ғылыми жоба: Абай,Шәкәрім шығармашылығындағы танымдық сабақтастық
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ғылыми жоба тақырыбы:
1 слайд
Ғылыми жоба тақырыбы:
2 слайд
Жұмыстың жалпы сипаттамасы . Қазақ әдебиетіндегі
бас тұлға Абай Құнанбайұлы мен оның шәкірті, інісі
данышпан Шәкәрім Құдайбердіұлының арасындағы
рухани-танымдық байланыс, поэтикалық ұқсастықтар
жұмысқа арқау етілді. Абайтанушылар мен
шәкәрімтанушылардың, сонымен қатар көптеген
әдебиетші ғалымдардың зерттеу еңбектерін тірек ете
отырып қос тұлғаның шығармашылық бейнесін жасауға,
екеуара қазақ руханиятына қосқан үлесті айқындауға
талпыныс жасалды.
2 слайд
Жұмыстың жалпы сипаттамасы . Қазақ әдебиетіндегі бас тұлға Абай Құнанбайұлы мен оның шәкірті, інісі данышпан Шәкәрім Құдайбердіұлының арасындағы рухани-танымдық байланыс, поэтикалық ұқсастықтар жұмысқа арқау етілді. Абайтанушылар мен шәкәрімтанушылардың, сонымен қатар көптеген әдебиетші ғалымдардың зерттеу еңбектерін тірек ете отырып қос тұлғаның шығармашылық бейнесін жасауға, екеуара қазақ руханиятына қосқан үлесті айқындауға талпыныс жасалды.
3 слайд
Жұмыстың мақсаты мен міндеті:
Абай мен Шәкәрім шығармашылығындағы сабақтастықты көрсету,
таным бірлігі және түрлі тақырыптарға қатысты пікір ұқсастығы.
Абай дәстүрі мен Шәкәрім шығармашылығыжұмысқа мақсат етіліп
алынды. Абай мен Шәкәрім шығармаларының танымдық,дәстүрлік
ұқсастықтары мен ерекшеліктерін
ашу үшін олардың дүниетанымына бойлау, қалыптастырған
негіздерді саралау, сол арқылы қазақтың өлең өрнегіндегі өзіндік
нақышын, даралық стилін сараптау міндет болып табылады. Абай
мен Шәкәрімнің рухани үндестігі алғаш рет терең әрі жан-жақты
сарапталып, ортақ белгілерімен ерекшелік, даралық сипаттары:
« түзу адам » қалыптастыру, адамды түзеу, махаббатты жырлау,
табиғатпен, жаратылыспен үйлесім, гуманизм мен сыншылдық т.б.
мәселелер деңгейінде айқындалады.
3 слайд
Жұмыстың мақсаты мен міндеті: Абай мен Шәкәрім шығармашылығындағы сабақтастықты көрсету, таным бірлігі және түрлі тақырыптарға қатысты пікір ұқсастығы. Абай дәстүрі мен Шәкәрім шығармашылығыжұмысқа мақсат етіліп алынды. Абай мен Шәкәрім шығармаларының танымдық,дәстүрлік ұқсастықтары мен ерекшеліктерін ашу үшін олардың дүниетанымына бойлау, қалыптастырған негіздерді саралау, сол арқылы қазақтың өлең өрнегіндегі өзіндік нақышын, даралық стилін сараптау міндет болып табылады. Абай мен Шәкәрімнің рухани үндестігі алғаш рет терең әрі жан-жақты сарапталып, ортақ белгілерімен ерекшелік, даралық сипаттары: « түзу адам » қалыптастыру, адамды түзеу, махаббатты жырлау, табиғатпен, жаратылыспен үйлесім, гуманизм мен сыншылдық т.б. мәселелер деңгейінде айқындалады.
4 слайд
Жұмыстың
әдіснамасы: Салыстыру
ТүйіндеуТалдау Жүйеле
уТоптау
Зерделеу
Бақылау Жыйнақтау
4 слайд
Жұмыстың әдіснамасы: Салыстыру ТүйіндеуТалдау Жүйеле уТоптау Зерделеу Бақылау Жыйнақтау
5 слайд
Жұмыстың
құрылымы:
Қорытынд
ыКіріспе Негізгі
бөлім
Әдебиетте
р тізімі
5 слайд
Жұмыстың құрылымы: Қорытынд ыКіріспе Негізгі бөлім Әдебиетте р тізімі
6 слайд
Мынау Абай – бір ғалым жол
табарлық,
Замандасы болмады сөзді ұғарлық.
Амалы жоқ, айналды енді бізге,
Күн туды етегіне жабысарлық, -
дейді Шәкәрім жоғарыда аталған
« Жастарға » атты өлеңінде.
6 слайд
Мынау Абай – бір ғалым жол табарлық, Замандасы болмады сөзді ұғарлық. Амалы жоқ, айналды енді бізге, Күн туды етегіне жабысарлық, - дейді Шәкәрім жоғарыда аталған « Жастарға » атты өлеңінде.
7 слайд
Ғылым тап жас күніңде буын қатпай,
Басында байқамассың дәмін татпай.
Менің көрген жайымды сендер білсең,
Ғылым үшін жүрер ең тыным таппай, -
деп ( « Насихат » ) ол өз басындағы жағдайдан
туған
тәжірибелерін тұжырымдап,
ақыл таразысына салып екшей отырып,
жастарға ғылым жолын өнеге етіп ұсынады,
өзінің азаматтық мақсат-мұратын сезіндіреді
Шәкәрәм Құдайбердіұлы
7 слайд
Ғылым тап жас күніңде буын қатпай, Басында байқамассың дәмін татпай. Менің көрген жайымды сендер білсең, Ғылым үшін жүрер ең тыным таппай, - деп ( « Насихат » ) ол өз басындағы жағдайдан туған тәжірибелерін тұжырымдап, ақыл таразысына салып екшей отырып, жастарға ғылым жолын өнеге етіп ұсынады, өзінің азаматтық мақсат-мұратын сезіндіреді Шәкәрәм Құдайбердіұлы
8 слайд
Тапқыш ой ғой ақылдың мағынасы,
Түбі – жүрек, болады мида басы.
Орынсызға ұмтылтпай тоқтатуға
Талаптың алты түрлі бар ноқтасы, -
дей келіп, талаптың жүйрік тұлпарына мінген жанға
ынсап,
рақым, ар, ұят, сабыр, сақтық сияқты алты түрлі
қасиеттің қажеттігін, соларды бойына жия білген адам
ғана
мұратына жете алатынын айтады.
8 слайд
Тапқыш ой ғой ақылдың мағынасы, Түбі – жүрек, болады мида басы. Орынсызға ұмтылтпай тоқтатуға Талаптың алты түрлі бар ноқтасы, - дей келіп, талаптың жүйрік тұлпарына мінген жанға ынсап, рақым, ар, ұят, сабыр, сақтық сияқты алты түрлі қасиеттің қажеттігін, соларды бойына жия білген адам ғана мұратына жете алатынын айтады.
9 слайд
“
9 слайд
“
10 слайд
. Абай Ш әкәрім
Бес нәрседен қашық бол,
Бес нәрсеге асық бол,
Адам болам десеңіз, -
Деп Абай өсек, өтірік,
мақтаншақтық,
еріншектік пен дарақылық
сияқты
бес дұшпанын, талап, еңбек,
терең ой,
қанағат, рақым атты бес
асылын атап-атап береді. Тапқыш ой ғой ақылдың мағынасы,
Түбі – жүрек, болады мида басы.
Орынсызға ұмтылтпай тоқтатуға
Талаптың алты түрлі бар ноқтасы, -
Дей келіп, талаптың жүйрік
тұлпарына
мінген жанға ынсап, рақым, ар, ұят,
сабыр
, сақтық сияқты алты түрлі
қасиеттің қажеттігін, соларды
бойына
жия білген адам ғана
мұратына жете алатынын айтады.
10 слайд
. Абай Ш әкәрім Бес нәрседен қашық бол, Бес нәрсеге асық бол, Адам болам десеңіз, - Деп Абай өсек, өтірік, мақтаншақтық, еріншектік пен дарақылық сияқты бес дұшпанын, талап, еңбек, терең ой, қанағат, рақым атты бес асылын атап-атап береді. Тапқыш ой ғой ақылдың мағынасы, Түбі – жүрек, болады мида басы. Орынсызға ұмтылтпай тоқтатуға Талаптың алты түрлі бар ноқтасы, - Дей келіп, талаптың жүйрік тұлпарына мінген жанға ынсап, рақым, ар, ұят, сабыр , сақтық сияқты алты түрлі қасиеттің қажеттігін, соларды бойына жия білген адам ғана мұратына жете алатынын айтады.
11 слайд
«Бұл Абай – саудагер ғой ақыл
сатқан, Әртүрлі асылы көп
өтпей жатқан. Тегін білсең –
аласың, бос береді,
Тұтасымен ешкім жоқ мұны
тапқан» деуі Абайдың ақылын
мойындау, оны тану, білу,
тереңіне үңілу қажеттігін
нұсқауының белгісі.
11 слайд
«Бұл Абай – саудагер ғой ақыл сатқан, Әртүрлі асылы көп өтпей жатқан. Тегін білсең – аласың, бос береді, Тұтасымен ешкім жоқ мұны тапқан» деуі Абайдың ақылын мойындау, оны тану, білу, тереңіне үңілу қажеттігін нұсқауының белгісі.
12 слайд
12 слайд