Материалдар / Презентация. ДОМБЫРА - ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЖҮРЕГІ

Презентация. ДОМБЫРА - ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЖҮРЕГІ

Материал туралы қысқаша түсінік
Ұстаздарға
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Маусым 2019
1128
4 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
ДОМБЫРА-ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЖҮРЕГІ

1 слайд
ДОМБЫРА-ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЖҮРЕГІ

1 слайд

ДОМБЫРА-ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЖҮРЕГІ

БІР ІШЕКТІ ҚАТТЫ ЕКІНШІСІ СӘЛ КЕМ БҰРА НАҒЫЗ ҚАЗАҚ- ҚАЗАҚ ЕМЕС НАҒЫЗ ҚАЗАҚ- ДОМБЫРА Қ.МЫРЗАЛИЕВ

2 слайд
БІР ІШЕКТІ ҚАТТЫ ЕКІНШІСІ СӘЛ КЕМ БҰРА НАҒЫЗ ҚАЗАҚ- ҚАЗАҚ ЕМЕС НАҒЫЗ ҚАЗАҚ- ДОМБЫРА Қ.МЫРЗАЛИЕВ

2 слайд

БІР ІШЕКТІ ҚАТТЫ ЕКІНШІСІ СӘЛ КЕМ БҰРА НАҒЫЗ ҚАЗАҚ- ҚАЗАҚ ЕМЕС НАҒЫЗ ҚАЗАҚ- ДОМБЫРА Қ.МЫРЗАЛИЕВ

Білімділік: 1. Білім алушыға домбыра аспабының шығу тарихын меңгерту; “Ақсақ құлан”. “Нар и

3 слайд
Білімділік: 1. Білім алушыға домбыра аспабының шығу тарихын меңгерту; “Ақсақ құлан”. “Нар идірген” күй – аңыздарымен таңыстыру; білім алушының халық аспаптар, оркестрлер туралы білімін кеңейту. 2. Осы білімдерді тест шығару кезінде қолдана білу дағдыларын қалыптастыру. Дамытушылық: Білім алушыны ансамбльмен ойнауға үйрету, өзара көмегін қалыптастыра отырып, өз біліміне жауапкершілікпен қарауға дағдыландыру, өзін- өзі басқаруға үйрету. Тәрбиелік: Білім алушыны үйрете отырып, ойларын жинақтау, есте сақтау қабілеттерін жетілдіру .

3 слайд

Білімділік: 1. Білім алушыға домбыра аспабының шығу тарихын меңгерту; “Ақсақ құлан”. “Нар идірген” күй – аңыздарымен таңыстыру; білім алушының халық аспаптар, оркестрлер туралы білімін кеңейту. 2. Осы білімдерді тест шығару кезінде қолдана білу дағдыларын қалыптастыру. Дамытушылық: Білім алушыны ансамбльмен ойнауға үйрету, өзара көмегін қалыптастыра отырып, өз біліміне жауапкершілікпен қарауға дағдыландыру, өзін- өзі басқаруға үйрету. Тәрбиелік: Білім алушыны үйрете отырып, ойларын жинақтау, есте сақтау қабілеттерін жетілдіру .

I.Ұйымдастыру кезеңі. II.Ой қозғау – үй тапсырмасын тексеру. III. Ой толғау – жаңа сабақты өту. IV. Ой түйін – сұрақтарға ж

4 слайд
I.Ұйымдастыру кезеңі. II.Ой қозғау – үй тапсырмасын тексеру. III. Ой толғау – жаңа сабақты өту. IV. Ой түйін – сұрақтарға жауап беру. V. Бағалау, қорытындылау. VI. Үйге тапсырма беру.

4 слайд

I.Ұйымдастыру кезеңі. II.Ой қозғау – үй тапсырмасын тексеру. III. Ой толғау – жаңа сабақты өту. IV. Ой түйін – сұрақтарға жауап беру. V. Бағалау, қорытындылау. VI. Үйге тапсырма беру.

ІІ.Ой қозғау – Үй тапсырмасын тексеру. Интерактивті тақтада Бейне- сұрақтар: Нота суреттерін дұрыс сөздерге апару:

5 слайд
ІІ.Ой қозғау – Үй тапсырмасын тексеру. Интерактивті тақтада Бейне- сұрақтар: Нота суреттерін дұрыс сөздерге апару: Дұрыс жауабын тап: Музыкалық шығармалардан үзінділер тыңда:

5 слайд

ІІ.Ой қозғау – Үй тапсырмасын тексеру. Интерактивті тақтада Бейне- сұрақтар: Нота суреттерін дұрыс сөздерге апару: Дұрыс жауабын тап: Музыкалық шығармалардан үзінділер тыңда:

ІІІ.Ой толғау – Домбыраның шығу тарихы. Бейне-ролик.

6 слайд
ІІІ.Ой толғау – Домбыраның шығу тарихы. Бейне-ролик.

6 слайд

ІІІ.Ой толғау – Домбыраның шығу тарихы. Бейне-ролик.

«Ақсақ құлан» күй туралы аңыз.Бейне- роликДомбыра туралы түсінік: Домбыра — қазақ халқының ең кең тараған екі ішекті, көп п

7 слайд
«Ақсақ құлан» күй туралы аңыз.Бейне- роликДомбыра туралы түсінік: Домбыра — қазақ халқының ең кең тараған екі ішекті, көп пернелі музыкалық аспабы. Ол – қазақтар өмірінде маңызды орын алатын, өзіндік музыкалық сипаты бар аспап. Алғаш эпикалық дәстүр шеңберінде жыр, толғау, термелерді сүйемелдеуге қолданылған домбыра кейін аспаптық шығарма – күй жанрының қалыптасуына ықпал еткен. Қазіргі кезде домбыра жеке әнді сүйемелдеуге, күй тартуға, халықтық-фольклорлық музыкада, классикалық шығармаларды орындауға қолданылатын, мүмкіндігі кең музыкалық аспап болып табылады. Домбыра ежелде қазақтың тарихын баяндаған музыкалық аспаптардың бірі.

7 слайд

«Ақсақ құлан» күй туралы аңыз.Бейне- роликДомбыра туралы түсінік: Домбыра — қазақ халқының ең кең тараған екі ішекті, көп пернелі музыкалық аспабы. Ол – қазақтар өмірінде маңызды орын алатын, өзіндік музыкалық сипаты бар аспап. Алғаш эпикалық дәстүр шеңберінде жыр, толғау, термелерді сүйемелдеуге қолданылған домбыра кейін аспаптық шығарма – күй жанрының қалыптасуына ықпал еткен. Қазіргі кезде домбыра жеке әнді сүйемелдеуге, күй тартуға, халықтық-фольклорлық музыкада, классикалық шығармаларды орындауға қолданылатын, мүмкіндігі кең музыкалық аспап болып табылады. Домбыра ежелде қазақтың тарихын баяндаған музыкалық аспаптардың бірі.

«Нар идірген» күй туралы аңыз.Бейне- ролик.

8 слайд
«Нар идірген» күй туралы аңыз.Бейне- ролик.

8 слайд

«Нар идірген» күй туралы аңыз.Бейне- ролик.

ДОМБЫРАНЫҢ ТҮРЛЕРІ: Арқа домбырасының үлгісі Батыс Қазақстан домбырасының үлгісі

9 слайд
ДОМБЫРАНЫҢ ТҮРЛЕРІ: Арқа домбырасының үлгісі Батыс Қазақстан домбырасының үлгісі

9 слайд

ДОМБЫРАНЫҢ ТҮРЛЕРІ: Арқа домбырасының үлгісі Батыс Қазақстан домбырасының үлгісі

Домбыраның құрылысы:  БАСЫ  МОЙЫНЫ  КЕУДЕСІ  ШАНАҒЫ  ҮЛКЕН ТИЕГІ  КІШІ ТИЕГІ  ІШЕКТЕРІ

10 слайд
Домбыраның құрылысы:  БАСЫ  МОЙЫНЫ  КЕУДЕСІ  ШАНАҒЫ  ҮЛКЕН ТИЕГІ  КІШІ ТИЕГІ  ІШЕКТЕРІ

10 слайд

Домбыраның құрылысы:  БАСЫ  МОЙЫНЫ  КЕУДЕСІ  ШАНАҒЫ  ҮЛКЕН ТИЕГІ  КІШІ ТИЕГІ  ІШЕКТЕРІ

Оркестр туралы түсінік. Оркестр(грек. о r с hestra – ежелгі грек театры сахнасы алдындағы шағын алаң) – музыкалық

11 слайд
Оркестр туралы түсінік. Оркестр(грек. о r с hestra – ежелгі грек театры сахнасы алдындағы шағын алаң) – музыкалық шығарманы әртүрлі аспаптарда қосылып орындайтын музыканттар ұжымы. Оркестрдің қалыптасуы 17 ғасырдың бас кезінде гомофония музыкалық жанрларының (опера, оратория, концерт) пайда болуымен сәйкес келеді. Оркестр аспаптық құрамына (біркелкі немесе аралас) және қолдануына (әскери, эстрадалық, т.б.) қарай топталады. Құрамына қарай оркестр: симфониялық (ішекті ысқылы, ағаш және мыстан жасалған үрмелі аспаптар, соқпалы аспаптар, т.б.), ысқышты (тек қана ысқышты аспаптар), үрмелі (үрлеп ойнайтын және соқпалы аспаптар), бэнд (тек қана мыстан жасалған аспаптар), халықтық музыка аспаптар, камерон, джаз, т.б. түрлерге бөлінеді. Қазақстанда кәсіби халық аспаптар оркестрі 1934 жылы құрылды. Республикада: Халық аспаптар оркестрі, Симфониялық оркестр, Қазақ телевизиясы мен радиосының эстрадалық және камералық оркестрі, “Отырар сазы” фольклорлық- этнографиялық оркестрі, Қазақтың мемлекеттік академиялық опера және балет театрының симфониялық оркестрі, Ұйғыр, Корей музыкалық комедия театрларының оркестрлері, т.б. бар

11 слайд

Оркестр туралы түсінік. Оркестр(грек. о r с hestra – ежелгі грек театры сахнасы алдындағы шағын алаң) – музыкалық шығарманы әртүрлі аспаптарда қосылып орындайтын музыканттар ұжымы. Оркестрдің қалыптасуы 17 ғасырдың бас кезінде гомофония музыкалық жанрларының (опера, оратория, концерт) пайда болуымен сәйкес келеді. Оркестр аспаптық құрамына (біркелкі немесе аралас) және қолдануына (әскери, эстрадалық, т.б.) қарай топталады. Құрамына қарай оркестр: симфониялық (ішекті ысқылы, ағаш және мыстан жасалған үрмелі аспаптар, соқпалы аспаптар, т.б.), ысқышты (тек қана ысқышты аспаптар), үрмелі (үрлеп ойнайтын және соқпалы аспаптар), бэнд (тек қана мыстан жасалған аспаптар), халықтық музыка аспаптар, камерон, джаз, т.б. түрлерге бөлінеді. Қазақстанда кәсіби халық аспаптар оркестрі 1934 жылы құрылды. Республикада: Халық аспаптар оркестрі, Симфониялық оркестр, Қазақ телевизиясы мен радиосының эстрадалық және камералық оркестрі, “Отырар сазы” фольклорлық- этнографиялық оркестрі, Қазақтың мемлекеттік академиялық опера және балет театрының симфониялық оркестрі, Ұйғыр, Корей музыкалық комедия театрларының оркестрлері, т.б. бар

Домбыраның күмбірі – халқымыздың бірлігі.

12 слайд
Домбыраның күмбірі – халқымыздың бірлігі.

12 слайд

Домбыраның күмбірі – халқымыздың бірлігі.

І V .Ой түйін – Сұрақтарға жауап бер. 1. Бір нәрсе көлемі үлкен едәуір зор, Айтқаны әп – әдемі өлең мен хор. Әрпі бар до

13 слайд
І V .Ой түйін – Сұрақтарға жауап бер. 1. Бір нәрсе көлемі үлкен едәуір зор, Айтқаны әп – әдемі өлең мен хор. Әрпі бар доп – домалақ доп сияқты, Оқыса үйренеді оқыған қол. 2.Қалдырмай емге етін, Қақтаған күн бетін Астында төмпештің, Атқарар міндетін. 3.Мінгенім дайым менің бір арғымақ, Бітіпті төбесіне екі құлақ. Тартатын сегіз жерден бедері бар, Кетеді қол тигенде қатты зырлап. 4.Бір нәрсе қараңғыда қаймалайды, Қорқыттың үні болып аңырайды, Тартқанда легізбенен, шын ниетпен, Азнаса көмейінде ел жылайды. 5.Жүректі баурар үні бай, Баршаға ортақ тілі бай. 6.Сызылған үні,сүйкімді, Үрмелі аспаптың бір түрі.

13 слайд

І V .Ой түйін – Сұрақтарға жауап бер. 1. Бір нәрсе көлемі үлкен едәуір зор, Айтқаны әп – әдемі өлең мен хор. Әрпі бар доп – домалақ доп сияқты, Оқыса үйренеді оқыған қол. 2.Қалдырмай емге етін, Қақтаған күн бетін Астында төмпештің, Атқарар міндетін. 3.Мінгенім дайым менің бір арғымақ, Бітіпті төбесіне екі құлақ. Тартатын сегіз жерден бедері бар, Кетеді қол тигенде қатты зырлап. 4.Бір нәрсе қараңғыда қаймалайды, Қорқыттың үні болып аңырайды, Тартқанда легізбенен, шын ниетпен, Азнаса көмейінде ел жылайды. 5.Жүректі баурар үні бай, Баршаға ортақ тілі бай. 6.Сызылған үні,сүйкімді, Үрмелі аспаптың бір түрі.

Қай істе де өнер-қолдан Өнерлі адам жеңер болған Ж

14 слайд
Қай істе де өнер-қолдан Өнерлі адам жеңер болған Ж.Баласағұн. Нағыз қазақ – домбыра. Қ.Мырзалиев.

14 слайд

Қай істе де өнер-қолдан Өнерлі адам жеңер болған Ж.Баласағұн. Нағыз қазақ – домбыра. Қ.Мырзалиев.

“ Музыка” 2,3 сыныптарға. (Электронды оқулықтардан) I. Домбыраның шығу тарихы. II. “Ақсақ құлан” аңыз. ІІІ. “Нар идірген”аңыз.

15 слайд
“ Музыка” 2,3 сыныптарға. (Электронды оқулықтардан) I. Домбыраның шығу тарихы. II. “Ақсақ құлан” аңыз. ІІІ. “Нар идірген”аңыз. А.Жайымов және т.б. “Домбыра үйрену мектебі”3- 12б.б Ө.Спанов “Домбыра үйренейік” 3-5б. ІV. Интернеттен : “Домбыра философиясы”.

15 слайд

“ Музыка” 2,3 сыныптарға. (Электронды оқулықтардан) I. Домбыраның шығу тарихы. II. “Ақсақ құлан” аңыз. ІІІ. “Нар идірген”аңыз. А.Жайымов және т.б. “Домбыра үйрену мектебі”3- 12б.б Ө.Спанов “Домбыра үйренейік” 3-5б. ІV. Интернеттен : “Домбыра философиясы”.

Назарларыңызға рахмет!

16 слайд
Назарларыңызға рахмет!

16 слайд

Назарларыңызға рахмет!

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ