Кретериалды бағалау жүйесі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
№77 Асанбай Асқаров атындағы
мектеп-лицейі
Баяндаманың тақырыбы:
«Жаңартылған білім беру мазмұны барысында
критериалды бағалаудың тиімділігі»
География пәні мұғалімі: Муслимова Айжан
1 слайд
№77 Асанбай Асқаров атындағы мектеп-лицейі Баяндаманың тақырыбы: «Жаңартылған білім беру мазмұны барысында критериалды бағалаудың тиімділігі» География пәні мұғалімі: Муслимова Айжан
2 слайд
«Орта білім жүйесінде
жалпы білім беретін
мектептерді Назарбаев
зияткерлік мектептеріндегі
оқыту деңгейіне жеткізу
керек. Мектеп түлектері
қазақ, орыс және ағылшын
тілдерін білуге тиіс, оларды
оқыту нәтижесі сындарлы
ойлау, өзіндік ізденіс пен
ақпаратты терең талдау
машығын игеру қажет»
Н.Ә. Назарбаев
2 слайд
«Орта білім жүйесінде жалпы білім беретін мектептерді Назарбаев зияткерлік мектептеріндегі оқыту деңгейіне жеткізу керек. Мектеп түлектері қазақ, орыс және ағылшын тілдерін білуге тиіс, оларды оқыту нәтижесі сындарлы ойлау, өзіндік ізденіс пен ақпаратты терең талдау машығын игеру қажет» Н.Ә. Назарбаев
3 слайд
Жаңартылған білім беру мазмұнының басты
ерекшелігі:
Оқу дағдылары
(оқылым, айтылым,
тыңдалым,
жазылым);
Ойлау дағдылары
(білу, түсіну,
қолдану, талдау,
салыстыру, бағалау);
Шығармашылы
қ ойлау
дағдысы
Критикалық
ойлау
дағдысы
Оқушылардың
коммуникативтік
дағдыларын
дамыту;
Технологиялы
қ ойлау
дағдысы
Проблемалық
ойлау
дағдысы
Алгоритмдік
ойлау
дағдысы
Сыни ойлау
дағдысы
Логикалық
ойлау
дағдысы
3 слайд
Жаңартылған білім беру мазмұнының басты ерекшелігі: Оқу дағдылары (оқылым, айтылым, тыңдалым, жазылым); Ойлау дағдылары (білу, түсіну, қолдану, талдау, салыстыру, бағалау); Шығармашылы қ ойлау дағдысы Критикалық ойлау дағдысы Оқушылардың коммуникативтік дағдыларын дамыту; Технологиялы қ ойлау дағдысы Проблемалық ойлау дағдысы Алгоритмдік ойлау дағдысы Сыни ойлау дағдысы Логикалық ойлау дағдысы
4 слайд
•Критериалды бағалаудың міндеттері:
•Сабақтың әр бөліктеріндегі әр оқушының дайындық
деңгейін анықтауға;
•Бағдарламаға сәйкес оқу мақсаттарын орындау қабілеті;
•Жеке оқушының даму жетістігін бақылауға;
•Оқушының білім алу барысындағы қателіктері мен
олқылықтарын айқындауға;
•Әртүрлі жұмыс барысындағы алған өз бағасының
әділдігіне көзін жеткізуге;
•Оқу бағдарламасының тиімділігін саралауға;
•Сабақ үдерісі мен білімнің меңгерілуі туралы оқушы мен
мұғалім және ата-ана арасындағы кері байланысты
қамтамасыз етуге
4 слайд
•Критериалды бағалаудың міндеттері: •Сабақтың әр бөліктеріндегі әр оқушының дайындық деңгейін анықтауға; •Бағдарламаға сәйкес оқу мақсаттарын орындау қабілеті; •Жеке оқушының даму жетістігін бақылауға; •Оқушының білім алу барысындағы қателіктері мен олқылықтарын айқындауға; •Әртүрлі жұмыс барысындағы алған өз бағасының әділдігіне көзін жеткізуге; •Оқу бағдарламасының тиімділігін саралауға; •Сабақ үдерісі мен білімнің меңгерілуі туралы оқушы мен мұғалім және ата-ана арасындағы кері байланысты қамтамасыз етуге
5 слайд
Критериалды бағалаудың маңызы:
Сапала нәтижеге әкелетін критерийлер құрастыруға; Өз іс-
әрекетін саралап және болашаққа жоспарлай алатын
мәліметтер алуға; Сабақ берудің сапасын арттыруға;
Оқушының жеке ерекшеліктерін ескере отырып,
оқытудың әр тұлғаға арналған ауқымын жоспарлауға;
Бағалаудың әртүрлі әдістерін пайдалануға; Оқу
бағдарламасын қолжетімді ету үшін ұсыныстар енгізуге.
Танымдық қабілеті мен ойлау деңгейін арттыратын
оқытудың әртүрлі әдістерін пайдалануға; Табысқа
жетелейтін бағалау критерийлерін түсінуге;
Өзін және өзгелерді бағалау арқылы кері байланысқа
түсуге;
Сыни ойлауына, еркін ойын айтуына, өзінің білімін
көрсетуге.
Баласының білім сапасының дәлелдемелерімен танысуға;
Оның оқуындағы табыстылықты бақылауға; Оқуына
қолдау көрсету үшінбағыт алуына мүмкіндік туғызады.
5 слайд
Критериалды бағалаудың маңызы: Сапала нәтижеге әкелетін критерийлер құрастыруға; Өз іс- әрекетін саралап және болашаққа жоспарлай алатын мәліметтер алуға; Сабақ берудің сапасын арттыруға; Оқушының жеке ерекшеліктерін ескере отырып, оқытудың әр тұлғаға арналған ауқымын жоспарлауға; Бағалаудың әртүрлі әдістерін пайдалануға; Оқу бағдарламасын қолжетімді ету үшін ұсыныстар енгізуге. Танымдық қабілеті мен ойлау деңгейін арттыратын оқытудың әртүрлі әдістерін пайдалануға; Табысқа жетелейтін бағалау критерийлерін түсінуге; Өзін және өзгелерді бағалау арқылы кері байланысқа түсуге; Сыни ойлауына, еркін ойын айтуына, өзінің білімін көрсетуге. Баласының білім сапасының дәлелдемелерімен танысуға; Оның оқуындағы табыстылықты бақылауға; Оқуына қолдау көрсету үшінбағыт алуына мүмкіндік туғызады.
6 слайд
Білу және түсіну
•Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу
бағдарламасы мақсатына сәйкес келетін нақты
фактілерді, ақпараттар және сипаттамаларды білу
және жаңғырту. Алынған ақпаратты талдау, қайта
жаңғырту, болжау жасау арқылы түсінгендігін көрсете
білу
Қолдану
•Бұрын алған ақпараттар мен білімдерін жаңа немесе
таныс емес жағдайларда және контекстерде қолдану,
пайдалану. Білгенін, түсінгенін, дағдыларын сабақ
барысында қолдану арқылы көрсету. Әр сыныптар мен
пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына
сәйкес келетін білімдерін қолдануды көрсетудің
жолдары: практикалық жұмыс, диаграммалармен
жұмыс, кескін картада жұмыс жасай алуы, есептер
шығару, жобалар, мәселені шешу және жаңа
нәтижелер ойлап табу болып табылады
Сыни ойлау
және зерттеу
•Білім көзінен алған ақпараттарды талдау, синтездеу, бағалау
арқылы пікірлер қалыптастыру. Жекелеген сыныптар мен
пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес
келетін ақпараттар мен нәтижелерді жинақтай алу және
оларды талдай алу қабілеттілігін көрсету. Ұсынылған
болжамдарды дұрыс ақпараттар жинақтау және деректерді
пайдалану арқылы зерттеп, бағалап, өз бетімен қорытынды
жасау. Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу
бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін жасалған
қорытынды жайында ой қозғау қабілеттілігін көрсету.
Коммуника-ция және рефлексия
•Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу
бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін
ақпараттар, фактылар мен ойларын, пікірлерін
ауызша және жазбаша ұсыну. Басқа адамдар ұсынған
ақпаратты тыңдап және сәйкесінше жауап қайтара алу
қабілеттілігін, басқа адамдардың көзқарасын
қабылдай отырып, өз көзқарасын түсіндіру арқылы
ортақ ойға келу. Айтылған ойларды, пікірлерді,
оқиғаларды ой елегінен өткізу арқылы шешім
қабылдау немесе ой толғаныс нәтижесінде іс-әрекет
жасау.
Критерийлер Дескрипторлар
6 слайд
Білу және түсіну •Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасы мақсатына сәйкес келетін нақты фактілерді, ақпараттар және сипаттамаларды білу және жаңғырту. Алынған ақпаратты талдау, қайта жаңғырту, болжау жасау арқылы түсінгендігін көрсете білу Қолдану •Бұрын алған ақпараттар мен білімдерін жаңа немесе таныс емес жағдайларда және контекстерде қолдану, пайдалану. Білгенін, түсінгенін, дағдыларын сабақ барысында қолдану арқылы көрсету. Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін білімдерін қолдануды көрсетудің жолдары: практикалық жұмыс, диаграммалармен жұмыс, кескін картада жұмыс жасай алуы, есептер шығару, жобалар, мәселені шешу және жаңа нәтижелер ойлап табу болып табылады Сыни ойлау және зерттеу •Білім көзінен алған ақпараттарды талдау, синтездеу, бағалау арқылы пікірлер қалыптастыру. Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін ақпараттар мен нәтижелерді жинақтай алу және оларды талдай алу қабілеттілігін көрсету. Ұсынылған болжамдарды дұрыс ақпараттар жинақтау және деректерді пайдалану арқылы зерттеп, бағалап, өз бетімен қорытынды жасау. Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін жасалған қорытынды жайында ой қозғау қабілеттілігін көрсету. Коммуника-ция және рефлексия •Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін ақпараттар, фактылар мен ойларын, пікірлерін ауызша және жазбаша ұсыну. Басқа адамдар ұсынған ақпаратты тыңдап және сәйкесінше жауап қайтара алу қабілеттілігін, басқа адамдардың көзқарасын қабылдай отырып, өз көзқарасын түсіндіру арқылы ортақ ойға келу. Айтылған ойларды, пікірлерді, оқиғаларды ой елегінен өткізу арқылы шешім қабылдау немесе ой толғаныс нәтижесінде іс-әрекет жасау. Критерийлер Дескрипторлар
7 слайд
Бағдарлама аясында мұғалім үшін мыналар маңызды болмақ:
Мұғалім шебер сұрақ коюшы болуы қажет, себебі?
Бағалау
үшін;
Оқушыларды
ң ойларын
бағыттау
үшін;
Тақырыпты
қайта қарау
үшін;
Күрделендір
у үшін;
Қызығушыл
ықты немесе
білуге
құмарлықты
ояту үшін;
Келесі
сұрақтарға
түрткі болу
үшін;
Бағамдау
үшін
Түсінуге
көмектесу
үшін;
Сұрақ-жауап
пен сын
тұрғысынан
ойлауды
модельдеу
үшін;
7 слайд
Бағдарлама аясында мұғалім үшін мыналар маңызды болмақ: Мұғалім шебер сұрақ коюшы болуы қажет, себебі? Бағалау үшін; Оқушыларды ң ойларын бағыттау үшін; Тақырыпты қайта қарау үшін; Күрделендір у үшін; Қызығушыл ықты немесе білуге құмарлықты ояту үшін; Келесі сұрақтарға түрткі болу үшін; Бағамдау үшін Түсінуге көмектесу үшін; Сұрақ-жауап пен сын тұрғысынан ойлауды модельдеу үшін;
8 слайд
Тиімді сұрақтар қандай болады?
Ашық сұрақтар оқу үдерісін
бәрінен тиімді жақсартады. Олар
сөйлеу мен ойлауды жетілдіреді.
Мысалы: Заттардың құрылысын,
қасиетін қалай сипаттауға
болады?
Жабық сұрақтар "иә”/"жоқ” деп
қана жауап беруді қажет етеді.
Олар пайдалы болуы мүмкін,
бірақ сөйлеу мен ойлауды
жетілдірмейді.
Мысалы:Заттардың құрылысы
қандай?
8 слайд
Тиімді сұрақтар қандай болады? Ашық сұрақтар оқу үдерісін бәрінен тиімді жақсартады. Олар сөйлеу мен ойлауды жетілдіреді. Мысалы: Заттардың құрылысын, қасиетін қалай сипаттауға болады? Жабық сұрақтар "иә”/"жоқ” деп қана жауап беруді қажет етеді. Олар пайдалы болуы мүмкін, бірақ сөйлеу мен ойлауды жетілдірмейді. Мысалы:Заттардың құрылысы қандай?
9 слайд
9 слайд