«Оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы TIMSS халықаралық зерттеу тапсырмаларының маңыздылығы»
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Оқушылардың функционалдық сауаттылығын
қалыптастырудағы TIMSS халықаралық зерттеу
тапсырмаларының маңыздылығы»
Орындаған: Сериккалиева Алия
Сериккалиевна
1 слайд
«Оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы TIMSS халықаралық зерттеу тапсырмаларының маңыздылығы» Орындаған: Сериккалиева Алия Сериккалиевна
2 слайд
2 слайд
3 слайд
3 слайд
4 слайд
4 слайд
5 слайд
«Домино»
Қағаз қиындылары домино пішіндес қиылып, ортасынан қаламмен сызылады. Топтағы бірінші оқушы оң жақ
бөлігіне есеп жазады, келесі оқушы келесі домино парақшасының сол жағына сол есептің жауабын жазып, оң
жағына өз есебін береді, тиісінше келесі оқушы өз доминосына осындай жазба қалдырады.
Барлық топ өз доминоларын жасап болған соң, араластырып, көршілес топқа домино қиындыларын құрастыруға
ұсынады. Әрі жылдам, әрі дұрыс құрастырған топ жеңіске жетеді.
«Өзіңізді тексеріңіз» әдісі .
Бұл мәлімет ШЫНДЫҚ па немесе ЖАЛҒАН ба? Өткен тақырып бойынша мысалдар келтіріледі. Мысалдарды оқу
кезінде, оқушылар қателік болса тауып ЖАЛҒАН дейді, дұрыс болса ШЫНДЫҚ дейді.
«Он сұрақ!» әдісі.
Мұғалім бір оқушыны таңдап алады, қатысушы сыныпқа 10 сұрақ қояды, оған жауап не ИӘ, не ЖОҚ деп беріледі.
Бұл әдіс арқылы көбейту, бөлу кестесін қайталауға болады.
«Серпілген сауал» әдісі
Тақырыптың түсіну деңгейін арттыруға және талқылау дағдыларын дамытуға қол жеткізу үшін сыныптағы
оқушылардың арасында есептерді лақтырыңыз.
Мысалы,
– “ Самат, Рахаттың жауабы туралы сен не ойлайсың?”
– “ Самал, Айнұрдың жауабы неге қате? Қай жерінде қателік жіберді?
– “ Қанат, қандай ережелерді қайталап еске түсіру керек?”
5 слайд
«Домино» Қағаз қиындылары домино пішіндес қиылып, ортасынан қаламмен сызылады. Топтағы бірінші оқушы оң жақ бөлігіне есеп жазады, келесі оқушы келесі домино парақшасының сол жағына сол есептің жауабын жазып, оң жағына өз есебін береді, тиісінше келесі оқушы өз доминосына осындай жазба қалдырады. Барлық топ өз доминоларын жасап болған соң, араластырып, көршілес топқа домино қиындыларын құрастыруға ұсынады. Әрі жылдам, әрі дұрыс құрастырған топ жеңіске жетеді. «Өзіңізді тексеріңіз» әдісі . Бұл мәлімет ШЫНДЫҚ па немесе ЖАЛҒАН ба? Өткен тақырып бойынша мысалдар келтіріледі. Мысалдарды оқу кезінде, оқушылар қателік болса тауып ЖАЛҒАН дейді, дұрыс болса ШЫНДЫҚ дейді. «Он сұрақ!» әдісі. Мұғалім бір оқушыны таңдап алады, қатысушы сыныпқа 10 сұрақ қояды, оған жауап не ИӘ, не ЖОҚ деп беріледі. Бұл әдіс арқылы көбейту, бөлу кестесін қайталауға болады. «Серпілген сауал» әдісі Тақырыптың түсіну деңгейін арттыруға және талқылау дағдыларын дамытуға қол жеткізу үшін сыныптағы оқушылардың арасында есептерді лақтырыңыз. Мысалы, – “ Самат, Рахаттың жауабы туралы сен не ойлайсың?” – “ Самал, Айнұрдың жауабы неге қате? Қай жерінде қателік жіберді? – “ Қанат, қандай ережелерді қайталап еске түсіру керек?”
6 слайд
САНДАР
6 слайд
САНДАР
7 слайд
7 слайд
8 слайд
8 слайд
9 слайд
9 слайд
10 слайд
Геометриялық фигуралар
және өлшемдер
10 слайд
Геометриялық фигуралар және өлшемдер
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
Мәліметтерді визуализациялау
13 слайд
Мәліметтерді визуализациялау
14 слайд
14 слайд
15 слайд
15 слайд
16 слайд
16 слайд
17 слайд
Шешу жолдары
Бүгінгі таңда, оқушылардың зерттеу ептілігін қалыптастыруға ықпал ететін,шығармашылық және іздеу
қабілеттерін дамытудағы оқу процесін қайта бағыттау маңызды. Мұндай жағдайға тәжірибелік бағыты
бар, күрделілігі әр түрлі деңгейдегі сұрақтар мен тапсырмалары қамтылған оқу-әдістемелік әдебиеттер
болғанда қол жеткіземіз.
Сондай-ақ, қатысушылардың халықаралық зерттеулер тапсырмаларын орындауына бұрын мектепте
өткізілген тақырыптардың орнықтыру жүйелік механизмі жеткіліксіз пайдаланылғаны әсер етті. Мысалы,
«Сандар» тақырыбындағы бірқатар сұрақтарды (проценттер, пропорциялар және т.б.) зерделеу 5-6
сыныптарының математика курсында аяқталады және негізгі мектептің 7-8 сыныптарында алгебра және
геометрияны оқығанда жандандырылмайды. Осы ретте Қазақстандық оқушылардың шетелдік құрдастары
мұндай тақырыптарды жоғары сыныптарға шейін оқиды. Сондықтан жаңа білім беру технологияларын
өткен оқу материалдарын орнықтыру және әрбір сабақ тиімділігін арттыру әдістерін жүйелік негізде
пайдалану маңызды.
Сондай-ақ,озық педагогикалық қоғамдастықтар қолданылатын оқушылардың сыни тұрғысынан ойлау
қабілетін дамыту технологиясын белсенді ендіруді талап етеді. Тест тапсырмаларының халықаралық
бағалау өлшеулерінде оқушы ұсынылған ақпаратты түсінуі тиіс және өзінің жеке талдамалық шешімін
қалыптастыратын мәселелері бар. Осындай бірегей және ерекше сұрақтар форматы мұғалімдерден барлық
оқушыларды қалыптастыруда олардың белсенді және мазмұнды оқыту, қабілеттерінің деңгейіне
қарамастан кәсібилік талап етеді.
17 слайд
Шешу жолдары Бүгінгі таңда, оқушылардың зерттеу ептілігін қалыптастыруға ықпал ететін,шығармашылық және іздеу қабілеттерін дамытудағы оқу процесін қайта бағыттау маңызды. Мұндай жағдайға тәжірибелік бағыты бар, күрделілігі әр түрлі деңгейдегі сұрақтар мен тапсырмалары қамтылған оқу-әдістемелік әдебиеттер болғанда қол жеткіземіз. Сондай-ақ, қатысушылардың халықаралық зерттеулер тапсырмаларын орындауына бұрын мектепте өткізілген тақырыптардың орнықтыру жүйелік механизмі жеткіліксіз пайдаланылғаны әсер етті. Мысалы, «Сандар» тақырыбындағы бірқатар сұрақтарды (проценттер, пропорциялар және т.б.) зерделеу 5-6 сыныптарының математика курсында аяқталады және негізгі мектептің 7-8 сыныптарында алгебра және геометрияны оқығанда жандандырылмайды. Осы ретте Қазақстандық оқушылардың шетелдік құрдастары мұндай тақырыптарды жоғары сыныптарға шейін оқиды. Сондықтан жаңа білім беру технологияларын өткен оқу материалдарын орнықтыру және әрбір сабақ тиімділігін арттыру әдістерін жүйелік негізде пайдалану маңызды. Сондай-ақ,озық педагогикалық қоғамдастықтар қолданылатын оқушылардың сыни тұрғысынан ойлау қабілетін дамыту технологиясын белсенді ендіруді талап етеді. Тест тапсырмаларының халықаралық бағалау өлшеулерінде оқушы ұсынылған ақпаратты түсінуі тиіс және өзінің жеке талдамалық шешімін қалыптастыратын мәселелері бар. Осындай бірегей және ерекше сұрақтар форматы мұғалімдерден барлық оқушыларды қалыптастыруда олардың белсенді және мазмұнды оқыту, қабілеттерінің деңгейіне қарамастан кәсібилік талап етеді.
18 слайд
Мектепте білім беру мазмұнын жаңғыртуда ерекше рөл
атқарылады. Үздік халықаралық тәжірибе негізінде жаңа білім
беру стратегиясын флагманы Назарбаев Зияткерлік мектептері
болып табылады. Бұл жерде инновациялық технологиялары
табысты енгізілуде. Олар оқушылардың «кең спекторлы», сыни
ойлау, жобалау және ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындау,
жеке және топпен жұмыс істеу және т.б. сияқты дағдыларын
қалыптастыруға бағытталған. Осылайша, мектептен «шығу»
нәтижелері, А.Энштейннің білім беру мәні туралы мәлімдемесін
пайдалана отырып, «бізді мектепте үйреткендердің барлығы
ұмытылса, онда не қалады» деп санауға болады.
18 слайд
Мектепте білім беру мазмұнын жаңғыртуда ерекше рөл атқарылады. Үздік халықаралық тәжірибе негізінде жаңа білім беру стратегиясын флагманы Назарбаев Зияткерлік мектептері болып табылады. Бұл жерде инновациялық технологиялары табысты енгізілуде. Олар оқушылардың «кең спекторлы», сыни ойлау, жобалау және ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындау, жеке және топпен жұмыс істеу және т.б. сияқты дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Осылайша, мектептен «шығу» нәтижелері, А.Энштейннің білім беру мәні туралы мәлімдемесін пайдалана отырып, «бізді мектепте үйреткендердің барлығы ұмытылса, онда не қалады» деп санауға болады.
19 слайд
TIMSS тапсырмаларының әр қайсысы сурет, график және диаграмманы
қамтиды. Сондықтан тиімді оқыту нәтижелері интерактивті пәндік
кабинеттерін қолдану мүмкіндіктерін тиімді пайдалану болып табылады.
Әрине, оқушылардың бір мезгілде бірнеше пәндер білімін қолдану қабілеттері
және деңгейлері оқу жетістігіне тікелей байланысты. Бұл өз кезегінде
кіріктірілген сабақтар жүргізуге ықпал етеді.
Жоғарыда айтылған оқыту технологияларын қолдану тексерілген дәстүрлі
форматына және бақылау жұмыстарына аналогиялық халықаралық тест
тапсырмалары мен сұрақтарды ендіруге мүмкіндік береді. Қазіргі таңда барлық
білім беру ұйымдары халықаралық зерттеулердің өткен жылдарының және
құпиялылық режимінен шығарылған тест тапсырмаларына қол жетімді.
19 слайд
TIMSS тапсырмаларының әр қайсысы сурет, график және диаграмманы қамтиды. Сондықтан тиімді оқыту нәтижелері интерактивті пәндік кабинеттерін қолдану мүмкіндіктерін тиімді пайдалану болып табылады. Әрине, оқушылардың бір мезгілде бірнеше пәндер білімін қолдану қабілеттері және деңгейлері оқу жетістігіне тікелей байланысты. Бұл өз кезегінде кіріктірілген сабақтар жүргізуге ықпал етеді. Жоғарыда айтылған оқыту технологияларын қолдану тексерілген дәстүрлі форматына және бақылау жұмыстарына аналогиялық халықаралық тест тапсырмалары мен сұрақтарды ендіруге мүмкіндік береді. Қазіргі таңда барлық білім беру ұйымдары халықаралық зерттеулердің өткен жылдарының және құпиялылық режимінен шығарылған тест тапсырмаларына қол жетімді.
20 слайд
Бұл оқу бағдарламасы Қазақстандық қамту бүгін ауқымды жаңарту TIMSS оқу
жетістігін бағалау халықаралық деңгейде танылған оқу қоғамдастық
тұжырымдамалық моделін байланысты екенін атап өткен жөн. Ауқымды
қазақстандық оқу бағдарламаларының мазмұнын жаңарту TIMSS білім беру
жетістігінің тұжырымдамалық моделін бағалау бүгінде халықаралық
педагогикалық қоғамдастығымен танылғанын атап өту қажет. Мектептегі
білім берудің жаңа мазмұны педагогикалық міндеттердің деңгейін көрсетеді.
20 слайд
Бұл оқу бағдарламасы Қазақстандық қамту бүгін ауқымды жаңарту TIMSS оқу жетістігін бағалау халықаралық деңгейде танылған оқу қоғамдастық тұжырымдамалық моделін байланысты екенін атап өткен жөн. Ауқымды қазақстандық оқу бағдарламаларының мазмұнын жаңарту TIMSS білім беру жетістігінің тұжырымдамалық моделін бағалау бүгінде халықаралық педагогикалық қоғамдастығымен танылғанын атап өту қажет. Мектептегі білім берудің жаңа мазмұны педагогикалық міндеттердің деңгейін көрсетеді.
21 слайд
Тағайындалған жаңа басылымдар мектептегі білім берудің дәстүрлі
классикалық мақсаттарынан бас тартуды меңзеп отырған жоқ.
Қазақстанның білім беруінің ілгері сипатын сақтап қалу, оның тәжірибелік
және өмірлік компоненттерін жақсартады. Жаңа мазмұн тұлғаны сәтті
оқытылған және өзін-өзі белсенді, шығармашылық қабілеттерін
қалыптастыруда күтілетін
нәтиже ала алады.
Осылайша, жаңа деңгейге біртіндеп көшу Қазақстанның әлемдік
білім беру кеңістігіне бірігуіне мүмкіндік береді, сондай-ақ, елдегі білім беру
сапасы көрсеткіштерінің айтарлықтай артуына алып келеді.
21 слайд
Тағайындалған жаңа басылымдар мектептегі білім берудің дәстүрлі классикалық мақсаттарынан бас тартуды меңзеп отырған жоқ. Қазақстанның білім беруінің ілгері сипатын сақтап қалу, оның тәжірибелік және өмірлік компоненттерін жақсартады. Жаңа мазмұн тұлғаны сәтті оқытылған және өзін-өзі белсенді, шығармашылық қабілеттерін қалыптастыруда күтілетін нәтиже ала алады. Осылайша, жаңа деңгейге біртіндеп көшу Қазақстанның әлемдік білім беру кеңістігіне бірігуіне мүмкіндік береді, сондай-ақ, елдегі білім беру сапасы көрсеткіштерінің айтарлықтай артуына алып келеді.
22 слайд
22 слайд