Жеткіншек шақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жетк іншек психикалық
жас.
Орындаған: Мақсат С
1 слайд
Жетк іншек психикалық жас. Орындаған: Мақсат С
2 слайд
Жасөспірім жасындағыларды
тиісті әдебиеттерде «Қиын»,
«өзгерілу», «ауысу жастары» деп
атайды.
2 слайд
Жасөспірім жасындағыларды тиісті әдебиеттерде «Қиын», «өзгерілу», «ауысу жастары» деп атайды.
3 слайд
Психологиялық сөздіктен .
•
Жеткіншек жасы – балалық пен
ересектік арасындағы
онтогенетдік даму
•
( 11–12 жастан, 16–17 жасқа
дейін), жыныстық жетілу және
ересек өмірге кірумен
ерекшелінеді.
3 слайд
Психологиялық сөздіктен . • Жеткіншек жасы – балалық пен ересектік арасындағы онтогенетдік даму • ( 11–12 жастан, 16–17 жасқа дейін), жыныстық жетілу және ересек өмірге кірумен ерекшелінеді.
4 слайд
Жеткіншек жасының кризасы.
•
13-15 жастағы кризесті көбінесе, 3
жастағы кризиспен салыстырады, бірақ
бұл қоршаған ортаны тану және білу
емес. Ол адамдардың ара қатынасы,
адамның қоғамдағы рөлі, адамдардың
психикасының дамуының өзгеруі болып
табылады.
4 слайд
Жеткіншек жасының кризасы. • 13-15 жастағы кризесті көбінесе, 3 жастағы кризиспен салыстырады, бірақ бұл қоршаған ортаны тану және білу емес. Ол адамдардың ара қатынасы, адамның қоғамдағы рөлі, адамдардың психикасының дамуының өзгеруі болып табылады.
5 слайд
Жеткіншектер арасындағы
комплекстер.
•
Құрдастарынан өзінің келбеті жөнінде
сөздерді ауыр қабылдау.
•
Шамадан тыс қоғам өзінің ойын сіндіру
қажеттілігінің болуы.
•
Шамадан тыс өзімшілдік немесе
тұйықтылықтың болуы.
•
Эмоционалды тұрақсыздық, көңіл-күйдің
тез өзгеруі байқалады. Эмоционалды
тұрақсыздық-ұлдарда 11-13 жаста,
қыздарда 13-15 жас аралығында көп
байқалады .
2010 год
5 слайд
Жеткіншектер арасындағы комплекстер. • Құрдастарынан өзінің келбеті жөнінде сөздерді ауыр қабылдау. • Шамадан тыс қоғам өзінің ойын сіндіру қажеттілігінің болуы. • Шамадан тыс өзімшілдік немесе тұйықтылықтың болуы. • Эмоционалды тұрақсыздық, көңіл-күйдің тез өзгеруі байқалады. Эмоционалды тұрақсыздық-ұлдарда 11-13 жаста, қыздарда 13-15 жас аралығында көп байқалады . 2010 год
6 слайд
•
Жасөспірімнің ересектен айырмашылығы
тек үлкен адамдармен қатынасының
өзгеше келетініндей емес, сонымен қатар
биологиялық дамуы (жыныс т.б жетілуі)
жағынан кеңінен өріс алатынында. Ал
жалпы алғанда жасөспірім тың өзгеше
сипатта келеді.
•
Мысалы, жеткіншек төменгі кластарда
оқып жүргенде үйге берілген
тапсырманы тек жаттап алатын
болса, жеткіншек жасында үй
тапсырмасын өз сөзімен түсінікті етіп
айтуға талпынады. Кейбір жасөспірім
жастағылар осы кезеңде бұрынғы
қалыпынан үлкен адамдармен қарым-
қатынаста болғанда мейірімді, сыпайы
келсе енді өрескел түрде, яғни тәртіп
бұзуға икем келеді.
2010 год
6 слайд
• Жасөспірімнің ересектен айырмашылығы тек үлкен адамдармен қатынасының өзгеше келетініндей емес, сонымен қатар биологиялық дамуы (жыныс т.б жетілуі) жағынан кеңінен өріс алатынында. Ал жалпы алғанда жасөспірім тың өзгеше сипатта келеді. • Мысалы, жеткіншек төменгі кластарда оқып жүргенде үйге берілген тапсырманы тек жаттап алатын болса, жеткіншек жасында үй тапсырмасын өз сөзімен түсінікті етіп айтуға талпынады. Кейбір жасөспірім жастағылар осы кезеңде бұрынғы қалыпынан үлкен адамдармен қарым- қатынаста болғанда мейірімді, сыпайы келсе енді өрескел түрде, яғни тәртіп бұзуға икем келеді. 2010 год
7 слайд
Көңіл-күйдің тез өзгеруі.
•
Достармен араласу қажеттілігі
тұйықталумен алмасады;
•
Нәзіктік, бауыр басу қажеттілігі,
агрессия мен қаталдықпен алмасады.
•
Көтеріңкі көңіл -күй мен қуаныш,
апатиямен алмасуы мүмкін.
•
Өзіне сенімді болу, өзінің ойын ашық
жеткізу қабылеты тез арада өзіне
сенімсіздікпен алмасады.
•
Романтикалық көңіл-күй тез арада басқа
жағымсыз эмоцияға алмасуы мүмкін.
•
Ойының тұрақсыздығы.
2010 год
7 слайд
Көңіл-күйдің тез өзгеруі. • Достармен араласу қажеттілігі тұйықталумен алмасады; • Нәзіктік, бауыр басу қажеттілігі, агрессия мен қаталдықпен алмасады. • Көтеріңкі көңіл -күй мен қуаныш, апатиямен алмасуы мүмкін. • Өзіне сенімді болу, өзінің ойын ашық жеткізу қабылеты тез арада өзіне сенімсіздікпен алмасады. • Романтикалық көңіл-күй тез арада басқа жағымсыз эмоцияға алмасуы мүмкін. • Ойының тұрақсыздығы. 2010 год
8 слайд
Жеткіншек бастан
өткізетін құбылыс?Жеткіншек бастан
өткізетін құбылыс?
8 слайд
Жеткіншек бастан өткізетін құбылыс?Жеткіншек бастан өткізетін құбылыс?
9 слайд
Ішкі конфликт.
2010 год Мен өзімнің
ортамдағы
адамдарға ұқсауым
керек. Мен
ешкімнен өзгеше
болмауым
керекМен- бұл мен.Мен
бәрін өзім білем.
Мен не істейтінімді
өзім білем.Мен өзімнің
ортамдағы
адамдарға ұқсауым
керек. Мен
ешкімнен өзгеше
болмауым
керек Мен- бұл мен.Мен
бәрін өзім білем.
Мен не істейтінімді
өзім білем.
9 слайд
Ішкі конфликт. 2010 год Мен өзімнің ортамдағы адамдарға ұқсауым керек. Мен ешкімнен өзгеше болмауым керекМен- бұл мен.Мен бәрін өзім білем. Мен не істейтінімді өзім білем.Мен өзімнің ортамдағы адамдарға ұқсауым керек. Мен ешкімнен өзгеше болмауым керек Мен- бұл мен.Мен бәрін өзім білем. Мен не істейтінімді өзім білем.
10 слайд
•
Шығыстың ғұламасы Әл-Фараби: «Жас
жеткіншектеріңізді көрсетіңіз, мен сіздің
болашақтарыңызды айтып берейін» деген.
Қазіргі кезеңде қазақ халықының өмірінде
б ұ рын соңды болмаған оқуға, еңбекке,
қоғамдық өмірге ықыласы жоқ балалар саны
күннен күнге артуда. Бұлар дөрекі әдепсіз
барлық жарамсыз әдеттерге еліктеуге бейім
келеді. Баланың мінезін жалпы деңгейін
ынтасын
жақсы білу үшін, оның дамуына
адамгершілк қасиеттерінің қалыптасуына не
нәрсе қажет екендігін әрбір әке, әрбір ана білуге
міндетті.
Е.П.Калиниченко 2009 год
10 слайд
• Шығыстың ғұламасы Әл-Фараби: «Жас жеткіншектеріңізді көрсетіңіз, мен сіздің болашақтарыңызды айтып берейін» деген. Қазіргі кезеңде қазақ халықының өмірінде б ұ рын соңды болмаған оқуға, еңбекке, қоғамдық өмірге ықыласы жоқ балалар саны күннен күнге артуда. Бұлар дөрекі әдепсіз барлық жарамсыз әдеттерге еліктеуге бейім келеді. Баланың мінезін жалпы деңгейін ынтасын жақсы білу үшін, оның дамуына адамгершілк қасиеттерінің қалыптасуына не нәрсе қажет екендігін әрбір әке, әрбір ана білуге міндетті. Е.П.Калиниченко 2009 год
11 слайд
Отбасы тарапынан қажеттіліктер:
•
Жаксы көру
•
Сенім
•
Түсінушілік
•
Қолдау көрсету
11 слайд
Отбасы тарапынан қажеттіліктер: • Жаксы көру • Сенім • Түсінушілік • Қолдау көрсету
12 слайд
•
Жеке тұлғаның «менің» (өзімшілдігін
емес ояту). Осы міндеттерді бала
бойына дарыту мақсатында оқытудың
әдіс-тәсілдері қолданысқа енгізіледі.
•
1. Интерактивтік әдіс
•
2. Топтық жұмыс
•
3. Ой – қозғау әдісі
•
4. Жобалау әдісі
•
5. Рөлдік ойындар
•
6. Шешім қабылдау әдісі
•
7. Қосымша жұмысты орындау
Е.П.Калиниченко 2009 год
12 слайд
• Жеке тұлғаның «менің» (өзімшілдігін емес ояту). Осы міндеттерді бала бойына дарыту мақсатында оқытудың әдіс-тәсілдері қолданысқа енгізіледі. • 1. Интерактивтік әдіс • 2. Топтық жұмыс • 3. Ой – қозғау әдісі • 4. Жобалау әдісі • 5. Рөлдік ойындар • 6. Шешім қабылдау әдісі • 7. Қосымша жұмысты орындау Е.П.Калиниченко 2009 год
13 слайд
Жасөспірімнің өз - өзіне қол жұмсау қаупі туралы
хабар беретін белгілер :Мінез - құлқы бойынша
•
Мінез - құлқының кенеттен өзгеруі . Сабаққа бармау.
Жақындарынан алыстау. Ағат әрекеттерді жасау. Өз -
өзіне қол жұмсау үшін құралдарды, осы туралы
кітаптарды сатып алу. Сыртқы бейнесіне салғырт
қарау. Шектеулі сана.
•
Жасөспірімнің өз - өзіне қол жұмсау әрекеттері оның
девиантты мінез - құлқысымен байланысты. Осындай
әлеуметтік ауытқы болып келесілер табылуы мүмкін :
— пайда табу бағытындағы ауытқулар— ұрлық жасау,
ұжымдық ұрлық, машинелерді айдап кету және т.б.;
— агрессивті бағыттағы ауытқулар— сотқар әрекеттер,
төбелес, вандализм, өз - өзін жарақаттау ;
— әлеуметтік - пассивті ауытқу — сабақтан қашу, үйден
кету, қаңғыру, маскүнемдік.
13 слайд
Жасөспірімнің өз - өзіне қол жұмсау қаупі туралы хабар беретін белгілер :Мінез - құлқы бойынша • Мінез - құлқының кенеттен өзгеруі . Сабаққа бармау. Жақындарынан алыстау. Ағат әрекеттерді жасау. Өз - өзіне қол жұмсау үшін құралдарды, осы туралы кітаптарды сатып алу. Сыртқы бейнесіне салғырт қарау. Шектеулі сана. • Жасөспірімнің өз - өзіне қол жұмсау әрекеттері оның девиантты мінез - құлқысымен байланысты. Осындай әлеуметтік ауытқы болып келесілер табылуы мүмкін : — пайда табу бағытындағы ауытқулар— ұрлық жасау, ұжымдық ұрлық, машинелерді айдап кету және т.б.; — агрессивті бағыттағы ауытқулар— сотқар әрекеттер, төбелес, вандализм, өз - өзін жарақаттау ; — әлеуметтік - пассивті ауытқу — сабақтан қашу, үйден кету, қаңғыру, маскүнемдік.
14 слайд
Назарларыңызға
көп рахмет!
14 слайд
Назарларыңызға көп рахмет!