Мария Монтессори
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Мария Мантессори -1870 жылы 31тамыз айында
дүниеге келген. Итальяндық педагок,әрі ғалым.Ол
балаларды еркін тәрбилеу идеясын жасап, өмірге
енгізді.1896ж Рим Университетінің медициналық
факультетін бітіргеннен кейін М.Монтессори
Италиядағы әйелдерден шыққан бірінші медицина
докторы болып табылады. Университеттің
емханасында ақыл-ойы артта қалған балаларға
бақылау жасап көрді.1900ж Марияның өзі
дамуында ауытқушылықтар бар балаларға
арналған Еуропадағы бірінші оқу орнына
басшылық етті. 1929ж Мария Монтессори қазіргі
кезде де жұмыс істеп жатқан халықаралық
Монтессори Ассоциациясының (АМІ) негізін
салды.Италиядағы фащистік тәртіп кезеңінде
Марияның елден кетуіне тура келді. Ол Еуропаға
76 жасында қайтып келді. Көптеген еңбектерін
шығарды,оқу курстарын жүргізді, психологиялық
еңбектер жазды.1950ж оған Амстердам
университетінің профессоры атағы,докторлық
құрметті дәрежесі берілді.
2 слайд
Мария Мантессори -1870 жылы 31тамыз айында дүниеге келген. Итальяндық педагок,әрі ғалым.Ол балаларды еркін тәрбилеу идеясын жасап, өмірге енгізді.1896ж Рим Университетінің медициналық факультетін бітіргеннен кейін М.Монтессори Италиядағы әйелдерден шыққан бірінші медицина докторы болып табылады. Университеттің емханасында ақыл-ойы артта қалған балаларға бақылау жасап көрді.1900ж Марияның өзі дамуында ауытқушылықтар бар балаларға арналған Еуропадағы бірінші оқу орнына басшылық етті. 1929ж Мария Монтессори қазіргі кезде де жұмыс істеп жатқан халықаралық Монтессори Ассоциациясының (АМІ) негізін салды.Италиядағы фащистік тәртіп кезеңінде Марияның елден кетуіне тура келді. Ол Еуропаға 76 жасында қайтып келді. Көптеген еңбектерін шығарды,оқу курстарын жүргізді, психологиялық еңбектер жазды.1950ж оған Амстердам университетінің профессоры атағы,докторлық құрметті дәрежесі берілді.
3 слайд
Мария Монтессори әдісіМария Монтессори әдісі
Бұл әдіс бойынша 3 жастан 6 жасқа
дейінгі балалар зейінін,
шығармашылық және логикалық
ойлау қабілетін, есте сақтауды,
сөйлеуді, елестетуді, қимылды
дамытады. Монтессори әдісінің
негізгі қағидасы- «оқы, оқы» деп
күштеп емес, ойын арқылы оқыту
және баламен дербес тіл табысуға
негізделген жаттығуларды таңдап
алу.Мұнда бала дидактикалық
материалдар мен сабақ уақытының
ұзақтығын өзі таңдайтын
болғандықтан оқытуда ерекшеліктер
бар. Сондай-ақ,олар өз қателіктерін
өздері көріп,соны өздері түзеп
отырады.
3 слайд
Мария Монтессори әдісіМария Монтессори әдісі Бұл әдіс бойынша 3 жастан 6 жасқа дейінгі балалар зейінін, шығармашылық және логикалық ойлау қабілетін, есте сақтауды, сөйлеуді, елестетуді, қимылды дамытады. Монтессори әдісінің негізгі қағидасы- «оқы, оқы» деп күштеп емес, ойын арқылы оқыту және баламен дербес тіл табысуға негізделген жаттығуларды таңдап алу.Мұнда бала дидактикалық материалдар мен сабақ уақытының ұзақтығын өзі таңдайтын болғандықтан оқытуда ерекшеліктер бар. Сондай-ақ,олар өз қателіктерін өздері көріп,соны өздері түзеп отырады.
4 слайд
Мария Монтессори әдісіМария Монтессори әдісі
Монтессори бөлмесінде
«Барлығымен еркін айналыс,
бірақ басқаларға кедергі
жасама» деген ереже үнемі
сақталады. Бүгінде осы әдіспен
жұмыс істейтін балабақшалар
көптеп ашылып жатыр.
Балабақшадағы ұстаздар
міндетті түрде дайындық
курсынан өтеді.Монтессори
әдісінде сыныптық сабақ
системасы жоқ,мектеп
партасының орнына жеңіл
қозғалатын столдар мен
отырғыштар, кілемшелер
қолданылады. Монтессори ұстаз
баланың өз бетімен жұмыс
жасауын қадағалайды.
4 слайд
Мария Монтессори әдісіМария Монтессори әдісі Монтессори бөлмесінде «Барлығымен еркін айналыс, бірақ басқаларға кедергі жасама» деген ереже үнемі сақталады. Бүгінде осы әдіспен жұмыс істейтін балабақшалар көптеп ашылып жатыр. Балабақшадағы ұстаздар міндетті түрде дайындық курсынан өтеді.Монтессори әдісінде сыныптық сабақ системасы жоқ,мектеп партасының орнына жеңіл қозғалатын столдар мен отырғыштар, кілемшелер қолданылады. Монтессори ұстаз баланың өз бетімен жұмыс жасауын қадағалайды.
5 слайд
Монтессори-классМонтессори-класс
Монтессори әдісінің мақсаты:
балаларды еркін тәрбиелеп, өмірге бейімдеу;
өмірде өз мақсаты бар екенін қалыптастыру;
балалардың өзінің үйреніп, өзін дамытуына
жаңа мүмкіндіктер беру.
Монтессори ұстазының міндеті:
балаға өз жұмысын басқаруға көмектесу;
негізгі түстерді айыра білуге үйрету;
ұсақ моториканы дамыту;
алғашқы математикалық, ғарыштық
түсініктерді қалыптастыру;
зейінін тұрақтандыру;
тәртіпке үйрету;
5 слайд
Монтессори-классМонтессори-класс Монтессори әдісінің мақсаты: балаларды еркін тәрбиелеп, өмірге бейімдеу; өмірде өз мақсаты бар екенін қалыптастыру; балалардың өзінің үйреніп, өзін дамытуына жаңа мүмкіндіктер беру. Монтессори ұстазының міндеті: балаға өз жұмысын басқаруға көмектесу; негізгі түстерді айыра білуге үйрету; ұсақ моториканы дамыту; алғашқы математикалық, ғарыштық түсініктерді қалыптастыру; зейінін тұрақтандыру; тәртіпке үйрету;
6 слайд
Мария Монтессори әдісіМария Монтессори әдісі
Монтессори
бөлмесі 5 аймаққа
бөлінген:
1. Күнделікті өмір
жаттығулары
аймағы.
2. Сенсорлық аймақ.
3. Математикалық
аймақ.
4.Тілдік аймақ.
5.Ғарыштық аймақ.
Конец презентации
6 слайд
Мария Монтессори әдісіМария Монтессори әдісі Монтессори бөлмесі 5 аймаққа бөлінген: 1. Күнделікті өмір жаттығулары аймағы. 2. Сенсорлық аймақ. 3. Математикалық аймақ. 4.Тілдік аймақ. 5.Ғарыштық аймақ. Конец презентации
7 слайд
Күнделікті өмір Күнделікті өмір
жаттығулары аймағы.жаттығулары аймағы.
Ең алғашқы жылында бала
қозғалыс жасау үстінде
жүреді. Онда сензитивтік
периодтың даму жолы
қалыптасады. Алғашында
қозғалысы онша
болмағандықтан, моторлық
жүйесін қосу үшін тәрбиенің
негізіне үлеседі.Моторлық
даму жеке-дара қозғалыс
темпін құлшындыруға әсерін
тигізеді. Оған қозғалыс
жасау үшін түрлі жаттығулар
жасалады, өзіндік іс-әрекетке
итермелейді.Бір
сызықтыңбойымен жүру тепе-
тендік сақтауға итермелейді.
7 слайд
Күнделікті өмір Күнделікті өмір жаттығулары аймағы.жаттығулары аймағы. Ең алғашқы жылында бала қозғалыс жасау үстінде жүреді. Онда сензитивтік периодтың даму жолы қалыптасады. Алғашында қозғалысы онша болмағандықтан, моторлық жүйесін қосу үшін тәрбиенің негізіне үлеседі.Моторлық даму жеке-дара қозғалыс темпін құлшындыруға әсерін тигізеді. Оған қозғалыс жасау үшін түрлі жаттығулар жасалады, өзіндік іс-әрекетке итермелейді.Бір сызықтыңбойымен жүру тепе- тендік сақтауға итермелейді.
8 слайд
Күнделікті өмір Күнделікті өмір
жаттығулары аймағы.жаттығулары аймағы.
Жаттығулардың негізгімақсаты:баланы қоршаған
ортаға деген жауапкершілік қасиеттерін
қалыптастыру болып табылады. Тәжірибелік
жолмен іске асатын жаттығулардың түрлері:
1.Суды бір ыдыстан екінші ыдысқа құю.
2.Металды тазалау.
3.Кесілген гүлдерді күту жолдары.
4.Бір сызықтың бойымен жүру.
5.Тыныштандыру жаттығулары.
6.Қоғамдық өмірге қатысы бар жаттығулар.
Керекті құралдар: поднос,шүберек,лейка
Мақсаты:Қозғалыс жүйесін дамыту,қоршаған
әлем ішінде тепетендікті сақтауға үйрету. Жас
мөлшері 3 жастағы балалар. Материалмен
жұмыс жасау жолдары: лейка суға
толтырылады.Мұғалім лейканы қолына алып
жоғары көтереді.Ыдысқа суды құяды. Лейканы
қайтадан үстел үстінеқойып,ыдыстағы суды
қайтадан лейкаға құйды.Төгіліп қалған суды
сүртіпотыру қажет.
8 слайд
Күнделікті өмір Күнделікті өмір жаттығулары аймағы.жаттығулары аймағы. Жаттығулардың негізгімақсаты:баланы қоршаған ортаға деген жауапкершілік қасиеттерін қалыптастыру болып табылады. Тәжірибелік жолмен іске асатын жаттығулардың түрлері: 1.Суды бір ыдыстан екінші ыдысқа құю. 2.Металды тазалау. 3.Кесілген гүлдерді күту жолдары. 4.Бір сызықтың бойымен жүру. 5.Тыныштандыру жаттығулары. 6.Қоғамдық өмірге қатысы бар жаттығулар. Керекті құралдар: поднос,шүберек,лейка Мақсаты:Қозғалыс жүйесін дамыту,қоршаған әлем ішінде тепетендікті сақтауға үйрету. Жас мөлшері 3 жастағы балалар. Материалмен жұмыс жасау жолдары: лейка суға толтырылады.Мұғалім лейканы қолына алып жоғары көтереді.Ыдысқа суды құяды. Лейканы қайтадан үстел үстінеқойып,ыдыстағы суды қайтадан лейкаға құйды.Төгіліп қалған суды сүртіпотыру қажет.
9 слайд
Түймелік МонтессориТүймелік Монтессори
9 слайд
Түймелік МонтессориТүймелік Монтессори
10 слайд
БауларБаулар
10 слайд
БауларБаулар
11 слайд
Сенсорлық аймақ. Сенсорлық аймақ.
Әр сезім мүшелерін дамытуды
ұсынады.Бұл материал арқылы
заттардың көлемін, түсін, өлшемін,
дыбысын ажырата алады. Жеңілден
ауырға көтеру ұғымы қолданылады.
Бала моторикасымен сенсорикасын
жаттықтыру үшін материалды
қайталауға тура келеді. Материалды
қолданған соң бала
жоспарлау,дайындау, бір тапсырманы
соңына дейін орындауға тырысады.
Бірақ сабақ кезінде бала сол
материалмен жұмыс жасау жолын
толығымен таныс болу керек.Мұнда
жұмыс барысында балаға сөз
беріледі.Тапсырманы орындай
алмайтындарға қайтадан тағы бір
сабақ өткізу керек. Алған білімін
бекітіп, содан кейін жаңа сабақ өтілуі
керек.
11 слайд
Сенсорлық аймақ. Сенсорлық аймақ. Әр сезім мүшелерін дамытуды ұсынады.Бұл материал арқылы заттардың көлемін, түсін, өлшемін, дыбысын ажырата алады. Жеңілден ауырға көтеру ұғымы қолданылады. Бала моторикасымен сенсорикасын жаттықтыру үшін материалды қайталауға тура келеді. Материалды қолданған соң бала жоспарлау,дайындау, бір тапсырманы соңына дейін орындауға тырысады. Бірақ сабақ кезінде бала сол материалмен жұмыс жасау жолын толығымен таныс болу керек.Мұнда жұмыс барысында балаға сөз беріледі.Тапсырманы орындай алмайтындарға қайтадан тағы бір сабақ өткізу керек. Алған білімін бекітіп, содан кейін жаңа сабақ өтілуі керек.
12 слайд
Сенсорлық аймақ. Сенсорлық аймақ.
12 слайд
Сенсорлық аймақ. Сенсорлық аймақ.
13 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ.
Математикалық
материалдар ойлау
қабілетінің дамуына көп
септігін тигізеді. Бала ең
алғашқыда көптеген заттар
мен жұмыс жасау арқылы
өз білімін жетілдіреді.
Монтессори материалы
сезімді дамытады, оған
қоса математика әлеміне
жетелейді.
Бала мұнда математикалық
ұғымдарды тез игереді.Сан
және онға дейін санау
жүйесін тез игереді.
13 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ. Математикалық материалдар ойлау қабілетінің дамуына көп септігін тигізеді. Бала ең алғашқыда көптеген заттар мен жұмыс жасау арқылы өз білімін жетілдіреді. Монтессори материалы сезімді дамытады, оған қоса математика әлеміне жетелейді. Бала мұнда математикалық ұғымдарды тез игереді.Сан және онға дейін санау жүйесін тез игереді.
14 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ.
Математикалық монтессори
материалы баланы
сенсоматорлық ішкі
қажеттілігіне сүйене отырып
қанағаттандыру жолдарын
іздеуге
тырысады.Математикалық
материалды пайдалану жүйесін
білген соң, түрлі қиын
тапсырмаларын қиындықсыз
орындайды. Мысалы:ашық түсті
моншақтарды пайдалану
арқылы сан құрамымен пішін
туралы түсініктері пайда
болады. Жас мөлшері: үш
жастағы балалар.
14 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ. Математикалық монтессори материалы баланы сенсоматорлық ішкі қажеттілігіне сүйене отырып қанағаттандыру жолдарын іздеуге тырысады.Математикалық материалды пайдалану жүйесін білген соң, түрлі қиын тапсырмаларын қиындықсыз орындайды. Мысалы:ашық түсті моншақтарды пайдалану арқылы сан құрамымен пішін туралы түсініктері пайда болады. Жас мөлшері: үш жастағы балалар.
15 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ.
15 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ.
16 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ.
16 слайд
Математикалық аймақ.Математикалық аймақ.
17 слайд
Тілдік аймақТілдік аймақ
Қарым-қатынас жасау
үшін адам-ның сөздік
қоры ең басты роль
атқарады.Бала туғаннан
өсе келе қоршаған
ортадағы адамдар мен
қарым-қатынас жасау
үшін сөйлеуге тура
келеді. Балабақшаға
келген балаларда
сенсорлық период
болғандықтан, түрлі
ойындар,әңгімелесу мен
сұрақтар қою арқылы
ойлау қабілетімен сөйлеу
қабілеті күрт дамиды.
Түрлі әңгімелер айтып
тыңдауға көмекшілер
ата-аналар болып келеді.
17 слайд
Тілдік аймақТілдік аймақ Қарым-қатынас жасау үшін адам-ның сөздік қоры ең басты роль атқарады.Бала туғаннан өсе келе қоршаған ортадағы адамдар мен қарым-қатынас жасау үшін сөйлеуге тура келеді. Балабақшаға келген балаларда сенсорлық период болғандықтан, түрлі ойындар,әңгімелесу мен сұрақтар қою арқылы ойлау қабілетімен сөйлеу қабілеті күрт дамиды. Түрлі әңгімелер айтып тыңдауға көмекшілер ата-аналар болып келеді.
18 слайд
Тілдік аймақТілдік аймақ
Жалпы 2 жастағы бала негізінен
200-ден астам сөздерді меңгереді,
ал 5 жастағы бала 3000-нан астам
сөздерді игереді.Бала түрлі
сұрақтар қою арқылы өзіндік
сөздік қорындағы жетпей жатқан
қажеттілігінқанағаттандырады.Сө
йлеу қабілетін дамыту үшін
ойындар мен түрлі жаттығулар
қолданады. Мысалы:затты
атау,ойын-сипаттама, әңгімені
жалғастыр т.б. Бұл әдістің
тиімділігі балалар өзін-өзі
тәрбиелеуге және ұқыпты болуға
үйренеді.Монтессори бақылаушы
ретінде баланың ішкі дүниесімен
таныса отырып, қажеттіліктерін
қанағаттандыру жолында көп
еңбек сіңіреді.
18 слайд
Тілдік аймақТілдік аймақ Жалпы 2 жастағы бала негізінен 200-ден астам сөздерді меңгереді, ал 5 жастағы бала 3000-нан астам сөздерді игереді.Бала түрлі сұрақтар қою арқылы өзіндік сөздік қорындағы жетпей жатқан қажеттілігінқанағаттандырады.Сө йлеу қабілетін дамыту үшін ойындар мен түрлі жаттығулар қолданады. Мысалы:затты атау,ойын-сипаттама, әңгімені жалғастыр т.б. Бұл әдістің тиімділігі балалар өзін-өзі тәрбиелеуге және ұқыпты болуға үйренеді.Монтессори бақылаушы ретінде баланың ішкі дүниесімен таныса отырып, қажеттіліктерін қанағаттандыру жолында көп еңбек сіңіреді.
19 слайд
Тілдік аймақТілдік аймақ
19 слайд
Тілдік аймақТілдік аймақ
20 слайд
Ғарыштық аймақҒарыштық аймақ
Айналадағы заттық орта туралы түсініктерін
қалыптастыруда монтессори әдісін жүйелі түрде
қолданылады.Педагогикада мектепке дейінгі әсіресе
сәбилік жаста ерекше назар аударатын түрі- заттық орта.
Заттық орта әртүрлі: ақыл-ой, эстетикалық,
елжандық,дене,адамгершілік т.б тәрбие түрлерімен қоса
жеке тұлғаның дамуына негіз болады.Соған байланысты
заттық ортаны мектепке дейінгі педагогикалық құрамның
бір бөлігі деп айтуға болады. Заттық ортаны алдымен
қоршаған ортадағы болмысты қабылдаумен түйсікке
негізделеді. Айналадағы қоршаған ортаны, заттар мен
құбылыстарды көру,есту қабылдау арқылы өзіндік
үрдістер:ес, қиял, ойлау пайда болады. Бір нәрсені еске
түсіру үшін алдымен оны көруіне есту керек. Адамның
ақыл-ойының дамуына қабылдау мәнді рөл атқарады
әртүрлі іс-әрекетте әр қилы тәжірибелік істердің
реттеушісі болады.
20 слайд
Ғарыштық аймақҒарыштық аймақ Айналадағы заттық орта туралы түсініктерін қалыптастыруда монтессори әдісін жүйелі түрде қолданылады.Педагогикада мектепке дейінгі әсіресе сәбилік жаста ерекше назар аударатын түрі- заттық орта. Заттық орта әртүрлі: ақыл-ой, эстетикалық, елжандық,дене,адамгершілік т.б тәрбие түрлерімен қоса жеке тұлғаның дамуына негіз болады.Соған байланысты заттық ортаны мектепке дейінгі педагогикалық құрамның бір бөлігі деп айтуға болады. Заттық ортаны алдымен қоршаған ортадағы болмысты қабылдаумен түйсікке негізделеді. Айналадағы қоршаған ортаны, заттар мен құбылыстарды көру,есту қабылдау арқылы өзіндік үрдістер:ес, қиял, ойлау пайда болады. Бір нәрсені еске түсіру үшін алдымен оны көруіне есту керек. Адамның ақыл-ойының дамуына қабылдау мәнді рөл атқарады әртүрлі іс-әрекетте әр қилы тәжірибелік істердің реттеушісі болады.
21 слайд
Ғарыштық аймақҒарыштық аймақ
21 слайд
Ғарыштық аймақҒарыштық аймақ
22 слайд
Мария Монтессори тарапынан ұсынылған тәрбиелеу
жүйесі. Монтессори әдістемесі әрбір тәрбиеленушіге
деген даралы
тәсілдемеге негізделген. Бұған сәйкес, балдырғандар
мен
бүлдіршіндер дидактикалық материалдар мен сабақ
ұзақтығын
әрдайым өздері таңдай отырып, өзіндік ағыммен
ырғақта дамиды. Балалардың табиғи қажеттіліктері
мен үрдістері үшін даярланған Білім беру дәстүріне
деген көзқарасты елестетіңіз. Педагогтарды білім көзі
ретінде емес, оқушылар сынамалар мен қателіктер
арқылыпроблемалардышешетін, жаңалықтар ашатын
және тәжірибелер арқылы үйренетін динамикалық,
даяр орта ұйымдастырушы ретінде елестетіңіз.
Мария Монтессори осы әдістің негізін 100 жылдан
астам уақыт бұрын салған.
22 слайд
Мария Монтессори тарапынан ұсынылған тәрбиелеу жүйесі. Монтессори әдістемесі әрбір тәрбиеленушіге деген даралы тәсілдемеге негізделген. Бұған сәйкес, балдырғандар мен бүлдіршіндер дидактикалық материалдар мен сабақ ұзақтығын әрдайым өздері таңдай отырып, өзіндік ағыммен ырғақта дамиды. Балалардың табиғи қажеттіліктері мен үрдістері үшін даярланған Білім беру дәстүріне деген көзқарасты елестетіңіз. Педагогтарды білім көзі ретінде емес, оқушылар сынамалар мен қателіктер арқылыпроблемалардышешетін, жаңалықтар ашатын және тәжірибелер арқылы үйренетін динамикалық, даяр орта ұйымдастырушы ретінде елестетіңіз. Мария Монтессори осы әдістің негізін 100 жылдан астам уақыт бұрын салған.