Өзін-өзі тану рухани адамгершілік білім беру бағдарламасының психологиялық- педагогикалық негіздері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Өзін-өзі тану рухани
адамгершілік білім беру
бағдарламасының
психологиялық-
педагогикалық негіздері
1 слайд
Өзін-өзі тану рухани адамгершілік білім беру бағдарламасының психологиялық- педагогикалық негіздері
2 слайд
Жоспар:
1.Классиктер рухани-адамгершілік білім туралы
2. “Өзін-өзі тану” рухани-адамгершілік білім
беру бағдарламасының қағидалары
3 . Сана арқылы оқыту
4. “Өзін-өзі тану” пәнін оқытудың шарттары
2 слайд
Жоспар: 1.Классиктер рухани-адамгершілік білім туралы 2. “Өзін-өзі тану” рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасының қағидалары 3 . Сана арқылы оқыту 4. “Өзін-өзі тану” пәнін оқытудың шарттары
3 слайд
Классиктер рухани-адамгершілік білім туралы
Парменид : “болмыс” ұғымын алғаш рет
философияға енгізген, ежелгі грек
философы, Элей мектебінің өкілі.
“ Рухани бастауда тек қана бір уақыт бар,
ол қазіргі сіз. Рухани бастау біреу ғана.
Бастау екеу болуы мүмкін емес.
“ Болмыс – бар нәрсе, олай болса ол туралы
ойлауға, оймен бейнелеуге, зерттеуге,
сипаттауға болады” , “Болмыс бар –
болмыс емес жоқ”
3 слайд
Классиктер рухани-адамгершілік білім туралы Парменид : “болмыс” ұғымын алғаш рет философияға енгізген, ежелгі грек философы, Элей мектебінің өкілі. “ Рухани бастауда тек қана бір уақыт бар, ол қазіргі сіз. Рухани бастау біреу ғана. Бастау екеу болуы мүмкін емес. “ Болмыс – бар нәрсе, олай болса ол туралы ойлауға, оймен бейнелеуге, зерттеуге, сипаттауға болады” , “Болмыс бар – болмыс емес жоқ”
4 слайд
Гераклит - эфес мектебінің ұстазы.
“ Саулықтың қадірін ауырғанда
білетініміз сияқты, жақсылықты
жамандық арқылы да дем алуды
шаршау арқылы білеміз”
“ Ақылсыз адам кез келген ілімге бас
ұруға құмар”
“ Бәрі ағып кетеді, бәрі өзгереді”
4 слайд
Гераклит - эфес мектебінің ұстазы. “ Саулықтың қадірін ауырғанда білетініміз сияқты, жақсылықты жамандық арқылы да дем алуды шаршау арқылы білеміз” “ Ақылсыз адам кез келген ілімге бас ұруға құмар” “ Бәрі ағып кетеді, бәрі өзгереді”
5 слайд
“ Дүниедегі ең
оңай нәрсе –
біреуге ақыл айту,
Ең қиын нәрсе –
өзіңді – өзің
түсіну”
Әл - Фараби
Әбу Насыр Әл Фараби
870-950
5 слайд
“ Дүниедегі ең оңай нәрсе – біреуге ақыл айту, Ең қиын нәрсе – өзіңді – өзің түсіну” Әл - Фараби Әбу Насыр Әл Фараби 870-950
6 слайд
Шәкәрім Құдайбердіұлы
( 1858 - 1931 ) Бізше, адам өмірін түзеуге,
барлық адамдар тату тұруға,
негізгісі – адал еңбек, ақ жүрек,
арлы ақыл болуға керек. Дүниеде
бұл үшеуі үстем болмай, адам
баласына тыныштық өмір сүруге
мүмкіндік жоқ...
Мейірімділік, махаббат,
қайырымдылық, адалдық ақ
жүректен шығады.
6 слайд
Шәкәрім Құдайбердіұлы ( 1858 - 1931 ) Бізше, адам өмірін түзеуге, барлық адамдар тату тұруға, негізгісі – адал еңбек, ақ жүрек, арлы ақыл болуға керек. Дүниеде бұл үшеуі үстем болмай, адам баласына тыныштық өмір сүруге мүмкіндік жоқ... Мейірімділік, махаббат, қайырымдылық, адалдық ақ жүректен шығады.
7 слайд
«Жақсы ой мен жақсы істерге жетелейді»
«Егер балалар бірдемені түсінбейтін болса,
онда оқытушы оларды, кінәлауға тиісті емес,
оларға түсіндіре алмай отырған өзін кінәлауы
тиіс».
Ыбырай Алтынсарин
(шын аты — Ибраһим,
1841—1889) —
7 слайд
«Жақсы ой мен жақсы істерге жетелейді» «Егер балалар бірдемені түсінбейтін болса, онда оқытушы оларды, кінәлауға тиісті емес, оларға түсіндіре алмай отырған өзін кінәлауы тиіс». Ыбырай Алтынсарин (шын аты — Ибраһим, 1841—1889) —
8 слайд
Абрахом Маслоу “Қажеттіліктер пирамидасы”
Физиологиялық қажеттілік
(тамақ, су, киім-кешек. Ұрпақ жалғастыру) Қауіпсіздік қажеттілігі
(ауру дерттен, қылмыс пен дұшпаннан сақтық сезімі) Әлеуметтік қажеттіліктер
(достық, махаббат, қарым-қатынасӨз – өзі қадірлеу, өзін өзі іске асыру
қажеттілігі
Кеңістік, мәртебе, өзін қадірлеу Рухани
қажеттіліктер
Өмірдің мәні мен
біздің шынайы
табиғатымыздың бар
болуы
8 слайд
Абрахом Маслоу “Қажеттіліктер пирамидасы” Физиологиялық қажеттілік (тамақ, су, киім-кешек. Ұрпақ жалғастыру) Қауіпсіздік қажеттілігі (ауру дерттен, қылмыс пен дұшпаннан сақтық сезімі) Әлеуметтік қажеттіліктер (достық, махаббат, қарым-қатынасӨз – өзі қадірлеу, өзін өзі іске асыру қажеттілігі Кеңістік, мәртебе, өзін қадірлеу Рухани қажеттіліктер Өмірдің мәні мен біздің шынайы табиғатымыздың бар болуы
9 слайд
Рухани адамгершілік білім беру бұл – білім беру
мазмұнына оқушылардың жоғары рухани – адамгершілік
болмысын ашуға және толық адам болып қалыптасуына
ықпал ететін жалпыадамзаттық құндылықтарды енгізу
арқылы оларды белсенді оқу танымдық әрекетке
ынталандыруды және оны ұйымдастыруды, сол сияқты ойы,
сөзі және ісі бір жерден шығатын кемел мінезді адам
тәрбиелеуді мақсат ететін үдеріс.
9 слайд
Рухани адамгершілік білім беру бұл – білім беру мазмұнына оқушылардың жоғары рухани – адамгершілік болмысын ашуға және толық адам болып қалыптасуына ықпал ететін жалпыадамзаттық құндылықтарды енгізу арқылы оларды белсенді оқу танымдық әрекетке ынталандыруды және оны ұйымдастыруды, сол сияқты ойы, сөзі және ісі бір жерден шығатын кемел мінезді адам тәрбиелеуді мақсат ететін үдеріс.
10 слайд
З.Фрейд австралия дәрігер психологы: адам санасынан оның
бейсаналық аймағын бөліп алып қарастырды. Сезім, эмоция,
темперамент, адамның түпкі санасында бекиді де сонда жинала береді.
Карл Густав Юнг сананың жеке тұлғалық төмен деңгейінен басқа
сананың жоғары деңгейі (Жоғары сана) бар екендігін зерделеп, бейсана
ұғымын кеңейте түсті
Сананың ішінде 5 сезім мүшесі арқылы үрдістер жүреді (оқыту,
ойлау, түсіну)
Олардың екеуі, яғни көру мен есту ақпарат алудың маңызды жолдары
болып табылады.
Ақпарат бес сезім мүшесі арқылы сыртқы әлемнен түпкі санаға өтеді
(кейде саналы, кейде санасыз түрде) және психикалық-эмоциялық реңге
ие болады
10 слайд
З.Фрейд австралия дәрігер психологы: адам санасынан оның бейсаналық аймағын бөліп алып қарастырды. Сезім, эмоция, темперамент, адамның түпкі санасында бекиді де сонда жинала береді. Карл Густав Юнг сананың жеке тұлғалық төмен деңгейінен басқа сананың жоғары деңгейі (Жоғары сана) бар екендігін зерделеп, бейсана ұғымын кеңейте түсті Сананың ішінде 5 сезім мүшесі арқылы үрдістер жүреді (оқыту, ойлау, түсіну) Олардың екеуі, яғни көру мен есту ақпарат алудың маңызды жолдары болып табылады. Ақпарат бес сезім мүшесі арқылы сыртқы әлемнен түпкі санаға өтеді (кейде саналы, кейде санасыз түрде) және психикалық-эмоциялық реңге ие болады
11 слайд
Сананың құрылымы туралы
Дұрыс (оң) қабылдау
5Жоғарғы
сана
Сана
Түпкі сана Интуиция
Эмоция5 сезім мүшесі
11 слайд
Сананың құрылымы туралы Дұрыс (оң) қабылдау 5Жоғарғы сана Сана Түпкі сана Интуиция Эмоция5 сезім мүшесі
12 слайд
«Өзін өзі тану” рухани адамгершілік білім беру
бағдарламасының психологиялық педагогикалық
қағидалары
1.Ізгілікке бағыттылық қағидасы Бірінші орынға ізгілік идеяларымен
бағдарларын шығаруды көздейді. Рухани адамгершілік білім беру- тек
оқушының емес, мұғалімнің де қайта өзгеруі, себебі құндылықтарды
оқулықтан шеберлікпен оқылған дәрістер толық меңгеру мүмкін
емес оларды тәжірибе де қолдану қажет
2. Жалпы азаматтық құндылықтар қағидасы өзін – өзі тану пәнінің мазмұны
адамның жоғары рухани табиғатының көрінісі мәңгілік жалпы адамзаттық
құндылықтарға негізделуі тиіс.
3. Әлеуметтік ынтымақтастық қағидасы тұлғаның адами қасиетін толыққанды
дамуында мүмкіндік беретін қосымша арнайы сабақтан тыс әрекетке жүгінуді
талап етеді.
4. Ұлттық мұра қағидасы жалпы адамзаттық рухани құндылықтардың ұлттық
рухани мәдениет арқылы тану қажеттілігін алға тартады.
5. Табиғи сәйкестілік қағидасы тұлғаның жас және дара ерекшеліктерін, рухани
адамгершілік дамуындағы қажеттіліктер деңгейін физиологиялық қалпын
психологиялық саулығын адамның рухани табиғат бірлігіне негізделген.
12 слайд
«Өзін өзі тану” рухани адамгершілік білім беру бағдарламасының психологиялық педагогикалық қағидалары 1.Ізгілікке бағыттылық қағидасы Бірінші орынға ізгілік идеяларымен бағдарларын шығаруды көздейді. Рухани адамгершілік білім беру- тек оқушының емес, мұғалімнің де қайта өзгеруі, себебі құндылықтарды оқулықтан шеберлікпен оқылған дәрістер толық меңгеру мүмкін емес оларды тәжірибе де қолдану қажет 2. Жалпы азаматтық құндылықтар қағидасы өзін – өзі тану пәнінің мазмұны адамның жоғары рухани табиғатының көрінісі мәңгілік жалпы адамзаттық құндылықтарға негізделуі тиіс. 3. Әлеуметтік ынтымақтастық қағидасы тұлғаның адами қасиетін толыққанды дамуында мүмкіндік беретін қосымша арнайы сабақтан тыс әрекетке жүгінуді талап етеді. 4. Ұлттық мұра қағидасы жалпы адамзаттық рухани құндылықтардың ұлттық рухани мәдениет арқылы тану қажеттілігін алға тартады. 5. Табиғи сәйкестілік қағидасы тұлғаның жас және дара ерекшеліктерін, рухани адамгершілік дамуындағы қажеттіліктер деңгейін физиологиялық қалпын психологиялық саулығын адамның рухани табиғат бірлігіне негізделген.
13 слайд
Сананы тазартудың жолдары:
1. Күн сайын жағымды көңіл – күйге оқу тәсілін қолдану. Бұл сананы тыныштандыру
мен бақылау үшін, әлемді үғынуға арналған тікелей және тура әдіс
2. Күні бойы барлық адамдарға сүйіспеншілік нұрын шашуға талпыну;
3. Ұйықтар алдында күні бойы істегенімізді еске түсіру үшін бірнеше минутыңызды
бөліңіз және де одан да зорғысын жасауға шешім қабылдаңыз
4. Ашу-ызаңызды бақылаңыз. Өзіңізді ұрсып ренжіткен адам сізге өз ашу – ызаңызды
бақылауға көмектесетінін әрдайым есте ұстаңыз. Ашулана бастасаңыз, онда
Бір стакан су ішіңіз
Айнадан бет жүзіңізге қараңыз
Тыныш жатыңыз
Ашуыңызды келіп тұрған жерден кетіп қалыңыз
5. Өзіңізді тыныштандыратын ізгі немесе жұбататын сөздер айтыңыз
6. Жаныңызды тебірентетін ойландыратын жалпы адамзаттың құндылықтарға толы ән
салыңыз
7. Жақсы компания орта табыңыз
8. Басқаларға тыныштық беруге, қызмет етуге және оларды жұбатуға үйреніңіз
9. Тыныштық сақтауға үйреніңіз. Жұмсақ әрі мейірімді интонациямен сөйлеңіз. Тек қана
жақсы нәрсе айтыңыз. Пайдалы нәрсе айта алмасаңыз одан да үндемей қалыңыз
10. Тыныс алуыңызды бақылаңыз: әр уақытта баяу, терең және ырғақты тыныс алыңыз
және бұған кедергі жасайтын нәрсенің бәріне абай болыңыз.
11. Күнделікті өмірде жалпы азаматтық құндылықтарды ұсынуға ұмтылыңыз.
13 слайд
Сананы тазартудың жолдары: 1. Күн сайын жағымды көңіл – күйге оқу тәсілін қолдану. Бұл сананы тыныштандыру мен бақылау үшін, әлемді үғынуға арналған тікелей және тура әдіс 2. Күні бойы барлық адамдарға сүйіспеншілік нұрын шашуға талпыну; 3. Ұйықтар алдында күні бойы істегенімізді еске түсіру үшін бірнеше минутыңызды бөліңіз және де одан да зорғысын жасауға шешім қабылдаңыз 4. Ашу-ызаңызды бақылаңыз. Өзіңізді ұрсып ренжіткен адам сізге өз ашу – ызаңызды бақылауға көмектесетінін әрдайым есте ұстаңыз. Ашулана бастасаңыз, онда Бір стакан су ішіңіз Айнадан бет жүзіңізге қараңыз Тыныш жатыңыз Ашуыңызды келіп тұрған жерден кетіп қалыңыз 5. Өзіңізді тыныштандыратын ізгі немесе жұбататын сөздер айтыңыз 6. Жаныңызды тебірентетін ойландыратын жалпы адамзаттың құндылықтарға толы ән салыңыз 7. Жақсы компания орта табыңыз 8. Басқаларға тыныштық беруге, қызмет етуге және оларды жұбатуға үйреніңіз 9. Тыныштық сақтауға үйреніңіз. Жұмсақ әрі мейірімді интонациямен сөйлеңіз. Тек қана жақсы нәрсе айтыңыз. Пайдалы нәрсе айта алмасаңыз одан да үндемей қалыңыз 10. Тыныс алуыңызды бақылаңыз: әр уақытта баяу, терең және ырғақты тыныс алыңыз және бұған кедергі жасайтын нәрсенің бәріне абай болыңыз. 11. Күнделікті өмірде жалпы азаматтық құндылықтарды ұсынуға ұмтылыңыз.
14 слайд
“ Өзін-өзі тану” пәнін оқытудың шарттары
Сүйіспеншілік, сенім, өзін шығармашылық жағынан ашу, өзін – өзі
зерттеу үшін жағдай туғызу, әлемді және өзін интуитивті тұрғыдан
ұғуды дамыту;
Рухани – адамгершілік білім беру үдерісінде тек қана жағымды және
ізгі әдістерді қолдану қажеттігі
Рухани – адамгершілік білім беруді мектептің біртұтас педагогикалық
үдерісіне интеграциялау
14 слайд
“ Өзін-өзі тану” пәнін оқытудың шарттары Сүйіспеншілік, сенім, өзін шығармашылық жағынан ашу, өзін – өзі зерттеу үшін жағдай туғызу, әлемді және өзін интуитивті тұрғыдан ұғуды дамыту; Рухани – адамгершілік білім беру үдерісінде тек қана жағымды және ізгі әдістерді қолдану қажеттігі Рухани – адамгершілік білім беруді мектептің біртұтас педагогикалық үдерісіне интеграциялау