Мидың құрылысы 7 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жалп
ы
мақса
ты: •
Оқушыларды үлкен ми сыңарларының құрылысымен
атқаратын қызметімен және жүйке жүйесінің гигиенасымен
таныстыру.
2. Оқушылардың танымдылық қабілетін арттыра отырып, ми
құрылысын ғылыми түрде сипаттай білу .
Күтіл
етін
нәтиж
иже •
Үлкен ми сыңарларының құрылысы мен қызметі туралы
біледі.Өздері тақырып бойынша талдау жасап, қорытындылай
алады
•
топта сыныптастарымен пікірлесіп, ортақ шешімге келуге
дағдыланады, ойлаудың жоғары деңгейіне ұмтылады, өзін-өзі
бағалай аладыҮлкен ми сыңарлары
1 слайд
Жалп ы мақса ты: • Оқушыларды үлкен ми сыңарларының құрылысымен атқаратын қызметімен және жүйке жүйесінің гигиенасымен таныстыру. 2. Оқушылардың танымдылық қабілетін арттыра отырып, ми құрылысын ғылыми түрде сипаттай білу . Күтіл етін нәтиж иже • Үлкен ми сыңарларының құрылысы мен қызметі туралы біледі.Өздері тақырып бойынша талдау жасап, қорытындылай алады • топта сыныптастарымен пікірлесіп, ортақ шешімге келуге дағдыланады, ойлаудың жоғары деңгейіне ұмтылады, өзін-өзі бағалай аладыҮлкен ми сыңарлары
2 слайд
•
Адам ағзасындағы жүйке жүйесі, мидың бөлімдері,
құрылысы мен олардың атқаратын қызметін жалпы
түрде түсіндіру;Білімділік
•
Оқушыларға мидың бөлімдері, құрылысы мен олардың
атқаратын қызметі, қасиеттерінде қандай ұқсастықтары мен
айырмашылықтары барын салыстыра отырып,
қызығушылығын арттыру;Тәрбиелілік
•
Мидың бөлімдері, құрылысы ,
атқаратын қызметін таныстыра
отырып, ойлау қабілетін
дамыту;Дамытушылы
қ
2 слайд
• Адам ағзасындағы жүйке жүйесі, мидың бөлімдері, құрылысы мен олардың атқаратын қызметін жалпы түрде түсіндіру;Білімділік • Оқушыларға мидың бөлімдері, құрылысы мен олардың атқаратын қызметі, қасиеттерінде қандай ұқсастықтары мен айырмашылықтары барын салыстыра отырып, қызығушылығын арттыру;Тәрбиелілік • Мидың бөлімдері, құрылысы , атқаратын қызметін таныстыра отырып, ойлау қабілетін дамыту;Дамытушылы қ
3 слайд
Сергіту сәті: «Қар көшкіні»
оқушылар шеңберге тұрып, бүгінгі сабаққа тілек
айта отырып, сыныпқа ынтымақтастық қарым-
қатынас орнатуға ықпал ету. Оқушыларды жұмбақ
арқылы топқа бөлу.
І-топ
Қиын-қиын қиялар, Қияға жұмыртқа ұялар.
ІІ-топ
Балдан тәтті, Удан ащы, Тәрбиесіз, ата-анасыз.
3 слайд
Сергіту сәті: «Қар көшкіні» оқушылар шеңберге тұрып, бүгінгі сабаққа тілек айта отырып, сыныпқа ынтымақтастық қарым- қатынас орнатуға ықпал ету. Оқушыларды жұмбақ арқылы топқа бөлу. І-топ Қиын-қиын қиялар, Қияға жұмыртқа ұялар. ІІ-топ Балдан тәтті, Удан ащы, Тәрбиесіз, ата-анасыз.
4 слайд
Жаңа сабақ
Үлкен ми сыңарларының құрылысы
Үлкен ми сыңарлары оң жақ және сол жақ
сыңарлардан тұрады. Әрбір ми сыңары сұр
және ақ заттан құралады. Сыртындағы сұр
заты ми қыртысын түзеді. Қыртыста 14
миллиардтан астам нейрондар болады. Қыртыс
ми сыңарларының сыртын тұтас жауып
тұрады. Ми қыртысының калыңдығы шамамен
2-3 мм, ондағы жүйке жасушаларының
пішіндері мен мөлшері әр түрлі. Ми
қыртысында мүшелерден қозуды қабылдайтын,
қимылды реттейтін сезгіш және козғалтқыш
жасушалар болады. Көптеген жасушалар ми
қыртысының бөлімдерін өзара және жүйке
жүйесінің басқа бөлімдерін бірімен-бірі
байланыстырады. Ми қыртысы орталық жүйке
жүйесінің ең жоғары бөлімі деп есептелінеді .
4 слайд
Жаңа сабақ Үлкен ми сыңарларының құрылысы Үлкен ми сыңарлары оң жақ және сол жақ сыңарлардан тұрады. Әрбір ми сыңары сұр және ақ заттан құралады. Сыртындағы сұр заты ми қыртысын түзеді. Қыртыста 14 миллиардтан астам нейрондар болады. Қыртыс ми сыңарларының сыртын тұтас жауып тұрады. Ми қыртысының калыңдығы шамамен 2-3 мм, ондағы жүйке жасушаларының пішіндері мен мөлшері әр түрлі. Ми қыртысында мүшелерден қозуды қабылдайтын, қимылды реттейтін сезгіш және козғалтқыш жасушалар болады. Көптеген жасушалар ми қыртысының бөлімдерін өзара және жүйке жүйесінің басқа бөлімдерін бірімен-бірі байланыстырады. Ми қыртысы орталық жүйке жүйесінің ең жоғары бөлімі деп есептелінеді .
5 слайд
Үлкен ми сыңарлары сопақша мидың аз ғана бөлігі мен мишықтан
басқа мидың барлық бөлімдерін жауып тұрады. Ми сыңарларының
ақ заты ішкі жағында қыртыстың астында болады. Ақ заты жүйке
талшықтарынан түзіледі. Ми сыңарларының беті тегіс болмай,
жүлгелі, қатпарлы болады. Әсіресе, терең жүлгелер ми сыңарларын
жеке бөліктерге бөледі. Жүлгелердің арасы қатпарлы болып келеді.
Әрбір ми сыңарында 4 бөлік бар: маңдай , төбе , самай , шүйде .
Маңдай
самай .ТӨБЕ,
шүйде Ең терең жүлге-
маңдай бөлігін төбе бөлігінен
ажырататын орталық жүлге
Самай бөлігін шектейтін
бүйірлік жүлге
5 слайд
Үлкен ми сыңарлары сопақша мидың аз ғана бөлігі мен мишықтан басқа мидың барлық бөлімдерін жауып тұрады. Ми сыңарларының ақ заты ішкі жағында қыртыстың астында болады. Ақ заты жүйке талшықтарынан түзіледі. Ми сыңарларының беті тегіс болмай, жүлгелі, қатпарлы болады. Әсіресе, терең жүлгелер ми сыңарларын жеке бөліктерге бөледі. Жүлгелердің арасы қатпарлы болып келеді. Әрбір ми сыңарында 4 бөлік бар: маңдай , төбе , самай , шүйде . Маңдай самай .ТӨБЕ, шүйде Ең терең жүлге- маңдай бөлігін төбе бөлігінен ажырататын орталық жүлге Самай бөлігін шектейтін бүйірлік жүлге
6 слайд
6 слайд
7 слайд
7 слайд
8 слайд
Үлкен ми сыңарлары
Аралық ми
Ортаңғы ми
Көпір Сопақша ми Мишық
Қарынша
8 слайд
Үлкен ми сыңарлары Аралық ми Ортаңғы ми Көпір Сопақша ми Мишық Қарынша
9 слайд
Үлкен ми сыңарларында сенсорлық – сезімтал аймақтар орналасқан. Сезу - қимыл аймағы
маңдай, төбе бөліктерінде орналасқан. Мұнда аяқ , тұлға , қол , мойын , тіл , бет , ерінді қозғалту
және сөйлеу орталығы болады. Көру аймағы - шүйде бөлігінде, одан көру жүйкелері арқылы
козу өтеді. Есту аймағы - самай бөлігінде; дәм сезу, иіс сезу аймағы - маңдай бөлігінің ішкі
жағында. Артқы орталық қатпарда - тері, буын- бұлшықет , сезу аймағы бар. Денеге ыстық,
суықпен әсер еткенде қайтаратын жауабы (қолды тартып алу) осы аймаққа байланысты.
Адамдағы психикалық әрекеттер (есте сақтау, сөйлеу, ойлау және т. б.) ми сыңарларының
барлық аймақтарымен байланысты.
ЕСТУКӨРУДәм сезу Сипап сезу
Қимыл-
қозғалыс
Сөйлеу Күрделі
ойлау
9 слайд
Үлкен ми сыңарларында сенсорлық – сезімтал аймақтар орналасқан. Сезу - қимыл аймағы маңдай, төбе бөліктерінде орналасқан. Мұнда аяқ , тұлға , қол , мойын , тіл , бет , ерінді қозғалту және сөйлеу орталығы болады. Көру аймағы - шүйде бөлігінде, одан көру жүйкелері арқылы козу өтеді. Есту аймағы - самай бөлігінде; дәм сезу, иіс сезу аймағы - маңдай бөлігінің ішкі жағында. Артқы орталық қатпарда - тері, буын- бұлшықет , сезу аймағы бар. Денеге ыстық, суықпен әсер еткенде қайтаратын жауабы (қолды тартып алу) осы аймаққа байланысты. Адамдағы психикалық әрекеттер (есте сақтау, сөйлеу, ойлау және т. б.) ми сыңарларының барлық аймақтарымен байланысты. ЕСТУКӨРУДәм сезу Сипап сезу Қимыл- қозғалыс Сөйлеу Күрделі ойлау
10 слайд
1- топ Спиртті ішімдіктің жүйке
жүйесіне әсері
2-
топ Жүйке жүйесінің қызметіТапсырма
10 слайд
1- топ Спиртті ішімдіктің жүйке жүйесіне әсері 2- топ Жүйке жүйесінің қызметіТапсырма
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Мұқият қара!
14 слайд
Мұқият қара!
15 слайд
Опять всё крутится? А если поглядеть внимательно,
то нет.
15 слайд
Опять всё крутится? А если поглядеть внимательно, то нет.
16 слайд
Рефлексия
Қиын,бірақ
логикалық
сұрақтарға
жауап бердім
16 слайд
Рефлексия Қиын,бірақ логикалық сұрақтарға жауап бердім