Халық даналығына баулудағы мақал-мәтелдердің тәрбиелік мәні ғылыми жобаға слайд-презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ғылыми жұмыс
«Халы қ даналығына баулудағы мақал-
мәтелдердің тәрбиелік мәні »
Ғылыми жетекші,
қазақ тілі мен әдебиеті пәні
мұғалімі
Орындаған,
7«Б» сынып оқушылары Садық Жадыра Садыққызы
Елубекқызы Рида,Зулхарда Аружан АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ ІЛЕ АУДАНЫ БАЙСЕРКЕ АУЫЛЫ
«№9 ОРТА МЕКТЕП» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ МЕКЕМЕСІ
1 слайд
Ғылыми жұмыс «Халы қ даналығына баулудағы мақал- мәтелдердің тәрбиелік мәні » Ғылыми жетекші, қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Орындаған, 7«Б» сынып оқушылары Садық Жадыра Садыққызы Елубекқызы Рида,Зулхарда Аружан АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ ІЛЕ АУДАНЫ БАЙСЕРКЕ АУЫЛЫ «№9 ОРТА МЕКТЕП» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ МЕКЕМЕСІ
2 слайд
Зерттеу жұмысының мақсаты :
Талдау,
саралау негізінде ұтқыр,
дәл айтылған тіркестерде берілген қазақ
халқының
ділінің жалпы және
жеке
ерекшеліктерін анықтау; ұлттық
мінез-құлықтың
мақал-мәтелдерде
айтылған өзіндік ерекшеліктерін
зерделеу.
2
2 слайд
Зерттеу жұмысының мақсаты : Талдау, саралау негізінде ұтқыр, дәл айтылған тіркестерде берілген қазақ халқының ділінің жалпы және жеке ерекшеліктерін анықтау; ұлттық мінез-құлықтың мақал-мәтелдерде айтылған өзіндік ерекшеліктерін зерделеу. 2
3 слайд
Зерттеудің болжамы :
Қазақ мақал-мәтелдерінің тақырыптары
мен
мағынасын зерделеу
заманауи адамның тілінің
мәдениетін,
нақтылығын,
байлығын
анықтайтындығы жөніндегі
болжам
алынды.
3
3 слайд
Зерттеудің болжамы : Қазақ мақал-мәтелдерінің тақырыптары мен мағынасын зерделеу заманауи адамның тілінің мәдениетін, нақтылығын, байлығын анықтайтындығы жөніндегі болжам алынды. 3
4 слайд
4Іс-тәжірибеде пайдалану аясы
Қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінде ғана емес Жастардың сөйлеу
тілінде
пайдалану керек I
II
4 слайд
4Іс-тәжірибеде пайдалану аясы Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінде ғана емес Жастардың сөйлеу тілінде пайдалану керек I II
5 слайд
5 Мақал-
мәтел әрі
қысқа, әрі
нұсқа
айтыл-
ған сөз
мәйегі Бір
ғасыр-
дың
ғана
жемісі
емес Жаңарып
отырады
5 слайд
5 Мақал- мәтел әрі қысқа, әрі нұсқа айтыл- ған сөз мәйегі Бір ғасыр- дың ғана жемісі емес Жаңарып отырады
6 слайд
Үнділік
Ұйқас
Жинақылық
6Мақал – мәтелдердің
құрылымдық
ерекшеліктері
6 слайд
Үнділік Ұйқас Жинақылық 6Мақал – мәтелдердің құрылымдық ерекшеліктері
7 слайд
Мақал -мәтелдердің өзара
айырмашылығы
Мақал-мәтелдер құрылысы
жағынан сырттай ұқсас болып
келгенімен, олардың
мазмұнды түйіндеуінде, ойды
шешуінде өзіндік ерекшеліктері,
айырмашылықтары бар. Ол
айырмашылықтар мен
ерекшеліктер мақал-мәтелдің ойды
түйіндеу жағынан да, құрылымы
жағынан да байқалады. 7
7 слайд
Мақал -мәтелдердің өзара айырмашылығы Мақал-мәтелдер құрылысы жағынан сырттай ұқсас болып келгенімен, олардың мазмұнды түйіндеуінде, ойды шешуінде өзіндік ерекшеліктері, айырмашылықтары бар. Ол айырмашылықтар мен ерекшеліктер мақал-мәтелдің ойды түйіндеу жағынан да, құрылымы жағынан да байқалады. 7
8 слайд
Қорытынды:
Мақал-мәтелдер – ауыз әдебиетінің ең
байырғы, ең көне түрі. Ол – ғасырлар бойы
халқымыздың ұқыптап сақтап келген тәжірибесінің
жиынтығы, ойпікірінің түйіні, аңсаған асыл
арманының
арнасы, өмір тіршілігінің айнасы, көнеден
жаңаға, атадан балаға қалдырып келе жатқан
тозбайтын, тот баспайтын,
өмірлік өшпес мұра
8 слайд
Қорытынды: Мақал-мәтелдер – ауыз әдебиетінің ең байырғы, ең көне түрі. Ол – ғасырлар бойы халқымыздың ұқыптап сақтап келген тәжірибесінің жиынтығы, ойпікірінің түйіні, аңсаған асыл арманының арнасы, өмір тіршілігінің айнасы, көнеден жаңаға, атадан балаға қалдырып келе жатқан тозбайтын, тот баспайтын, өмірлік өшпес мұра
9 слайд
Назар аударғандарыңыз
үшін рахмет!
9
9 слайд
Назар аударғандарыңыз үшін рахмет! 9