Домбыра - халық мұрасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың мақсаты:
Мәтін тақырыбы, сөйлеушінің дауыс ырғағы мен сөйлеу мәнері арқылы
негізгі ойды анықтау
Оқылым, тыңдалым материалдары бойынша еліктеуіш сөдерді орынды
қолдана отырып жарнама құрастыру.
Публицистикалық және ресми стиль ерекшеліктерін қолданылған тілдік
құралдар арқылы тану
1 слайд
Сабақтың мақсаты: Мәтін тақырыбы, сөйлеушінің дауыс ырғағы мен сөйлеу мәнері арқылы негізгі ойды анықтау Оқылым, тыңдалым материалдары бойынша еліктеуіш сөдерді орынды қолдана отырып жарнама құрастыру. Публицистикалық және ресми стиль ерекшеліктерін қолданылған тілдік құралдар арқылы тану
2 слайд
Ыстық алақан арқылы
(күй тыңдау)
2 слайд
Ыстық алақан арқылы (күй тыңдау)
3 слайд
І-топ Балалайка
ІІ-топ ДутарТопқа бөлу:
3 слайд
І-топ Балалайка ІІ-топ ДутарТопқа бөлу:
4 слайд
Кеудесі алмұрт тәрізді
болып келген 13-20
пернеден тұратын ұзын
мойынды аспап. Жібектен
не ішектен тұратын 2
ішектен тұрады. Әдетте
құлақ күйі квартамен,
кейде квинтамен бұрау
арқылы келтіріледі.
Дутардың негізінде прима,
альт, бас және контра бас
дутарлар жасалып, халық
аспаптар оркестрінің
құрамына енгізілген. Балалайка ертеден
халықтық музыкалық символ
болып табылады.
Балалайка аспабының
аталуы түрлі
жорамалданады. Бұл
аспаптың пішіні, құрылысы
да өзгеріске ұшырап
отырған. Мәселен,
балалайканың көне түрлері
2 ішекті болса, 3 ішекті түрі
де болған. Балалайканың
ішегі темір сымнан тар
тылады. Ерте кезде
балалайканы саусақтың
ұшымен ойнаса, кейіннен
медиатормен ойнайды.
Балалайка аспабы шертпелі
Домбыра аспабының
тобына жатады
4 слайд
Кеудесі алмұрт тәрізді болып келген 13-20 пернеден тұратын ұзын мойынды аспап. Жібектен не ішектен тұратын 2 ішектен тұрады. Әдетте құлақ күйі квартамен, кейде квинтамен бұрау арқылы келтіріледі. Дутардың негізінде прима, альт, бас және контра бас дутарлар жасалып, халық аспаптар оркестрінің құрамына енгізілген. Балалайка ертеден халықтық музыкалық символ болып табылады. Балалайка аспабының аталуы түрлі жорамалданады. Бұл аспаптың пішіні, құрылысы да өзгеріске ұшырап отырған. Мәселен, балалайканың көне түрлері 2 ішекті болса, 3 ішекті түрі де болған. Балалайканың ішегі темір сымнан тар тылады. Ерте кезде балалайканы саусақтың ұшымен ойнаса, кейіннен медиатормен ойнайды. Балалайка аспабы шертпелі Домбыра аспабының тобына жатады
5 слайд
Үй тапсырмасын сұрау:
Қазақ өнеріндегі музыкалық аспаптармен өнер көрсетіп жүрген өнерпаз туралы шағын мәтін құра.
5 слайд
Үй тапсырмасын сұрау: Қазақ өнеріндегі музыкалық аспаптармен өнер көрсетіп жүрген өнерпаз туралы шағын мәтін құра.
6 слайд
8-тапсырма
«Балмұздақ» тәсілі арқылы сұралады
6 слайд
8-тапсырма «Балмұздақ» тәсілі арқылы сұралады
7 слайд
«Болжау» тәсілі
7 слайд
«Болжау» тәсілі
8 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Домбыра – халық мұрасы
8 слайд
Сабақтың тақырыбы: Домбыра – халық мұрасы
9 слайд
«Сақина салмақ» ойыны
Жетекші сұрақтар:
-
Домбыра туралы не білесіңдер?
-
Домбыраның қандай түрлерін білесіңдер?
-
Тыңдасаңдар қандай сезімде боласыңдар?
-
Домбыра тарта аламыз ба?
9 слайд
«Сақина салмақ» ойыны Жетекші сұрақтар: - Домбыра туралы не білесіңдер? - Домбыраның қандай түрлерін білесіңдер? - Тыңдасаңдар қандай сезімде боласыңдар? - Домбыра тарта аламыз ба?
10 слайд
Қазағымның қазынасы -домбыра
Екі ішектің бірі қатты,
Бірін сәл-сәл кем бұра.
Нағыз қазақ, қазақ емес,
Нағыз қазақ - домбыра-деген өлең жолында айтылғандай,
бүгін біз ең ежелгі, ең жетілген әрі нағыз табиғи ұлттық аспап-
домбырамен танысамыз.
10 слайд
Қазағымның қазынасы -домбыра Екі ішектің бірі қатты, Бірін сәл-сәл кем бұра. Нағыз қазақ, қазақ емес, Нағыз қазақ - домбыра-деген өлең жолында айтылғандай, бүгін біз ең ежелгі, ең жетілген әрі нағыз табиғи ұлттық аспап- домбырамен танысамыз.
11 слайд
Артық болмас білгенің
«Кім ізденгіш» ойыны
Домбыра туралы тың материалдар
қарастырып келу
11 слайд
Артық болмас білгенің «Кім ізденгіш» ойыны Домбыра туралы тың материалдар қарастырып келу
12 слайд
«Шарайна» тәсілі
2-тапсырма. Мәтінді тыңдап, музыкалық аспап
түрлерінің санын графикалық кестеге сал. Тыңдалым: Аудио-видео
12 слайд
«Шарайна» тәсілі 2-тапсырма. Мәтінді тыңдап, музыкалық аспап түрлерінің санын графикалық кестеге сал. Тыңдалым: Аудио-видео
13 слайд
Топтық жұмыс:
4-тапсырма
1.Қазақтың ұлттық музыка аспаптары мұражайын
жарнамалайтын мәтін құрастыр.
2.Мәтінде эмоционалды сөздер мен еліктеуіш сөздерді орнымен
қолдан.
13 слайд
Топтық жұмыс: 4-тапсырма 1.Қазақтың ұлттық музыка аспаптары мұражайын жарнамалайтын мәтін құрастыр. 2.Мәтінде эмоционалды сөздер мен еліктеуіш сөздерді орнымен қолдан.
14 слайд
басы
пернелері
сабы (мойны )құлағы
14 слайд
басы пернелері сабы (мойны )құлағы
15 слайд
Кітаппен жұмыс: Оқылым
6-тапсырма
Мәтінді оқып, қай стильде (көркем әдебиет пе?
публицистикалық па? Ресми іс-қағаздар ма?) жазылғанын айт
15 слайд
Кітаппен жұмыс: Оқылым 6-тапсырма Мәтінді оқып, қай стильде (көркем әдебиет пе? публицистикалық па? Ресми іс-қағаздар ма?) жазылғанын айт
16 слайд
16 слайд
17 слайд
басы
пернелері
сабы (мойны )құлағы
ауызы
шектері
17 слайд
басы пернелері сабы (мойны )құлағы ауызы шектері
18 слайд
Жазылым:
9-тапсырма.
Оқылым мәтінінің негізгі мазмұнын сақтап,
домбыра және оның түрлері туралы жарнама жаз
18 слайд
Жазылым: 9-тапсырма. Оқылым мәтінінің негізгі мазмұнын сақтап, домбыра және оның түрлері туралы жарнама жаз
19 слайд
Домбыраның құрылысы
құлағы
. басы
пернелері
сабы (мойны )
ауызы
шектері
кеудесі
түп тиегі тиегі
19 слайд
Домбыраның құрылысы құлағы . басы пернелері сабы (мойны ) ауызы шектері кеудесі түп тиегі тиегі
20 слайд
20 слайд
21 слайд
Сабаққа рефлексия
«Инсерт» тәсілі
«V» «--» «+» «?»
Бұрынна
н білемін
Менің
ойлағаным
а қайшы,
кереғар Мен
үшін
жаңа
ақпарат Келісе
алмаймын
, білгім
келеді
21 слайд
Сабаққа рефлексия «Инсерт» тәсілі «V» «--» «+» «?» Бұрынна н білемін Менің ойлағаным а қайшы, кереғар Мен үшін жаңа ақпарат Келісе алмаймын , білгім келеді
22 слайд
Қорытынды сөз
Ұлы жазушы: М.Әуезов «Әнге әуес, күйге
құмар бала жаны сұлу, өмірге ғашық
болып өседі» деген екен. Ендеше, ән мен
күйге құмар болып қызығушылықтарың
арта түссін деп бүгінгі сабағымызды
аяқтаймыз.
22 слайд
Қорытынды сөз Ұлы жазушы: М.Әуезов «Әнге әуес, күйге құмар бала жаны сұлу, өмірге ғашық болып өседі» деген екен. Ендеше, ән мен күйге құмар болып қызығушылықтарың арта түссін деп бүгінгі сабағымызды аяқтаймыз.