемесі үш бөлімнен тұрады: 1. Дене тәрбиесінің теориясы — дене тәрбиесі ілімі мен әдістемесінің қоғамда алаты орнын зерттейді. 2. Дене тәрбиесінің әдістемесі — дене тәрбиесі ерекшеліктерін, заңдылықтарын белгілеп, талдайды. 3. Спорттық жаттықтыру — оны өткізу әдістемесін, мерзімі мен кезеңдерін, артықшылықтарын айқындайды. Бұл дене тәрбиесі маманының кәсіптік деңгейін көрсетеді. Ғылыми мәні мен тәжірибе жинақтай отырып, бұл ілім адамның дене тәрбиесі процесінің заңдылықтарын ашып береді. Қазіргі дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесінің негізгі көздері мынылар: 1. Адамдарды Отан қорғау ісіне, еңбек етуге қабілетті, денсаулығы мықты адамдарды тәрбиелеу. 2. Практикалық жұмыс. Теориялық, әдістемелік жаңалықтар іс жүзіндегі тәжірибе жұмыстарымен тексеріледі. Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесін байыту. 3. Еліміздегі дене мәдениетінің орны және оны дамытуға байланысты “Қазақстан — 2030’’ стратегиясы жүзеге асыру шаралары. 4. “Қазақстан Республикасы бұқаралық спортты дамыту жөніндегі шұғыл шаралар ”. 5. Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесінің, сондай — ақ басқа ілімдер қөлеміндегі ғылыми зерттеулердің нәтижелері.
7 слайд
Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі педогогика,
психология, социология, физиология, анатомия
ғылымдарымен сабақтас жүргізіліп, жас ұрпаққа білім беру,
оны тәрбиелеу, денсаулығын нығайтудың жолдарын жан —
жақты қарастырады.
Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі гимнастика,
жеңіл атлетика, шаңғы спорты, ұлттық ойындар мен ат
спорты, спорттық педогогика, спорттық психология
пәндерін ортақ теориялық заңдылықтарға сүйеннді. Осы
пәндерді алынған нақты нәтижелер теорияға негіз болып
табылады.
Дене шынықтыру және спорт жаттығулары адам
организімінің өзара үйлесімді әрекетте болуын қамтамасыз
етеді. Сырттан әсер ететін қолайсыз жағдайларға
организімнің төзімділігін арттырады.
7 слайд
Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі педогогика, психология, социология, физиология, анатомия ғылымдарымен сабақтас жүргізіліп, жас ұрпаққа білім беру, оны тәрбиелеу, денсаулығын нығайтудың жолдарын жан — жақты қарастырады. Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі гимнастика, жеңіл атлетика, шаңғы спорты, ұлттық ойындар мен ат спорты, спорттық педогогика, спорттық психология пәндерін ортақ теориялық заңдылықтарға сүйеннді. Осы пәндерді алынған нақты нәтижелер теорияға негіз болып табылады. Дене шынықтыру және спорт жаттығулары адам организімінің өзара үйлесімді әрекетте болуын қамтамасыз етеді. Сырттан әсер ететін қолайсыз жағдайларға организімнің төзімділігін арттырады.
8 слайд
Дене шынықтыру және спорт жаттығулары организімді
нығайтуға мақсатында орындалады. Соның нәтижесінде
денеге мынандай сапалық өзгерістер іске асады.
Сыртқы дене
бітімі өзгеріп
әдемілене түседі.Қимыл — қозғалыс жасау қабілеті
артады, яғни дене иқемді, епті бола
түседі де, жасалған қимыл —
қозғалыстары бір — бірімен өзара
үйлесімді, сәнді болып шығады.
Дене шынықтыру және спорт жаттығуларының негізгі
бұлшық еттердің қимыл — қозғалыс жасауы болып
табылады.
Қажет деп есептелген қимыл — қозғалысты орындағанда
адамның көңіл — күйі ғана көтеріліп қоймай, оның бұлшық
еттері де сергіп, рахаттанатын болады.Дене шынықтыру
және спорт жаттығуларын орындау адамның жан — жақты
өсіп жетілуіне қолайлы жағдай туғызады.
8 слайд
Дене шынықтыру және спорт жаттығулары организімді нығайтуға мақсатында орындалады. Соның нәтижесінде денеге мынандай сапалық өзгерістер іске асады. Сыртқы дене бітімі өзгеріп әдемілене түседі.Қимыл — қозғалыс жасау қабілеті артады, яғни дене иқемді, епті бола түседі де, жасалған қимыл — қозғалыстары бір — бірімен өзара үйлесімді, сәнді болып шығады. Дене шынықтыру және спорт жаттығуларының негізгі бұлшық еттердің қимыл — қозғалыс жасауы болып табылады. Қажет деп есептелген қимыл — қозғалысты орындағанда адамның көңіл — күйі ғана көтеріліп қоймай, оның бұлшық еттері де сергіп, рахаттанатын болады.Дене шынықтыру және спорт жаттығуларын орындау адамның жан — жақты өсіп жетілуіне қолайлы жағдай туғызады.
9 слайд
Денені тәрбиелеу жүйесі қоғамдағы әр адамның денесін тәрбилеуде жеке басының дарыны
н , қабілетін арттыруды көздейді. Әсіресе өмірде керекті жылдамдық, күш, ептілік, төзімділік
және басқа да дене сапасын арттыруға күш салады. Адамның осы қабілеттері негізгі қимыл
мүмкіншілігі болып табылады. Осы қимылдар арқылы адамның дене дайындығын едәуір
жақсартуға болады. Дене қуатының қасиетінің әрекетті даму және тәрбиелеу деген терминдер
қолданылады.
Даму термині дене қуатының қасиетінің табиғи өзгеру сипатының , ал тәрбиелеу қозғалыс қ
асиетінің көрсеткіштерін белсенді өсіру бағытын білдіреді. Дененің сапалық қасиетіне - күш,
төзімділік, жылдамдық, иілгіштік, ептілік жатады.
Күш дегеніміз – спортшының сыртқы карсылықтарды жеңуі кабілеттілігі немесе оған бұлшық
ет күшінің қарсы тұруы. Жылдамдық дегеніміз - спортшының ойындағы әл-қуаттан туатын
қозғағалыстың аз уақыт ішінде атқаратын қызметін айтамыз.
Ептілік қозғалыс қабілеті дегеніміз шапшаң, дәл, нақтылы мақсатқа сәйкес, үнеммен өзгермелі
жағдайда қозғалыс міндеттерін шешуі болып табылады.
Иілгіштік - шұғылданушының қозғалысты үлкен амплитудамен (теңселу шегі, арасы) орындау
қабілеті болып табылады. Спорттық төзімділік дегеніміз - организмнің ұзақ уақыт жұмыс
істеген кезінде пайда болған шаршауға қарсы тұру қасиеті. Күш және оны тәрбиелеу әдістемесі
Күш деген сөз әртүрлі мағына берілуіне байланысты ғылыми тұрғыда оған әртүрлі түсініктеме
беруге болады. Күштің бір мағынасы қозғалыс механикасының заңдылыктарын оқытса екінші
мағынасы дене тәрбиесі ілімінде физиология мен антропология саласының зерттеу пөні болын
есептеледі.
9 слайд
Денені тәрбиелеу жүйесі қоғамдағы әр адамның денесін тәрбилеуде жеке басының дарыны н , қабілетін арттыруды көздейді. Әсіресе өмірде керекті жылдамдық, күш, ептілік, төзімділік және басқа да дене сапасын арттыруға күш салады. Адамның осы қабілеттері негізгі қимыл мүмкіншілігі болып табылады. Осы қимылдар арқылы адамның дене дайындығын едәуір жақсартуға болады. Дене қуатының қасиетінің әрекетті даму және тәрбиелеу деген терминдер қолданылады. Даму термині дене қуатының қасиетінің табиғи өзгеру сипатының , ал тәрбиелеу қозғалыс қ асиетінің көрсеткіштерін белсенді өсіру бағытын білдіреді. Дененің сапалық қасиетіне - күш, төзімділік, жылдамдық, иілгіштік, ептілік жатады. Күш дегеніміз – спортшының сыртқы карсылықтарды жеңуі кабілеттілігі немесе оған бұлшық ет күшінің қарсы тұруы. Жылдамдық дегеніміз - спортшының ойындағы әл-қуаттан туатын қозғағалыстың аз уақыт ішінде атқаратын қызметін айтамыз. Ептілік қозғалыс қабілеті дегеніміз шапшаң, дәл, нақтылы мақсатқа сәйкес, үнеммен өзгермелі жағдайда қозғалыс міндеттерін шешуі болып табылады. Иілгіштік - шұғылданушының қозғалысты үлкен амплитудамен (теңселу шегі, арасы) орындау қабілеті болып табылады. Спорттық төзімділік дегеніміз - организмнің ұзақ уақыт жұмыс істеген кезінде пайда болған шаршауға қарсы тұру қасиеті. Күш және оны тәрбиелеу әдістемесі Күш деген сөз әртүрлі мағына берілуіне байланысты ғылыми тұрғыда оған әртүрлі түсініктеме беруге болады. Күштің бір мағынасы қозғалыс механикасының заңдылыктарын оқытса екінші мағынасы дене тәрбиесі ілімінде физиология мен антропология саласының зерттеу пөні болын есептеледі.
10 слайд
Мысалға алынған күшті,ептілікті және
иілгіштікті арттыратын жаттығулар
10 слайд
Мысалға алынған күшті,ептілікті және иілгіштікті арттыратын жаттығулар
11 слайд
Күш сапасын тәрбиелеуде қолданылатын құралдарға негізінен үдемелі қарсыласу мен
күшпен орындалатын жаттығулар жатады. Ол жаттығулар екі топқа бөлінеді.
1. Сырттан түсетін күш әсері. Оған заттардың салмағы, қарсыласының қарсылық әрекеті, серіппелі заттардың
көрсеткен күші және сыртқы ортаның кедергісі (қармен жүгіру, суда, құмда жүгіру т.с.с.) жатады.
2. Адамның меншікті салмағына түсетін ауырлық күш әсерін жеңу мен қоса сырттан әсер етуіші қосымша
салмақпен денеге ауырлық түсіру. Мысалы: қолға гир алып жүгіру, белге қорғасынды белдік салып тартылу
т.с.с. Адамның күш сапасын тәрбиелеудің бірден-бір нақтылы әдістемелік жағдайды оның үдемелі қарсыласу
кезіндегі күш кұрамын, керекті шамасын белгілеу болып табылалы да, бұлшық ет күшімен, әртүрлі қуатта
қимыл козғалысын орындауды түсінуден бастап шешіледі. Көптеп күш қуатын жұмсамай бұлшық ет күшін
көбейту, жұмыстың әртүрлі қуатта орындалуы, козғалыстың физиологиялық ерекшеліктерін түсіндірсе де
ұтымды көрсеткішке жете алмайтындығы мәлім. Мысалы, әлі келетін салмақты 25 реттен котерудің орнына 15-
18 реттен ұзақ уақыт бойы көтерсе де, күштің өспейтіндігі белгілі. Егер де адам жүйелі түрде көтеретін ауыр
салмақтың жартысын ғана көтеретін болса, оның бұлшык етіне ешқандай күш қосылмайды, ал көтеретін салмақ
20 реттен төмен болса, онда бастапқы күштің өзі де төмендейді. Бұл уақьпта ет күшінің азаюы, жалпы бұлшық
еттердің жұмыс істеу қабілеттілігін төмендетеді. Сондықтан дененің қозғалыс күшін тәрбиелеп көбейтуде оған
салмақтың белсенді әсер ететін шамасын табу керек.
Күшті тәрбиелеуде, шамадан тыс берілген салмақпен жатгыққанда, оның пайдасы шамалы екені, ал ортадан
жоғары, шамасы келетін салмақпен жаттыққанда айтарлыктай көрсеткшітерінде өзгеріс болатыны белгілі. Күш
өскен сайын берілетін салмақта өсуге міндетті жэне көтерілген салмақ максимальды салмактың 80-90%
шамасында болуы шарт.
11 слайд
Күш сапасын тәрбиелеуде қолданылатын құралдарға негізінен үдемелі қарсыласу мен күшпен орындалатын жаттығулар жатады. Ол жаттығулар екі топқа бөлінеді. 1. Сырттан түсетін күш әсері. Оған заттардың салмағы, қарсыласының қарсылық әрекеті, серіппелі заттардың көрсеткен күші және сыртқы ортаның кедергісі (қармен жүгіру, суда, құмда жүгіру т.с.с.) жатады. 2. Адамның меншікті салмағына түсетін ауырлық күш әсерін жеңу мен қоса сырттан әсер етуіші қосымша салмақпен денеге ауырлық түсіру. Мысалы: қолға гир алып жүгіру, белге қорғасынды белдік салып тартылу т.с.с. Адамның күш сапасын тәрбиелеудің бірден-бір нақтылы әдістемелік жағдайды оның үдемелі қарсыласу кезіндегі күш кұрамын, керекті шамасын белгілеу болып табылалы да, бұлшық ет күшімен, әртүрлі қуатта қимыл козғалысын орындауды түсінуден бастап шешіледі. Көптеп күш қуатын жұмсамай бұлшық ет күшін көбейту, жұмыстың әртүрлі қуатта орындалуы, козғалыстың физиологиялық ерекшеліктерін түсіндірсе де ұтымды көрсеткішке жете алмайтындығы мәлім. Мысалы, әлі келетін салмақты 25 реттен котерудің орнына 15- 18 реттен ұзақ уақыт бойы көтерсе де, күштің өспейтіндігі белгілі. Егер де адам жүйелі түрде көтеретін ауыр салмақтың жартысын ғана көтеретін болса, оның бұлшык етіне ешқандай күш қосылмайды, ал көтеретін салмақ 20 реттен төмен болса, онда бастапқы күштің өзі де төмендейді. Бұл уақьпта ет күшінің азаюы, жалпы бұлшық еттердің жұмыс істеу қабілеттілігін төмендетеді. Сондықтан дененің қозғалыс күшін тәрбиелеп көбейтуде оған салмақтың белсенді әсер ететін шамасын табу керек. Күшті тәрбиелеуде, шамадан тыс берілген салмақпен жатгыққанда, оның пайдасы шамалы екені, ал ортадан жоғары, шамасы келетін салмақпен жаттыққанда айтарлыктай көрсеткшітерінде өзгеріс болатыны белгілі. Күш өскен сайын берілетін салмақта өсуге міндетті жэне көтерілген салмақ максимальды салмактың 80-90% шамасында болуы шарт.
12 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
12 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!