Материалдар / Қазақ поэзиясының сұлу сарайы. Ілияс Жансүгіров. презентация
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қазақ поэзиясының сұлу сарайы. Ілияс Жансүгіров. презентация

Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ барысында қолданылатын презентация
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Желтоқсан 2020
1545
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Қазақ тілі мен әдебиеті 1 курс Бөлім: Тіл. Өнер. Әдебиет. Сабақтың тақырыбы: Қазақ поэзиясының сұлу сарайы. Ілияс Жансүгіров.

1 слайд
Қазақ тілі мен әдебиеті 1 курс Бөлім: Тіл. Өнер. Әдебиет. Сабақтың тақырыбы: Қазақ поэзиясының сұлу сарайы. Ілияс Жансүгіров. Оқытушы: Смаилова Назигүл Сексенқызы «Жітіқара политехникалық колледжі» КМҚК қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің оқытушысы Жітіқара қаласы

1 слайд

Қазақ тілі мен әдебиеті 1 курс Бөлім: Тіл. Өнер. Әдебиет. Сабақтың тақырыбы: Қазақ поэзиясының сұлу сарайы. Ілияс Жансүгіров. Оқытушы: Смаилова Назигүл Сексенқызы «Жітіқара политехникалық колледжі» КМҚК қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің оқытушысы Жітіқара қаласы

Сабақтың мақсаты:  Мәтінді тыңдай отырып, негізгі ақпараттарды қысқаша түртіп жазу (конспектілеу).  Мәтінде берілген ақпаратты

2 слайд
Сабақтың мақсаты:  Мәтінді тыңдай отырып, негізгі ақпараттарды қысқаша түртіп жазу (конспектілеу).  Мәтінде берілген ақпаратты жүйелеу.  Сын есім сөздердің синонимдік қатарын стильдік ерекшеліктеріне сай қолдану. Бағалау критерийлері:  Ақын Ілияс Жансүгіров туралы ақпарат береді, монолог мәтінін құрайды, синонимдерді тиімді қолданады.

2 слайд

Сабақтың мақсаты:  Мәтінді тыңдай отырып, негізгі ақпараттарды қысқаша түртіп жазу (конспектілеу).  Мәтінде берілген ақпаратты жүйелеу.  Сын есім сөздердің синонимдік қатарын стильдік ерекшеліктеріне сай қолдану. Бағалау критерийлері:  Ақын Ілияс Жансүгіров туралы ақпарат береді, монолог мәтінін құрайды, синонимдерді тиімді қолданады.

Жасынан ән-күйді терең сезініп, жанымен түсінетін Ілияс әдебиетке ән-күйдің құдіретті күшінің туын көтере шықты. Іли

3 слайд
Жасынан ән-күйді терең сезініп, жанымен түсінетін Ілияс әдебиетке ән-күйдің құдіретті күшінің туын көтере шықты. Ілиястың екінші  бір ерекшелігі – поэзиялық тілінде. Тілінің көркемдігі, сөз образдарының байлығы жағынан Ілияс қазақ әдебиетінде айрықша орын алады.                                                            Қ.Жұмалиев  Ілияс Жансүгіров – қазақ әдебиетінің төкпе жорғасы, алдына қара салмайтын тұлпары, биік бәйтерегі, жырдың алтын діңгегі, заңғар шыңы, қайталана бермейтін ғажайып құбылыс. Мырзатай ЖолдасбековҚазақ поэзиясының сұлу сарайы (1894-1938)

3 слайд

Жасынан ән-күйді терең сезініп, жанымен түсінетін Ілияс әдебиетке ән-күйдің құдіретті күшінің туын көтере шықты. Ілиястың екінші  бір ерекшелігі – поэзиялық тілінде. Тілінің көркемдігі, сөз образдарының байлығы жағынан Ілияс қазақ әдебиетінде айрықша орын алады.                                                            Қ.Жұмалиев  Ілияс Жансүгіров – қазақ әдебиетінің төкпе жорғасы, алдына қара салмайтын тұлпары, биік бәйтерегі, жырдың алтын діңгегі, заңғар шыңы, қайталана бермейтін ғажайып құбылыс. Мырзатай ЖолдасбековҚазақ поэзиясының сұлу сарайы (1894-1938)

Жаңа сөздер Сөздер мен сөз тіркестері Мағынасы Зиялы Адамның жоғары мәдениеттілігінің, ақыл-парасаты мен адамгершілік қасиет

4 слайд
Жаңа сөздер Сөздер мен сөз тіркестері Мағынасы Зиялы Адамның жоғары мәдениеттілігінің, ақыл-парасаты мен адамгершілік қасиеттерінің жиынтығын білдіретін ұғым. Қуғын - сүргін Тегеруінді Жазалау, құғындау Екпінді, қуатты, күшті, қарқынды Жалған айып Алпауыт Өтірік жала Алып, батыр тұлғалы Құнды Құнарлы Бағалы Шұрайлы, өнімді, нәрлі Мәдени мұра Асқақ Тарихи естелік Биік, асқар, заңғар, парасатты Дискриптор: жаңа сөздерді үйренеді, сөздік жұмысын жүргізеді.

4 слайд

Жаңа сөздер Сөздер мен сөз тіркестері Мағынасы Зиялы Адамның жоғары мәдениеттілігінің, ақыл-парасаты мен адамгершілік қасиеттерінің жиынтығын білдіретін ұғым. Қуғын - сүргін Тегеруінді Жазалау, құғындау Екпінді, қуатты, күшті, қарқынды Жалған айып Алпауыт Өтірік жала Алып, батыр тұлғалы Құнды Құнарлы Бағалы Шұрайлы, өнімді, нәрлі Мәдени мұра Асқақ Тарихи естелік Биік, асқар, заңғар, парасатты Дискриптор: жаңа сөздерді үйренеді, сөздік жұмысын жүргізеді.

Синонимдік қатар Синоним ретінде жұмсалатын мәндес сөздер тобы синонимдік қатар деп аталады. Синоним сөздерді үш түрл

5 слайд
Синонимдік қатар Синоним ретінде жұмсалатын мәндес сөздер тобы синонимдік қатар деп аталады. Синоним  сөздерді үш түрлі белгілері арқылы тануға болады:  мағыналық реңк  (бала — перзент, ұстаз — мұғалім);  стильдік реңк  (еліру — желпілдеу, ақсақал — қария);  сөз қолданысындағы реңктер  (өмір — ғұмыр, биік тау — бойшаң адам). Синонимдер  мынадай жағдайларда қолданылады:  мәтінде бір рет пайдаланылған сөзді қайталамау үшін;  бір ұғымды түрлі белгілермен жан-жақты сипаттау мақсатында;  мағыналас екі сөз қатар келсе, алдыңғысы соңғысын анықтап, мағынасын күшейтеді.   Мысалы ,  заңғар биік тау, құр бекер жүру;

5 слайд

Синонимдік қатар Синоним ретінде жұмсалатын мәндес сөздер тобы синонимдік қатар деп аталады. Синоним  сөздерді үш түрлі белгілері арқылы тануға болады:  мағыналық реңк  (бала — перзент, ұстаз — мұғалім);  стильдік реңк  (еліру — желпілдеу, ақсақал — қария);  сөз қолданысындағы реңктер  (өмір — ғұмыр, биік тау — бойшаң адам). Синонимдер  мынадай жағдайларда қолданылады:  мәтінде бір рет пайдаланылған сөзді қайталамау үшін;  бір ұғымды түрлі белгілермен жан-жақты сипаттау мақсатында;  мағыналас екі сөз қатар келсе, алдыңғысы соңғысын анықтап, мағынасын күшейтеді.   Мысалы ,  заңғар биік тау, құр бекер жүру;

Мәтіналды жұмыс Оқылым. Айтылым. Ақын, қоғам қайраткері Ілияс Жансүгіров 1894 жылы Алматы облысы Ақсу ауданында дүниеге келгг

6 слайд
Мәтіналды жұмыс Оқылым. Айтылым. Ақын, қоғам қайраткері Ілияс Жансүгіров 1894 жылы Алматы облысы Ақсу ауданында дүниеге келгген. Анасынан ерте айырылған Ілиясқа ескіше хат танитын, көзі ашық әкесі Жансүгір ел аузында сақталған аңыз, әңгімелерді, ертегі жырларды жасынан жадына түйіп өсіреді. Ілияс алғашында әкесінің үйретуімен хат таниды, кейін ауыл молдасының алдын көріп, медресе үлгісіндегі мектепте оқиды. 1919-1921 жылдар аралығында Ташкенттегі екі жылдық мұғалімдік курсты бітіріп, өз аулында мұғалім болады. Одан кейін аз уақыт «Тілші» газетінде істеп, 1922 жылы Верныйдағы Қазақ ағарту институтына меңгеруші болып тағайындалады. Мәскеудегі Коммунистік журналистика институтына 1925 жылы түседі. 1928 жылы оқуын аяқтаған соң «Еңбекші Қазақ» газетіне қызметке алынады. 1932 жылы Қазақстан Жазушылар одағының алғашқы ұйымдастыру комиссиясының төрағасы, 1934 жылы Қазақстан Жазушылар одағының алғашқы төрағасы болып сайланады. 1937-1938 жылдары қазақтың зиялы ұлт қайраткерлеріне жала жабылып, саяси қуғын-сүргінге ұшырайды. Ілияс Жансүгіровке де жалған саяси айып тағылып, 1938 жылы ату жазасына кесіледі. Өнерді сүйген, өнерді жырлаған ақын саяси қуғын-сүргінің құрбаны болады. Ілияс Жансүгіров – қазақ әдебиетінің дамуына үлес қосқан дарын иесі. Оның шығармалары, поэзиясы ауыз әдебиетінен нәр алған, халықтың қажымас қайраты мен рухын көрсетеді.

6 слайд

Мәтіналды жұмыс Оқылым. Айтылым. Ақын, қоғам қайраткері Ілияс Жансүгіров 1894 жылы Алматы облысы Ақсу ауданында дүниеге келгген. Анасынан ерте айырылған Ілиясқа ескіше хат танитын, көзі ашық әкесі Жансүгір ел аузында сақталған аңыз, әңгімелерді, ертегі жырларды жасынан жадына түйіп өсіреді. Ілияс алғашында әкесінің үйретуімен хат таниды, кейін ауыл молдасының алдын көріп, медресе үлгісіндегі мектепте оқиды. 1919-1921 жылдар аралығында Ташкенттегі екі жылдық мұғалімдік курсты бітіріп, өз аулында мұғалім болады. Одан кейін аз уақыт «Тілші» газетінде істеп, 1922 жылы Верныйдағы Қазақ ағарту институтына меңгеруші болып тағайындалады. Мәскеудегі Коммунистік журналистика институтына 1925 жылы түседі. 1928 жылы оқуын аяқтаған соң «Еңбекші Қазақ» газетіне қызметке алынады. 1932 жылы Қазақстан Жазушылар одағының алғашқы ұйымдастыру комиссиясының төрағасы, 1934 жылы Қазақстан Жазушылар одағының алғашқы төрағасы болып сайланады. 1937-1938 жылдары қазақтың зиялы ұлт қайраткерлеріне жала жабылып, саяси қуғын-сүргінге ұшырайды. Ілияс Жансүгіровке де жалған саяси айып тағылып, 1938 жылы ату жазасына кесіледі. Өнерді сүйген, өнерді жырлаған ақын саяси қуғын-сүргінің құрбаны болады. Ілияс Жансүгіров – қазақ әдебиетінің дамуына үлес қосқан дарын иесі. Оның шығармалары, поэзиясы ауыз әдебиетінен нәр алған, халықтың қажымас қайраты мен рухын көрсетеді.

Сұрақтарға жауап бер? Ілияс Жансүгіров есімімен таныссың ба? Мәтінде айтылған ақпараттан соң Ілияс Жансүгіров туралы не білдің?

7 слайд
Сұрақтарға жауап бер? Ілияс Жансүгіров есімімен таныссың ба? Мәтінде айтылған ақпараттан соң Ілияс Жансүгіров туралы не білдің?Ақынның қандай шығармаларын білесің? Дискриптор: Сұрақтарға нақты жауап береді.

7 слайд

Сұрақтарға жауап бер? Ілияс Жансүгіров есімімен таныссың ба? Мәтінде айтылған ақпараттан соң Ілияс Жансүгіров туралы не білдің?Ақынның қандай шығармаларын білесің? Дискриптор: Сұрақтарға нақты жауап береді.

Мәтінмен жұмыс Тыңдалым. Мәтінді мұқият тыңдап, түсініп ал. https://soundcloud.com/kokjiek-horizon/3-7-8-2

8 слайд
Мәтінмен жұмыс Тыңдалым. Мәтінді мұқият тыңдап, түсініп ал. https://soundcloud.com/kokjiek-horizon/3-7-8-2

8 слайд

Мәтінмен жұмыс Тыңдалым. Мәтінді мұқият тыңдап, түсініп ал. https://soundcloud.com/kokjiek-horizon/3-7-8-2

Тапсырма.  Мәтінді қайталап тыңда.  Негізгі ақпаратты қысқаша түртіп жазып отыр. https://soundcloud.com/kokjiek-horizon/3-7-

9 слайд
Тапсырма.  Мәтінді қайталап тыңда.  Негізгі ақпаратты қысқаша түртіп жазып отыр. https://soundcloud.com/kokjiek-horizon/3-7-8-2Мәтінмен жұмыс Тыңдалым. Жазылым. Дискриптор: мәтін мазмұнын қысқаша конспектілейді.

9 слайд

Тапсырма.  Мәтінді қайталап тыңда.  Негізгі ақпаратты қысқаша түртіп жазып отыр. https://soundcloud.com/kokjiek-horizon/3-7-8-2Мәтінмен жұмыс Тыңдалым. Жазылым. Дискриптор: мәтін мазмұнын қысқаша конспектілейді.

Сұрақтарға жауап бер? Ілияс Жансүгіров кім? Ілияс ЖансүгіровТапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

10 слайд
Сұрақтарға жауап бер? Ілияс Жансүгіров кім? Ілияс ЖансүгіровТапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

10 слайд

Сұрақтарға жауап бер? Ілияс Жансүгіров кім? Ілияс ЖансүгіровТапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

Ақын шығармаларын қандай салаларға бөлуге болады?Тапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

11 слайд
Ақын шығармаларын қандай салаларға бөлуге болады?Тапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

11 слайд

Ақын шығармаларын қандай салаларға бөлуге болады?Тапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

Ақынның шығармаларын ата? Шығармалары Тапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

12 слайд
Ақынның шығармаларын ата? Шығармалары Тапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

12 слайд

Ақынның шығармаларын ата? Шығармалары Тапсырма. Дискриптор: өз ойын кластерге түсіреді.

Тапсырма Туғаннан дарынды Ілияс Жансүгіров - халықтың бай ауыз әдебиетінің мол мұрасын сусындап өскен. Ілияс Абайғ

13 слайд
Тапсырма Туғаннан дарынды Ілияс Жансүгіров - халықтың бай ауыз әдебиетінің мол мұрасын сусындап өскен. Ілияс Абайға еліктеп, шығармаларын үлгі ала отырып, көптеген қуатты өлеңдер жазды. Қазақ әдебиетінің құнарлы саласының бірі поэзия болса, Ілияс сол құнарлы салаға бар күш - қуатын сарқа жұмсаған алпауыт ақынның бірі.Сөйлемдегі сын есімдерді синонимдік қатарымен толықтырып жаз. Дискриптор: сын есімді синонимдік қатарды орынды қолданады.

13 слайд

Тапсырма Туғаннан дарынды Ілияс Жансүгіров - халықтың бай ауыз әдебиетінің мол мұрасын сусындап өскен. Ілияс Абайға еліктеп, шығармаларын үлгі ала отырып, көптеген қуатты өлеңдер жазды. Қазақ әдебиетінің құнарлы саласының бірі поэзия болса, Ілияс сол құнарлы салаға бар күш - қуатын сарқа жұмсаған алпауыт ақынның бірі.Сөйлемдегі сын есімдерді синонимдік қатарымен толықтырып жаз. Дискриптор: сын есімді синонимдік қатарды орынды қолданады.

Қою қаріппен берілген сөздердің орнына жақша ішіндегі синонимдік қатардан мағынасы сәйкес келетін сөзді таңдап жаз. Жазуға тал

14 слайд
Қою қаріппен берілген сөздердің орнына жақша ішіндегі синонимдік қатардан мағынасы сәйкес келетін сөзді таңдап жаз. Жазуға талабым ( ықыласым, ынтам) оянды. Келсе де, келмесе де өмірді өлең қыла , ( өлең жаза, өлең ете) бастадым. Абайдың торында ( ырқында, қармағында) қалдым.Тапсырма. Дискриптор: синоним сөздерді ажыратады.

14 слайд

Қою қаріппен берілген сөздердің орнына жақша ішіндегі синонимдік қатардан мағынасы сәйкес келетін сөзді таңдап жаз. Жазуға талабым ( ықыласым, ынтам) оянды. Келсе де, келмесе де өмірді өлең қыла , ( өлең жаза, өлең ете) бастадым. Абайдың торында ( ырқында, қармағында) қалдым.Тапсырма. Дискриптор: синоним сөздерді ажыратады.

Жылдар Өмірі мен шығармашылығыМәтінсоңы жұмыс Жазылым. Ілияс Жансүгіров өмірінің тарихи тізбесін жаса. Хронологиялық кесте Дис

15 слайд
Жылдар Өмірі мен шығармашылығыМәтінсоңы жұмыс Жазылым. Ілияс Жансүгіров өмірінің тарихи тізбесін жаса. Хронологиялық кесте Дискриптор: ақынның тарихи шығармашылық өмірін хронологиялық кестеге түсіреді.

15 слайд

Жылдар Өмірі мен шығармашылығыМәтінсоңы жұмыс Жазылым. Ілияс Жансүгіров өмірінің тарихи тізбесін жаса. Хронологиялық кесте Дискриптор: ақынның тарихи шығармашылық өмірін хронологиялық кестеге түсіреді.

« V » Білемін, маған таныс ақпарат « + » Мен үшін жаңа ақпарат «-» Мен үшін түсініксіз ақпарат «?» Мені таңғалдырадыОйтара

16 слайд
« V » Білемін, маған таныс ақпарат « + » Мен үшін жаңа ақпарат «-» Мен үшін түсініксіз ақпарат «?» Мені таңғалдырадыОйтаразы.

16 слайд

« V » Білемін, маған таныс ақпарат « + » Мен үшін жаңа ақпарат «-» Мен үшін түсініксіз ақпарат «?» Мені таңғалдырадыОйтаразы.

Үйге тапсырма 5 -тапсырма. 76 бет Ақын сипаттағандай туған жеріңді, жылыңды, ата - анаңды сипаттап монолог құрастыр. Қандай с

17 слайд
Үйге тапсырма 5 -тапсырма. 76 бет Ақын сипаттағандай туған жеріңді, жылыңды, ата - анаңды сипаттап монолог құрастыр. Қандай сәулетті сарайлар болсын, қандай сымбатты, я кескінді суреттер болсын, қандай әдемі ән күй болсын, сөзбен сөйлеп, суреттеп көрсетуге, таныстыруға болады. Ахмет Байтұрсынов Дискриптор: монолог мәтінін құрастырады.

17 слайд

Үйге тапсырма 5 -тапсырма. 76 бет Ақын сипаттағандай туған жеріңді, жылыңды, ата - анаңды сипаттап монолог құрастыр. Қандай сәулетті сарайлар болсын, қандай сымбатты, я кескінді суреттер болсын, қандай әдемі ән күй болсын, сөзбен сөйлеп, суреттеп көрсетуге, таныстыруға болады. Ахмет Байтұрсынов Дискриптор: монолог мәтінін құрастырады.