Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін бағалау деңгейін зерттеу ерекшеліктері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Көру қабілеті
зақымдалған
балалардың өзін
бағалау деңгейін
зерттеу ерекшеліктері
Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалау деңгейін зерттеу - бұл
күрделі және маңызды психологиялық зерттеу саласы. Бұл балалардың жеке
тұлғасының дамуы мен әлеуметтік бейімделуіне әсер ететін маңызды фактор болып
табылады. Зерттеу барысында көру қабілеті зақымдалған балалардың ерекше
қажеттіліктері мен олардың өзін-өзі қабылдауының ерекшеліктерін ескеру қажет.
Бұл презентацияда біз көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалау
деңгейін зерттеудің негізгі аспектілерін, қолданылатын әдістерді, кездесетін
қиындықтарды және осы саладағы соңғы зерттеулердің нәтижелерін қарастырамыз.
Сонымен қатар, біз осы балалардың өзін-өзі бағалауын жақсарту жолдарын және
оларға психологиялық қолдау көрсету әдістерін талқылаймыз.
ЖТ
1 слайд
Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін бағалау деңгейін зерттеу ерекшеліктері Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалау деңгейін зерттеу - бұл күрделі және маңызды психологиялық зерттеу саласы. Бұл балалардың жеке тұлғасының дамуы мен әлеуметтік бейімделуіне әсер ететін маңызды фактор болып табылады. Зерттеу барысында көру қабілеті зақымдалған балалардың ерекше қажеттіліктері мен олардың өзін-өзі қабылдауының ерекшеліктерін ескеру қажет. Бұл презентацияда біз көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалау деңгейін зерттеудің негізгі аспектілерін, қолданылатын әдістерді, кездесетін қиындықтарды және осы саладағы соңғы зерттеулердің нәтижелерін қарастырамыз. Сонымен қатар, біз осы балалардың өзін-өзі бағалауын жақсарту жолдарын және оларға психологиялық қолдау көрсету әдістерін талқылаймыз. ЖТ
2 слайд
Көру қабілеті зақымдалған
балалардың өзін-өзі бағалауының
ерекшеліктері
Сенсорлық
шектеулердің әсері
Көру қабілетінің болмауы
немесе шектелуі баланың
әлемді қабылдауына және
өзін-өзі тануына әсер етеді.
Бұл балалар көбінесе басқа
сезім мүшелеріне сүйенеді,
бұл олардың өзін-өзі
бағалауын қалыптастыруда
ерекше рөл атқарады.
Әлеуметтік факторлар
Қоршаған ортамен қарым-
қатынас, отбасы мен
құрдастарының қолдауы көру
қабілеті зақымдалған
балалардың өзін-өзі
бағалауына айтарлықтай
әсер етеді. Оң әлеуметтік
тәжірибе оларға өз
құндылығын сезінуге
көмектеседі.
Жеке қабілеттер
Әр баланың бірегей
қабілеттері мен дағдылары
бар. Оларды анықтау және
дамыту көру қабілеті
зақымдалған балалардың
өзін-өзі бағалауын арттыруда
маңызды рөл атқарады.
2 слайд
Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауының ерекшеліктері Сенсорлық шектеулердің әсері Көру қабілетінің болмауы немесе шектелуі баланың әлемді қабылдауына және өзін-өзі тануына әсер етеді. Бұл балалар көбінесе басқа сезім мүшелеріне сүйенеді, бұл олардың өзін-өзі бағалауын қалыптастыруда ерекше рөл атқарады. Әлеуметтік факторлар Қоршаған ортамен қарым- қатынас, отбасы мен құрдастарының қолдауы көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауына айтарлықтай әсер етеді. Оң әлеуметтік тәжірибе оларға өз құндылығын сезінуге көмектеседі. Жеке қабілеттер Әр баланың бірегей қабілеттері мен дағдылары бар. Оларды анықтау және дамыту көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауын арттыруда маңызды рөл атқарады.
3 слайд
Зерттеу әдістемесі
1
Бастапқы бағалау
Зерттеу баланың жалпы психологиялық жағдайын және көру
қабілетінің деңгейін бағалаудан басталады. Бұл кезеңде баланың
жасына, көру қабілетінің зақымдалу дәрежесіне және жалпы даму
деңгейіне сәйкес келетін әдістер таңдалады.
2
Сапалық зерттеу
Келесі кезеңде баламен, оның ата-анасымен және мұғалімдерімен
сұхбат жүргізіледі. Бұл баланың өзін-өзі қабылдауы, оның күнделікті
өмірдегі тәжірибесі және әлеуметтік қарым-қатынасы туралы терең
түсінік алуға мүмкіндік береді.
3
Сандық бағалау
Соңғы кезеңде арнайы бейімделген психометриялық тесттер мен
сауалнамалар қолданылады. Бұл әдістер көру қабілеті зақымдалған
балалардың ерекшеліктерін ескере отырып, олардың өзін-өзі
бағалау деңгейін сандық түрде өлшеуге мүмкіндік береді.
3 слайд
Зерттеу әдістемесі 1 Бастапқы бағалау Зерттеу баланың жалпы психологиялық жағдайын және көру қабілетінің деңгейін бағалаудан басталады. Бұл кезеңде баланың жасына, көру қабілетінің зақымдалу дәрежесіне және жалпы даму деңгейіне сәйкес келетін әдістер таңдалады. 2 Сапалық зерттеу Келесі кезеңде баламен, оның ата-анасымен және мұғалімдерімен сұхбат жүргізіледі. Бұл баланың өзін-өзі қабылдауы, оның күнделікті өмірдегі тәжірибесі және әлеуметтік қарым-қатынасы туралы терең түсінік алуға мүмкіндік береді. 3 Сандық бағалау Соңғы кезеңде арнайы бейімделген психометриялық тесттер мен сауалнамалар қолданылады. Бұл әдістер көру қабілеті зақымдалған балалардың ерекшеліктерін ескере отырып, олардың өзін-өзі бағалау деңгейін сандық түрде өлшеуге мүмкіндік береді.
4 слайд
Бейімделген зерттеу құралдары
1Тактильді материалдар
Көру қабілеті зақымдалған балаларға арналған арнайы жасалған
Брайль жазуымен немесе рельефті суреттермен тесттер мен
сауалнамалар. Бұл құралдар балаларға ақпаратты тактильді түрде
қабылдауға мүмкіндік береді, бұл олардың жауаптарының дәлдігін
арттырады.
2Аудио-бағалау әдістері
Дыбыстық жазбалар арқылы берілетін сұрақтар мен тапсырмалар.
Бұл әдіс көру қабілеті зақымдалған балаларға ақпаратты есту
арқылы қабылдауға және өз жауаптарын ауызша беруге мүмкіндік
береді.
3Компьютерлік бағдарламалар
Арнайы жасалған бағдарламалық жасақтама, дауыстық
интерфейстер және сенсорлық экрандар арқылы жүргізілетін
тесттер. Бұл технологиялар зерттеу процесін жеңілдетеді және
балаларға өз қарқынымен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
4 слайд
Бейімделген зерттеу құралдары 1Тактильді материалдар Көру қабілеті зақымдалған балаларға арналған арнайы жасалған Брайль жазуымен немесе рельефті суреттермен тесттер мен сауалнамалар. Бұл құралдар балаларға ақпаратты тактильді түрде қабылдауға мүмкіндік береді, бұл олардың жауаптарының дәлдігін арттырады. 2Аудио-бағалау әдістері Дыбыстық жазбалар арқылы берілетін сұрақтар мен тапсырмалар. Бұл әдіс көру қабілеті зақымдалған балаларға ақпаратты есту арқылы қабылдауға және өз жауаптарын ауызша беруге мүмкіндік береді. 3Компьютерлік бағдарламалар Арнайы жасалған бағдарламалық жасақтама, дауыстық интерфейстер және сенсорлық экрандар арқылы жүргізілетін тесттер. Бұл технологиялар зерттеу процесін жеңілдетеді және балаларға өз қарқынымен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
5 слайд
Зерттеу барысындағы
қиындықтар
Қиындық Сипаттама Шешу жолдары
Стандартты
әдістердің
шектеулілігі
Көпшілік
психометриялық
тесттер визуалды
компоненттерге
негізделген
Арнайы бейімделген
тесттер мен
әдістемелерді
қолдану
Коммуникация
қиындықтары
Кейбір балалар
вербалды қарым-
қатынаста қиналуы
мүмкін
Альтернативті
коммуникация
әдістерін қолдану
(мысалы, тактильді
немесе дыбыстық)
Эмоционалдық
факторлар
Зерттеу процесі
балаға стресс
тудыруы мүмкін
Жайлы атмосфера
құру, баланы
психологиялық
қолдау
5 слайд
Зерттеу барысындағы қиындықтар Қиындық Сипаттама Шешу жолдары Стандартты әдістердің шектеулілігі Көпшілік психометриялық тесттер визуалды компоненттерге негізделген Арнайы бейімделген тесттер мен әдістемелерді қолдану Коммуникация қиындықтары Кейбір балалар вербалды қарым- қатынаста қиналуы мүмкін Альтернативті коммуникация әдістерін қолдану (мысалы, тактильді немесе дыбыстық) Эмоционалдық факторлар Зерттеу процесі балаға стресс тудыруы мүмкін Жайлы атмосфера құру, баланы психологиялық қолдау
6 слайд
Зерттеу нәтижелерін талдау
Деректерді жинау
Зерттеу барысында жиналған барлық ақпарат (сауалнамалар,
тесттер, сұхбаттар) жүйеленеді және цифрлық форматқа көшіріледі.
Статистикалық талдау
Жиналған деректер арнайы статистикалық бағдарламалар арқылы
өңделеді. Бұл кезеңде әртүрлі факторлар арасындағы
корреляциялар мен тенденциялар анықталады.
Сапалық интерпретация
Сандық нәтижелер сапалық түсіндірмелермен толықтырылады. Бұл
баланың жеке ерекшеліктерін, оның өмірлік жағдайын және
әлеуметтік контекстін ескеруге мүмкіндік береді.
Қорытынды жасау
Талдау нәтижелері бойынша көру қабілеті зақымдалған балалардың
өзін-өзі бағалау ерекшеліктері туралы қорытындылар жасалады
және ұсыныстар әзірленеді.
6 слайд
Зерттеу нәтижелерін талдау Деректерді жинау Зерттеу барысында жиналған барлық ақпарат (сауалнамалар, тесттер, сұхбаттар) жүйеленеді және цифрлық форматқа көшіріледі. Статистикалық талдау Жиналған деректер арнайы статистикалық бағдарламалар арқылы өңделеді. Бұл кезеңде әртүрлі факторлар арасындағы корреляциялар мен тенденциялар анықталады. Сапалық интерпретация Сандық нәтижелер сапалық түсіндірмелермен толықтырылады. Бұл баланың жеке ерекшеліктерін, оның өмірлік жағдайын және әлеуметтік контекстін ескеруге мүмкіндік береді. Қорытынды жасау Талдау нәтижелері бойынша көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалау ерекшеліктері туралы қорытындылар жасалады және ұсыныстар әзірленеді.
7 слайд
Зерттеу нәтижелерінің практикалық
қолданысы
Білім беру бағдарламалары
Зерттеу нәтижелері көру қабілеті зақымдалған балаларға арналған оқу бағдарламаларын
жетілдіруге көмектеседі. Мұғалімдер балалардың өзін-өзі бағалау ерекшеліктерін ескере
отырып, оқыту әдістерін бейімдей алады.
Психологиялық қолдау
Психологтар мен кеңесшілер зерттеу нәтижелерін балалармен жеке жұмыс жасау кезінде
қолдана алады. Бұл балалардың өзін-өзі бағалауын арттыруға және эмоционалдық әл-
ауқатын жақсартуға бағытталған терапиялық әдістерді әзірлеуге көмектеседі.
Отбасылық кеңес беру
Зерттеу нәтижелері көру қабілеті зақымдалған балалардың ата-аналарына кеңес беру
кезінде пайдаланылады. Бұл ата-аналарға балаларының өзін-өзі бағалауын қалай қолдау
көрсетуге болатынын түсінуге көмектеседі.
7 слайд
Зерттеу нәтижелерінің практикалық қолданысы Білім беру бағдарламалары Зерттеу нәтижелері көру қабілеті зақымдалған балаларға арналған оқу бағдарламаларын жетілдіруге көмектеседі. Мұғалімдер балалардың өзін-өзі бағалау ерекшеліктерін ескере отырып, оқыту әдістерін бейімдей алады. Психологиялық қолдау Психологтар мен кеңесшілер зерттеу нәтижелерін балалармен жеке жұмыс жасау кезінде қолдана алады. Бұл балалардың өзін-өзі бағалауын арттыруға және эмоционалдық әл- ауқатын жақсартуға бағытталған терапиялық әдістерді әзірлеуге көмектеседі. Отбасылық кеңес беру Зерттеу нәтижелері көру қабілеті зақымдалған балалардың ата-аналарына кеңес беру кезінде пайдаланылады. Бұл ата-аналарға балаларының өзін-өзі бағалауын қалай қолдау көрсетуге болатынын түсінуге көмектеседі.
8 слайд
Зерттеу этикасы және құпиялылық
Ақпараттандырылған келісім
Зерттеуге қатысу үшін балалар мен олардың ата-аналарынан міндетті түрде
ақпараттандырылған келісім алынады. Бұл құжат Брайль қарпімен немесе
аудио форматта ұсынылады.
Құпиялылықты сақтау
Барлық жиналған деректер қатаң құпия түрде сақталады. Балалардың жеке
ақпараты кодталады және зерттеу тобының тек өкілетті мүшелеріне ғана
қолжетімді болады.
Психологиялық қолдау
Зерттеу барысында балаларға психологиялық қолдау көрсетіледі. Егер
зерттеу процесі балаға эмоционалдық стресс тудырса, оған дереу көмек
көрсетіледі.
Нәтижелерді жариялау
Зерттеу нәтижелері жарияланған кезде қатысушылардың анонимділігі
сақталады. Барлық жарияланымдар этикалық комитеттің мақұлдауынан
өтеді.
8 слайд
Зерттеу этикасы және құпиялылық Ақпараттандырылған келісім Зерттеуге қатысу үшін балалар мен олардың ата-аналарынан міндетті түрде ақпараттандырылған келісім алынады. Бұл құжат Брайль қарпімен немесе аудио форматта ұсынылады. Құпиялылықты сақтау Барлық жиналған деректер қатаң құпия түрде сақталады. Балалардың жеке ақпараты кодталады және зерттеу тобының тек өкілетті мүшелеріне ғана қолжетімді болады. Психологиялық қолдау Зерттеу барысында балаларға психологиялық қолдау көрсетіледі. Егер зерттеу процесі балаға эмоционалдық стресс тудырса, оған дереу көмек көрсетіледі. Нәтижелерді жариялау Зерттеу нәтижелері жарияланған кезде қатысушылардың анонимділігі сақталады. Барлық жарияланымдар этикалық комитеттің мақұлдауынан өтеді.
9 слайд
Болашақ зерттеулер мен даму
перспективалары
1
Технологиялық инновациялар
Виртуалды және кеңейтілген шындық технологияларын қолдану
арқылы көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауын
зерттеудің жаңа әдістерін әзірлеу.
2
Ұзақ мерзімді зерттеулер
Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауының өмір бойы
өзгеруін зерттейтін лонгитюдтік зерттеулер жүргізу.
3
Кросс-мәдени зерттеулер
Әртүрлі мәдени контексттердегі көру қабілеті зақымдалған балалардың
өзін-өзі бағалау ерекшеліктерін салыстырмалы түрде зерттеу.
4
Инклюзивті зерттеулер
Көру қабілеті зақымдалған балаларды зерттеу процесіне белсенді
қатысушылар ретінде тарту, олардың пікірлері мен ұсыныстарын
ескеру.
9 слайд
Болашақ зерттеулер мен даму перспективалары 1 Технологиялық инновациялар Виртуалды және кеңейтілген шындық технологияларын қолдану арқылы көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауын зерттеудің жаңа әдістерін әзірлеу. 2 Ұзақ мерзімді зерттеулер Көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалауының өмір бойы өзгеруін зерттейтін лонгитюдтік зерттеулер жүргізу. 3 Кросс-мәдени зерттеулер Әртүрлі мәдени контексттердегі көру қабілеті зақымдалған балалардың өзін-өзі бағалау ерекшеліктерін салыстырмалы түрде зерттеу. 4 Инклюзивті зерттеулер Көру қабілеті зақымдалған балаларды зерттеу процесіне белсенді қатысушылар ретінде тарту, олардың пікірлері мен ұсыныстарын ескеру.