дидактикалық ойындар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Оқушылардың қызығушылығын
арттыруда дидактикалық ойындардың
тиімділігі
Орындаған: Хамзина Зарина
1 слайд
Оқушылардың қызығушылығын арттыруда дидактикалық ойындардың тиімділігі Орындаған: Хамзина Зарина
2 слайд
Бастауыш мектепте оқыту процесінде дидактикалық
ойындар әрі оқу, әрі ойын қызметін қатар атқарумен
ерекше орын алады. Ойын – балалар әрекетінің бір
түрі. Оқушыларды оқыту және сөйлету
мақсатындағы қарым-қатынастың әдісі мен
құралы.Ойын әрекеті естің, ойлау мен қиялға,
барлық таным процесіне әсерін тигізеді.
Н.Ф.Талызина «Алты жасарлар
ойнай отырып, логикалық
қабылдау арқылы оқуды және
математиканы таным
қызығушылығын меңгереді. Бұдан
бірте-бірте ойыннан кейін оқу
әрекеті орын алады» - деген пікір
айтты.
2 слайд
Бастауыш мектепте оқыту процесінде дидактикалық ойындар әрі оқу, әрі ойын қызметін қатар атқарумен ерекше орын алады. Ойын – балалар әрекетінің бір түрі. Оқушыларды оқыту және сөйлету мақсатындағы қарым-қатынастың әдісі мен құралы.Ойын әрекеті естің, ойлау мен қиялға, барлық таным процесіне әсерін тигізеді. Н.Ф.Талызина «Алты жасарлар ойнай отырып, логикалық қабылдау арқылы оқуды және математиканы таным қызығушылығын меңгереді. Бұдан бірте-бірте ойыннан кейін оқу әрекеті орын алады» - деген пікір айтты.
3 слайд
Қазіргі таңда оқыту процесінде бастауыш сынып
оқушыларының оқу-танымдық іс-әрекетін белсендірудің
тиімді жолдары мынандай:
1.Танымдық дидактикалық ойындар.
2. Сұрақ-жауап, тапқырлар клубы, викторина, қызықты
математика.
3. Пәндік олимпиада апталығы.
4. Көрнекіліктер.
5. Ғылымның, өнердің, мәдениеттің жаңалықтары өтетін
сабақтар.
6. Қызықты газет, журналдар, әдеби кітаптар оқуға жағдай
туғызу.
7. Педагогикалық технологиялар.
3 слайд
Қазіргі таңда оқыту процесінде бастауыш сынып оқушыларының оқу-танымдық іс-әрекетін белсендірудің тиімді жолдары мынандай: 1.Танымдық дидактикалық ойындар. 2. Сұрақ-жауап, тапқырлар клубы, викторина, қызықты математика. 3. Пәндік олимпиада апталығы. 4. Көрнекіліктер. 5. Ғылымның, өнердің, мәдениеттің жаңалықтары өтетін сабақтар. 6. Қызықты газет, журналдар, әдеби кітаптар оқуға жағдай туғызу. 7. Педагогикалық технологиялар.
4 слайд
Оқушылардың танымдық қызығушылығын қалыптастыруда
жүргізілетін жеке жұмыстар әр пән бойынша жүргізіледі.
Домбыра үйрету арқылы музыка үйрету, әртүрлі қызықты
әңгіме оқу арқылы оқуға қызығушылығын ояту. Бастауыш
сынып оқушылары ғылыми зерттеулерді іс-тәжірибелерді
қолдана отырып, міндеттерді шешуге сүйенеді. Сондай-ақ
оқушының танымы тек таным қызметінде ғана емес,
сонымен бірге еңбек ойын әрекетінде, әдеби және қоғамдық
қызметтерде орын алады.
Ойын үстінде оқушылар өзі үшін жаттығулар орындап,
оқумен жаттығады және ойын үстінде салыстыру
арқасында тапсырмаларды орындауға тырысады, ойын
оқушыларды ізденуге, жеңіске жетуге ынталандырып бұдан
оларды тез қимылдауға, тез ойлауға, тез шешім қабылдауға
және тапсырманы нақты орындауға әкеледі. Әрине, бұл
жерде ойын ережесі сақталуы керек.
4 слайд
Оқушылардың танымдық қызығушылығын қалыптастыруда жүргізілетін жеке жұмыстар әр пән бойынша жүргізіледі. Домбыра үйрету арқылы музыка үйрету, әртүрлі қызықты әңгіме оқу арқылы оқуға қызығушылығын ояту. Бастауыш сынып оқушылары ғылыми зерттеулерді іс-тәжірибелерді қолдана отырып, міндеттерді шешуге сүйенеді. Сондай-ақ оқушының танымы тек таным қызметінде ғана емес, сонымен бірге еңбек ойын әрекетінде, әдеби және қоғамдық қызметтерде орын алады. Ойын үстінде оқушылар өзі үшін жаттығулар орындап, оқумен жаттығады және ойын үстінде салыстыру арқасында тапсырмаларды орындауға тырысады, ойын оқушыларды ізденуге, жеңіске жетуге ынталандырып бұдан оларды тез қимылдауға, тез ойлауға, тез шешім қабылдауға және тапсырманы нақты орындауға әкеледі. Әрине, бұл жерде ойын ережесі сақталуы керек.
5 слайд
Осы жолдарды, әдістерді қолдана отырып, оқушылардың
білімге қызығуына, зерттеуіне атмосфера туғызу қажет,
жоғарыда айтылған қызығушылықты қалыптастыру
жолдары мен әдістерін қолдану үшін төмендегідей
жағдайларды ескеру керек.
•
Оқу процесіндегі сабаққа қойылатын дидактикалық
міндеттер.
•
Білім мазмұнының көлемі, маңызы.
•
Білімді меңгеру деңгейі.
•
Білімді қабылдауы.
•
Білімді қолдана білуі.
5 слайд
Осы жолдарды, әдістерді қолдана отырып, оқушылардың білімге қызығуына, зерттеуіне атмосфера туғызу қажет, жоғарыда айтылған қызығушылықты қалыптастыру жолдары мен әдістерін қолдану үшін төмендегідей жағдайларды ескеру керек. • Оқу процесіндегі сабаққа қойылатын дидактикалық міндеттер. • Білім мазмұнының көлемі, маңызы. • Білімді меңгеру деңгейі. • Білімді қабылдауы. • Білімді қолдана білуі.
6 слайд
Дүниетану сабақтарында оқушылардың танымдық
қызығушылықтарын қалыптастыруда хрестоматиялық
материалды пайдаланудың мәні өте зор.
Оқушылар тақырыпқа сәйкес көркем әңгімелерді, өлеңдерді,
ғылыми-көпшілік кітаптарынан алынған сипаттамаларды,
қызықты деректерді ықылас қойып, зор ынтамен қабылдайды.
Соның арқасында олардың пәнге деген қызығушылығы артады,
ой-өрісі кеңейіп, қоршаған орта туралы білімдері жаңа
деректермен молая түседі.
«Адам» бөліміндегі «Өнер, мәдениет-ақыл-ойдың-жемісі»
тақырыбы бойынша оқушыларға «Әлемнің жеті кереметі»
туралы жалпы мәліметтер берді, бұл оқушылардың тақырыпты
меңгеруге қызығушылықтарын оятып, оқушылардың
танымына ерекше ықпал етті.
6 слайд
Дүниетану сабақтарында оқушылардың танымдық қызығушылықтарын қалыптастыруда хрестоматиялық материалды пайдаланудың мәні өте зор. Оқушылар тақырыпқа сәйкес көркем әңгімелерді, өлеңдерді, ғылыми-көпшілік кітаптарынан алынған сипаттамаларды, қызықты деректерді ықылас қойып, зор ынтамен қабылдайды. Соның арқасында олардың пәнге деген қызығушылығы артады, ой-өрісі кеңейіп, қоршаған орта туралы білімдері жаңа деректермен молая түседі. «Адам» бөліміндегі «Өнер, мәдениет-ақыл-ойдың-жемісі» тақырыбы бойынша оқушыларға «Әлемнің жеті кереметі» туралы жалпы мәліметтер берді, бұл оқушылардың тақырыпты меңгеруге қызығушылықтарын оятып, оқушылардың танымына ерекше ықпал етті.
7 слайд
Туған өлкенің жер бедері туралы сөз қозғағанда оқушыларға
таулар мен табиғаттың әсемдігі жайында білетін өлеңдерін айту
өте пайдалы.
Қоғамдық құбылыстар мен табиғат құбылыстары жайында белгілі
бір тақырып бойынша қызықты деректер, әңгімелер, өлең-
жырлар, мақал-мәтелдер іздестіруге арналған тапсырма беру де
оқушылардың танымдық қызығушылын арттыруға мүмкіндік
берді.
Сонымен, дүниетану сабақтарында мынадай жұмыс түрлері
пайдаланылады:
танымдық сипаттағы көркем мақалалар;
қызықты тапсырмалар: жұмбақтар, сөзжұмбақтар, сканвордтар,
ребустар, мақал-мәтелдер;
проблемалық сұрақтар мен тапсырмалар;
материалдың қоршаған ортамен байланысы, байланыстың
бақылаулар мен тәжірибелерге негізделуі;
дидактикалық ойындар «Жануарлар бағы», «Ботаникалық бақ», т.б.;
тәжірибелер, бақылаулар, практикалық жұмыстар;
көрнекі материалдар.
7 слайд
Туған өлкенің жер бедері туралы сөз қозғағанда оқушыларға таулар мен табиғаттың әсемдігі жайында білетін өлеңдерін айту өте пайдалы. Қоғамдық құбылыстар мен табиғат құбылыстары жайында белгілі бір тақырып бойынша қызықты деректер, әңгімелер, өлең- жырлар, мақал-мәтелдер іздестіруге арналған тапсырма беру де оқушылардың танымдық қызығушылын арттыруға мүмкіндік берді. Сонымен, дүниетану сабақтарында мынадай жұмыс түрлері пайдаланылады: танымдық сипаттағы көркем мақалалар; қызықты тапсырмалар: жұмбақтар, сөзжұмбақтар, сканвордтар, ребустар, мақал-мәтелдер; проблемалық сұрақтар мен тапсырмалар; материалдың қоршаған ортамен байланысы, байланыстың бақылаулар мен тәжірибелерге негізделуі; дидактикалық ойындар «Жануарлар бағы», «Ботаникалық бақ», т.б.; тәжірибелер, бақылаулар, практикалық жұмыстар; көрнекі материалдар.
8 слайд
Дамытушы ойындарға қойылатын бірінші талап –
оқушының танымдық әрекетін, қызығушылығын дамыту.
Бұл талаптар төмендегідей сұрақтарға жауап береді:
а) балаларға өзінің қабілетін көрсете білуге мүмкіндік беру;
ә) баланы басқалармен жарыса білуге қалыптастыру;
б) білік пен дағдыны қалыптастыру үшін білімді өзі ізденуге
қамтамасыз ету;
в) ойын барысында балаға жаңа білім, білік, дағдылардың
қайнар көзіне жету;
г) баланың ойын барысында жеткен жеңісі оның жаңа алған
білім, білік, дағдыларымен сәйкес келетіндігі.
8 слайд
Дамытушы ойындарға қойылатын бірінші талап – оқушының танымдық әрекетін, қызығушылығын дамыту. Бұл талаптар төмендегідей сұрақтарға жауап береді: а) балаларға өзінің қабілетін көрсете білуге мүмкіндік беру; ә) баланы басқалармен жарыса білуге қалыптастыру; б) білік пен дағдыны қалыптастыру үшін білімді өзі ізденуге қамтамасыз ету; в) ойын барысында балаға жаңа білім, білік, дағдылардың қайнар көзіне жету; г) баланың ойын барысында жеткен жеңісі оның жаңа алған білім, білік, дағдыларымен сәйкес келетіндігі.
9 слайд
Осы көрсетілген сұраныстардың ішінде балалардың танымдық әрекеттерін
дамытуда әсіресе кейінгі 3 бөлімнің маңызы зор.
Дамытушы ойындардың ішінде оқушылардың өздері қолдан жасап, құрастырып
ойнайтын ойыншықтардың орны ерекше. Өйткені, өздері ойын барысында жаңа
білім алып, олардың елестету, есте сақтау, ойлау, сөйлеу тілімен олардың түрлі
қабілеттері: конструкциялық, музыкалық, ұйымдастырушылық т.б. қасиеттері
дамиды.
Ойын түрлерін сабақта тиімді пайдалана білу мұғалімнің
меңгертіп отырған білімін аса зор ықыласпен тыңдап, білімді
берік меңгеруіне көмектеседі. Өйткені бастауыш сынып
оқушыларының жас ерекшеліктеріне байланысты олар ойынға өте
ынталы келеді. Ойын барысында балалар тез серігіп, тапсырманы
жылдам, дәл орындауға тырысады .
9 слайд
Осы көрсетілген сұраныстардың ішінде балалардың танымдық әрекеттерін дамытуда әсіресе кейінгі 3 бөлімнің маңызы зор. Дамытушы ойындардың ішінде оқушылардың өздері қолдан жасап, құрастырып ойнайтын ойыншықтардың орны ерекше. Өйткені, өздері ойын барысында жаңа білім алып, олардың елестету, есте сақтау, ойлау, сөйлеу тілімен олардың түрлі қабілеттері: конструкциялық, музыкалық, ұйымдастырушылық т.б. қасиеттері дамиды. Ойын түрлерін сабақта тиімді пайдалана білу мұғалімнің меңгертіп отырған білімін аса зор ықыласпен тыңдап, білімді берік меңгеруіне көмектеседі. Өйткені бастауыш сынып оқушыларының жас ерекшеліктеріне байланысты олар ойынға өте ынталы келеді. Ойын барысында балалар тез серігіп, тапсырманы жылдам, дәл орындауға тырысады .
10 слайд
Назарларыңызға
рахмет !!!
10 слайд
Назарларыңызға рахмет !!!