М.Әуезовтің "Қарагөз" драмасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
2-бөлім. Қазіргі қоғам: әлеуметтік
теңсіздік. Көркем шығарма:
М.Әуезов «Қарагөз»
Әлеуметтік теңсіздік: кеше және
бүгін
1 слайд
2-бөлім. Қазіргі қоғам: әлеуметтік теңсіздік. Көркем шығарма: М.Әуезов «Қарагөз» Әлеуметтік теңсіздік: кеше және бүгін
2 слайд
Сабақтың мақсаты
•«Қарагөз» драмасы туралы мәтіндерді
түсіне оқи отырып, тақырыбын, идеясын,
көтерілген мәселесін анықтау, мәтіндердің
ерекшеліктеріне талдау жасау.
2 слайд
Сабақтың мақсаты •«Қарагөз» драмасы туралы мәтіндерді түсіне оқи отырып, тақырыбын, идеясын, көтерілген мәселесін анықтау, мәтіндердің ерекшеліктеріне талдау жасау.
3 слайд
Бағалау критерийлері
•Драманы түсініп оқиды;
•Драманың көтерілген мәселесін, идеясын,
тақырыбын анықтай алады;
•Әртүрлі стиль мен жанрдағы
ерекшеліктерді талдай алады;
3 слайд
Бағалау критерийлері •Драманы түсініп оқиды; •Драманың көтерілген мәселесін, идеясын, тақырыбын анықтай алады; •Әртүрлі стиль мен жанрдағы ерекшеліктерді талдай алады;
4 слайд
Тыңдалымалды тапсырмасы:
•50 шақты драманың авторы, ұлы Абайдың
жолын жазған, ғұмырын зерттеген, Семей
облысы, Абай ауданы, Бөрлі мекенінде
дүниеге келген, қазақ әдебиетінің біртуар
дарын иесі - ...........................
•- Кім туралы ақпарат?
•- Шығарма авторы кім деп ойлайсыздар?
•- Автордың басқа қандай шығармалары
бар?
4 слайд
Тыңдалымалды тапсырмасы: •50 шақты драманың авторы, ұлы Абайдың жолын жазған, ғұмырын зерттеген, Семей облысы, Абай ауданы, Бөрлі мекенінде дүниеге келген, қазақ әдебиетінің біртуар дарын иесі - ........................... •- Кім туралы ақпарат? •- Шығарма авторы кім деп ойлайсыздар? •- Автордың басқа қандай шығармалары бар?
5 слайд
•Драма– — 1) әдебиеттің эпос, лирика
сынды үш тегінің бірі (Әдебиеттің тегі
мен түрі). Драмада оқиға тартыс, не
тартыстар желісіне жинақталып,
кейіпкерлер әрекеті арқылы дамиды.
Драмалық шығарма театрға арналып
жазылады да, сахнада нағыз көркемдік
қуатына ие болады.
•Драма — көркем шындықты ерекше
тәсілдерімен шиеленіскен тартыстар
желісіне жинақтап, оқиғаға қатысатын
кейіпкерлер сөзі мен іс-қимылы арқылы
көрсететін сөз өнерінің күрделі тегі.
5 слайд
•Драма– — 1) әдебиеттің эпос, лирика сынды үш тегінің бірі (Әдебиеттің тегі мен түрі). Драмада оқиға тартыс, не тартыстар желісіне жинақталып, кейіпкерлер әрекеті арқылы дамиды. Драмалық шығарма театрға арналып жазылады да, сахнада нағыз көркемдік қуатына ие болады. •Драма — көркем шындықты ерекше тәсілдерімен шиеленіскен тартыстар желісіне жинақтап, оқиғаға қатысатын кейіпкерлер сөзі мен іс-қимылы арқылы көрсететін сөз өнерінің күрделі тегі.
6 слайд
1-қадам: «Қарагөз» трагедиясының
кейіпкерлеріне кластер бағанын жасаңыз
•Кластер (ағылш. cluster) — белгілі өз
сипаттары бар, дербес бірлік деп
саналатын, бірнеше біртектес даналарды
бір топқа бірлестіру).
6 слайд
1-қадам: «Қарагөз» трагедиясының кейіпкерлеріне кластер бағанын жасаңыз •Кластер (ағылш. cluster) — белгілі өз сипаттары бар, дербес бірлік деп саналатын, бірнеше біртектес даналарды бір топқа бірлестіру).
7 слайд
2-қадам: М.Әуезовтың «Қарагөз» драмасына талдау
Тақырыбы Идеясы Көтерілген
мәселе
Автор
позициясы
7 слайд
2-қадам: М.Әуезовтың «Қарагөз» драмасына талдау Тақырыбы Идеясы Көтерілген мәселе Автор позициясы
8 слайд
•3-қадам: Мәтіндердегі көтерілген
мәселе төңірегінде бүгінгі өмірмен
байланыстыра ой жарыстырады.
Ойларын «ВЕНН» диаграммасына
түсіреді.
8 слайд
•3-қадам: Мәтіндердегі көтерілген мәселе төңірегінде бүгінгі өмірмен байланыстыра ой жарыстырады. Ойларын «ВЕНН» диаграммасына түсіреді.
9 слайд
Бағалау критерийлері
•-Әртүрлі стиль мен жанрдағы
мәтіндердің мазмұнын түсінеді;
•-«Қарагөз» трагедиясының
кейіпкерлеріне кластер жасай алады;
•-Мәтін тақырыбын, идеясын,
көтерілген мәселені, автор позициясын
анықтай алады.
•-Мәселенің бүгінгі өмірмен
байланысын табады.
9 слайд
Бағалау критерийлері •-Әртүрлі стиль мен жанрдағы мәтіндердің мазмұнын түсінеді; •-«Қарагөз» трагедиясының кейіпкерлеріне кластер жасай алады; •-Мәтін тақырыбын, идеясын, көтерілген мәселені, автор позициясын анықтай алады. •-Мәселенің бүгінгі өмірмен байланысын табады.
10 слайд
Оқылымалды тапсырмасы:
•Берілген екі мәтіннен қандай
ұқсастықтарды
байқадыңыз?
•Мәтіндердің ерекшеліктерін
атай аласыздар ма?
10 слайд
Оқылымалды тапсырмасы: •Берілген екі мәтіннен қандай ұқсастықтарды байқадыңыз? •Мәтіндердің ерекшеліктерін атай аласыздар ма?
11 слайд
•Стиль терминінің кең мағынасы – сөйлеу мәнерін білдіріп
келсе, тар мағынасы – жеке шығарманың немесе жазушы
шығармашылығы-ның тілдік ерекшелігі (көркем әдебиет
стилистикасы тұрғысынан алғанда) дегенді білдіреді.
•Аннотация (аңдатпа) – кітаптың, топтама жинақтың,
қолжазбаның мазмұнын оқырманға қысқаша баяндау. Ол -
кітаптың, мақаланың мазмұнын, саяси-идеялық бағытын,
құндылығын түсіндіретін қысқаша сипаттама.
•Интервью - көсемсөз жанры, журналистің бір не бірнеше
адаммен қандай да бір өзекті мәселе төңірегінде сұхбат
жүргізуі
•Интервью барысында белгілі бір оқиғаның, құбылыстың
мән-мазмұны маман әңгімелесушінің түсіндіруі, айтуы
бойынша терең ашылады
11 слайд
•Стиль терминінің кең мағынасы – сөйлеу мәнерін білдіріп келсе, тар мағынасы – жеке шығарманың немесе жазушы шығармашылығы-ның тілдік ерекшелігі (көркем әдебиет стилистикасы тұрғысынан алғанда) дегенді білдіреді. •Аннотация (аңдатпа) – кітаптың, топтама жинақтың, қолжазбаның мазмұнын оқырманға қысқаша баяндау. Ол - кітаптың, мақаланың мазмұнын, саяси-идеялық бағытын, құндылығын түсіндіретін қысқаша сипаттама. •Интервью - көсемсөз жанры, журналистің бір не бірнеше адаммен қандай да бір өзекті мәселе төңірегінде сұхбат жүргізуі •Интервью барысында белгілі бір оқиғаның, құбылыстың мән-мазмұны маман әңгімелесушінің түсіндіруі, айтуы бойынша терең ашылады
12 слайд
Әртүрлі жанрларды ерекшелігі бойынша
сәйкестендіріп кесте толтырады
---------- аңдатпа – кітаптың, топтама жинақтың, қолжазбаның
мазмұнын оқырманға қысқаша баяндау. Ол - кітаптың, мақаланың
мазмұнын, саяси-идеялық бағытын, құндылығын түсіндіретін
қысқаша сипаттама.
интервью
......... - көсемсөз жанры, журналистің бір не бірнеше адаммен қандай да
бір өзекті мәселе төңірегінде сұхбат жүргізуі
……… - барысында белгілі бір оқиғаның, құбылыстың мән-мазмұны
маман әңгімелесушінің түсіндіруі, айтуы бойынша терең ашылады
аннотация
............. термині-
нің кең мағынасы – сөйлеу мәнерін білдіріп келсе, тар мағынасы –
жеке шығарманың немесе жазушы шығармашылығы-ның тілдік
ерекшелігі (көркем әдебиет стилистикасы тұрғысынан алғанда)
дегенді білдіреді.
рецензия
........ - журналистика, сонымен қатар ғылыми және көркем өнер
сынының жанры. ........ жаңа туынды туралы мағлұмат бере отырып,
оның қысқаша талдамасын және бағасын қамтиды.
стиль
12 слайд
Әртүрлі жанрларды ерекшелігі бойынша сәйкестендіріп кесте толтырады ---------- аңдатпа – кітаптың, топтама жинақтың, қолжазбаның мазмұнын оқырманға қысқаша баяндау. Ол - кітаптың, мақаланың мазмұнын, саяси-идеялық бағытын, құндылығын түсіндіретін қысқаша сипаттама. интервью ......... - көсемсөз жанры, журналистің бір не бірнеше адаммен қандай да бір өзекті мәселе төңірегінде сұхбат жүргізуі ……… - барысында белгілі бір оқиғаның, құбылыстың мән-мазмұны маман әңгімелесушінің түсіндіруі, айтуы бойынша терең ашылады аннотация ............. термині- нің кең мағынасы – сөйлеу мәнерін білдіріп келсе, тар мағынасы – жеке шығарманың немесе жазушы шығармашылығы-ның тілдік ерекшелігі (көркем әдебиет стилистикасы тұрғысынан алғанда) дегенді білдіреді. рецензия ........ - журналистика, сонымен қатар ғылыми және көркем өнер сынының жанры. ........ жаңа туынды туралы мағлұмат бере отырып, оның қысқаша талдамасын және бағасын қамтиды. стиль
13 слайд
•Тілдік нормалар: орфоэпиялық норма, орфографиялық
норма, лексика-фразеологиялық норма, грамматикалық
нормалар.
• Орфография (грек orfhos – дұрыс, gropho – жазамын)
– сөздерді дұрыс жазу ережелерінің жиынтығы және
оны қарастыратын тіл білімінің бір саласы.
Орфография дыбыстарды (фонемаларды) әріппен
таңбалауды, сөздерді, оның бөлшектерін бірге, бөлек
немесе дефис арқылы жазуды, бас әріптердің
қолданылуын, тасымал тәртібін белгілейді.
Орфография емле мағынасында да қолданылып,
тыныс белгілерінің қойылу тәртібін де көрсетеді.
Мұндай ережелер:
•фонематикалық,
•фонетикалық,
•тарихи-дәстүрлі,
•айырым принциптеріне негізделеді.
13 слайд
•Тілдік нормалар: орфоэпиялық норма, орфографиялық норма, лексика-фразеологиялық норма, грамматикалық нормалар. • Орфография (грек orfhos – дұрыс, gropho – жазамын) – сөздерді дұрыс жазу ережелерінің жиынтығы және оны қарастыратын тіл білімінің бір саласы. Орфография дыбыстарды (фонемаларды) әріппен таңбалауды, сөздерді, оның бөлшектерін бірге, бөлек немесе дефис арқылы жазуды, бас әріптердің қолданылуын, тасымал тәртібін белгілейді. Орфография емле мағынасында да қолданылып, тыныс белгілерінің қойылу тәртібін де көрсетеді. Мұндай ережелер: •фонематикалық, •фонетикалық, •тарихи-дәстүрлі, •айырым принциптеріне негізделеді.
14 слайд
Оқылым тапсырмасы
•Оқушылар әртүрлі стиль мен жанрдағы
мәтіндерді тағы бір мәрте оқи отырып,
ерекшеліктері мен қызметі, құрылымы мен
тіліне тілдік бірліктердігі орфографиялық
нормаға сай талдау жасайды.
14 слайд
Оқылым тапсырмасы •Оқушылар әртүрлі стиль мен жанрдағы мәтіндерді тағы бір мәрте оқи отырып, ерекшеліктері мен қызметі, құрылымы мен тіліне тілдік бірліктердігі орфографиялық нормаға сай талдау жасайды.
15 слайд
Бағалау критерийлері
•-Әртүрлі стиль мен жанрдағы
мәтіндердің мазмұнын түсінеді;
•-Ерекшеліктеріне мән беріп, талдау
жасай алады;
•-Мәнмәтін бойынша тілдік бірліктерді
нормаға сай жазады.
15 слайд
Бағалау критерийлері •-Әртүрлі стиль мен жанрдағы мәтіндердің мазмұнын түсінеді; •-Ерекшеліктеріне мән беріп, талдау жасай алады; •-Мәнмәтін бойынша тілдік бірліктерді нормаға сай жазады.
16 слайд
Үй тапсырмасы
•М.Әуезов «Қарагөз»
драмасын оқу.
16 слайд
Үй тапсырмасы •М.Әуезов «Қарагөз» драмасын оқу.
17 слайд
Рефлексия
«Борт журналымен» жұмыс
•Тақырып бойынша бұрыннан не білемін?
•Тақырып бойынша жаңадан не білдім?
•- мәтіннен?
•- сабақтан?
•- сыныптастарымнан?
•- мұғалімнен?
17 слайд
Рефлексия «Борт журналымен» жұмыс •Тақырып бойынша бұрыннан не білемін? •Тақырып бойынша жаңадан не білдім? •- мәтіннен? •- сабақтан? •- сыныптастарымнан? •- мұғалімнен?