«Ерекше білімді қажет ететін балалардың ұсақ моторикасын дамыту»
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Бөкей ордасы ауданының «Мектептен тыс тәрбие
орталығы»
Қосымша білім беру педагогы Хасенова Улболсын Ерболатовна
Мастер класс
Тақырыбы: « Ерекше білімді қажет ететін балалардың ұсақ
моторикасын дамыту »
1 слайд
Бөкей ордасы ауданының «Мектептен тыс тәрбие орталығы» Қосымша білім беру педагогы Хасенова Улболсын Ерболатовна Мастер класс Тақырыбы: « Ерекше білімді қажет ететін балалардың ұсақ моторикасын дамыту »
2 слайд
Балалардың ұсақ моторикасын дамыту қазіргі заманда ең өзекті мәселе
болып табылады. Балалардың психикасы мен бас миының іс-әрекетін
зерттеген кезде ғалымдар оларға қол функцияларының үлкен ықпал
тигізетінін атап өтті. Баланың қалай дамып келе жатқанын көрсететін,
оның интелектуалдық қабілетін айғақтайтын дәл ұсақ қол моторикасы
екендігі белгілі. Өкінішке орай, практика көрсеткіші бойынша, қазіргі
заманғы балалардың жалпы моторикасы және тіл дамуының жетілуі төмен
деңгейде, ол көбінесе кіші жас балаларда байқалады. Қол моторикасы
жетілмеген балалар өзі-өзіне қызмет көрсету іс-әрекеттерін епсіз
орындайды, ұйымдастырылған оқу іс-әрекетте де (сурет салу, жапсыру,
мүсіндеу, құрастыру) басқа балаларға ілесе алмайды. Осы себептен, өзіне
деген сенімі, өзін бағалауы, эмоционалдық көңіл-күйі төмендейді. Осының
барлығы келешекте мектептің бастауыш сыныптарынан бастап, баланың
оқуға деген ынтасын төмендетіп, негативтік әсерін тигізуі мүмкін.
2 слайд
Балалардың ұсақ моторикасын дамыту қазіргі заманда ең өзекті мәселе болып табылады. Балалардың психикасы мен бас миының іс-әрекетін зерттеген кезде ғалымдар оларға қол функцияларының үлкен ықпал тигізетінін атап өтті. Баланың қалай дамып келе жатқанын көрсететін, оның интелектуалдық қабілетін айғақтайтын дәл ұсақ қол моторикасы екендігі белгілі. Өкінішке орай, практика көрсеткіші бойынша, қазіргі заманғы балалардың жалпы моторикасы және тіл дамуының жетілуі төмен деңгейде, ол көбінесе кіші жас балаларда байқалады. Қол моторикасы жетілмеген балалар өзі-өзіне қызмет көрсету іс-әрекеттерін епсіз орындайды, ұйымдастырылған оқу іс-әрекетте де (сурет салу, жапсыру, мүсіндеу, құрастыру) басқа балаларға ілесе алмайды. Осы себептен, өзіне деген сенімі, өзін бағалауы, эмоционалдық көңіл-күйі төмендейді. Осының барлығы келешекте мектептің бастауыш сыныптарынан бастап, баланың оқуға деген ынтасын төмендетіп, негативтік әсерін тигізуі мүмкін.
3 слайд
Әр түрлі іс-әрекеттер арқылы ерекше
білім беруді қажет ететін балалардың
ұсақ моторикасы мен қол үйлесімдігін
дамыту
Моторика- латын сөзінен аударғанда
( motus -қимыл) дене мүшесінің қимылдық
белсенділігі. Мақсаты:
3 слайд
Әр түрлі іс-әрекеттер арқылы ерекше білім беруді қажет ететін балалардың ұсақ моторикасы мен қол үйлесімдігін дамыту Моторика- латын сөзінен аударғанда ( motus -қимыл) дене мүшесінің қимылдық белсенділігі. Мақсаты:
4 слайд
4 слайд
5 слайд
5 слайд
6 слайд
6 слайд
7 слайд
Математикалық түсінігін қалыптастыруға арналған ойындар
1.Ойын «Жасыл көгал»
Мақсаты: баланың есте сақтау қабілеті мен танымдық процестерін, математикалық түсінігін
қалыптастыру.Ұсақ қол моторикасын дамыту.
Шарты: Оқушы көгал үстіндегі қанқызының санын анықтап есте сақтайды. Сонымен қатар
математикалық есептер құрайды, жауаптарын табады.
Құралдары: ағаш қанқызы, жасыл түсті көгал, «+», «-» белгілері салынған ағаш таяқшалар.
7 слайд
Математикалық түсінігін қалыптастыруға арналған ойындар 1.Ойын «Жасыл көгал» Мақсаты: баланың есте сақтау қабілеті мен танымдық процестерін, математикалық түсінігін қалыптастыру.Ұсақ қол моторикасын дамыту. Шарты: Оқушы көгал үстіндегі қанқызының санын анықтап есте сақтайды. Сонымен қатар математикалық есептер құрайды, жауаптарын табады. Құралдары: ағаш қанқызы, жасыл түсті көгал, «+», «-» белгілері салынған ағаш таяқшалар.
8 слайд
2.Ойын «Киндер»
Мақсаты: сандар туралы түсінігін қалыптастыру, сандарды ретімен қою,
математикалық есептер шығаруға үйрету.
1. Шарты: киндерлерді сандық нөмерімен қарай ретімен орналастыр.
2. Шарты: бұршақтарды санына қарап киндерлердің ішіне сал.
3. Шарты : киндерден реттік санына қарай құртты құра.
Құралдары: сандары бар үлкен және кішкентай киндер қаптары, бұршақ,
пластилин
8 слайд
2.Ойын «Киндер» Мақсаты: сандар туралы түсінігін қалыптастыру, сандарды ретімен қою, математикалық есептер шығаруға үйрету. 1. Шарты: киндерлерді сандық нөмерімен қарай ретімен орналастыр. 2. Шарты: бұршақтарды санына қарап киндерлердің ішіне сал. 3. Шарты : киндерден реттік санына қарай құртты құра. Құралдары: сандары бар үлкен және кішкентай киндер қаптары, бұршақ, пластилин
9 слайд
9 слайд
10 слайд
Әріптерді тануға арналған дидактикалық ойындар
1.Ойын «Геометрик тақтасы»
Мақсаты: әріп туралы түсінігін қалыптастыру, әріптің таңбаларын жазуға үйрету, баланың
танымдық процестері мен қолдың ұсақ моторикасын дамыту.
Шарты: оқушыға кішкентай түрлі-түсті шегелері бар тақтайша беріледі. Мұғалім
әріптерді айтады, ал оқушы сол тақтайшадағы шегелерге резинкалар ды кигізу арқылы
әріптің таңбасын құрайды.
Құралдары: түрлі-түсті шегелері бар тақтайшалар, түрлі-түсті резинкалар.
10 слайд
Әріптерді тануға арналған дидактикалық ойындар 1.Ойын «Геометрик тақтасы» Мақсаты: әріп туралы түсінігін қалыптастыру, әріптің таңбаларын жазуға үйрету, баланың танымдық процестері мен қолдың ұсақ моторикасын дамыту. Шарты: оқушыға кішкентай түрлі-түсті шегелері бар тақтайша беріледі. Мұғалім әріптерді айтады, ал оқушы сол тақтайшадағы шегелерге резинкалар ды кигізу арқылы әріптің таңбасын құрайды. Құралдары: түрлі-түсті шегелері бар тақтайшалар, түрлі-түсті резинкалар.
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
Геометриялық пішіндерді тануға арналған ойындар
1.Ойын «Пішінді орналастыр»
Ойынның мақсаты: Баланың геометриялық пішіндер туралы түсінігін қалыптастыру,
ұсақ моторикасын дамыту.
Шарты: Пішіндерді көлеміне қарай өз ұяшықтарына орналастыру.
Құралдары: Геометриялық пішіндері бар ағаш тақтайша. Ұяшықты ағаш қораб.
13 слайд
Геометриялық пішіндерді тануға арналған ойындар 1.Ойын «Пішінді орналастыр» Ойынның мақсаты: Баланың геометриялық пішіндер туралы түсінігін қалыптастыру, ұсақ моторикасын дамыту. Шарты: Пішіндерді көлеміне қарай өз ұяшықтарына орналастыру. Құралдары: Геометриялық пішіндері бар ағаш тақтайша. Ұяшықты ағаш қораб.
14 слайд
14 слайд
15 слайд
Түйме терапиясы.
Мақсаты:Баланың ұсақ моторикасын түйме арқылы
жаттықтыру.Сенсорлық түсінігін,пішіндерді үлкен-кішілігіне қарай
ажырату.Танымдық процестерін , кеңістікте бағытталуын
қалыптастыру.
Ойын «Графикалық жолақшалар»
Шарты:Әр жолақшаның жолдарын түймемен көрсету.
4. Панно әдісі
Мақсаты :заттар туралы ұғымын қалыптастыру.Ұсақ қол моторикасын
дамыту.
Шарты: Берілген заттардың жетіспейтін бөлшектерін табу.Арнайы
орнына орнату.Балаға қалпақшасын бұрату.
15 слайд
Түйме терапиясы. Мақсаты:Баланың ұсақ моторикасын түйме арқылы жаттықтыру.Сенсорлық түсінігін,пішіндерді үлкен-кішілігіне қарай ажырату.Танымдық процестерін , кеңістікте бағытталуын қалыптастыру. Ойын «Графикалық жолақшалар» Шарты:Әр жолақшаның жолдарын түймемен көрсету. 4. Панно әдісі Мақсаты :заттар туралы ұғымын қалыптастыру.Ұсақ қол моторикасын дамыту. Шарты: Берілген заттардың жетіспейтін бөлшектерін табу.Арнайы орнына орнату.Балаға қалпақшасын бұрату.
16 слайд
«Пуантилизм» француз тілінен аударғанда- «пуант- нүкте» дегенді
білдіреді, сонымен қатар бұл балеринаның аяқ киіміне де қатысы
мағынаны бар. Бұл бағыттың негізін салған француз суретшісі Жордж-
Пьер Сера (1859-1891). Яғни, нүктелермен сурет салу мен бояуды
білдіреді.
Пуантилизм әдісін қолдану.
Мақсаты: баланың танымдық процестерін сенсорлық түсінігін, ұсақ
моторикасын, кеңістікте бағытталуын қалыптастыру.
Шарты : дайын суреттері мақта таяқшаларын нүктелеп бояу.
16 слайд
«Пуантилизм» француз тілінен аударғанда- «пуант- нүкте» дегенді білдіреді, сонымен қатар бұл балеринаның аяқ киіміне де қатысы мағынаны бар. Бұл бағыттың негізін салған француз суретшісі Жордж- Пьер Сера (1859-1891). Яғни, нүктелермен сурет салу мен бояуды білдіреді. Пуантилизм әдісін қолдану. Мақсаты: баланың танымдық процестерін сенсорлық түсінігін, ұсақ моторикасын, кеңістікте бағытталуын қалыптастыру. Шарты : дайын суреттері мақта таяқшаларын нүктелеп бояу.
17 слайд
Назарларыңызға рахмет!
17 слайд
Назарларыңызға рахмет!