МД мекекдеде ЖАДА (жақын арада даму аймағы)
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Шардара аудынының адами әлеуетті дамыту
бөлімінің “Арайлым” бөбекжай балбақшасы
Тақырыбы:
Мектепке дейінгі мекемеде ЖАДА (жақын арада даму аймағы)
Тамыз конференциясы
Орындаған : әдіскер Г.Туймебаева
2021-2022 оқу жылы
1 слайд
Шардара аудынының адами әлеуетті дамыту бөлімінің “Арайлым” бөбекжай балбақшасы Тақырыбы: Мектепке дейінгі мекемеде ЖАДА (жақын арада даму аймағы) Тамыз конференциясы Орындаған : әдіскер Г.Туймебаева 2021-2022 оқу жылы
2 слайд
Білім беру саласына енгізіліп жатқан жаңартылған
оқу бағдарламасының негізгі мақсаты
баланың жас ерекшелігіне сай
әлеуеттік мүмкіндіктерін барынша
дамытуға, функционалдық тұрғыдан
сауатты, кез келген өмірлік
жағдайларда меңгерген білім, білік,
дағдыларын тиімді қолдануға
қабілетті бірегей тұлғаны
қалыптастыру болып табылады
2 слайд
Білім беру саласына енгізіліп жатқан жаңартылған оқу бағдарламасының негізгі мақсаты баланың жас ерекшелігіне сай әлеуеттік мүмкіндіктерін барынша дамытуға, функционалдық тұрғыдан сауатты, кез келген өмірлік жағдайларда меңгерген білім, білік, дағдыларын тиімді қолдануға қабілетті бірегей тұлғаны қалыптастыру болып табылады
3 слайд
ЖАДА - дегеніміз не?
.1931 жылы Лев Выготский
осы пікірін одан әрі
жалғастыра түсіп, баланың
жоғары психикалық қызметі
әлеуметтік ортада
ересектермен қарым-қатынас
жасау арқылы туындап
отырады осы жағдайда ғана
оның сана-сезімі өсіп жетіледі
деген тұжырымға келді.
Выготскийдің бұл тұжырымы
баланың «жақын арадағы даму
аймағы» жайындағы
қағидасын негіздеуге тірек
болды.
3 слайд
ЖАДА - дегеніміз не? .1931 жылы Лев Выготский осы пікірін одан әрі жалғастыра түсіп, баланың жоғары психикалық қызметі әлеуметтік ортада ересектермен қарым-қатынас жасау арқылы туындап отырады осы жағдайда ғана оның сана-сезімі өсіп жетіледі деген тұжырымға келді. Выготскийдің бұл тұжырымы баланың «жақын арадағы даму аймағы» жайындағы қағидасын негіздеуге тірек болды.
4 слайд
ЖАДА
ОҚЫТУ
ТӘРБИЕЛЕУ
ДАМЫТУ
4 слайд
ЖАДА ОҚЫТУ ТӘРБИЕЛЕУ ДАМЫТУ
5 слайд
ЖАДА оқу мен оқытудың тиімділігі
Өз ойын айтуға
(Бала үніне
назар салуға) Өз бетінше
орындай
алмайтын
тапсырмаларды
орындауға (
Өзара қарым-қатынас
жасау арқылы өз
мақсатына жетуіне
(Комуникативтік
дағдыларының
қалыптасуына) Құрдастарымен
бірге мәселені
шешуге
(Топпен, жұппен
жұмыс жасай
білуге)
Ынтымақтастық
достық қарым-
қатынас қалыптасады
(жағымды қарым-
қатынас жасай
алады)ЖАДА
5 слайд
ЖАДА оқу мен оқытудың тиімділігі Өз ойын айтуға (Бала үніне назар салуға) Өз бетінше орындай алмайтын тапсырмаларды орындауға ( Өзара қарым-қатынас жасау арқылы өз мақсатына жетуіне (Комуникативтік дағдыларының қалыптасуына) Құрдастарымен бірге мәселені шешуге (Топпен, жұппен жұмыс жасай білуге) Ынтымақтастық достық қарым- қатынас қалыптасады (жағымды қарым- қатынас жасай алады)ЖАДА
6 слайд
Выготский теориясы
бойынша
Баланың өз бетімен қол жеткізе алмайтын оқу деңгейін
ересек немесе ықпалды адамның көмегімен қамтамасыз
етудегі рөлі туралы жазды. Мұндай оқудың әлеуеттік көлемі
“ Жақын арадағы даму аймағы ” – ЖАДА ретінде
анықталады.
Қолдау көрсететін адам “ Рефлексивті агент ” ретінде жұмыс
жасайды яғни баланың әрекетіне жауап береді, дамуын
қамтамасыз етеді. Оқудың дамуы барысында қолдау
көрсетушінің түрі мен деңгейі өзгеріп отырады.
Бағыттаушылық, түрткі болу, дамудың тиімділігін
арттыру мақсаттары жүреді демек түрленіп отырады.
Бұл үдеріс “ көпіршелер тұрғызу ” деп аталады. Бұл
жетекшінің оқушыларды тапсырманы аяқтауға итермелеуі,
қолдаудың үнемі ұлғайып, артуы.
6 слайд
Выготский теориясы бойынша Баланың өз бетімен қол жеткізе алмайтын оқу деңгейін ересек немесе ықпалды адамның көмегімен қамтамасыз етудегі рөлі туралы жазды. Мұндай оқудың әлеуеттік көлемі “ Жақын арадағы даму аймағы ” – ЖАДА ретінде анықталады. Қолдау көрсететін адам “ Рефлексивті агент ” ретінде жұмыс жасайды яғни баланың әрекетіне жауап береді, дамуын қамтамасыз етеді. Оқудың дамуы барысында қолдау көрсетушінің түрі мен деңгейі өзгеріп отырады. Бағыттаушылық, түрткі болу, дамудың тиімділігін арттыру мақсаттары жүреді демек түрленіп отырады. Бұл үдеріс “ көпіршелер тұрғызу ” деп аталады. Бұл жетекшінің оқушыларды тапсырманы аяқтауға итермелеуі, қолдаудың үнемі ұлғайып, артуы.
7 слайд
Өрт сөндіруші күртесі
( мысал)
Баланың әрекеті
Бала өз іс-әрекеті
арқылы, өзінің
қолынан тәрбиеші
жетекшілігінің
арқасында қрт
сөндіруші киімін өзі
киіп ,өз ойын іске
асырғанына, риза
болды
Педагогтің әрекеті
Тәрбиеші баланы
қолдай отырып,өз
бетінше дербес
болыпөзі әрекет етуін
бақылайды,бала іс
әрекетін зерттеу
барысында өз
бетінше дамығанда
педагогтың қолдау
көрсетуі тоқталып,
мадақтайды .
7 слайд
Өрт сөндіруші күртесі ( мысал) Баланың әрекеті Бала өз іс-әрекеті арқылы, өзінің қолынан тәрбиеші жетекшілігінің арқасында қрт сөндіруші киімін өзі киіп ,өз ойын іске асырғанына, риза болды Педагогтің әрекеті Тәрбиеші баланы қолдай отырып,өз бетінше дербес болыпөзі әрекет етуін бақылайды,бала іс әрекетін зерттеу барысында өз бетінше дамығанда педагогтың қолдау көрсетуі тоқталып, мадақтайды .
8 слайд
Келешектегі нақты
қадамдар
«Баланың өз бетінше істей
алатын деңгейден
басқалармен бірлесе жүзеге
асыра алатын деңгейге көшу
мүмкіндігінің мол не аз болуы
баланың даму динамикасы
мен табысты ақыл-ой
қызметін сипаттайтын ең
басты белгі болып
табылады» .
8 слайд
Келешектегі нақты қадамдар «Баланың өз бетінше істей алатын деңгейден басқалармен бірлесе жүзеге асыра алатын деңгейге көшу мүмкіндігінің мол не аз болуы баланың даму динамикасы мен табысты ақыл-ой қызметін сипаттайтын ең басты белгі болып табылады» .
9 слайд
Қолдану тәсілдері
Балаларды бақылау
барысында олардың
жетістіктерін белгілеу
маңызды. Олар
балалармен бірлескен
ойын түрінде болуы
мүмкін: модельдеу, сұрақ
қою және түсіндіру .
Ересектердің оқытуы мен
баланың өз бетінше оқып-
үйренуі ересектер мен
құрдастары тарапынан
«қолдау» көрсетілуіне
үлкен мүмкіндік береді.
9 слайд
Қолдану тәсілдері Балаларды бақылау барысында олардың жетістіктерін белгілеу маңызды. Олар балалармен бірлескен ойын түрінде болуы мүмкін: модельдеу, сұрақ қою және түсіндіру . Ересектердің оқытуы мен баланың өз бетінше оқып- үйренуі ересектер мен құрдастары тарапынан «қолдау» көрсетілуіне үлкен мүмкіндік береді.
10 слайд
Жақын арадағы даму аймағы
1931 жылы Лев Выготский осы пікірін
одан әрі жалғастыра түсіп, баланың
жоғары психикалық қызметі әлеуметтік
ортада ересектермен қарым-қатынас
жасау арқылы туындап отырады осы
жағдайда ғана оның сана-сезімі өсіп
жетіледі деген тұжырымға келді.
Выготскийдің бұл тұжырымы баланың
«жақын арадағы даму аймағы»
жайындағы қағидасын негіздеуге тірек
болды.
10 слайд
Жақын арадағы даму аймағы 1931 жылы Лев Выготский осы пікірін одан әрі жалғастыра түсіп, баланың жоғары психикалық қызметі әлеуметтік ортада ересектермен қарым-қатынас жасау арқылы туындап отырады осы жағдайда ғана оның сана-сезімі өсіп жетіледі деген тұжырымға келді. Выготскийдің бұл тұжырымы баланың «жақын арадағы даму аймағы» жайындағы қағидасын негіздеуге тірек болды.
11 слайд
Қорытынды
Балалар нақты мақсаттарды көздеген жағдайда,
дарынды достармен әлеуметтік қарым қатынас
нәтижесінде ойлау және сөйлеу дағдыларын
дамытады. Бұл баланың психикалық дамуындағы
ерекше кадам яғни даму процесі оқып-үйрену
процесінің ізімен іске асады. Дұрыс
ұйымдастырылған оқыту баланың ересектермен
бірлескен іс-әрекеті арқылы қалыптасқан жақын
арадағы даму аймағына, психикалық дамуына
содан кейін оның өз бетінше іс-әрекеттеріне,
қалыптасқан ғылыми ұғым-түсініктері арқылы
көрініс табады
11 слайд
Қорытынды Балалар нақты мақсаттарды көздеген жағдайда, дарынды достармен әлеуметтік қарым қатынас нәтижесінде ойлау және сөйлеу дағдыларын дамытады. Бұл баланың психикалық дамуындағы ерекше кадам яғни даму процесі оқып-үйрену процесінің ізімен іске асады. Дұрыс ұйымдастырылған оқыту баланың ересектермен бірлескен іс-әрекеті арқылы қалыптасқан жақын арадағы даму аймағына, психикалық дамуына содан кейін оның өз бетінше іс-әрекеттеріне, қалыптасқан ғылыми ұғым-түсініктері арқылы көрініс табады
12 слайд
Зейіндеріңізге ризамыз!
12 слайд
Зейіндеріңізге ризамыз!