Жай бөлшектерді қосу және азайту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жай бөлшектерді
қосу және азайту
1 слайд
Жай бөлшектерді қосу және азайту
2 слайд
Сабақтың мақсаты
5.1.2.15 жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру.
5.1.2.17 бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу және азайтуды
орындау;
5.1.2.18 бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу және азайтуды орындау;
2 слайд
Сабақтың мақсаты 5.1.2.15 жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру. 5.1.2.17 бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу және азайтуды орындау; 5.1.2.18 бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу және азайтуды орындау;
3 слайд
1. Ойлану, тыңдау, өз пікірін білдіру.
2. Өзге пікірлерді құрметтеу.
3. Мұғалімнен емес, өз тобыңның мүшесінен
сұрау.
4. Жауапкерш ілікті түсіну .Топта жұмыс істеу ережелері
3 слайд
1. Ойлану, тыңдау, өз пікірін білдіру. 2. Өзге пікірлерді құрметтеу. 3. Мұғалімнен емес, өз тобыңның мүшесінен сұрау. 4. Жауапкерш ілікті түсіну .Топта жұмыс істеу ережелері
4 слайд
Сабақтың барысы
Ұйымдастыру кезеңі ( 1
мин)
Топтарға бөліну (2 мин)
Жаңа сабақты түсіндіру
(1 2 мин)
Жеке тапсырмалар ( 4 мин)
Жұптық тапсырмалар
( 3 мин)
Топтық тапсырмалар
( 15 мин)
Бақылау жұмысы ( 5 мин)
Рефлексия (2 мин)
Үй тапсырмасын беру
(1мин)
4 слайд
Сабақтың барысы Ұйымдастыру кезеңі ( 1 мин) Топтарға бөліну (2 мин) Жаңа сабақты түсіндіру (1 2 мин) Жеке тапсырмалар ( 4 мин) Жұптық тапсырмалар ( 3 мин) Топтық тапсырмалар ( 15 мин) Бақылау жұмысы ( 5 мин) Рефлексия (2 мин) Үй тапсырмасын беру (1мин)
5 слайд
Тестті шешіңіз:
• 1. Дұрыс бөлшекті табыңыз
2. Бұрыс бөлшекті табыңыз
3. Бөлшекті қысқартыңыз:
• 4. Бөлшекті бөлімі 28 болатын бөлшек түрінде жазыңыз
5. Аралас сан түрінде жазыңыз: 5 «+» баға 5,
4 «+» баға 4 ,
3 «+» баға 3.
5 слайд
Тестті шешіңіз: • 1. Дұрыс бөлшекті табыңыз 2. Бұрыс бөлшекті табыңыз 3. Бөлшекті қысқартыңыз: • 4. Бөлшекті бөлімі 28 болатын бөлшек түрінде жазыңыз 5. Аралас сан түрінде жазыңыз: 5 «+» баға 5, 4 «+» баға 4 , 3 «+» баға 3.
6 слайд
Ереже 1 : Бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу , олар дың алымдарын қосып , алым етіп ,
сол бөлім нің өзін қалдыру керек.
c
b a
c
b
c
a
1-мысал.
5
3
5
1
қосындысын табайық:
5
1
+
5
3
5
3 1
5
4
6 слайд
Ереже 1 : Бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу , олар дың алымдарын қосып , алым етіп , сол бөлім нің өзін қалдыру керек. c b a c b c a 1-мысал. 5 3 5 1 қосындысын табайық: 5 1 + 5 3 5 3 1 5 4
7 слайд
Ереже 2: Бөлімдері бірдей бөлшектерді азайтқанда азайғыштың алымынан
азайтқыштың алымын азайтып, алым етіп жазып, сол бөлімнің өзін қалдыру керек.
с
b а
с
b
с
a
Мұндағы b а немесе b а
2-Мысал.
6
1
6
5
айырмасының мәнін табайық.
3
2
6
4
6
1 5
6
1
6
5
7 слайд
Ереже 2: Бөлімдері бірдей бөлшектерді азайтқанда азайғыштың алымынан азайтқыштың алымын азайтып, алым етіп жазып, сол бөлімнің өзін қалдыру керек. с b а с b с a Мұндағы b а немесе b а 2-Мысал. 6 1 6 5 айырмасының мәнін табайық. 3 2 6 4 6 1 5 6 1 6 5
8 слайд
Ереже 3: Б өлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу (азайту) үшін :
1. Бөлшектерді ең кіші ортақ бөлімге келтіру керек
2. Бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу (азайту) керек .
3-Мысал
15
7
15
2
қосындысын мәнін табайық. ЕКОЕ (12, 15)=60
60
53
60
28 25
60
28
60
25
15
7
12
5 4/ 5/
4-мысал.
9
2
12
7
айырмасының мәнін табайық. ЕКОЕ(12,9) =36
36
13
36
8 21
36
8
36
21
9
2
12
7 4\ 3/
8 слайд
Ереже 3: Б өлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу (азайту) үшін : 1. Бөлшектерді ең кіші ортақ бөлімге келтіру керек 2. Бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу (азайту) керек . 3-Мысал 15 7 15 2 қосындысын мәнін табайық. ЕКОЕ (12, 15)=60 60 53 60 28 25 60 28 60 25 15 7 12 5 4/ 5/ 4-мысал. 9 2 12 7 айырмасының мәнін табайық. ЕКОЕ(12,9) =36 36 13 36 8 21 36 8 36 21 9 2 12 7 4\ 3/
9 слайд
Натурал саннан бөлшекті азайту.
1-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміне тең бұрыс бөлшек
түрінде жазу керек. Сонан бөлімдері бірдей бөлшектерді азайту ережесін пайдаланып,
азайту керек .
5-Мысал.
5
3
2
5
13
5
2
5
15
5
2
3
2-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміндей аралас сан түрінде
жазып, азайтуды ұйымдастыру керек.
6-Мысал.
5
3
2
5
3
2
5
2
5
5
2
5
2
5
5
2
5
2
3
9 слайд
Натурал саннан бөлшекті азайту. 1-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміне тең бұрыс бөлшек түрінде жазу керек. Сонан бөлімдері бірдей бөлшектерді азайту ережесін пайдаланып, азайту керек . 5-Мысал. 5 3 2 5 13 5 2 5 15 5 2 3 2-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміндей аралас сан түрінде жазып, азайтуды ұйымдастыру керек. 6-Мысал. 5 3 2 5 3 2 5 2 5 5 2 5 2 5 5 2 5 2 3
10 слайд
бөлшектерге қосу және
азайту амалдарын орындаңыз
•
Бөлімдері бірдей 9-8 «+» баға 5,
7-6 «+» баға 4 ,
5 «+» баға 3.
10 слайд
бөлшектерге қосу және азайту амалдарын орындаңыз • Бөлімдері бірдей 9-8 «+» баға 5, 7-6 «+» баға 4 , 5 «+» баға 3.
11 слайд
•
Бөлімдері әр түрліЖай бөлшектерді қосу және азайту
11 слайд
• Бөлімдері әр түрліЖай бөлшектерді қосу және азайту
12 слайд
Жұпқа арналған тапсырмалар:1) 1
4
3
3) 1
6
1
5) 1
10
1
2) 1
7
2
4) 1
9
2
6) 1
11
8
12 слайд
Жұпқа арналған тапсырмалар:1) 1 4 3 3) 1 6 1 5) 1 10 1 2) 1 7 2 4) 1 9 2 6) 1 11 8
13 слайд
Топқа арналған тапсырмалар:
10
10 20
20 30
30
13 слайд
Топқа арналған тапсырмалар: 10 10 20 20 30 30
14 слайд
I. 10 балл. Гүлзардағы гүлдердің
8
3
і раушан гүлі, ал қалампыр гүлінің одан
і
6
1
артық. Қалампыр гүлі гүлзардағы гүлдердің қандай бөлігі?
14 слайд
I. 10 балл. Гүлзардағы гүлдердің 8 3 і раушан гүлі, ал қалампыр гүлінің одан і 6 1 артық. Қалампыр гүлі гүлзардағы гүлдердің қандай бөлігі?
15 слайд
20 балл. Қалаға келген туристердің
5
4
бөлігі ағылшын тілін біледі,
3
1
-і неміс
тілін біледі. Қалаға келген туристердің қандай бөлігі ағылшын тілін де, неміс
тілін де біледі?
15 слайд
20 балл. Қалаға келген туристердің 5 4 бөлігі ағылшын тілін біледі, 3 1 -і неміс тілін біледі. Қалаға келген туристердің қандай бөлігі ағылшын тілін де, неміс тілін де біледі?
16 слайд
30 балл. Шебер тапсырманы 5 сағ-та, ал оның үйренушісі 7
сағ-та орындайды. Шебер 2 сағ ал оның шәкірті 3 сағ жұмыс
істеген соң, тапсырманың қандай бөлігі орындалмай
қалады?
16 слайд
30 балл. Шебер тапсырманы 5 сағ-та, ал оның үйренушісі 7 сағ-та орындайды. Шебер 2 сағ ал оның шәкірті 3 сағ жұмыс істеген соң, тапсырманың қандай бөлігі орындалмай қалады?
17 слайд
ІІ 10 балл. 4 метрлік ағаш 6 бөлікке бөлінді, 5 метрлік ағаш
10 бөлікке бөлінді. Бөліктердің қайсысы қанша үлкен?
17 слайд
ІІ 10 балл. 4 метрлік ағаш 6 бөлікке бөлінді, 5 метрлік ағаш 10 бөлікке бөлінді. Бөліктердің қайсысы қанша үлкен?
18 слайд
20 балл. Марат екі балық аулады. Бірінші балықтың массасы
15
9
кг, ал екінші
балық одан
5
1
кг жеңіл. Ма рат барлығы қанша кг балық ұстады?
18 слайд
20 балл. Марат екі балық аулады. Бірінші балықтың массасы 15 9 кг, ал екінші балық одан 5 1 кг жеңіл. Ма рат барлығы қанша кг балық ұстады?
19 слайд
30 балл. Қайық көлде жүзіп 3 сағатта қандай қашықтыққа барса,
өзенде ағыспен 2 сағатта сондай қашықтыққа барады. Сал осы
өзенде 1 сағатта осы қашықтықтың қандай бөлігін жүреді?
19 слайд
30 балл. Қайық көлде жүзіп 3 сағатта қандай қашықтыққа барса, өзенде ағыспен 2 сағатта сондай қашықтыққа барады. Сал осы өзенде 1 сағатта осы қашықтықтың қандай бөлігін жүреді?