Ойын технологиясы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Абай облысы білім басқармасының Аягөз аудандық білім бөлімінің
“ Аягөз қалалаық №1 бөбекжай-балабақшасы” КМҚК
Ойын технологиясы
“ Аягөз қалалық №1 бөбекжай-балабақшасы”
Тәрбиешісі: Кусаинова Айжан Нурмухамбеткызы
1 слайд
Абай облысы білім басқармасының Аягөз аудандық білім бөлімінің “ Аягөз қалалаық №1 бөбекжай-балабақшасы” КМҚК Ойын технологиясы “ Аягөз қалалық №1 бөбекжай-балабақшасы” Тәрбиешісі: Кусаинова Айжан Нурмухамбеткызы
2 слайд
Ойын технологиясын қолданудың мақсаттары:
Баланың тілін дамыту;
Сөздік қорын молайту;
Есту, зейін қабілетін дамыту;
Көрі, тану қабілетін дамыту;
Ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту;
Қоршаған ортаны тани білу;
Саусақтың моторикасын жетілдіру;
Шығармашылық қабілетін дамыту.
Мектепке дейінгі жас-ерік-жігер, әлеуметтік құзіреттілік қалыптасатын
бірегей шешуші кезең. Ойын түрінде оқыту қызықты, ерекше болуы тиіс,
бірақ, ойын-сауық емес.
Мектепке дейінгі балаларды осындай тәсілменоқытуды жүзеге асыру үшін
әзірленетін ойындық білім беру технологиясы анық белгіленген және қадамдық
сипатталған жүйесі бар әр түрлі ойындар болуы қажет. Педагогикалық
ойын технологиясы – педагогикалық процесті әр түрлі педагогикалық ойындар
түрінде ұйымдастыру. Бұл педагог қызметінің дәйегі бойынша: іріктеу, әзірлеу,
ойындарды дайындау, балаларды ойын қызметіне қатыстыру, ойынды
қорытындылау.
2 слайд
Ойын технологиясын қолданудың мақсаттары: Баланың тілін дамыту; Сөздік қорын молайту; Есту, зейін қабілетін дамыту; Көрі, тану қабілетін дамыту; Ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту; Қоршаған ортаны тани білу; Саусақтың моторикасын жетілдіру; Шығармашылық қабілетін дамыту. Мектепке дейінгі жас-ерік-жігер, әлеуметтік құзіреттілік қалыптасатын бірегей шешуші кезең. Ойын түрінде оқыту қызықты, ерекше болуы тиіс, бірақ, ойын-сауық емес. Мектепке дейінгі балаларды осындай тәсілменоқытуды жүзеге асыру үшін әзірленетін ойындық білім беру технологиясы анық белгіленген және қадамдық сипатталған жүйесі бар әр түрлі ойындар болуы қажет. Педагогикалық ойын технологиясы – педагогикалық процесті әр түрлі педагогикалық ойындар түрінде ұйымдастыру. Бұл педагог қызметінің дәйегі бойынша: іріктеу, әзірлеу, ойындарды дайындау, балаларды ойын қызметіне қатыстыру, ойынды қорытындылау.
3 слайд
Ойын технологиясы
Қызығушылықт
ы дамытып,
қалыптастырады Дұрыс сөйлеу дағдыларын
қалыптастыру Ұлттық ойын салт-
дәстүрді білуге,
ұлттық
құндылықтарды
насихаттайды
3 слайд
Ойын технологиясы Қызығушылықт ы дамытып, қалыптастырады Дұрыс сөйлеу дағдыларын қалыптастыру Ұлттық ойын салт- дәстүрді білуге, ұлттық құндылықтарды насихаттайды
4 слайд
Ойын технологиясының тұжырымдамалық негіздері:
Балалармен бірлескен ойын нысаны, ойын тәсілдері менжағдайлары көмегімен
баланың қызметін ынталандыру және қызығушылығын ояту негізінде құрылады.
Педагогикалық ойындарды іске асыру мынадай ретпен жүзеге асырылады:
-
дидактикалық мақсат ойын міндеттерінің түріне қойылады, білім беру әрекеті
ойын ережесіне бағынады;
-
оқу материалы оның құралдары ретінде пайдаланылады;
-
дидактикалық тапсырмаларды табысты орындау оның нәтижесіне байланысты.
Ойын технологиясы білім беру процесінің белгілі бір бөлігі, яғни біріктірілген
жалпы мазмұнын, сипатын қамтиды.
Ойын технологиясына білім беру саласындағыинтегративтік қасиеттерді
қалыптастыратын дәйекті ойындар мен жаттығулар жатады. Сондай-ақ, ойын
материалы білім беру үрдісі меноқу материалын игеру тиімділігін арттыру қажет.
4 слайд
Ойын технологиясының тұжырымдамалық негіздері: Балалармен бірлескен ойын нысаны, ойын тәсілдері менжағдайлары көмегімен баланың қызметін ынталандыру және қызығушылығын ояту негізінде құрылады. Педагогикалық ойындарды іске асыру мынадай ретпен жүзеге асырылады: - дидактикалық мақсат ойын міндеттерінің түріне қойылады, білім беру әрекеті ойын ережесіне бағынады; - оқу материалы оның құралдары ретінде пайдаланылады; - дидактикалық тапсырмаларды табысты орындау оның нәтижесіне байланысты. Ойын технологиясы білім беру процесінің белгілі бір бөлігі, яғни біріктірілген жалпы мазмұнын, сипатын қамтиды. Ойын технологиясына білім беру саласындағыинтегративтік қасиеттерді қалыптастыратын дәйекті ойындар мен жаттығулар жатады. Сондай-ақ, ойын материалы білім беру үрдісі меноқу материалын игеру тиімділігін арттыру қажет.
5 слайд
Ойын түрлеріСюжетті-
рөлдік
ойындар
Театр
ойындары
Үстел үсті
ойындары Қимылды
ойындар Ұлттық
ойындарНейро
ойындарДидактикалы
қ ойындар
5 слайд
Ойын түрлеріСюжетті- рөлдік ойындар Театр ойындары Үстел үсті ойындары Қимылды ойындар Ұлттық ойындарНейро ойындарДидактикалы қ ойындар
6 слайд
Мектепке дейінгі балалық шақ— 3-тен 6-7-ге дейінгі жас — баланың дамуындағы
мүлде айрықша кезең болып табылады. Дәл осы жаста ішкі психикалық өмір және
жүріс-тұрысты іштей реттеу пайда болады. Бұл ішкі өмір жалпы түсініктер
бойынша
әрекет ету қабілетінде, баланың қиялында, ерікті жүріс-тұрыста, ересектер және
құрдастар арасындағы мазмұнды қарым-қатынаста танылады.Осы маңызды
қасиеттер
мен қабілеттердің барлығы, ересектермен әңгімелесуде, мамандар
сабақтарының барысында емес, сюжетті-рөлді ойында туындайды.
Осындай ойында балалар ересектердің рөлдерін ойнап, өздері арнайы
құрастырған
оный жағдайларында, қиялдан шығарған жағдайларда ересектердің іс-әрекеттерін
және
олардың арасындағы қарым-қатынасты қайта орындайды (немесе модельдейді). Сюжетті – рөлдік ойын
6 слайд
Мектепке дейінгі балалық шақ— 3-тен 6-7-ге дейінгі жас — баланың дамуындағы мүлде айрықша кезең болып табылады. Дәл осы жаста ішкі психикалық өмір және жүріс-тұрысты іштей реттеу пайда болады. Бұл ішкі өмір жалпы түсініктер бойынша әрекет ету қабілетінде, баланың қиялында, ерікті жүріс-тұрыста, ересектер және құрдастар арасындағы мазмұнды қарым-қатынаста танылады.Осы маңызды қасиеттер мен қабілеттердің барлығы, ересектермен әңгімелесуде, мамандар сабақтарының барысында емес, сюжетті-рөлді ойында туындайды. Осындай ойында балалар ересектердің рөлдерін ойнап, өздері арнайы құрастырған оный жағдайларында, қиялдан шығарған жағдайларда ересектердің іс-әрекеттерін және олардың арасындағы қарым-қатынасты қайта орындайды (немесе модельдейді). Сюжетті – рөлдік ойын
7 слайд
Сюжетті-рөлдік ойындарды басқарудың қазіргі заман әдістері
Д.Б. Эльконин белгілеген балалалық шақ аралығындағы сюжетті-рөлді ойынның төрт деңгейі
тәрбиеші
үшін ойынды дамытудың бағдары бола алады.
Бірінші деңгей. Ойынның негізгі мазмұны заттық әрекеттер болып табылады. Іс жүзінде ойында
рөлдер бар, бірақ олар әрекеттерді анықтамайды, олар баланың орындаған әрекеттердің түрлерінен
өздері туындайтын болады. Әдетте ойынның алдын ала жоспары құрылмайды: балалар рөлдерді
атамайды, оларды оный әрекетін орындап болғаннан кейін белгілейді. Әрекеттері біркелкі және бірнеше
рет қайталану тенденциясы бар және олардың логикасы оңай бұзылады. Бала ойын барысында рөлдік
жүріс-тұрысты құрайтын әрекеттердің күрделі реттілігін орындамайды.
Екінші деңгей. Ойынның негізгі мазмұны заттық әрекеттер болып қала береді. Ойында күрделі
әрекеттердің тізбегі орындалады. Бұл ретте алдыңғы қатарға оный әрекеттің шынайы өмірдегі әрекетке
сәйкестігі шығады. Әрекеттер логикасын олардың шынайы өмірдегі реттілігі анықтайды. Ойын әрекеттер
түрлерінің диапазоны кеңейе түседі. Орын ауыстыру мүмкіндігі шектеулі. Ойындағы заттардың
атауларын ауыстыру тұрақсыз,орынбасар-заттардың жаңа мағынасы тез жоғалады. Балалар рөлдерін
атайды, алайда, оный әрекеттің өзі және ойындық заттың таңдауы баланың белгілі бір рөлді қабылдауын
анықтайды.
Үшінші деңгей. Баланың рөлді ойнауы және ойынға байланысты әрекеттерді орындау - ойынның
негізгі мазмұны болып табылады. Ойын іс-әрекетті алдын ала жоспарлай бастайды, рөлдердің
орындалуын қадағалап, түзетеді. Рөлдер айқын, анық, балалар оларды оный басталмай тұрып
анықтайды, рөлдер әрекеттердің логикасын және түрін анықтайды. Модельденген әлеуметтік қарым-
қатынастардың сипатын жеткізетін оный әрекеттері пайда болады. Бұл әрекеттер әркелкі, жалпыланған
бола бастайды, жиі сөйлеу арқылы орындалады (аталады)..
Төртінші деңгей. Ойынның негізгі мазмұны — әлеуметтік және жеке тұлға аралық қатынастарды
көрсететін әрекеттерді орындау. Алдын ала жоспарлау іске асырылады: ойынды ойластыру, рөлдер және
ойнайтын заттар бөлу, кейде оный ережелері бөлінеді. Рөлдер анық және айқын, орындалуы ережелермен
реттеледі. Сөйлеген сөздері мәнерлі, өрістетілген және рөлдік сипаты бар. Әрекеттердің логикасы бар
және әр түрлі, нақты жүйе дамыған.
7 слайд
Сюжетті-рөлдік ойындарды басқарудың қазіргі заман әдістері Д.Б. Эльконин белгілеген балалалық шақ аралығындағы сюжетті-рөлді ойынның төрт деңгейі тәрбиеші үшін ойынды дамытудың бағдары бола алады. Бірінші деңгей. Ойынның негізгі мазмұны заттық әрекеттер болып табылады. Іс жүзінде ойында рөлдер бар, бірақ олар әрекеттерді анықтамайды, олар баланың орындаған әрекеттердің түрлерінен өздері туындайтын болады. Әдетте ойынның алдын ала жоспары құрылмайды: балалар рөлдерді атамайды, оларды оный әрекетін орындап болғаннан кейін белгілейді. Әрекеттері біркелкі және бірнеше рет қайталану тенденциясы бар және олардың логикасы оңай бұзылады. Бала ойын барысында рөлдік жүріс-тұрысты құрайтын әрекеттердің күрделі реттілігін орындамайды. Екінші деңгей. Ойынның негізгі мазмұны заттық әрекеттер болып қала береді. Ойында күрделі әрекеттердің тізбегі орындалады. Бұл ретте алдыңғы қатарға оный әрекеттің шынайы өмірдегі әрекетке сәйкестігі шығады. Әрекеттер логикасын олардың шынайы өмірдегі реттілігі анықтайды. Ойын әрекеттер түрлерінің диапазоны кеңейе түседі. Орын ауыстыру мүмкіндігі шектеулі. Ойындағы заттардың атауларын ауыстыру тұрақсыз,орынбасар-заттардың жаңа мағынасы тез жоғалады. Балалар рөлдерін атайды, алайда, оный әрекеттің өзі және ойындық заттың таңдауы баланың белгілі бір рөлді қабылдауын анықтайды. Үшінші деңгей. Баланың рөлді ойнауы және ойынға байланысты әрекеттерді орындау - ойынның негізгі мазмұны болып табылады. Ойын іс-әрекетті алдын ала жоспарлай бастайды, рөлдердің орындалуын қадағалап, түзетеді. Рөлдер айқын, анық, балалар оларды оный басталмай тұрып анықтайды, рөлдер әрекеттердің логикасын және түрін анықтайды. Модельденген әлеуметтік қарым- қатынастардың сипатын жеткізетін оный әрекеттері пайда болады. Бұл әрекеттер әркелкі, жалпыланған бола бастайды, жиі сөйлеу арқылы орындалады (аталады).. Төртінші деңгей. Ойынның негізгі мазмұны — әлеуметтік және жеке тұлға аралық қатынастарды көрсететін әрекеттерді орындау. Алдын ала жоспарлау іске асырылады: ойынды ойластыру, рөлдер және ойнайтын заттар бөлу, кейде оный ережелері бөлінеді. Рөлдер анық және айқын, орындалуы ережелермен реттеледі. Сөйлеген сөздері мәнерлі, өрістетілген және рөлдік сипаты бар. Әрекеттердің логикасы бар және әр түрлі, нақты жүйе дамыған.
8 слайд
Мектепке дейінгі білім беру мекемесіндегі дидактикалық ойын – ойын әрекетімен байланысты
баланың жеке тұлғасын жан-жақты тәрбиелеу әдісі. Бұл әдісте пайдалы ақпарат балаларға назар
аудармайтын, көрнекі және қызықты түрде ұсынылады.
Дидактикалық ойындардың мазмұны балаларда қоғамдық өмір құбылыстары, табиғат,
қоршаған дүние заттары туралы түсінік қалыптастырады. Олар сондай-ақ мамандықтар, еңбек
әрекеттері және т.б. туралы білімдерін жүйелейді және тереңдетеді.
Дидактикалық ойындар есте сақтау, ақыл-ой, шығармашылық қабілеттерін
дамытады. Тәрбиеші дидактикалық ойындардың көмегімен балаларды өз бетінше ой қорытуға,
алған білімдерін тапсырмаға байланысты әртүрлі жағдайларда қолдануға үйретеді. Дидактикалық ойын
8 слайд
Мектепке дейінгі білім беру мекемесіндегі дидактикалық ойын – ойын әрекетімен байланысты баланың жеке тұлғасын жан-жақты тәрбиелеу әдісі. Бұл әдісте пайдалы ақпарат балаларға назар аудармайтын, көрнекі және қызықты түрде ұсынылады. Дидактикалық ойындардың мазмұны балаларда қоғамдық өмір құбылыстары, табиғат, қоршаған дүние заттары туралы түсінік қалыптастырады. Олар сондай-ақ мамандықтар, еңбек әрекеттері және т.б. туралы білімдерін жүйелейді және тереңдетеді. Дидактикалық ойындар есте сақтау, ақыл-ой, шығармашылық қабілеттерін дамытады. Тәрбиеші дидактикалық ойындардың көмегімен балаларды өз бетінше ой қорытуға, алған білімдерін тапсырмаға байланысты әртүрлі жағдайларда қолдануға үйретеді. Дидактикалық ойын
9 слайд
Дидактикалық ойындар
арқылыАуызекі сөйлеуді жетілдіруге
ықпал етеді
Тілдің грамматикалық
құрылымының қалыптасуына
әсер етеді
Сөздік қорын молайтуға ықпал
етедіБастамалық сөйлеуді қолдану
дағдыларын бекітуге
көмектеседі
Балаларды бір-бірімен қарым-
қатынас жасауға
ынталандырады;
9 слайд
Дидактикалық ойындар арқылыАуызекі сөйлеуді жетілдіруге ықпал етеді Тілдің грамматикалық құрылымының қалыптасуына әсер етеді Сөздік қорын молайтуға ықпал етедіБастамалық сөйлеуді қолдану дағдыларын бекітуге көмектеседі Балаларды бір-бірімен қарым- қатынас жасауға ынталандырады;
10 слайд
Ұлттық ойындар
Қазақ халқы салт-дәстүрге, әдет-ғұрыпқа һәм ұлттық құндылықтарға бай халық.
Бүгінде сол сан ғасырлар бойы қалыптасқан ата-дәстүр жалғасын тауып,бір кездері
ұмыт бола бастағанұлттық құндылықтарымызқайта жаңғыра бастады. Егемен елдің
іргесі биіктеп, еңсесі көтерілгеліұлт құндылықтарыныңтамырына қан жүгірді.
Ендігі біздің міндет – сол бабалар ізімен жалғасқан ұлттық болмыс пен ұлттық
бояуға дақ түсірмей болашаққа аманат ету.
Ойын- мектеп жасына дейінгі балалардың негізгі іс-әрекеті. Ойын баламен мәңгілік
өмір сүреді. Баланың өмірін қозғалыссыз елестете алмайсың.
Сондықтан ұлттық ойындар баланың қозғалу белсенділігінің дамуы,олардың
денсаулығының күшеюі үшін қолайлы жағдай жасайды. Сондықтан, ойын-бала
өмірінің нәрі деп білеміз.
Ұлттық мұраның бай қазынасының бірі – Халықтың ұлттық ойындары көп салалы,
көп қырлы құбылыс. Ол тек ойындық сала емес, мәні жағынан да мектепке
дейінгі тәрбиеленушілердің рухани өрісі кең өсіп-жетілуіне, эстетикалық мәдениетін
қалыптастыруғатәрбиелейтін негізгі құралдардың бірі.
“ Арқан тартыс”
ойыны
10 слайд
Ұлттық ойындар Қазақ халқы салт-дәстүрге, әдет-ғұрыпқа һәм ұлттық құндылықтарға бай халық. Бүгінде сол сан ғасырлар бойы қалыптасқан ата-дәстүр жалғасын тауып,бір кездері ұмыт бола бастағанұлттық құндылықтарымызқайта жаңғыра бастады. Егемен елдің іргесі биіктеп, еңсесі көтерілгеліұлт құндылықтарыныңтамырына қан жүгірді. Ендігі біздің міндет – сол бабалар ізімен жалғасқан ұлттық болмыс пен ұлттық бояуға дақ түсірмей болашаққа аманат ету. Ойын- мектеп жасына дейінгі балалардың негізгі іс-әрекеті. Ойын баламен мәңгілік өмір сүреді. Баланың өмірін қозғалыссыз елестете алмайсың. Сондықтан ұлттық ойындар баланың қозғалу белсенділігінің дамуы,олардың денсаулығының күшеюі үшін қолайлы жағдай жасайды. Сондықтан, ойын-бала өмірінің нәрі деп білеміз. Ұлттық мұраның бай қазынасының бірі – Халықтың ұлттық ойындары көп салалы, көп қырлы құбылыс. Ол тек ойындық сала емес, мәні жағынан да мектепке дейінгі тәрбиеленушілердің рухани өрісі кең өсіп-жетілуіне, эстетикалық мәдениетін қалыптастыруғатәрбиелейтін негізгі құралдардың бірі. “ Арқан тартыс” ойыны
11 слайд
Ұлттық ойын үш топқа бөлінеді:
Ақыл-ойға арналған ойындар
Спорттық ойындар
Ойын-сауық ойындары
“ Асық ату” ойыны
“ Тақия тастамақ” ойыны
11 слайд
Ұлттық ойын үш топқа бөлінеді: Ақыл-ойға арналған ойындар Спорттық ойындар Ойын-сауық ойындары “ Асық ату” ойыны “ Тақия тастамақ” ойыны
12 слайд
Театр ойындары.
Мақсаты: Балалардың тілдерін дамыту. Рөлге кіріп ойнауларын қалыптастыру.
Коммуникативтік дағдыларын дамыту. Балалар айналадағы әлемде болып жатқан
қызықты идеаларды байқап оларды іске асырып, өзіндік кейіпкердің көркем
бейнесін жасауға үйренеді. Өзіндік айтулары, реплика, кейіпкерлердің
бейнелілігін жұмыс үрдісінде балалардың жұмыс үрдісінде балалардың сөздік
қорын бірлдірмей арттырады.
Театр-балаларға арналған демократиялық және қолжетімді өнер түрінің бірі.
Ол заманауи педагогика мен психологияныңактуалды проблемаларын шешуге
көмектеседі:
балалардың көркембік білім мен тәрбиелеу;
Эстетикалық сезімді қалыптастыру;
Тұлғаның коммуникативтік сапасының дамуы;
Еркіндікті тәрбиелеу, ес,қиял, инициативтік, қиялдау, сөйлеуді дамыту;
Жағымды эмоционалды көңіл-күй жасау, йын арқылы келіспеушілікті шешуге
көмектеседі.
12 слайд
Театр ойындары. Мақсаты: Балалардың тілдерін дамыту. Рөлге кіріп ойнауларын қалыптастыру. Коммуникативтік дағдыларын дамыту. Балалар айналадағы әлемде болып жатқан қызықты идеаларды байқап оларды іске асырып, өзіндік кейіпкердің көркем бейнесін жасауға үйренеді. Өзіндік айтулары, реплика, кейіпкерлердің бейнелілігін жұмыс үрдісінде балалардың жұмыс үрдісінде балалардың сөздік қорын бірлдірмей арттырады. Театр-балаларға арналған демократиялық және қолжетімді өнер түрінің бірі. Ол заманауи педагогика мен психологияныңактуалды проблемаларын шешуге көмектеседі: балалардың көркембік білім мен тәрбиелеу; Эстетикалық сезімді қалыптастыру; Тұлғаның коммуникативтік сапасының дамуы; Еркіндікті тәрбиелеу, ес,қиял, инициативтік, қиялдау, сөйлеуді дамыту; Жағымды эмоционалды көңіл-күй жасау, йын арқылы келіспеушілікті шешуге көмектеседі.
13 слайд
Дамытушы ойындар
13 слайд
Дамытушы ойындар
14 слайд
Назарларыңызға рахмет!
14 слайд
Назарларыңызға рахмет!